Eräs nainen sanoi että ei halua parisuhdetta, koska ei halua pilata elämäänsä.
Minkähänlaiseksi parisuhteen kuvittelee ihminen joka ajattelee parisuhteen pilaavat elämänsä...
Itse olen jo 12 vuotta ollut saman naisen kanssa ja voin kyllä sanoa että juuri parisuhde on tuonut hyvän elämän, etuja mm. Alkoholin käytön loppuminen lähes kokonaan ja baareissa käynnin loppuminen, terveellisemmät elintavat, lapset, sosiaalisempi elämä, enemmän ja huomattavasti parempaa seksiä kuin niiden lukuisten hoidokkien kanssa. Mahdollisuus yhdessä laadukkaampaan elintasoon, esim alle 3000€ tuloilla yli 200 000€ omakotitaloon rivi tai kerrostalon sijasta. Vähemmän vastuuta elämästään kun molemmat huomioi toisiaan, halvemmat myös asumiskulut. Silti vapaa menemään... M36v
Kommentit (499)
Minulla on onnellinen parisuhde elämäni rakkauden kanssa. Jos jäisin tästä yksin, haluaisin olla yksin. Toisaalta siksi, etten usko maailmassa olevan minulle ketään lähellekään puolisoni veroista, toisaalta siksi, että yksin pääsee vähemmällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Naisena nuo oman liiton edut ovat ehkä vähän eri näkökulmasta katsottuja, kuin miehen, mutta plussan puolella ollaan selvästi. Tämän huomaa erityisesti, kun juttelen eronneiden ja sinkkunaisten kanssa. Mieheni tekee niin paljon asioita puolestani ja huolehtii minun hyvinvoinnistani. Hän on luotettavin ihminen elämässäni ja tuntee minut paremmin kuin kukaan. Joskus tuntuu suorastaan järjettömältä tämä naisten sinkkukulttuurin hehkuttaminen. Miksi ihmisen muka olisi parempi olla yksin?
Mä näen viikottain senioripareja. Miltein jokaisessa liitossa nainen hoitaa vieläkin 70-80 vuotiaan miehensä asioita, koska onhan tätä tehty jo liiton alkuajoista lähtien. Kiitokseksi saavat hyvällä tuurilla pusun. Onpa paljon!
No, naisilla on tapana kaapata kaikki asiat parisuhteessa, koska "osaavat tehdä ne paremmin". Naiset myös hysteerisesti vahtivat rahoja, ilmeisesti pelosta, että ne loppuvat. Näitä selitellään sillä, että se mies ei osaa tehdä asioita yhtä hyvin kuin nainen yms. Yleisesti ottaen naiset ovat kontrollifriikkejä ja väitän, että suurin osa liitoista kaatuu siihen. Kyllä ihan normaalin miehen saa opetettua 50 vuoden avioliitossa siihen, että vaimo hoitaa kaikki: päättää mitä syödään, missä käydään, missä ei käydä ja minkälaisia vaatteita pidetään. Oma liittoni ei ole tällainen (ainakin visusti yritän tätä varoa). Mieheni on täysin kykenevä ostamaan omat vaatteensa ja hoitamaan raha-asiansa (hän hoitaa osin myös minun raha-asiani). Hän oli ihan kyvykäs hoitamaan oman elämänsä asiat ennen kuin tapasimme, eikä minulla ollut mitään syytä olettaa, että se loppuu siihen, kun mennään avioon.
Silti päättivät avioitua ja pysyä häijyen vaimojensa kanssa.
Ehkä se vaimo oli mukava alussa. Ja ehkä mieskin oli vaimonsa silmissä tarpeellinen ja arvostettava. Suurin osa avioeroista on naisten alulle panemia. Miehet pysyy huonoissakin liitoissa pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Miehen rakkaus on meemi. Jos tulee tilaisuus paukuttaa jotaki vaimoa sievempää niin se käytetään. Ja tää naiselta joka on ollu miesten alalla pitkään. Ei ole sellaista miestä ollut jota en ois halutessani saanut jallitettua. Tullu ihan huvikseen testailtua kuin moni on pelissä mukana...jokainen. Kuvottavaa. En halua moista otusta hajottaan mun psyykettä.
Eipä niitä ukkoja tarvitse edes narrata siihen, ihan itse tuovat tyrkylle. Hyi olkoot. Vaimot hehkuttaa avio-onnea eivätkä tiedä yhtään mitään niljakkaista ukoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mieti sitä asiaa naisen kannalta. Miehelle se parisuhde onkin usein jees, saa halutessaan seksiä, vaimo passaa.
Naisille pysyvä parisuhde on yhä melkoinen riski. Mies keskittyy omaan mielihyväänsä seksissä, kotityöt kasaantuu naiselle ja suhde muuttuu piikomiseksi.
Näin on usein, toki ei aina. Mutta naiset tekee tutkimuksenkin mukaan kolmanneksen enemmän kotitöistä, ja ovat tyytymättömämpiä seksielämäänsä kuin parisuhteessa olevat miehet.
Ulosteenjauhantaa ja aivan tarpeetonta ynnä kiittämätöntä kitinää ja uhriutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mieti sitä asiaa naisen kannalta. Miehelle se parisuhde onkin usein jees, saa halutessaan seksiä, vaimo passaa.
Naisille pysyvä parisuhde on yhä melkoinen riski. Mies keskittyy omaan mielihyväänsä seksissä, kotityöt kasaantuu naiselle ja suhde muuttuu piikomiseksi.
Näin on usein, toki ei aina. Mutta naiset tekee tutkimuksenkin mukaan kolmanneksen enemmän kotitöistä, ja ovat tyytymättömämpiä seksielämäänsä kuin parisuhteessa olevat miehet.
Se on juuri näin. Itsellä pitkä liitto takana ja uutta ei varmaankaan edessä. Olen piikomiseni piikonut ja toisen ihmisen hyvinvointia mahdollistanut ihan tarpeeksi. Jos rakkautta olisi tarjolla, niin voisin siihen tarttuakin. Mutta missäpä olisi.
Älä viitsi.
Ei naisen tarvitse ilman "rakkautta" olla milloinkaan, olipa nuori, vanha, muuta, aviossa, avossa, eronnut, ei vielä eronnut mutta pian, ikivanhapiika tai mitä hyvänsä: joka ainoassa pubissa, tanssimestassa, applikaatiossa, nettisovelluksessa ynnä senssipalvelussa tulee naiselle kuin naiselle joku mies kikkeliään tarjoamaan. Enintäänkin naisella voi olla se ongelma, ettei "palvelun" laatu aina ole sitä mitä siinä tutustumisvaiheessa lupaillaan ja uhoillaan "maailman kovimpina panomiehinä", mutta yhtä kaikki kokonaan ilman ei kenenkään naisen tarvitse olla - paitsi ehkä jonkun ihan psykoottisen ja vaarallisen mielenterveystapauksen.
Naisilla koko elämä kehdosta hautaan on niin helppoa että miehenä sitä ei oikein uskalla ajatellakaan ettei kokonaan lannistu.
Kyllä Sinä - jälkimmäinen lainaamani kirjoittaja, eronnut nainen - aina melaa saat mistä tahansa jos se vain Sinulle kelpaa.
Kannustavin ja optimismiin kehottavin terveisin,
Vastentahtoisesti lapseton ja naiseton mies (Vatalanami) - Vela-naisen täydellinen vastakohta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Naisena nuo oman liiton edut ovat ehkä vähän eri näkökulmasta katsottuja, kuin miehen, mutta plussan puolella ollaan selvästi. Tämän huomaa erityisesti, kun juttelen eronneiden ja sinkkunaisten kanssa. Mieheni tekee niin paljon asioita puolestani ja huolehtii minun hyvinvoinnistani. Hän on luotettavin ihminen elämässäni ja tuntee minut paremmin kuin kukaan. Joskus tuntuu suorastaan järjettömältä tämä naisten sinkkukulttuurin hehkuttaminen. Miksi ihmisen muka olisi parempi olla yksin?
Mä näen viikottain senioripareja. Miltein jokaisessa liitossa nainen hoitaa vieläkin 70-80 vuotiaan miehensä asioita, koska onhan tätä tehty jo liiton alkuajoista lähtien. Kiitokseksi saavat hyvällä tuurilla pusun. Onpa paljon!
No, naisilla on tapana kaapata kaikki asiat parisuhteessa, koska "osaavat tehdä ne paremmin". Naiset myös hysteerisesti vahtivat rahoja, ilmeisesti pelosta, että ne loppuvat. Näitä selitellään sillä, että se mies ei osaa tehdä asioita yhtä hyvin kuin nainen yms. Yleisesti ottaen naiset ovat kontrollifriikkejä ja väitän, että suurin osa liitoista kaatuu siihen. Kyllä ihan normaalin miehen saa opetettua 50 vuoden avioliitossa siihen, että vaimo hoitaa kaikki: päättää mitä syödään, missä käydään, missä ei käydä ja minkälaisia vaatteita pidetään. Oma liittoni ei ole tällainen (ainakin visusti yritän tätä varoa). Mieheni on täysin kykenevä ostamaan omat vaatteensa ja hoitamaan raha-asiansa (hän hoitaa osin myös minun raha-asiani). Hän oli ihan kyvykäs hoitamaan oman elämänsä asiat ennen kuin tapasimme, eikä minulla ollut mitään syytä olettaa, että se loppuu siihen, kun mennään avioon.
Silti päättivät avioitua ja pysyä häijyen vaimojensa kanssa.
Ehkä se vaimo oli mukava alussa. Ja ehkä mieskin oli vaimonsa silmissä tarpeellinen ja arvostettava. Suurin osa avioeroista on naisten alulle panemia. Miehet pysyy huonoissakin liitoissa pidempään.
Tietenkin. Eksä laittelee mulle viestiä vaikka on löytänyt toisen. Erottiin mielipide erojen vuoksi. Kuulemma nykyinen ei vastaa odotuksia. Haluaisi minut (hyvä seksi), mut nyksän ajatusmaailmalla.
Käskin painumaan terapiaan.
Muillekin on käynyt samoin. Miehet miettii ja miettii löytämättä koskaan vastausta. Yhteen naiseen haluttaisiin upottaa pantavuus, arvot samoin kuuliaisuus.
Vatalanami kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulosteenjauhantaa ja aivan tarpeetonta ynnä kiittämätöntä kitinää ja uhriutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri näin. Itsellä pitkä liitto takana ja uutta ei varmaankaan edessä. Olen piikomiseni piikonut ja toisen ihmisen hyvinvointia mahdollistanut ihan tarpeeksi. Jos rakkautta olisi tarjolla, niin voisin siihen tarttuakin. Mutta missäpä olisi.
Älä viitsi.
Ei naisen tarvitse ilman "rakkautta" olla milloinkaan, olipa nuori, vanha, muuta, aviossa, avossa, eronnut, ei vielä eronnut mutta pian, ikivanhapiika tai mitä hyvänsä: joka ainoassa pubissa, tanssimestassa, applikaatiossa, nettisovelluksessa ynnä senssipalvelussa tulee naiselle kuin naiselle joku mies kikkeliään tarjoamaan. Enintäänkin naisella voi olla se ongelma, ettei "palvelun" laatu aina ole sitä mitä siinä tutustumisvaiheessa lupaillaan ja uhoillaan "maailman kovimpina panomiehinä", mutta yhtä kaikki kokonaan ilman ei kenenkään naisen tarvitse olla - paitsi ehkä jonkun ihan psykoottisen ja vaarallisen mielenterveystapauksen.
Naisilla koko elämä kehdosta hautaan on niin helppoa että miehenä sitä ei oikein uskalla ajatellakaan ettei kokonaan lannistu.
Kyllä Sinä - jälkimmäinen lainaamani kirjoittaja, eronnut nainen - aina melaa saat mistä tahansa jos se vain Sinulle kelpaa.
Vastentahtoisesti lapseton ja naiseton mies (Vatalanami) - Vela-naisen täydellinen vastakohta
Sinusta rakkaus on sama asia kun kikkeliään heiluttava random mies? Juu ei ole.
Oisko se rakkaus kova sana täällä? On taidettu kadottaa kyky rakastaa ja tulla rakastetuksi.
Vatalanami kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi.
Sinulle rakkaus on kikkeli. Minulle ei.
Vatalanami kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi.
Työpaikan avulla voit tilata ostosvaimon. Saat rauhan.
Vatalanami kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi.
Niin. Naisille on kyllä panoseuraa tarjolla ja niitä piikomispaikkoja, olet aivan oikeassa. En osaa sanoa millainen mies on vastentahtoisesti lapseton ja naiseton. ... onko hedelmällisyys mennyt jonkun sairauden myötä ... eikö tarpeeksi tasokkaat naiset ole sinusta kiinnostuneet... vaikea arvata.
Ap onkin mies ja otsikossa puhutaan naisesta. Parisuhteessa nainen häviää yleensä ja mies voittaa. Itsekin olen nainen ja voin paljon paremmin nyt, kun en ole parisuhteessa. En vihaa miehiä, on toki olemassa suhteita joissa molemmat voittaa, mutta valitettavan yleistä on se, että naiset häviävät ja miehet voittavat. Vanhempien pitäisi kasvattaa pojista parempia ihmisiä. Itselläni on tytär ja poika, ja huomaan että tämä stereotypia on hyvin vahvasti kasvamassa meilläkin. Yritän puuttua vielä asiaan kun voin.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kuvaa hyvin sitä mitä mies saa parisuhteesta eli "Vähemmän vastuuta elämästä" ja "Silti vapaa menemään". Tyhjentävästi sanottu. Haluatko kysyä ja kertoa mitä vaimosi sanoo tästä järjestelystä, onko hän myös onnellinen?
Olen kyllä kysynyt, enhän voi pelkkänä oletuksena puhua. On kyllä ollut tyytyväinen. Hänelle on ihan ok että suunnittelin ja hankin meille tämän viikon ruoat, otin lasten hoitoon ja pois kuljetukset tällä viikolla, osallistun ruokien tekoon, siivoan, huolehdin että vaimolla on auto kunnossa että pääsee töihin ja kotiin. Hieron hartiat. Välillä toisinpäin. Mikä olisi estänyt vaimoa lähtemästä vaikka viikoksi reissuun? Hän on vapaa menemään, jopa toivon sitä. Ap
Parisuhteen voittajan ja häviäjän noin isossa mittakaavassa näkee siinä, että suuri valtaosa avioeroista on naisten alulle laittamia. Ja treffipalstat on täynnä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kuvaa hyvin sitä mitä mies saa parisuhteesta eli "Vähemmän vastuuta elämästä" ja "Silti vapaa menemään". Tyhjentävästi sanottu. Haluatko kysyä ja kertoa mitä vaimosi sanoo tästä järjestelystä, onko hän myös onnellinen?
Olen kyllä kysynyt, enhän voi pelkkänä oletuksena puhua. On kyllä ollut tyytyväinen. Hänelle on ihan ok että suunnittelin ja hankin meille tämän viikon ruoat, otin lasten hoitoon ja pois kuljetukset tällä viikolla, osallistun ruokien tekoon, siivoan, huolehdin että vaimolla on auto kunnossa että pääsee töihin ja kotiin. Hieron hartiat. Välillä toisinpäin. Mikä olisi estänyt vaimoa lähtemästä vaikka viikoksi reissuun? Hän on vapaa menemään, jopa toivon sitä. Ap
Kuvittelet muidenkin olevan samanlaisia. Eipä ole. Enemmistö vaatii naiselta antamatta mitään takaisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tylsältä. Miksi pilata elämä parisuhteella?
Mitä onkaan se "elämä", jonka parisuhde pilaa? Viinaa, krapulaa ja morkkista sekä kehnoa seksiä vaihtuvien seuralaisten kanssa. Ei käy kateeksi.
Vapaus. Voi tehdä ihan mitä huvittaa silloin kun huvittaa. Ei tarvitse kysellä lupia, selitellä. Vapaus. Tykkään!
Miksi parisuhteessa ei voi tehdä asioita miten huvittaa? Itse ainakin suhteessa olen vapaa toimimaan kuten haluan, samoin on nainenkin. En rajoita hänen menojaan ja molemmat olemme tyytyväisiä. Miksi kummankaan pitäisi kysyä lupaa johonkin toiselta?
Edellinen tuskin tarkoitti sitä että mies/nainen kieltäisi menemästä ja tekemästä mitä haluaa, vaan ennemminkin sitä että toisen asioista huolehtiminen sitoo kotiin ja rajoittaa elämää. Pitää kokata yhteiset ruoat, ostaa mitä toinenkin haluaa, pestä tämän pyykit, siivota jos toisen ystävät on tulossa kylään, mennä yhteisiin rientoihin jne. Kyllä se puoliso, vaikka jotain itsekin tekisi, aiheuttaa ison määrän työtä, yleensä mies naiselle.
Nainenhan ei tarvitse miestä mihinkään muuhun kuin niiden ongelmien ratkaisemiseen, joita hänellä ei olisi, jos ei olisi sitä miestä.
Eli toisin sanoen: Nainen tarvitsee miehen ainoastaan ratkaisemaan niitä ongelmia, joita mies itse aiheuttaa naiselle.
Vapaus ihan mihin vaan mitä kukin haluaa.
- Vapaus olla tekemättä juttuja jotka eivät kiinnosta vain koska pariskunnat nyt tekevät niin. Check
- Vapaus viettää aikaa kenen kanssa haluaa, omilla ehdoillaan. Check, ei ole vielä koskaan näiden kahdeksan vuoden aikana tullut tilannett,a jossa jompi kumpi ei olisi noin saanut tehdä
- Vapaus harrastaa seksiä kenen kanssa haluaa milloin haluaa. Tästä vapaudesta mielelläni luovuin, seksikumppanien määrä on kuitenkin sen verran iso, ettei enää ole kuvitelmia, että uudella irtonumerolla voisi olla jotain uutta annettavana
- Vapaus pitää miespuolisia ystäviä. Check.
- Vapaus käyttää rahansa miten huvittaa. Check (luonnollisesti sen jälkeen, kun olen maksanut osuuteni pakollisista kuluista)
- Vapaus halutessaan matkustella miten tykkää. Check
- Vapaus olla yksin. Check
- Vapaus olla juuri sillä tuulella kuin haluaa. Jos on huonolla tuulella niin voi vaikka valita olla nimenomaan yksin ja omissa oloissaan.
- Vapaus tehdä kodistaan juuri sellainen missä viihtyy. Check, kompromisseja on tehty yhteisten tilojen suhteen, mutta oman naisluolani saan pitää juuri sellaisena kuin haluan
- Vapaus olla siivoamatta jos ei jaksa kiinnostaa. Check, tosin minä maksan siivoojan, koska pidän itse sitä reilumpana kuin sitä, että toinen tekee paljon enemmän kotitöitä.
- Vapaus harrastaa kiinnostavia asioita vaikka joka päivä töiden jälkeen. Check, puoliso ei ole ikinä kieltänyt, koira rajoittaa paljon enemmän.
- Vapaus olla välittämättä toisen mielipiteistä. En tiedä, mitä tämä tarkoittaa konkreettisesti. Ei minun tarvitse välittää siitä, mitä mieltä puolisoni on joistakin asioista mutta tottakai meitä alun alkaenkin yhdisti pitkälti samanlainen arvomaailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tylsältä. Miksi pilata elämä parisuhteella?
Mitä onkaan se "elämä", jonka parisuhde pilaa? Viinaa, krapulaa ja morkkista sekä kehnoa seksiä vaihtuvien seuralaisten kanssa. Ei käy kateeksi.
Vapaus. Voi tehdä ihan mitä huvittaa silloin kun huvittaa. Ei tarvitse kysellä lupia, selitellä. Vapaus. Tykkään!
Vapaus mihin, konkreettisesti?
Vapaus ihan mihin vaan mitä kukin haluaa. Vapaus olla tekemättä juttuja jotka eivät kiinnosta vain koska pariskunnat nyt tekevät niin. Vapaus viettää aikaa kenen kanssa haluaa, omilla ehdoillaan. Vapaus harrastaa seksiä kenen kanssa haluaa milloin haluaa. Vapaus pitää miespuolisia ystäviä. Vapaus käyttää rahansa miten huvittaa. Vapaus halutessaan matkustella miten tykkää. Vapaus olla yksin. Vapaus olla juuri sillä tuulella kuin haluaa. Vapaus tehdä kodistaan juuri sellainen missä viihtyy. Vapaus olla siivoamatta jos ei jaksa kiinnostaa. Vapaus harrastaa kiinnostavia asioita vaikka joka päivä töiden jälkeen. Vapaus olla välittämättä toisen mielipiteistä.
Vaikka mitä.
Ja lisään: vapaus panostaa omaan työhön ja uraan juuri niin paljon kuin haluaa.
Check.
Minä olen ajatellut tämän ikiaikaisen vääryyden juontuvan siitä, että naisen on tosiaan synnyttäjänä otettava se ensisijainen vastuu imeväisen huolenpidosta ja henkiinjäämisestä, se on biologinen fakta!, mutta missä vaiheessa ihmiskunnan historiaa aikuiset miehet ovat alkaneet pitää itseään imeväisinä ja alkaneet kuvitella että se huolenpito koskee myös heitä...
Hyvä parisuhde ei pilaa elämää. Huono kylläkin pilaa. Toki on olemassa ihmisiä jotka mukamas eivät halua parisuhdetta koska sitä ja tätä, mutta jos heille osuisi kohdalle oikea ihminen, veikkaan että suurin osa tämän ottaisi. Mutta parisuhteen vain parisuhteessa olemisen vuoksi haluavia en ymmärrä. Parisuhteen haluamisen pitää lähteä halusta olla jonkun tietyn henkilön kanssa, jolloin se suhde hyvässä tapauksessa muodostuu itsestään eikä tule oloa että olisinpa mieluummin yksin. Suhteen lähtökohta on siis se, että haluan olla tämän henkilön x kanssa, ei se että joku nyt vaan pitää löytää. Totta kai joku vaan on huonompi vaihtoehto kuin yksin oleminen, tai sitten kyseessä on jonkinlainen muista riippuvainen ihminen joka tarvitsee jatkuvasti pönkitystä itsetunnolleen toiselta.