G: Helsinkiläinen nainen, meikkaatko tai käytätkö korkkareita arkena?
Olen ihmetellyt sitä, miksi niin moni Helsinkiläisnainen on tyylitajuton. Kulkee jopa verkkareissa ja vaatimattoman näköisenä. Miksi ette laittaudu enemmän, pääkaupunkiseudun naiset!?
Sitten kun itselläni on persoonallinen tyyli, tykkään kulkea arkena myös korkkareissa ja olla nättinä, minua katotaan jopa Helsingissä kieroon sen takia tai tuntuu ainakin siltä, mitä en uskonut IKINÄ täällä käyvän...
Jopa tuolla "junttilassa" naiset laittautuu enemmän, eikä niitä katota nii kieroon jos yrittää olla hienostuneita, kuin täällä... Uskokaa tai älkää. Ihme käänteisreaktio.
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:55"]
Mäkin luulin, että vapaus olisi koittanut - mutta päinvastoin ! Kun on homoja ja kaikkea, erilaisia ihmisiä... Suvi Pitkästä, Martina Aitolehteä yms. Helsinkiläistä naista. Sellaisia olen aina luullut perus Helsinkiläis naisten olevan. T. Ap
[/quote]
Nyt, please, älä viitsi enää niputtaa helsinkiläisnaisia yhteen kategoriaan. Emme kaikki ole Suvi Pitkäsiä emmekä Martina Aitolehtiä ja se on ihan ok. Parempikin kuin ok.
En meikkaa koskaan, en siis myöskään juhlissa. Korkoja käytän joskus, mutta aika harvoin. Yleensä juhlissakin käytän littanapohjaisia tai lähes, koska on varmempi olo ja pystyy tanssia. Keskustaan jos menee, ei kannata käyttää korkoja mukulakivien takia. Pukeudun kuitenkin hyvin nätisti niin arkena kuin juhlissa ja yleensä olenkin juhlissa se muusta massasta erottuva ylipukeutumisen takia. Olen muuttanut Vantaalta Helsinkiin.
-N20
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 22:07"]
En meikkaa koskaan, en siis myöskään juhlissa. Korkoja käytän joskus, mutta aika harvoin. Yleensä juhlissakin käytän littanapohjaisia tai lähes, koska on varmempi olo ja pystyy tanssia. Keskustaan jos menee, ei kannata käyttää korkoja mukulakivien takia. Pukeudun kuitenkin hyvin nätisti niin arkena kuin juhlissa ja yleensä olenkin juhlissa se muusta massasta erottuva ylipukeutumisen takia. Olen muuttanut Vantaalta Helsinkiin.
-N20
[/quote]
Lisäänpä vielä, että mulle pukeutumisessa tärkeää on sekä ulkonäkö että mukavuus. Korkkarit ei ole terveimmästä ja mukavimmasta päästä jalkinevaihtoehdoksi. Ne muokkaa jalkoja, jos niitä käyttää liikaa. En halua rumia jalkoja.
En meikkaa ollenkaan, ja omistan kahdet kengät joista toiset ovat jalassa oikeastaan aina, Vansin skedekengät. Korkkareilla en oo koskaan kävellyt.
Tyylikkyys ei ole korkkareist kiinni. Vastaus kysymykseesi: meikkaan ja katson kyllä kokonasuutta ennen kuin ulos lähden, vaikkei sillä oikeastaan ole väliä. Kirkkaita käytän harvoin.
Sunlaisten takia kaipaan Lontooseen jossa kukaan ei välitä piirun vertaa miltä näyttää ja pukeutua saa kuten haluaa.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:52"]
Meikkaan, mutta en käytä korkokenkiä, koska ne ovat epämukavia ja usein aika tyylittömän näköisiä. Makuja on ap monia, tyylikkyydestä voi olla eri mieltä kanssasi...
[/quote]
Mikä sinusta tekee mustista nahkasaappaista joissa on piikkikorko, yhdistettynä yleellisen näköiseen toppatakkiin, hienoon käsilaukkuun ja pillifarkkuihin, tyylittömän?
[/quote]
Oliko tää vitsi? Sehän on juuri juntin asu! Juntti yrittää kaikkensa, että näyttäisi tyylikkäältä ja lopputulos on tuo.
Voi jeesus miten pinnallinen aloitus. Jos sä tykkäät korkkareista ja huulipunasta, kiva, käytä ihmeessä. Jos joku toinen haluaa hiihtää verkkareissa, se taas ei kuulu sulle mitenkään.
Hei me jotkut oikeesti asutaan täällä Helsingin keskustassa. Puistoillaan lasten kanssa, käydään lenkillä, lähikaupassa, pissatetaan koiraa. Ei meitä kiinnosta jos jonkun maalaisen mielestä pitäisi aina meikata ja laittaa korkokengät kun lähtee ulos. Me pukeudutaan tilanteen mukaan. Mun lähikauppa on Stockan herkku, eikä hävetä yhtään käydä siellä verkkareissa jos tarve niin vaatii.
Eikä me tulla sinne maalle pällistelemään ja arvostelemaan jos vastaantulijoiden vaatetus ei vastaa stiä mitä oltiin etukäteen ajateltu. Ainiin ja esim. Lontoossa, Pariisissa, New Yorkissa tai Tukholmassa tyylikkäät naiset kulkevat kaupungilla - apua apua - lenkkareissa. Koska korkokengissä on ikävä kulkea pitkiä matkoja.
Meikkaan päivittäin. Kenkiä vaihtelen asun mukaan.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:52"]
Meikkaan, mutta en käytä korkokenkiä, koska ne ovat epämukavia ja usein aika tyylittömän näköisiä. Makuja on ap monia, tyylikkyydestä voi olla eri mieltä kanssasi...
[/quote]
Mikä sinusta tekee mustista nahkasaappaista joissa on piikkikorko, yhdistettynä yleellisen näköiseen toppatakkiin, hienoon käsilaukkuun ja pillifarkkuihin, tyylittömän?
[/quote]
Tulee mieleen sellanen stereotyyppinen uusrikas idästä.
Just vähän aikaa sitten mietiskelin itseksesni. Näin mielenkiintoisesti värjätyt hiukset. Olisin halunut tuojottaa kaikkia yksityiskohtia. ajattelin, että näyttävyyden takia hän oli ne värjäyttänyt ja luultavasti tykkää kun joku tuijottaa. En kuitenkaan saanut itse itselleni vastausta, jos tuijotaan, niin mitä kohde ajatelee.
Eli minä tuijotan, koska asia on mielenkiintoinen. En katsoakseni kierroon.
Taitaa se kieroon katsominen olla ihan vaan oman pääsi sisällä. Suuremmissa kaupungeissa ihmisiä harvemmin kiinnostaa miltä jokainen vastaantulija näyttää, eikä etenkään Helsingissä feminiininen tyyli ole niin harvinaista, että se herättäisi sen suurempaa huomiota.
Taitaa olla ap:n käsitys tyylikkyydestä hieman.. no omalaatuinen. Kyllä ne juntit piikkaressa ja leopardimakkarankuorissa pistää sen verran silmään että joskus saatankin katsoa. Huomaa myös oma asenteesi, itsekin olet tuijottanut muita arvostelevasti.
Mäkin tuijotan joskus. Mut yleensä sitä kattoo ääripäitä. Joko tosin kivan näkösiä tyyppejä tai sitten joitain jois on jotain omasta mielestä pahasti vialla. Se voi olla myös korkkarit jos mietin et onko vai eikö ilolintu? Mutta asiaan. En köytä korkoja - pituutta 175, meikkiä käytänvet olis hiukka hereullä olevan näköinen mutta en maalaa kasvoja koska menee piloille meikitkin liialla maalauksella.
En käytä korkkareita, koska en pidä niistä. Meikkaan satunnaisesti, ihan fiiliksen mukaan.
Meikkaan, mutta korkokenkiä en käytä edes juhlissa. Hiton epämukavat kengät. Mieluummin käytän juhlissa ja kesällä nättejä ballerinoja ja arkena tennareita.
En käytä korkkareita arkena, koska ne ovat epämukavat ja epäterveelliset. Meikkaan jos huvittaa tai jos on erityisen tärkeää näyttää edustavalta. Aina en viitsi. Mulla on muutakin tekemistä ja ajattelemista kuin itseni puunaaminen.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:52"]Menkää maalaiset takaisin sinne mistä tulitte. Täällä Helsingissä ihmiset haluavat olla mitä ovat, ilman että koko ajan joku kyttää. Pukeutukoon porukka vaikka S-marketin muovikasseihin.
Vastatakseni kysymykseesi; kyllä meikkaan ja korkkareitakin käytän asusta riippuen.
[/quote] Haha, tää on niin totta ja tästä tietää aidon stadilaisen.. Vaan ne maalaiset luulee et käytetään vaan korkkareita ja meikkiä. Helsinkii parhaillaan se kaikenkarvaisuus!
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:52"]
[/quote]
[/quote]
Minua huvittaa tuo "ylellisen näköinen toppatakki". Onko sellaisia todella olemassa? Omasta mielestäni toppatakki näyttää harvoin erityisen tyylikkäältä tai ylelliseltä, mutta sitten taas, omaan tyyliini ei todellakaan kuulu korkkarit tai vahva meikki, joten ehkä en omaa tyylittömyyttäni vain tajua.
Hämmentää myöskin, miten joillekin oma ja muiden tyyli on niin iso asia. Helsingissäkin törmää päivittäin näihin, jotka oikein päästä varpaisiin tsekkaavat, mitä vastaantulijalla on päällä. Yleensä ne on juuri näitä muotibloggarin näköisiä nuoria naisia. Ehkä ne on just näitä ap:n kaltaisia maalaisia, jotka eivät ole hiffanneet, että on monenlaisia ihmisiä ja makuja, eikä Helsingissä asuminen tarkoita sitä, etteikö kotoa voisi poistua ilman korkkareita ja pakkelikerrosta.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:57"]
En käytä,sillä korkokengät on mielestäni turhake. Aivan kuten tämä aloitus.
[/quote]No tottakai korkokengät ovat turhake jos on 180 cm pitkä, mutta kyllä ne mukavan näköiset ovat tällaisen 160 cm jaloissa - ja miehetkin tykkäävät! ;)
[/quote]
Mä en pukeudu sen mukaan mitä miehet tykkää. Ja mun tapaamat miehet ovat aina sanoneet,että tasapohjakengillä kulkevat naiset on parempia. Terveisin 154cm.