Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkun ruokakori kuukaudessa

Sinkku ruoka
14.12.2021 |

Mietin minkä verran sinkulla menee ruokaan keskimäärin kuukaudessa. Olen viisikymppinen sinkku mies ja karkeasti arvioisin ruokaan menevän noin 400€. Säästöön saan myös laitettua kuukaudesta riippuen muutamasta satasesta seitsemään kahdeksansataa euroon. Mietityttää vaan toi ruokaan menevä raha. Käyn ulkona harvemmin syömässä pääsääntöisesti kotona laitan ruoan. Valmiita eineksiä kyllä jonkun verran käytän arkea helpottamaan. Ja tietysti pullaa ja makeisia löytyy ostiskorista.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole laskenut euroissa, mutta näin suurin piirtein:

Punaista lihaa 3kg

Kanaa 3kg

Molemissa puolet jauhelihaa ja puolet kokolihaa ja osa leikkeleitä

Kalaa 3kg

Puolet tuoretta ja puolet valmisteita ja säilykkeitä

Kananmunia 14kpl

Maitoa 18l

Kahvia 120 kupillista

Perunaa 7kg

Kypsää riisiä 4dl

Kypsää pastaa 4dl

Leipää 13-14kg

Vihanneksia 3kg

Juureksia 3kg

Sieniä 3kg

Hedelmiä 3kg

Marjoja 3kg

Pähkinöitä ja siemeniä 900g

Leviterasvaa 600g

Rypsiöljyä 0,3l

Mitä näistä nyt tulis...

Leipää 13 kiloa kuukaudessa? 😳

Kyllä. 9 siivua päivässä á50g =450g päivässä.

No ok. Pienen annoksen aamupuuroa lasken leipäsiivuksi ja iltapäivän pullasiivu myös. Puhun siis viljatuotteista.

Eli

-aamulla puuro + leipä

-aamupäivän kahvilla 2 leipää

-lounaalla leipä

-iltapäivän kahvilla pullasiivu

-päivällisellä leipä

-illallisella 2 leipää

Eli oikeasti leipää leipää 7 siivua päivässä 10-11kg kuussa.

Vierailija
42/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

300-400e, ja tässä ovat kaikki kodin perustuotteet (pesuaineet ja paperit) sekä työpaikkalounaat.

En kyllä ymmärrä, miten joku voi selvitä vähemmällä. Mielestäni en osta mitään turhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas isoja summia täällä. Mulla meni viime kuussa 280 e, mutta siitä söi mun lisäksi teini ja yksi alakoululainen. Tuossa myös huomioitu 8 kpl mun lounasruokailuja ravintolassa, jotka maksettu eazybreakilla. Leivät haen tehtaanmyymälästä kerran viikossa, siellä kaikki iltaisin -50 %.

Tarkoitus ei ole mitenkään leveillä pienillä ruokakuluila, ihmetyttää vaan miten kolmihenkisellä perheellä voi mennä rahaa ruokaan vähemmän mitä monella sinkulla. Haen kyllä resq-ruokakasseja usein, muutamalla eurolla saa kassillisen lihaa/kalaa/einestä. Hyvin meillä syödään ja paljon, teinipoika etenkin. Itse olen toimistotyötä tekevä hoikka nainen, älyttömiä en itse jaksa.

Vierailija
44/53 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää hinnoista mitään, millaiset pähkinät ovat halpoja? Syötkö mahdollisesti 50 gr kuussa pähkinöitä, niitä kaikista halvimpia? 

K-ruoka sivujen mukaan Sallisen perusmaapähkinät alle 5 euroa kilo ja K Menun alle 4 euroa kilo. Toki kyseessä ne paahtamattomat ja kuorimattomat, joiden syöminen yhtä kivaa kuin pahvia söisi. Toisessa ääripäässä Urtekramin luomu macadamianpähkinät 94 euroa kilo. Oma suosikkini Estrellan spicy chili nuts 14 euroa kilo. Käytän aasialaisissa ruuissa ja sellaisenaan syötynä.

Vierailija
45/53 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkut kun jää pois niin ehkä 70e, Lidlin hinnoilla.

M35

Vierailija
46/53 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kuukausittaisessa ruokalaskussa isoimmat vaikuttavat tekijät on alkoholi, ulkonasyöminen ja miten osuu pidempään kestäviä tuotteita ( hammastahna, pesuaineet, öljyt jne. ) ostettavaksi jossain kuussa. Syömällä vain kotona ja jättämällä alkoholin pois pysyy ruokaan menevä rahamäärä varsin kurissa. Muutama kertaa ulkoruokinnassa sekä jokunen alkoholi, niin johan pomppaa kulutus. Varsinkin jos alkoholi ostetaan ravintolasta.

Sekä S-ryhmällä että K-ryhmällä nykyään mahdollisuus seurata omaa kulutustaa ja ainahan jokainen voi tehdä omaa seurantaa kuittiensa perusteella. Kaupassa ollessa sitten vertailee jonkin haluaman tuotteen hintaa muiden vastaavien tuotteiden kanssa. Monessa tuoteryhmässä isojakin vaihteluita hinnoissa. 

Vierailija
47/53 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee työpaikkaruokailuun 100€, ravintoloihin 50-100€ ja kotiin 250-300€ noin. Minä ja teinitytär.

Vierailija
48/53 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M29 kirjoitti:

600-700e/kk menee kuukaudessa ruokaan, syön aina itsetekemää safkaa. Mielestäni ei ole paljon ja jos tiukka tilanne tulisi niin voisin leikata tuosta 80% helposti takaisin siihen, mitä rahaa kului opiskelijana. En koskaan katso hintoja kaupassa ja otan mitä mieli tekee tehdä. Viikonlopun menut suunnittelen aina etukäteen. 

Tuolla summalla ruokkii jo ison perheen.

Vierailija
49/53 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tiedä paljon menee rahaa ruokaan kuukaudessa, en ole koskaan vaivautunut tuota selvittämään kun ei ole ollut tarvetta. Oma veikkaus on, että noin 500 euroa, osa siitä menee toki 8-vuotiaaseen lapseeni joka asuu noin puolet ajastaan minun luonani.

Ruoaksi syön lähes pelkästään luomua ja vegaanista. Paljon kasviksia, hedelmiä, vihreätä, marjoja, vihanneksia, pähkinöitä ja siemeniä. Jonkun verran jotain leipää, pastaa, riisiä, papuja, linssejä. Vähän salaatteja ja yrttejä. Ruoat teen pääasiassa itse, joskus lapselle jotain eineksiä kuten välipalatuotteita tai valmisruokaa. Ei kahvia tai limuja tai muutakaan vastaavaa, ainoastaan vähän yrttiteetä ja joskus mehua. Joskus sipsejä tai karkkia tai muuta vastaavaa herkkua, samoin joskus ulkoruokintaa ja pikaruokaa. Idut ja versot kasvatan itse, siinä säästää tosi pitkän pennin kuukaudessa kun ei niitä osta kaupasta.

Vierailija
50/53 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas isoja summia täällä. Mulla meni viime kuussa 280 e, mutta siitä söi mun lisäksi teini ja yksi alakoululainen. Tuossa myös huomioitu 8 kpl mun lounasruokailuja ravintolassa, jotka maksettu eazybreakilla. Leivät haen tehtaanmyymälästä kerran viikossa, siellä kaikki iltaisin -50 %.

Tarkoitus ei ole mitenkään leveillä pienillä ruokakuluila, ihmetyttää vaan miten kolmihenkisellä perheellä voi mennä rahaa ruokaan vähemmän mitä monella sinkulla. Haen kyllä resq-ruokakasseja usein, muutamalla eurolla saa kassillisen lihaa/kalaa/einestä. Hyvin meillä syödään ja paljon, teinipoika etenkin. Itse olen toimistotyötä tekevä hoikka nainen, älyttömiä en itse jaksa.

No sehän riippuu mitä syö. Itse tykkään kalasta eikä se mitään halpaa ole. 

Vierailija
51/53 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän riippuu mitä syö. Itse tykkään kalasta eikä se mitään halpaa ole. 

Toki kalaakin voi ostaa niin monenlaista , esim.muikut on aina edullisia ja kohta saa usein tarjouksesta.

Vierailija
52/53 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 € riittää.

Heikkoina aikoina jouduin opettelemaan "wanhan kansan" reseptejä imelletystä lanttulaatikosta nakkikastikkeeseen ja teeleipiin. Tutuksi tulivat lukuisat erilaiset laatikot, lihakeiton höystäminen sekä perunoilla että spagetilla jne.

Energiatasot pysyivät kohdillaan, kasviksia tuli syötyä PALJON enemmän kuin nykyään ja ruokaa oli aina nälän iskiessä. Olin tuolloin niukasti normaalipainoinen ja annoskoko oli pieni.

Nykyään olen kymmenisen kiloa painavampi, edelleen M-kokoa ja ruokaa kuluu huomattavasti enemmän. En kyllä tiedä, kuinka paljon tuon röllykän ylläpito minulle maksaa :D

Vierailija
53/53 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee hiukan alle satanen kuussa ruokaan. Veikkaan n 75-100€. Ainakin s pankin sovelluksen mukaan. Säästöön menee 1200.

N37

Ilmeisesti ostat suurimman osan ruuasta muualta kuin S-ryhmän kaupoista. 25€/viikko ei kummoisia syömisiä saa. 

Heh. No kyllä sillä tällainen 49 kiloinen istumatyötä tekevä nainen ihan hyvin syö. Ex mies söi kanssa ihan hekutisti. Varmaan 5x enemmän kuin minä. Minun annokset on aika pieniä. Kasviksia ja hedelmiä syön kyllä. En juo edes kahvia ja tee on halpaa..

Olen kai vaan tottunut syömään halvasti.

Tämä!

Ihmiset syövät aivan liikaa!

Kuvitellaan että viisi kertaa päivässä pitää vähintään ahmia kuin sika. Ja sitten ihmetellään kun turvotaan ja paisutaan kuin siat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän