Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin kehotuksestanne kirpputorilla ja

Vierailija
22.03.2015 |

en todella ymmärrä, mitä vaatteita sieltä olisi kukaan voinut ostaa. Teiniglittereitä, nuhjaantuneita neuleita, mummofarkkuja tai ylikireitä rokkimammafarkkuja, lyttyynastuttuja kenkiä. Selasin kaikki rekit ja ainoat ok vaatteet olisivat olleet h&m peruspaitoja, jotka uutenakin maksavat alle 10 euroa. Ei yhtään ainutta "lähes käyttämätöntä", kuten monet tuntuivat kitppareilta löytävän. Tai itse asiassa oli siellä lähes käyttämättömiä niissä glitter-rekeissä, mutta en tosiaan ala pukemaan päälleni mitään kimallekirjailtuja farkkuja. Ehkä jossain muualla päin Suomea voi olla erilainen kirpparikulttuuri, mutta ei täältä kyllä mitään siistiä tavallista vaatetta löytynyt.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin eilen JÄähallissa, Helsingissä, kaikki myyntipaikat oli varattu. Viivyin vajaa 2 h, eli käytin todellakin aikaa etsimiseen. Kokeilin, tarkistin, tinkasin ja tyhjin käsin lähdin. Joko väärän kokoisia, tai perusvaatteesta pyydettiin liikaa, alesta saa halvemmalla. Ja alejahan on jatkuvasti.

Ainoastaan yksi huivi jäi mietityttämään, mutta lopulta tajusin etten sitä olisi kuitenkaan käyttänyt, oli niin oranssinen ja en käytä väriä ikinä.

Mutta vapaapäivä oli, kivasti meni aika. Pääsin naapurin kyydissä, tuli kierroksen jälkeen mun luo kahvillekin, tuli pidettyä ystävän kanssa laatuaikaa.

Vierailija
22/78 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ongelma kirppiksillä on se, että jos löydän jotakin kivaa niin se ei taatusti ole sopivaa kokoa. Vaatteeista tarvitsen koon XS ja kengistä 36 ja noihin harvemmin törmää kirpparilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 09:52"]Jotenkin ristiriitaista, että käsketään rahapulassa olevan menemään kirpparille ja ostamaan sieltä heräteostoksia. Jos ostaa kirpparilta takin 10 e, housut 5 e ja pari paitaa a la 3 e, on käyttänyt jo yli 20 e ja sillä rahalla olisi jo voinut ostaa sen yhden vaatteen, mitä oikeasti tarvitsee.
[/quote]
Eipä sillä 20 €:lla tavallisesta kaupasta paljon muuta kuin jonkun trikoopaidan saa...
[/quote]

Mutta jos se paita on se minkä oikeasti tarvitsee, niin eikö ole järkevämpää käyttää raha siihen kuin kasaan vaatteita, joita ei tarvitse ja joista osa voi jäädä käyttämättä? Heräteostelu ei vaan koskaan ole mennyt minulle jakeluun.

Vierailija
24/78 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:13"]

Mä käyn parilla kirpparilla säännöllisesti ja niin tekee muutkin. Parhaat tuotteet menee tosi nopeasti. Ei kirppari olekaan tavallinen kauppa. Tuurilla löytää. kärsivällisyyttä se vaatii. 

[/quote]Minä käyn kirpparilla noin kerran viikossa, en aina ostaakseni mitään.  Vain ajan kulukseni, siellä voi tavata  tuttuja  ja kiva katsela mitä ihmiset tuovat myyntiin.

Vierailija
25/78 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas asia mistä on turha lähteä väittelemään. Toiset eivät vaan ole kiinnostuneita kirppareita kiertämään. Ja yksi käynti kirpparilla ei todellakaan anna oikeanlaista kuvaa. Itse innostuin kirppareista vasta toisen lapsen synnyttyä ja koska kätevästi kotimme lähelle avattiin lastenvaatekirpputori. Siellä tulee käytyä melkein viikoittain. Myös muutamat muut kirpparit kierrän säännöllisesti. Välillä tulee tehtyä tosi hyviä löytöjä, välillä ei taas mitään. Mutta mukava harrastus se minulle on. Ainoa huono puoli on se, että jos pitää ostaa jotain uutena kaupasta, niin hinnat tuntuvat ihan kohtuuttoman suurilta, kun on tottunut kirpparien hintatasoon. :D

Vierailija
26/78 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 09:52"]Jotenkin ristiriitaista, että käsketään rahapulassa olevan menemään kirpparille ja ostamaan sieltä heräteostoksia. Jos ostaa kirpparilta takin 10 e, housut 5 e ja pari paitaa a la 3 e, on käyttänyt jo yli 20 e ja sillä rahalla olisi jo voinut ostaa sen yhden vaatteen, mitä oikeasti tarvitsee.
[/quote]
Eipä sillä 20 €:lla tavallisesta kaupasta paljon muuta kuin jonkun trikoopaidan saa...
[/quote]

Mutta jos se paita on se minkä oikeasti tarvitsee, niin eikö ole järkevämpää käyttää raha siihen kuin kasaan vaatteita, joita ei tarvitse ja joista osa voi jäädä käyttämättä? Heräteostelu ei vaan koskaan ole mennyt minulle jakeluun.
[/quote]
Tuossa tapauksessa tottakai! Itselläni ei ole tapana varsinkasn kirppiksellä tehdä mitään heräteostoksia, vaan harkitsen jopa tavallista kauppaa tarkemmin tarvitsenko, koska kirppikselle ei voi palauttaa. Ostan kirppikseltä ainoastaan hyväkuntoista, (lähes) käyttämätöntä tavaraa. Tässä kuussakin olen ostanut useamman kauniin merkkimekon halvemmalla kuin olisin saanut yhden kaupasta.

Vierailija
27/78 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi eilen kävin kiertämässä ja mukaan tarttui lapselle kaksi hupparia yhteishintaan 2,60e, ja itselleni huivi 1e sekä trikoopaita 1e.

Mulla taitaa puolet vaatteista olla kirppareilta. Mä tykkään kierrellä ja lähes joka kerta tarttuu jotain mukaan.

Vierailija
28/78 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haen kirpparilta lähinnä lehtiä itselleni ja lapsille. Se kannattaa. Esim. ulkomaalaisia sisustuslehtiä voi saada eurolla, kun sama lehti uutena on lähemmäs kympin. Harvoin raaskin kaupasta ostaa lehden uutena. Lehdet päätyy kuitenkin lopulta paperinkeräykseen, ei niihin huvita isoja rahoja laittaa.

Vaatteita etsin joskus lapsille, enää en jaksa. Vaatii aikaa ja viitseliäisyyttä ja paljon varastotilaa, kun liian isoina löydetyt vaatteet odottelevat lapsen kasvamista.

Vierailija
29/78 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viime aikoina tehnyt parhaat löydöt Siivouspäivän lähiökatukirppiksiltä (Helsingissä ainakaan keskustaan ei kannata mennä, kallista on ja liikaa porukkaa). On löytynyt just perusvaatteita kohtuuhinnalla, ja muutenkin aika hyväkuntoista tavaraa. Peruskirppiksillä kama on tosiaan enemmän tuota ap:n kuvailemaa. Mulla on seuraava Siivouspäivä jo kalenterissa merkattuna.

Vierailija
30/78 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää osua juuri oikeaan saumaan. Kerran tuotiin kirppispöytään juuri mun tytön kokoisia todella hyväkuntoisia vaatteita kivaan hintaan ja vedin suoraan rekiltä kärryyn ison kasan vatteita. Sitten voi mennä monta kertaa ettei löydy juuri mitään. Kirppislöydöt perustuu siihen, että on aikaa, muttei välttämättä rahaa. kiireisenä jos lähtee liikenteeseen kannattaa mennä jonnekin muualle.

Vierailija
31/78 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:07"]

en todella ymmärrä, mitä vaatteita sieltä olisi kukaan voinut ostaa. Teiniglittereitä, nuhjaantuneita neuleita, mummofarkkuja tai ylikireitä rokkimammafarkkuja, lyttyynastuttuja kenkiä. Selasin kaikki rekit ja ainoat ok vaatteet olisivat olleet h&m peruspaitoja, jotka uutenakin maksavat alle 10 euroa. Ei yhtään ainutta "lähes käyttämätöntä", kuten monet tuntuivat kitppareilta löytävän. Tai itse asiassa oli siellä lähes käyttämättömiä niissä glitter-rekeissä, mutta en tosiaan ala pukemaan päälleni mitään kimallekirjailtuja farkkuja. Ehkä jossain muualla päin Suomea voi olla erilainen kirpparikulttuuri, mutta ei täältä kyllä mitään siistiä tavallista vaatetta löytynyt.

[/quote]

Tietysti eri kirppareilla on erilaista tavaraa. Jossain rupukirppiksellä voikin olla kuvailemasi tarjonta. Viime vuonna kävin ahkerasti hienostoasuinalueen kirpparilla,kun ystävä asui siellä. Siellä tosiaan oli uudenveroista tavaraa,ja ystävä löysi esimerkikisi vähän pidettyjä merkkivaatteita jotka maksoivat murto-osan uuden hinnasta. Omalla lähikirpparillani on hyviä ja rupuisia tavaroita ehkä 50/50. Kannattaa ehkä katsastaa useampi kuin yksi kirppis ennen kuin leimaat kirpparit kokonaan paskoiksi paikoiksi.

Vierailija
32/78 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:30"]

Kirpparit ei ole klassiselle pukeutujalle

[/quote]

Ehkä ei, jos on kokoa 54/56. Minä löydän 38-koon vaatteita ihan mukavasti.

Vierailija
33/78 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppisten tarjonta riippuu myyjien tuomista tavaroista. Olin ennen tosi aktiivinen myyjä, mutta nykyään halutaan kaikki vastteet lähes ilmaiseksi, ja minä taas en halua hyviä antaa pois. Kirppispaikka maksaa Espoossa yli 40 €/vko ja provikat päälle. Jos hinnat ovat euron, pari saan myydä jätesäkillisen ennen kuin saan itselleni mitään. Yhteen myyntipaikkaan mahtuu aika vähän ja päivittäinen käynti vie aikaa ja bensaa.

Missä on pk-seudulla kohtuuhintainen myyntipaikka, jossa naisten vaatteet menevät kaupaksi? Myyn omien lisäksi siskojeni ja äitini vaatteita, juuri niitä klassisia, koot 40-54.

Vierailija
34/78 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:17"]Kirppisten tarjonta riippuu myyjien tuomista tavaroista. Olin ennen tosi aktiivinen myyjä, mutta nykyään halutaan kaikki vastteet lähes ilmaiseksi, ja minä taas en halua hyviä antaa pois. Kirppispaikka maksaa Espoossa yli 40 €/vko ja provikat päälle. Jos hinnat ovat euron, pari saan myydä jätesäkillisen ennen kuin saan itselleni mitään. Yhteen myyntipaikkaan mahtuu aika vähän ja päivittäinen käynti vie aikaa ja bensaa.

Missä on pk-seudulla kohtuuhintainen myyntipaikka, jossa naisten vaatteet menevät kaupaksi? Myyn omien lisäksi siskojeni ja äitini vaatteita, juuri niitä klassisia, koot 40-54.
[/quote]

Täälläpäin onneksi vain 30e viikko

Vierailija
35/78 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat ja "kaikki heti mulle nyt"- tyypit ei jaksa kiertää kirppareita :D No, käykää siellä kaupassa ostamassa sen mitä tarvitte aina täyteen hintaan, mulle on aivan sama onko teidän kaikki rahat aina loppu...

Vierailija
36/78 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilla käyminen on myös taitolaji. Parhaat tuotteet menevät nopeasti eli pitää olla ajoissa liikenteessä. Nopeallakin vilauksella pystyy näkemään minä kuntoista tavaraa on myynnissa ja minkäkokoista vaatetta. Nopeasti huomaa myös onko myyjä tekemässä tiliä vai pääsemäss eroon tavarasta. Jos edustaa täysin eri ruumiinrakennetta kuin myyjä, sopivia vaatteita tuskin löytyy. Kirppareille ei voi lähteä etsimään mitään tiettyä juttua. esim. punainen paita koossa 38. Kirppareissa parasta on se löytöjen tekeminen  ja se vaatii joskus työtä ja penkomista. Joskus niitä on paljon, joskus taas joutuu lähtemään pois tyhjin käsin.

Kirppareila kiertely vaatii aikaa, ja olen ainakin huomannut että kirppikset ovat profiloituneet, ainakin täällä pk-seudulla. Mutta ymmärrän, etteivät kaikki tykkää kirppareista eikä tarvitsekaan. Ostin vauvalle vaatteita ja lauantain saldona oli 3 bodyä, 5 paitaa ja pipo yhteensä 13.20. Merkkeinä mm Kimperi, Benetton ja Småfolk. Tulen kirppislöydöistä hyvin onnelliseksi :)

Vierailija
37/78 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:07"]

[/quote]

Tietysti eri kirppareilla on erilaista tavaraa. Jossain rupukirppiksellä voikin olla kuvailemasi tarjonta. Viime vuonna kävin ahkerasti hienostoasuinalueen kirpparilla,kun ystävä asui siellä. Siellä tosiaan oli uudenveroista tavaraa,ja ystävä löysi esimerkikisi vähän pidettyjä merkkivaatteita jotka maksoivat murto-osan uuden hinnasta. Omalla lähikirpparillani on hyviä ja rupuisia tavaroita ehkä 50/50. Kannattaa ehkä katsastaa useampi kuin yksi kirppis ennen kuin leimaat kirpparit kokonaan paskoiksi paikoiksi.
[/quote]

Ap ei ole pk-seudulta. Täällä on kaksi kirppistä, joista toinen ilmeisesti rupukirppis :) Kontti on kokeilematta. Ei ole mitään hienostoasuinalueen kirppistä. Kyllä minä lasten vaatteita aiemmin ostelin kirppiksiltä, mutta taaperoiän jälkeen ei vaatteita niillekään ole löytynyt. Voihan se olla, että kulutustottumukset ovat erilaisia isommissa kaupungeissa kuin täällä muualla. Ehkä ihmiset ei ylipäätään ostele niin paljon turhaa, että kirppiksille ajautuisi paljon hyväkuntoista uutta vaatetta.

Vierailija
38/78 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 10:10"]olin eilen JÄähallissa, Helsingissä, kaikki myyntipaikat oli varattu. Viivyin vajaa 2 h, eli käytin todellakin aikaa etsimiseen. Kokeilin, tarkistin, tinkasin ja tyhjin käsin lähdin. Joko väärän kokoisia, tai perusvaatteesta pyydettiin liikaa, alesta saa halvemmalla. Ja alejahan on jatkuvasti.

Ainoastaan yksi huivi jäi mietityttämään, mutta lopulta tajusin etten sitä olisi kuitenkaan käyttänyt, oli niin oranssinen ja en käytä väriä ikinä.

Mutta vapaapäivä oli, kivasti meni aika. Pääsin naapurin kyydissä, tuli kierroksen jälkeen mun luo kahvillekin, tuli pidettyä ystävän kanssa laatuaikaa.
[/quote]

Minä taas tein jäähallissa hyviä löytöjä. Nahkatakki, pari paitaa, neule ja huivi 12€ ja eivät näytä kirppisvaatteilta.

Vierailija
39/78 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 09:52"]Jotenkin ristiriitaista, että käsketään rahapulassa olevan menemään kirpparille ja ostamaan sieltä heräteostoksia. Jos ostaa kirpparilta takin 10 e, housut 5 e ja pari paitaa a la 3 e, on käyttänyt jo yli 20 e ja sillä rahalla olisi jo voinut ostaa sen yhden vaatteen, mitä oikeasti tarvitsee. [/quote] Eipä sillä 20 €:lla tavallisesta kaupasta paljon muuta kuin jonkun trikoopaidan saa... [/quote] Mutta jos se paita on se minkä oikeasti tarvitsee, niin eikö ole järkevämpää käyttää raha siihen kuin kasaan vaatteita, joita ei tarvitse ja joista osa voi jäädä käyttämättä? Heräteostelu ei vaan koskaan ole mennyt minulle jakeluun. [/quote] Tuossa tapauksessa tottakai! Itselläni ei ole tapana varsinkasn kirppiksellä tehdä mitään heräteostoksia, vaan harkitsen jopa tavallista kauppaa tarkemmin tarvitsenko, koska kirppikselle ei voi palauttaa. Ostan kirppikseltä ainoastaan hyväkuntoista, (lähes) käyttämätöntä tavaraa. Tässä kuussakin olen ostanut useamman kauniin merkkimekon halvemmalla kuin olisin saanut yhden kaupasta.

[/quote]

Minä myös, ostan harkitusti sieltäkin.  Tavallisesti trikoopaidat ym alusvaatteet kaupasta, paitikset ja pitkät housut sopivat.  Tarvitsin käsilaukun ja vyön, löysin sopivat.

On suurennuslasi mukana jotta voi katsoa kankaan materiaalin. 

Vierailija
40/78 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odottelen tulevan viikonlopun reissua Rovaniemelle täältä Helsingistä. Monesti pikkupaikkakuntien kirppiksiltä löytää itseäni kiinnostavampaa tavaraa kuin pk-seudulta ja hinnatkin halvemmat. Rollon roska on stadilaisen aarre vai onko? Eräs kaverini taas on kotoisin jostain Länsi-Suomesta ja tekee hyvää tiliä kun käy suomitaajamista ysärivaatteet pois pilkkahintaan ja kauppaa ne voitolla nykyisessä kotikaupungissaan Berliinissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän