Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs nainen sanoi että ei halua parisuhdetta, koska ei halua pilata elämäänsä.

Vierailija
14.12.2021 |

Minkähänlaiseksi parisuhteen kuvittelee ihminen joka ajattelee parisuhteen pilaavat elämänsä...
Itse olen jo 12 vuotta ollut saman naisen kanssa ja voin kyllä sanoa että juuri parisuhde on tuonut hyvän elämän, etuja mm. Alkoholin käytön loppuminen lähes kokonaan ja baareissa käynnin loppuminen, terveellisemmät elintavat, lapset, sosiaalisempi elämä, enemmän ja huomattavasti parempaa seksiä kuin niiden lukuisten hoidokkien kanssa. Mahdollisuus yhdessä laadukkaampaan elintasoon, esim alle 3000€ tuloilla yli 200 000€ omakotitaloon rivi tai kerrostalon sijasta. Vähemmän vastuuta elämästään kun molemmat huomioi toisiaan, halvemmat myös asumiskulut. Silti vapaa menemään... M36v

Kommentit (499)

Vierailija
221/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap onkin mies ja otsikossa puhutaan naisesta. Parisuhteessa nainen häviää yleensä ja mies voittaa. Itsekin olen nainen ja voin paljon paremmin nyt, kun en ole parisuhteessa. En vihaa miehiä, on toki olemassa suhteita joissa molemmat voittaa, mutta valitettavan yleistä on se, että naiset häviävät ja miehet voittavat. Vanhempien pitäisi kasvattaa pojista parempia ihmisiä. Itselläni on tytär ja poika, ja huomaan että tämä stereotypia on hyvin vahvasti kasvamassa meilläkin. Yritän puuttua vielä asiaan kun voin.

Ne ovat niitä omia valintoja kumppanissa kuka hyötyy ja mitä hyötyy. Minullakin on poika ja myös tyttöjä ja näen saman stereotypian, yritän ehdottomasti kasvattaa pojastani naisia kohtaan reilun miehen. Oletko miettinyt mistä se stereotypia tulee? Jos meille annetaan samat palikat mistä rakentaa niin ollaanko me niin sateenkaaren värisiä että syntyy samaa? Ei olla vaan kyllä perimä ja tietyt geenit vetävät eri suuntiin, laitan lattialle nukkeja ja traktoreita, tytön ja pojan, en ohjailee, nopeasti poika löytää traktorin ja tyttö nuken... Voin ohjata poikaa olemaan kiinnostunut leipomisesta ottamalla mukaan, tai ruoan laittoon, mutta jos kaverinsa alkavat harrastaa autoja niin ihan varmasti tarttuu. Pojat ovat luonteeltaan selkeästi kovempia kuin tytöt. Mua ei ole koskaan kiinnostaneet autot tai muut kulkuvälineet, olen aina tykännyt touhuta lasten kanssa, laittaa kotia, kokata, siivota, istua sohvalle kattelemaan vaimon kanssa elokuvaa ja väitän että vaimo on niistä ominaisuuksista hyötynyt. Ap

Poikia täytyy opettaa tekemään asioita ja kantamaan vastuuta niistä silloinkin, kun se ei niitä huvita. Koti ja lapset kuuluvat miehelle ja naiselle, samoin lapset, ja vastuu niistä kuuluu samoissa määrin molemmille. Siinä on ihan turha tulla selittämään, että auton rassaaminen ja renkaiden pyörimisen katsominen kiinnostaa enemmän. Ei se kakkavaipan vaihtaminen tai pyykinpesu varmaan kovin monen naisenkaan unelmien täyttymystä elämässä ole, päivästä toiseen. 

Ei miehet voi mitään geeneilleen. Miehen tehtävä on turvata resurssit perheelleen ja suojata sitä.

Vierailija
222/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä asenteet omaava henkilö ei sovellu parisuhteeseen vaikka kuinka sen itselleen oikeuttaisi

Parisuhteissa juurikin on niitä minä minä minä- ihmisiä.

Jo pelkkä aloitus viesti sen näytti.

Hänelle seksiä, ruokaa, auttoi vähentämään juomisen (miksei tehnyt jo ennen parisuhdetta)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tylsältä. Miksi pilata elämä parisuhteella?

Mitä onkaan se "elämä", jonka parisuhde pilaa? Viinaa, krapulaa ja morkkista sekä kehnoa seksiä vaihtuvien seuralaisten kanssa. Ei käy kateeksi.

Vapaus. Voi tehdä ihan mitä huvittaa silloin kun huvittaa. Ei tarvitse kysellä lupia, selitellä. Vapaus. Tykkään!

Miksi parisuhteessa ei voi tehdä asioita miten huvittaa? Itse ainakin suhteessa olen vapaa toimimaan kuten haluan, samoin on nainenkin. En rajoita hänen menojaan ja molemmat olemme tyytyväisiä. Miksi kummankaan pitäisi kysyä lupaa johonkin toiselta?

Esimerkiksi siksi, ettei jaksa katsella toisen mökötystä tai raivoamista siitä, että käy ulkona ystävien kanssa, näkee esimerkiksi miespuolisia ystäviään tai haluaa käydä ulkomaanmatkoilla kaveriporukassa. Tai ei jaksa selitellä tai yrittää oikeuttaa toiselle ihmiselle omaa rahan- tai ajankäyttöään. Tällaista se on minulla ollut miessuhteissani. Helpompi on olla itsekseen kuin yrittää tyynnytellä toisen mustasukkaisuutta ja omistushaluisuutta. 

Mutta kun tuo ei ole ainoa parisuhdemalli. Minä saan täysin vapaasti käydä ulkona ystävien kanssa, tavata miespuolisia ystäviä, matkustella ulkomailla yksin tai kaveriporukassa, työn puolesta tai vapaa-ajalla. Raha-asioista emme edes keskustele vaan molemmat laittavat saman summan taloustilille kattamaan asumisen ja ruoan ja loput on omaa rahaa.

Kuvittelin osuneeni kultakaivokseen. Paljastuikin vuoden sisään arvottomaksi louhukseksi. Halusi päättää mitä teen ja kenen seurassa jopa siitä teenkö lapsia. Erohan siitä tuli.

Loput joita näkyy olevan vapaalla jalalla on joko varattuja, moniongelmaisia ja/tai irtonumeroiden hakijoita.

Ei kai nyt sentään?

Edelleenkin ihmettelen, miten naiset löytävät näitä miehiä, jotka joko kohtelevat huonosti, kontrolloivat suhteessa, laiskottelevat, ovat tunteettomia, pettäviä tai antavat huonoa seksiä. En käsitä.

Olenko jossakin ihme kuplassa, kun en ollenkaan tunnista tällaisia miehiä esimerkiksi ystävieni puolisoina?

Minusta parisuhteen _perus_edellytykset eivät näissä tapauksissa edes täyty, koska näissä tapauksissa asetelma ei ole millään lailla tasa-arvoinen tai tasapuolinen.

En jaksa jankata mitään "Kunnon Mies" -läppää, koska jotenkin itse olen vain kuvitellut, että yleensä miehet, jotka ovat pitemmässä parisuhteessa, ovat hyvin käyttäytyviä, kotitöistä (tasapuolisesti) oman osansa tekeviä, eivät pyri kontrolloimaan tai omistamaan, eivät laiskottele, hoitavat lapsia, eivätkä ole millään lailla ongelmaisia, vaan rakastavat naistaan, osaavat rakastella hänen kanssaan ja muutenkin ovat tavallisia kunnon miehiä.

Jos edes murto-osa näistä jutuista on totta, todellisuus osoittautuu paljon luulemaani masentavammaksi. 

Vierailija
224/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla varmasti onkin hyvä parisuhde, joka lisää molempien onnellisuutta. Mutta tilastollinen fakta on, että parisuhde yleensä lisää miehen onnellisuutta, mutta vähentää naisen.

Miehillä menee huonommin yksin, naisilla parisuhteessa.

Joten jos tuota tuijottaa, naisen ”ei kannata” valita parisuhdetta. Tää tietenkin on sillä tavalla suhteellista, että kyllähän hyvä parisuhde kannattaisi valita. Sen todennäköisyys ei vaan ole suuri.

Pikaisella googlettamisella huomaa tutkimuksia, joiden mukaan naisten odotukset ovat huomattavasti miehiä kovempia. Miehille kelpaa luottamus, kunnioitus ja hyvä seksi verrattuna naisten pitkään pitkään listaan (pitää olla voimakkaita tunteita, samoja arvoja, tietynlaista tunneilmaisuja yms yms.) (Kontula) Myös naiset kokee voimakkaampana esim alkuhuuman jota pitää erityisen onnellisena aikana parisuhteessa (wikipedia)

Eli voi tämäkin olla syynä. Naiset haluaa, että se mies on "samis", yhdessä jaetaan kaikki ja parisuhteen tulee antaa paljon tunnetasolla. Mies haluaa vain, että nainen ei jäkätä ja antaa? Ei kumpikaan ole toistaan huonompi sinänsä, kyse on erilaisista tarpeista, mutta voi selittää miksi naiset ovat tyytymättömyyttä: mitä enemmän toiselta odottaa, sitä enemmän tulee todennäköisemmin pettymään.

Ihanko tosissanne arkijärjelläkin ajateltuna kuvittelette, että naiset on helpompia puolisoina kuin miehet? Täällä yli 100 yläpeukuttaa silkkaa miehen haukkumisviestejä, jossa yleistetään ja haukutaan kaikki miessukupuolen edustajat.

Hohhoijaa... Miettikääpä uudelleen.

N36

Vierailija
225/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap onkin mies ja otsikossa puhutaan naisesta. Parisuhteessa nainen häviää yleensä ja mies voittaa. Itsekin olen nainen ja voin paljon paremmin nyt, kun en ole parisuhteessa. En vihaa miehiä, on toki olemassa suhteita joissa molemmat voittaa, mutta valitettavan yleistä on se, että naiset häviävät ja miehet voittavat. Vanhempien pitäisi kasvattaa pojista parempia ihmisiä. Itselläni on tytär ja poika, ja huomaan että tämä stereotypia on hyvin vahvasti kasvamassa meilläkin. Yritän puuttua vielä asiaan kun voin.

Ne ovat niitä omia valintoja kumppanissa kuka hyötyy ja mitä hyötyy. Minullakin on poika ja myös tyttöjä ja näen saman stereotypian, yritän ehdottomasti kasvattaa pojastani naisia kohtaan reilun miehen. Oletko miettinyt mistä se stereotypia tulee? Jos meille annetaan samat palikat mistä rakentaa niin ollaanko me niin sateenkaaren värisiä että syntyy samaa? Ei olla vaan kyllä perimä ja tietyt geenit vetävät eri suuntiin, laitan lattialle nukkeja ja traktoreita, tytön ja pojan, en ohjailee, nopeasti poika löytää traktorin ja tyttö nuken... Voin ohjata poikaa olemaan kiinnostunut leipomisesta ottamalla mukaan, tai ruoan laittoon, mutta jos kaverinsa alkavat harrastaa autoja niin ihan varmasti tarttuu. Pojat ovat luonteeltaan selkeästi kovempia kuin tytöt. Mua ei ole koskaan kiinnostaneet autot tai muut kulkuvälineet, olen aina tykännyt touhuta lasten kanssa, laittaa kotia, kokata, siivota, istua sohvalle kattelemaan vaimon kanssa elokuvaa ja väitän että vaimo on niistä ominaisuuksista hyötynyt. Ap

Poikia täytyy opettaa tekemään asioita ja kantamaan vastuuta niistä silloinkin, kun se ei niitä huvita. Koti ja lapset kuuluvat miehelle ja naiselle, samoin lapset, ja vastuu niistä kuuluu samoissa määrin molemmille. Siinä on ihan turha tulla selittämään, että auton rassaaminen ja renkaiden pyörimisen katsominen kiinnostaa enemmän. Ei se kakkavaipan vaihtaminen tai pyykinpesu varmaan kovin monen naisenkaan unelmien täyttymystä elämässä ole, päivästä toiseen. 

Ei miehet voi mitään geeneilleen. Miehen tehtävä on turvata resurssit perheelleen ja suojata sitä.

Älä viitsi. Ette te enää ameeban tasolla ole.

Vierailija
226/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ymmärrä, että puhut menneestä maailmasta. Nainen hankkii resursseja. Ei tarvitse suojaa miltään - tai jos tarvitsee niin mieheltä(än).

Vierailija
227/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä onkaan se "elämä", jonka parisuhde pilaa? Viinaa, krapulaa ja morkkista sekä kehnoa seksiä vaihtuvien seuralaisten kanssa. Ei käy kateeksi.

Vapaus. Voi tehdä ihan mitä huvittaa silloin kun huvittaa. Ei tarvitse kysellä lupia, selitellä. Vapaus. Tykkään!

Miksi parisuhteessa ei voi tehdä asioita miten huvittaa? Itse ainakin suhteessa olen vapaa toimimaan kuten haluan, samoin on nainenkin. En rajoita hänen menojaan ja molemmat olemme tyytyväisiä. Miksi kummankaan pitäisi kysyä lupaa johonkin toiselta?

En ole koskaan seurustellut, enkä ole irtosuhteitakaan harrastanut, olen säästynyt siis siltä kehnolta seksiltä niin suhteessa kuin sinkkunakin - miksi itse harrastat sitä jos se niin paskaa on?

Alkoholia juon muutaman kerran vuodessa, ei ole siis viinaa, krapulaa eikä morkkistakaan. Minä kun sain sen kuvan että vain seurustelevat kykenisivät tähän, mutta ehkä mä olenkin superihminen.

Mitä tulee tuohon viimeiseen lainaukseen, eikös juuri tässäkin ketjussa ole tuotu esiin sitä (itsestäänselvää) asiaa, että se kumppani pitäisi huomioida? Eikö sitä tarvitse tehdä? Ottaa sen puolison mielipiteet huomioon, että muutatko Helsingistä Kittilään, lähdetkö extempore Firenzeen lomareissulle, otatko koiranpennun, teetkö 18h päiviä töissä, hankkiudutko raskaaksi/teetkö abortin, oletko selibaatissa seuraavat 13 vuotta, pidätkö juhlat kun toisella on migreeni. Mistäs minä näistä tietäisin, kun en ole ollut parisuhteessa, mutta mulla on ihan sellainen kevyt aavistus että se puoliso pitäisi ottaa huomioon.

Vierailija
228/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehittyvistä maista onneksi irtoaa. Noihan kuuntelee aikansa.

Vierailija
229/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi siksi, ettei jaksa katsella toisen mökötystä tai raivoamista siitä, että käy ulkona ystävien kanssa, näkee esimerkiksi miespuolisia ystäviään tai haluaa käydä ulkomaanmatkoilla kaveriporukassa. Tai ei jaksa selitellä tai yrittää oikeuttaa toiselle ihmiselle omaa rahan- tai ajankäyttöään. Tällaista se on minulla ollut miessuhteissani. Helpompi on olla itsekseen kuin yrittää tyynnytellä toisen mustasukkaisuutta ja omistushaluisuutta. 

Olet ollut sitten huonoissa suhteissa huonojen miesten kanssa. Parisuhde perustuu sille, että molemmat haluavat olla siinä yhdessä omasta tahdostaan. Toisen menemiset eivät muuta tätä asiaa ja jos toista rupeaa kahlitsemaan tai holhoamaan niin tuskin se ainakaan auttaa siinä, että toinen haluaa olla suhteessa.

Itselleni on selvää, että kumppanini saa tavata ketä haluaa, lähteä lomalle yksin tai kavereidensa kanssa jos niin haluaa tai ihan mitä muutakaan. Hän on parisuhteessa kanssani koska haluaa olla parisuhteessa kanssani. Miksi silloin olisin mustasukkaisena vaatimassa selityksiä menemisistä tai rajoittamassa niitä?

Tajuatko, että on haasteellista löytää parisuhdekelpoinen mies. Pakkohan sitä on yrittää, jos parisuhteeseen haluaa ja joutuu huomaamaan, että alun suuret puheet olivat höttöä.

Toimii molempiin suuntiin. Miksi hyvä parisuhdemies ottaisi kumppaniksi huonon parisuhdenaisen?

Kyllä. Mutta sukupuolien erot vaikuttavat siihen, että parisuhdekelpoisia miehiä on vähemmän.

Naisten itsereflektoinnin kyky on huikea!

Naiset on aivan kaikessa kriittisempiä kuin miehet itsensä suhteen oli se sitten työ, parisuhde tai lasten kasvatus, niin naiset mieluummin näkee itsensä epäonnistuneena ja vajaana kun taas miehet näkee itsensä huipputyyppinä vaikka mikään ei sitä toteen näyttäisikään. Ja tämä on ihan moneen kertaan tutkittu fakta. Parisuhteessa myös miehiltä ei oleteta yhtä paljon kuin naisilta. Naisen vastuulle kuuluu yhä suhteen ylläpito ja mies eräällä tapaa vain on siinä, mutta ei osallistu mitenkään parisuhteeseen. 

Vierailija
230/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan saamista alapeukuista voi päätellä, että palsta siivilöi käyttäjikseen kitkeriä toisen/saman sukupuolen vihaajia.

Vierailija
231/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla varmasti onkin hyvä parisuhde, joka lisää molempien onnellisuutta. Mutta tilastollinen fakta on, että parisuhde yleensä lisää miehen onnellisuutta, mutta vähentää naisen.

Miehillä menee huonommin yksin, naisilla parisuhteessa.

Joten jos tuota tuijottaa, naisen ”ei kannata” valita parisuhdetta. Tää tietenkin on sillä tavalla suhteellista, että kyllähän hyvä parisuhde kannattaisi valita. Sen todennäköisyys ei vaan ole suuri.

Pikaisella googlettamisella huomaa tutkimuksia, joiden mukaan naisten odotukset ovat huomattavasti miehiä kovempia. Miehille kelpaa luottamus, kunnioitus ja hyvä seksi verrattuna naisten pitkään pitkään listaan (pitää olla voimakkaita tunteita, samoja arvoja, tietynlaista tunneilmaisuja yms yms.) (Kontula) Myös naiset kokee voimakkaampana esim alkuhuuman jota pitää erityisen onnellisena aikana parisuhteessa (wikipedia)

Eli voi tämäkin olla syynä. Naiset haluaa, että se mies on "samis", yhdessä jaetaan kaikki ja parisuhteen tulee antaa paljon tunnetasolla. Mies haluaa vain, että nainen ei jäkätä ja antaa? Ei kumpikaan ole toistaan huonompi sinänsä, kyse on erilaisista tarpeista, mutta voi selittää miksi naiset ovat tyytymättömyyttä: mitä enemmän toiselta odottaa, sitä enemmän tulee todennäköisemmin pettymään.

Ihanko tosissanne arkijärjelläkin ajateltuna kuvittelette, että naiset on helpompia puolisoina kuin miehet? Täällä yli 100 yläpeukuttaa silkkaa miehen haukkumisviestejä, jossa yleistetään ja haukutaan kaikki miessukupuolen edustajat.

Hohhoijaa... Miettikääpä uudelleen.

N36

Kuten ylläoleva totesi: pysy vaiti, miellytä ja synnytä. Harvalle vain riittää vaitonaisen kotiäidin virka.

Vierailija
232/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen huomaa tälläkin palstalla, että kaikki käännetään aina miehen syyksi. Itsellä ei ole vastuuta mistään. Omat standardit hyvälle parisuhteelle, ovat ne, jotka molempien tulee omaksua naisen mielestä. Täällä on hirveetä tekstiä miehistä. Ette kuuna päivänä vastaanottaisi mitään vastaavaa omaan sukupuoleen liittyen. Sellainen mies, joka jotain vastaavaa sanois olis sellainen sovinistisika että huhheijaa.

Vierailija
233/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa parisuhteista johtaa eroon ennemmin tai myöhemmin. Vaikka ei johtaisikaan, niin monet ovat yhdessä vain tottumuksesta tai lasten takia, eikä suinkaan siksi että on onnellisempi suhteessa. Näistä asioista ei usein ole tapana kertoa suhteen ulkopuolisille, vaan pidetään kulissit viimeiseen asti pystyssä kunnes koittaa "yllätys"ero.

Ap olettaa, että kaikki ovat yhtä itsekurittomia omassa elämässään kuin mitä hän olisi ilman parisuhdettaan.

Vierailija
234/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaassakin tapauksessa mies alkaa katsella nuorempia viimeistään silloin, kun vaimo lähestyy keski-ikää. Sinne menee hyvä seksi ja ukko valittaa kun ei enää irtoa. Kaikki naiset haluavat, että mies kiihottuu kunnolla hänestä, eikä seksi ole hyvää ilman sitä.

Eikö tossa ole jo hyvä syy olla sinkkuna, säästyy mielipahalta kaiken muun kuran lisäksi.

Miehet ovat myös helkutin taitavia valehtelemaan itselleen, että ovat "kunnon miehiä" eivätkä esim. todellakaan ole edellämainitun kaltaisia. Totuus on se, että he vaan jättävät ajattelematta ja huomioimatta huonot puolensa, ettei se häiritse hyvää kuvaa itsestä. Sitten kiukutellaan pää punaisena, jos huomauttaa mistään. Tämä on niin nähty... Ei kiitos parisuhdetta ikinä.

Vierailija
235/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joltain ihmisiltä puuttuu parisuhdetaidot, on kaikkien etu antaa heidän elää yksin omaa elämää.

Tämä on taas tätä kummallista musta-valkoinen ajattelu tapaa.

Jos parisuhteissa olisi vain ne jotka sen taitaisivat, niin miksi on niin paljon väkivaltaa, tappelua, ræiskauksi, uhkailua, pettämistä, alistamista, valehtelu, varastamista, väliinpitämättömyyttä, tæppamista…. lista jatkuu……?

Kerro se.

Ei se ettei parisuhdetta halua, tarkoita että he eivät kykenisi.

Kaikki vain ei halua.

Sen pitäisi olla jo ok näin 2021.

Vierailija
236/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen huomaa tälläkin palstalla, että kaikki käännetään aina miehen syyksi. Itsellä ei ole vastuuta mistään. Omat standardit hyvälle parisuhteelle, ovat ne, jotka molempien tulee omaksua naisen mielestä. Täällä on hirveetä tekstiä miehistä. Ette kuuna päivänä vastaanottaisi mitään vastaavaa omaan sukupuoleen liittyen. Sellainen mies, joka jotain vastaavaa sanois olis sellainen sovinistisika että huhheijaa.

Jokaisellahan saa olla juuri sellaiset standardit kuin itse haluaa, ja jos niitä täyttävää parisuhdetta ei löydy, niin voi erota tai olla ilman. Ei se sen kummempaa ole. Se kai tämän ketjun pointti on. Monessa asiassa mies ja nainen näyttävät haluavan aika eri asioita. Onneksi sinkkuuteen ei liity enää sellaista stigma kuin ennen, vaan se on ihan hyvä tapa elää elämänsä.

Vierailija
237/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenhan minä täällä oppinut, että miehet ei pidä naisista jotka pitää seksistä ja kotitöistä, osaa laittaa ruokaa ja on käteviä talousihmisiä, eikä itse saa maksaa ruokiaan. Aloitteen tekevistä naisista ei myöskään pidetä. Jos nainen on näitä kaikkia niin se on kynnysmatto ja sitä kuuluu kohdella huonosti.  Kaikki kritiikki on vastaan otettu, mutta en silti aio nyt aloittaa etsimään uutta miestä kenen sohvalle mennä makaamaan, tyhjentämään hänen tiliään, elämään kuin pellossa ja pihtaamaan jotta vihdoin saisin rakastavan miehen.

Vierailija
238/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kiellät etteikö miehillä olisi vaatimuksia tulevan kumppaninsa suhteen? Paha vaan, kun vaatimukset tuppaa pysymään yksipuolisina. Naisten oletetaan täyttävän miehensä esittämät toiveet.

Vierailija
239/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun tuo ei ole ainoa parisuhdemalli. Minä saan täysin vapaasti käydä ulkona ystävien kanssa, tavata miespuolisia ystäviä, matkustella ulkomailla yksin tai kaveriporukassa, työn puolesta tai vapaa-ajalla. Raha-asioista emme edes keskustele vaan molemmat laittavat saman summan taloustilille kattamaan asumisen ja ruoan ja loput on omaa rahaa.

Niin, aina ei saa sitä mitä tilaa, vaikka jotkut saavatkin. 

En minäkään nykyistä puolisoani hetkessä löytänyt. Sitä ennen ehti olla yksi avioliitto, josta tosin ei mitään katkeruutta jäänyt siitäkään, sekä useita tutustumisia/seurusteluja, miten niitä haluaa kutsuakin. Jossain kohtaa niissä kävi vain ilmi, että halutaankin eri asioita tai suhtaudutaan asioihin eri tavalla. Mustasukkaisuutta en ole sietänyt koskaan, en myöskään sitä, että minua pyritään rajoittamaan (esim. etten saisi matkustella yksin) tai pakottamaan johonkin (esim. viettämään jouluja kumppanin sukulaisten kanssa).

Mun tädit eivät löytäneet. Kokeilivat nuorempana seurustella heikoin tuloksin. Päättivät pysyä sinkkuina. Ovat 60 ja 70v.

Äläkä luulekaan että ottavat enää vanhoja jääriä.

Wanhat Naiset on niitä wiisaimpia! : )

Vierailija
240/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten huomaa, niin kaunaisia ja katkeria miehiä v i haavia inisijöitä ja ulisijoita on nuo sinkut. Eipä ole silmiin osunut yhtäkään onnellisen, tasapainoisen oloista tekstiä muunlaiselta sinkkunaiselta. Siinä se näkee, miten tyytyväisiä elämäänsä ovat. 😄 Kaikki on varmaan edelleen miesten vika, vaikka ei ole miestä nähnyt sitten 90-luvun...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä