Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkun ruokakori kuukaudessa

Sinkku ruoka
14.12.2021 |

Mietin minkä verran sinkulla menee ruokaan keskimäärin kuukaudessa. Olen viisikymppinen sinkku mies ja karkeasti arvioisin ruokaan menevän noin 400€. Säästöön saan myös laitettua kuukaudesta riippuen muutamasta satasesta seitsemään kahdeksansataa euroon. Mietityttää vaan toi ruokaan menevä raha. Käyn ulkona harvemmin syömässä pääsääntöisesti kotona laitan ruoan. Valmiita eineksiä kyllä jonkun verran käytän arkea helpottamaan. Ja tietysti pullaa ja makeisia löytyy ostiskorista.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 euroa kuussa menee. Syön pääasiassa puuroa, marjoja, kalaa, kanaa, pähkinöitä, avokadoa, paprikaa ja parsakaalia. Juon vettä.

M27

Vierailija
2/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

600-700e/kk menee kuukaudessa ruokaan, syön aina itsetekemää safkaa. Mielestäni ei ole paljon ja jos tiukka tilanne tulisi niin voisin leikata tuosta 80% helposti takaisin siihen, mitä rahaa kului opiskelijana. En koskaan katso hintoja kaupassa ja otan mitä mieli tekee tehdä. Viikonlopun menut suunnittelen aina etukäteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 400-500e, en osta mitään superherkkuja mutta en myöskään pihistele pelkästään kauppojen omilla merkeillä. En käy syömässä ulkona, enkä tilaile take-away ruokaa. Sinkku ei pysty hyödyntämään oikein edullisia megaperhepakkauksia paitsi ostamalla wc-paperit vuodeksi kerrallaan :D

Vierailija
4/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee hiukan alle satanen kuussa ruokaan. Veikkaan n 75-100€. Ainakin s pankin sovelluksen mukaan. Säästöön menee 1200.

N37

Vierailija
5/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

150 euroa kuussa menee. Syön pääasiassa puuroa, marjoja, kalaa, kanaa, pähkinöitä, avokadoa, paprikaa ja parsakaalia. Juon vettä.

M27

Miksi valehtelet? Ei tuolla summalla saa kuukaudeksi kalliita pähkinöitä, avokadoja jne. 

Vierailija
6/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä paljonko menee. En koe tarpeelliseksi pitää kirjaa ruokakuluista, koska rahat riittävät oikein hyvin. Minusta ei ole kehumisen aihe, että käyttää mahdollisimman vähän rahaa ruokaan. 

Vierailija
7/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M27

Miksi valehtelet? Ei tuolla summalla saa kuukaudeksi kalliita pähkinöitä, avokadoja jne. 

Pähkinät eivät ole kalliita. Avokado, kana ja lohi toki ovat. Niihin uppoaa iso osa budjetista.

M27

Vierailija
8/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M27

Pähkinät eivät ole kalliita. Avokado, kana ja lohi toki ovat. Niihin uppoaa iso osa budjetista.

M27

Miksi jatkat valehtelua? 

Vierailija
9/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee hiukan alle satanen kuussa ruokaan. Veikkaan n 75-100€. Ainakin s pankin sovelluksen mukaan. Säästöön menee 1200.

N37

Ilmeisesti ostat suurimman osan ruuasta muualta kuin S-ryhmän kaupoista. 25€/viikko ei kummoisia syömisiä saa. 

Vierailija
10/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 240 euroa menee kuukaudessa. 

Vierailija
11/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 160-230 euroa

Olen N29

Vierailija
12/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-mobiilin mukaan aika tasan 1000e mennyt tänä vuonna ruokaan. Todella vähän ostan muualta, lähinnä pikkuostoksia.

Ruokajonossa käyn. Ja tästä on ruokittu muitakin.

Vierailija
13/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

150-200e. En osta eineksiä enkä käy ulkona syömässä enkä erityisemmin syö karkkia, pullaa tms. En nyt erityisemmin pihistele, mutta ostan myös kaupan omia merkkejä joskus ja isoja perhepakkauksia. Ruokavalio on ihan perus sekäsyöjän ja budjettiin mahtuu myös pähkinät.

Vierailija
14/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N37

Ilmeisesti ostat suurimman osan ruuasta muualta kuin S-ryhmän kaupoista. 25€/viikko ei kummoisia syömisiä saa. 

Mitä sä nyt vänkäät joka asiaan vastaan 😂

Riittää vähempikin raha kun osaa käyttää mielikuvitusta.

Vierailija
15/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-mobiilin mukaan aika tasan 1000e mennyt tänä vuonna ruokaan. Todella vähän ostan muualta, lähinnä pikkuostoksia.

Taas näitä, jotka "unohtavat" ruokalaskujaan esitellessä mainita, että ilmaista ruokaa tulee joltain taholta. Saahan sitä elettyä, vaikka 0€/kk ruokabudjetilla, jos joku muu maksaa ruuat. 

Vierailija
16/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N37

Realismi ei ole vänkäämistä. Koska olen aikuinen, minulla on realistinen käsitys ruuan hinnasta. Sinulla näköjään ei. Mielikuvituksella ei maha täyty. 

Vierailija
17/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N37

Realismi ei ole vänkäämistä. Koska olen aikuinen, minulla on realistinen käsitys ruuan hinnasta. Sinulla näköjään ei. Mielikuvituksella ei maha täyty. 

Eurolla saa parhaillaan kolme kiloa juureksia tai viisi kiloa perunoita. Punalappulihoilla säästää. Hyvin riittää. Mulla oli joskus viikkobudjetti ruokaan 10e.

Vierailija
18/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä, jotka "unohtavat" ruokalaskujaan esitellessä mainita, että ilmaista ruokaa tulee joltain taholta. Saahan sitä elettyä, vaikka 0€/kk ruokabudjetilla, jos joku muu maksaa ruuat. 

Siinähän se mainittiin?

Älä nyt kadehdi ihmisiä, jotka joutuu käymään leipäjonoissa. Ei se anti niissä järin hienoa ole.

Tai mene ihmeessä itsekin.

Vierailija
19/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N37

Eurolla saa parhaillaan kolme kiloa juureksia tai viisi kiloa perunoita. Punalappulihoilla säästää. Hyvin riittää. Mulla oli joskus viikkobudjetti ruokaan 10e.

Saa saa. Mutta terve aikuinen tarvitsee muutakin kuin lanttua ja perunaa, jos haluaa syödä terveellisesti. 

Vierailija
20/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi on nyt melkein puolessavälissä ja tähän mennessä ruokaostoksiin on mennyt 80 euroa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän