Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin kehotuksestanne kirpputorilla ja

Vierailija
22.03.2015 |

en todella ymmärrä, mitä vaatteita sieltä olisi kukaan voinut ostaa. Teiniglittereitä, nuhjaantuneita neuleita, mummofarkkuja tai ylikireitä rokkimammafarkkuja, lyttyynastuttuja kenkiä. Selasin kaikki rekit ja ainoat ok vaatteet olisivat olleet h&m peruspaitoja, jotka uutenakin maksavat alle 10 euroa. Ei yhtään ainutta "lähes käyttämätöntä", kuten monet tuntuivat kitppareilta löytävän. Tai itse asiassa oli siellä lähes käyttämättömiä niissä glitter-rekeissä, mutta en tosiaan ala pukemaan päälleni mitään kimallekirjailtuja farkkuja. Ehkä jossain muualla päin Suomea voi olla erilainen kirpparikulttuuri, mutta ei täältä kyllä mitään siistiä tavallista vaatetta löytynyt.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kirpparilta neuleita, villakangastakin, pari laukkua, pellavavaatteita, kesähousuja ja shortseja, hameita moneen eri tyyliin jne. Ei ne kaikki ole kerralla löytyneet vaan vuosien kuluessa. Joskus löytyy monta hyvää vaatetta kuukaudessa, joskus voi mennä puoli vuotta ilman löytöä. Käyn kirppareilla 1-4 krt kuukaudessa. Suuri osa vaatteistani on kirpparilta, vain kaikki farkut, kengät ja alusvaatteet on uutena ostettuja.

Vierailija
62/78 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä mielentilassa olet mennyt sinne katselemaan. Itse rakastan kirppareita, koska se on eräänlaista aarteenetsintään (Huvinsa kullakin.) Itse löydän joka kirpparikierroksella 1-7 tuotetta. Tavallinen neuletakki, uusi syystakki, mustat tavalliset farkut, kaunis yksinkertainen mekko, muodikas neule, sievä vyö, juoksutrikoot, kivat aitoa nahkaa olevat saapikkaat jne. Ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä, Ihan tavallisia ja muodikkaita vaatteita ja joskus niitä erikoisempiakin jos niitä etsin. Mutta käytän kirppareilla seilaamiseen aikaa, pitää pitää silmät auki ja haluta katsella tavaraa. Kaveri aina kävelee käytävät kolmessa vartissa lävitse ja määkii että "vanhoja rättejä yäk." Sitten on "epäreilua", kun minä löydän kaikki "parhaat" jutut ja "höh, mistä sä muka ton löysit".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusfarkkuja löytyy oman kokemukseni mukaan hyvin kirppareilta. neuleita on vaikeampi löytää, siis hyväkuntoisia. mutta niitäkin löytyy, jos jaksaa katsella ja kierrellä.

Vierailija
64/78 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kävin perjantaina kirpparilla" lapsille kesäkengät 22 ja 34 kokoset ihan uudet 2€ molemmat, tytölle turkoosi kevättakki koko 140 3€, ihan uuden näkönen, tuubihuivi 1€ ja 92 kokonen collegehuppari 2€. Itelleni ostin sisterpontin harmaan villatakin 4€.

Vierailija
65/78 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luteet kaupanpäälle

Vierailija
66/78 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just löysin 10€ levikset, joista leikkasin täydellisesti istuvat shortsit! Kaupassa leviksen shortsit maksavat n.50€ eivätkä ole sitä perinteistä mallia.

Vierailija
67/78 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt kirppiksillä koko ikäni! Minut tunnetaan juuri nimenomaan tyylikkäistä, laadukkaista vaatteista. Minulla on esim. aivan ihana pikkumusta, maksoi 3€. Perusjakku, 2€. Ja niin edelleen... Käyn pari kertaa viikossa, aamuisin. Kierrän paria eri kirppistä.

Vierailija
68/78 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mun mielestä kirppiksillä just on lähinnä jotain klassista vaatetta ja isoja kokoja. Itse harvoin löydän mitään koska pukeutumistyylini ei ole klassinen ja olen XS-S-kokoa mutta silloin kun löydän niin ne on mulle tosi mieluisia, hyviä löytöjä. Esim. viimeksi eräs jakku 5e jossa roikkui vielä kaupan hintalappu eli käyttämätön ja alkuperäinen hinta taisi olla 50e.

Vierailija
69/78 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sieltä joka kerta löydä mitään. Joskus saattaa tehdä yhdestä pöydästä paljonkin löytöjä.

Ei se mikään kauppa ole.

Vierailija
70/78 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontti on muuten ainakii Porissa nyt tosi hyvä! Hinnat näytti laskeneen ja on tosi kivasti lajiteltu ja luokiteltu, esim. väreittäin vaatteita.

Vierailija
71/78 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikoima riippuu ihan kirppiksestä. Toisella teinitytöt myyvät kertakäyttömuotia, toisella kotimammat retrovaatteita, kolmannella myydään merkkivaatteita.

Vierailija
72/78 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samat kokemukset kuin ap:llä. Huonoa tavaraa, kohtuuttomat hinnat. Tyylini ei ole ostella varastoon, jos joskus tarvitsisi. Aikani on myös rajallista, en ehdin kiertelemään kirpputoreja edes viikottain, parin kk:n välein käyn, mutta vaatteita en katsele nykyään lainkaan. Tulee suhteessa halvemmaksi hakea kaupasta sen minkä tarvitsee silloin kun tarvitsee, pysyy tavaran määrä samalla kohtuullisena.

Vierailija
73/78 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana löysin kirpparilta kaikenlaista, mutta tyylinikin oli silloin erilainen. Nykyään ei löydy mitään. Tai ehkä löytyisi, mutta en minäkään halua käydä kahta kertaa viikossa etsimässä neulaa heinäsuovasta. Sopivia takkeja ei ole osunut kirpparilla silmään enää vuosiin.

t. 50 plus, koko L-XL

Vierailija
74/78 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirpparit on minusta hyviä siitäkin, että voi ostaa sellaista, mikä on ns. kokeiluvaate itselle vaikka tyylillisesti. esim. voi ostaa jonkun vähän rohkeakuosisemman paidan kuin ehkä kaupasta ostaisi, koska se maksaa en pari euroa ja sitä voi käyttää silloin tällöin hyvällä omallatunnolla, mutta rahat ei oo menny hukkaan jos siitä ei tule sellaista monen vuoden jokapäiväistä suosikkia.

ap voisi katsella esim. harmaita paita ja neuleita, ehkä niiden joukosta löytyy joku kiva.

Vierailija
75/78 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilla käyminen on minulle harrastus. Kierrän säännöllisesti viidellä eri kirpparilla ja haen niistä eri juttuja. Parhaimmat löydöt pitää ostaa vääränä kautena esim kesällä talvihaalari. Pitää osata ennakoida ja päivittää mielessään vaatetarpeita. Usean kerran tulen ostamatta mitään ja joskus ostan jonkun pöydän kokonaan tyhjäksi.

kontista en ole pahemmin mitään löytänyt, enkä pelastusarmeijan kirppareilta. Lapsille tekee hyviä löytöjä koulujen vanhempainyhdistysten kirppareilta. Näissä päivitän aina esim luistimet seuraavaksi vuodeksi,

Vierailija
76/78 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppisostosten tekeminen on taitolaji. Ei löydä jos vilkaisee vähän suurinpiirtein pöytiin. Pitää hypistellä, miettiä ja katsoa vielä toisenkin kerran. Itse aloitin kirppiksillä kiertämisen muutama vuosi sitten ja nyt voin jo sanoa osaavani kirppistelyn. Hyviä löytöjä tulee nykyyän tosi paljon enemmän mitä aluksi! :) Ja käyn siis 2-4 kertaa kk riippuen fiiliksestä.

Vierailija
77/78 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kirppiksillä monta vuotta ja olen oppinut että parhaat löydöt tekee aikaisin aamulla, koska monet täydentävät pöydät edellisenä iltana ennen sulkemista.

Vierailija
78/78 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan mielestä kirppareilta vaatteita löydy, mutta UFFilla tulee käytyä useinkin. Siellä vaatteet on sentään läpäisseet jonkinnäköisen kuntotarkastuksen ennen kun pistetään myyntiin. Ja alepäiviä järjestetään usein.

t. opiskelijarassu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan