Kävin kehotuksestanne kirpputorilla ja
en todella ymmärrä, mitä vaatteita sieltä olisi kukaan voinut ostaa. Teiniglittereitä, nuhjaantuneita neuleita, mummofarkkuja tai ylikireitä rokkimammafarkkuja, lyttyynastuttuja kenkiä. Selasin kaikki rekit ja ainoat ok vaatteet olisivat olleet h&m peruspaitoja, jotka uutenakin maksavat alle 10 euroa. Ei yhtään ainutta "lähes käyttämätöntä", kuten monet tuntuivat kitppareilta löytävän. Tai itse asiassa oli siellä lähes käyttämättömiä niissä glitter-rekeissä, mutta en tosiaan ala pukemaan päälleni mitään kimallekirjailtuja farkkuja. Ehkä jossain muualla päin Suomea voi olla erilainen kirpparikulttuuri, mutta ei täältä kyllä mitään siistiä tavallista vaatetta löytynyt.
Kommentit (78)
Kävit vasta kerran. Jos tosilöytöjä haluaa tehdä, on käytävä useammin ja usein. Vuosia oon kirppareilla kulkenut, ja välillä on ns. kuiva kausi löytöjen suhteen, ja toisinaan sitten tulee tehtyä useampikin huippulöytö yhdellä käynnillä.
Kannattaa siis antaa vielä mahis kirppiksille. Yksi kirppis ja käyntikerta ei kerro mitään kirppisten mahdollisuuksista.
Tuo oli suurin kirppis. On vielä Kontti, se ei ollut tänään auki. Tottahan voin sielläkin käydä.ap
Mä käyn parilla kirpparilla säännöllisesti ja niin tekee muutkin. Parhaat tuotteet menee tosi nopeasti. Ei kirppari olekaan tavallinen kauppa. Tuurilla löytää. kärsivällisyyttä se vaatii.
Mikäli meinaa kirppareilta ostaa ja tehdä löytöjä, pitäisi siellä varmaan käydä jatkuvasti. Myös aika on rahaa, joten ei maksa vaivaa. Ei yksinkertaisesti ehdi.
Koska minulla ei ole ylimääräistä rahaa ja kirppiksille lähteminen on suunniteltava etukäteen, en usko että ne toimivat minun kohdallani. Etsin niin perusvaatteita, ettei näytä kuuluvan kirppareiden valikoimiin. Ihmiset kai vie niille vaatteita, joista eivät pidä tai jotka eivät enää mahdu. ap
Ei sieltä kirppareilta "tilauksesta" mitään löydä eli ajatuksella "tarvitsenpa uuden kevättakin ja käyn sen nyt kirppisekseltä noin vaan ostamassa".
Vaatii useampia käyntejä ajan kanssa ja kärsivällisyyttä, niin joskus törmää sitten löytöihinkin. Se on ihan sattuman kauppaa. Monet niitä hyviä löytöjä tekevät tuntuvat "harrastavan" kirppiksillä kiertelyä.
Vaatteita tosin harvemmin enää edes katselen, kun tarjonta on melkoisen kehnoa ja hinnat hyväkuntoisissa ovat melkein tai jopa ihan kauppojen tasoa.
Olen aina sanonut ettei kirpputoreilla kannata käydä. Rojua ja pahanhajuisia vanhoja vaatteita siellä vaan on.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:17"]
Koska minulla ei ole ylimääräistä rahaa ja kirppiksille lähteminen on suunniteltava etukäteen, en usko että ne toimivat minun kohdallani. Etsin niin perusvaatteita, ettei näytä kuuluvan kirppareiden valikoimiin. Ihmiset kai vie niille vaatteita, joista eivät pidä tai jotka eivät enää mahdu. ap
[/quote]
Perusvaatteita haettu ja tehty kivoja löytöjä, paitapuseroita ym. Jos on joku haju, liotan etikkavedessä ennen pesua. Ei erota uusista. Nytkin 2 e 50 centtiä aluspaita ja ruudullinen paitis.
Monesti voi olla et on yks pöytä, josta löytäs vaikka mitä kivaa oman tyylistä ja hyvänhintaista, mutta ei läheskään aina.
ootko kokeillu huuto.net:iä? voi tehdä täsmähakuja, kuten "filippa k t-paita", toisaalta ei voi todentaa vaatteen kuntoa ostohetkellä, kuten tavallisella kirpparilla. kyllä kirpparilta löytää vaatteita, jos on itse yleistä kokoa ja hakee yleisesti myynnissä olevia vaatteita. ehkä kirppareilla on vähän erilainen myyjäkunta riippuen sijainnista, joten useampaa kirpparia kannattaa kokeilla. ja kirpparilta ei voi tehdä täsmäostoja, joten siinä mielessä valikoimat ei missään ole samanlaiset kuin tavallisissa kaupoissa. jos hakee talvitakkia, voi olla että sillä kertaa ei löydy takkia, mutta siistit kevätkengät löytyy. silloin kannattaa ottaa ne.
Kirppareilta tekee joskus upeita löytöjä, joskus ei löydä mitään. Jos lähtee sillä ajatuksella, että nyt ostan lyhyen farkkutakin ja valkoisen kauluspaidan, niitä ei varmasti löydä. Jos taas lähtee ihan vain huvikseen kiertelemään, vastaan tulee kaikenlaista ihanaa. Monet lempivaatteistani ovat peräisin kirpparilta - R-collectionin huppari, NP:n farkut, Gudrun Sjödénin liivi, Nanson siiliyöpaita, kaikki euron tai kaksi kappale.
Kirpparit ei ole klassiselle pukeutujalle
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:30"]
Kirpparit ei ole klassiselle pukeutujalle
[/quote]Nimenomaan klassisen tyylin vaatteita olen raahannut kirppiksiltä kassikaupalla. Suoria housuja, hameita, neuleita, kenkiä jos jonkin sorttista, villakangastakkia, trenssiä jne.
En mäkää ymmärrä miten ihmiset löytää kirppareilta mitään. Juuri niitä nuhjaantuneita vaatteita, tai teiniglittereitä. Jos löytää jotain kivaa niin aivan väärä koko. Käyn omalla paikkakunnalla silloin tällöin ja isommassa kaupungissa myös silloin tällöin kirppiksellä. Joskus olen löytänyt kivoja cd-levyjäja ja kerran yhden paidan, jonka heitin juuri roskiin, koskaan en käyttänyt, ei käynyt kropalle ja oli kyllä aika kamala, maksoi 50c. Pienikokoinen kaveri aikoinaan hommasi melkein kaikki vaatteensa kirpparilta ja näytti hyvältä, mutta kiersi viikoittain ja oli normaalia kokoa. Itse hieman ylipainoinen. Mieluummin kierrän kaupoilla ja ostan uusia vaatteita vähän kalliimmalla.
Sun pitää käydä useammin ja muillakin hyvillä kirppiksillä. Itse oon kierrelly nelisen vuotta kolmella, neljällä eri kirpparilla ja tehnyt tosi kivoja löytöjä. Jsokus löytyy kerralla vaikka ja mitä ja joskus taas ei löydy mitään..
Kirpparit ovat kaikille, mutta jos sinne menee asenteella, että mitähän kauheita rytkyjä nää on, ei varmasti löydy mitään ja hyiyäk, niin ei takuulla löydäkään.
Itse asun Turussa, ja täällä on paljon kirpputoreja. Olen pystynyt jopa täsmäostoksiin, takit tarvittaessa jne. Kengät enemmän tuuripeliä, kun olen pitkävarpainen. Kaikki vaatteeni ovat kirpparilta muutamaa alevaatetta ja lahjana saatua lukuun ottamatta. Ei nyt siis alusvaatteet, tajuatte kyllä.
Olen kierrellyt 10 vuotta kirppareita, olen harvinaisempaa kokoa (42-44), koot 36-38 yleisin. -19
Tarkoitatteko löydöillä siis merkkivaatteita? Minä käytän lähinnä yksivärisiä, lähinnä mustia, trikoopaitoja, mustaa yksinkertaista neuletta, tummansinisiä farkkuja. En ole koskaan omistanut yhtään merkkivaatetta, en tunnista sellaisia. En osaa käyttää kauluspaitoja, kirjavia vaatteita, koristeltuja vaatteita enkä hienoja vaatteita... Olen tosi tylsä, niin tylsiä vaatteita ei taida kirppareilta löytyä. Uskon kyllä että joku rohkeampi ja käsityötaitoinen voisi kirppisvaatteista tehdä hienoja asuja. ap
Kävit yhdellä kirppiksellä kerran niin nyt olet nähnyt kaiken?:)