Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs nainen sanoi että ei halua parisuhdetta, koska ei halua pilata elämäänsä.

Vierailija
14.12.2021 |

Minkähänlaiseksi parisuhteen kuvittelee ihminen joka ajattelee parisuhteen pilaavat elämänsä...
Itse olen jo 12 vuotta ollut saman naisen kanssa ja voin kyllä sanoa että juuri parisuhde on tuonut hyvän elämän, etuja mm. Alkoholin käytön loppuminen lähes kokonaan ja baareissa käynnin loppuminen, terveellisemmät elintavat, lapset, sosiaalisempi elämä, enemmän ja huomattavasti parempaa seksiä kuin niiden lukuisten hoidokkien kanssa. Mahdollisuus yhdessä laadukkaampaan elintasoon, esim alle 3000€ tuloilla yli 200 000€ omakotitaloon rivi tai kerrostalon sijasta. Vähemmän vastuuta elämästään kun molemmat huomioi toisiaan, halvemmat myös asumiskulut. Silti vapaa menemään... M36v

Kommentit (499)

Vierailija
21/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdallani asia on niin yksinkertainen, että en ole ollenkaan seksuaalisesti halukas. Ei tee mieli ikinä. Miksi siis hakeutuisin parisuhteeseen kun ystävyyssuhteet riittävät?

Vierailija
22/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa miksi itselleni parisuhde tarkoittaa elämän pilaamista.

Olen ollut ihan lapsesta asti superintrovertti ja erakko. Tykkään viettää aikaa omien kiinnostusten kohteiden ja harrastusten parissa. Sosiaaliset tilanteet koen suurimmaksi osaksi rasitteiksi jotka vievät aikaa ja energiaa, eivätkä anna mitään takaisin.

Haluan omistautua täysin itseni kehittämiselle mikä tarkoittaa, opiskelua, lukemista, urheilua, terveellistä ruanlaittoa, uusien kielten oppimista, yleissivistyksen kerryttämistä, soittotaidon kehittämistä, visuaalisuudesta nauttimista (pukeutumistyyli, sisustaminen, maalaaminen ja taidenäyttelyt), myös historia, talous- ja yhteiskuntatieteet kiinnostavat ja käytän niidenkin parissa paljon aikaa.

Sosiaaliset suhteet ovat kaikkien näiden mielenkiinnonkohteideni tiellä!

Jo koulussa inhosin siihen liittyvää sosiaalista aspektia, olisin halunnut keskittyä pelkkään oppimiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pilata elämä ottamalla huomioon joku toinen.

Ihan heti en keksi syytä.

T. Eronnut 25v liitosta, lapset maailmalla eli oman osuuteni tämän yhteiskunnan eteen tehnyt. Ovat veronmaksajia.

Toisen huomioonottaminenko sen pilaa? Pilaantuuko sun elämä jos joku tekee sulle ruoan? Tai maksaa erääntyneen laskun...?

Vierailija
24/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ihan lapsesta asti superintrovertti ja erakko. Tykkään viettää aikaa omien kiinnostusten kohteiden ja harrastusten parissa. Sosiaaliset tilanteet koen suurimmaksi osaksi rasitteiksi jotka vievät aikaa ja energiaa, eivätkä anna mitään takaisin.

Haluan omistautua täysin itseni kehittämiselle mikä tarkoittaa, opiskelua, lukemista, urheilua, terveellistä ruanlaittoa, uusien kielten oppimista, yleissivistyksen kerryttämistä, soittotaidon kehittämistä, visuaalisuudesta nauttimista (pukeutumistyyli, sisustaminen, maalaaminen ja taidenäyttelyt), myös historia, talous- ja yhteiskuntatieteet kiinnostavat ja käytän niidenkin parissa paljon aikaa.

Jo koulussa inhosin siihen liittyvää sosiaalista aspektia, olisin halunnut keskittyä pelkkään oppimiseen.

Lisään vielä että oma tila ja aika on minulle niin kullanarvoista että parisuhde pudottaisi elämänlaatuani väistämättä.

Ainoa parisuhteen hyvä puoli on fyysinen läheisyys, seksi, halailu jne.

Olen kuitenkin mieluummin ilman näitä kuin tuhoaisin muuten hyvän ja onnellisen elämäni. Irtoseksi ei ole hyvää, FWB-järjestelykin edellyttäisi romanttisia tunteita ja rakkaus saa aina elämäni pois raiteiltaan.

Vierailija
25/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joltain ihmisiltä puuttuu parisuhdetaidot, on kaikkien etu antaa heidän elää yksin omaa elämää.

Vierailija
26/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo sinun harrastuksethan tuovat järkyttävän määrän sosiaalisuutta perheen ulkopuolelle, juuri eri suuntaan kuin parisuhteessa olevalla joka voi nimenomaan olla se erakko kun kotona on ihminen kenelle puhua...

Vierailija
27/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin hyvän parisuhteen. Huonoa tai mitäänsanonatonta en.

Mulla on sinkkunaisenakin velaton 250 000 euron asunto ja hyvä auto, että mitään rahallista mahdollistajaa en kaipaa.

Samoin seksi kuin parisuhde - vain hyvä sellainen nostaa elämänlaatua, heikko laskee.

Vierailija
28/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin parisuhde av-mamman kanssa pilaa elämän satavarmasti!

-mies

Av-papat on ihan samaa sarjaa mammojen kanssa.

Vierailija
29/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mistä tämän nyt aloittaisi... Katsos kun minä en ainakaan ole mitenkään käytöshäiriöinen joka tarvitsisi erityisesti lapsenvahtia ja muuttamista. Minun elämäni vaikeutuu miehen myötä. Miehet kuitenkin ovat paitsi iso kuluerä, vallanhaluisia, alistavia ja lyttääviä. Kaikki menee aina heidän ehdoillaan ja tehdään miehen ehdoilla. Eikä työt lopu vaikka olisi itse sairaana. Tervettä miestä pitää silloinkin passata. Yksin saa hoitaa omat asiansa ja elämänsä, mutta miehen asiat on kaiken keskipiste. Helpompi olla ilman miestä kuin syödä masennuslääkkeitä ja käydä terapiassa. Rahaakin jää omaan käyttöön ja kaikki on halvempaa kun ei ole miestä elätettävänä.

Ohhoh. Onpas jollakulla hyvin negatiivisia kokemuksia miehistä. Ne eivät kuitenkaan ole yleistettävissä. En tunne yhtään tuollaista omanikäistäni miestä, joka edes etäisesti sopisi tuohon kuvaukseen. Jokunen vanha sukulaismies voi ollakin tuollainen, mutta en tunne ketään alle 50-vuotiasta miestä, joka käyttäytyisi noin huonosti parisuhteessa.

Pitkissä parisuhteissa olevat ystävä- ja tuttavamieheni ovat kaikkea muuta kuin "kuluerä, vallanhaluisia, alistavia ja lyttääviä". Saati, että teettäisivät kaikki työt naisella ja passuuttaisivat itseään.

Tuntemani miehet ovat hyviä, rakastavia puolisoja, lempeitä isähahmoja, jotka kantavat vastuuta parisuhteestaan, perheestään ja kodistaan. Tekevät kaikkia kotitöitä, useat enemmän kuin puolisonsa, mutta eivät tee siitä numeroa. Tienaavat rahaa ja kantavat perheen taloudellisesta vastuusta vähintään puolet, usein jonkin verran enemmän. Vaikeissa tilanteissa nämä miehet pysyvät naistensa rinnalla tukemassa ja hoivaamassa, eivätkä tosiaan ole mitään oman elämänsä keskipisteitä.

Esimerkiksi tuttavaperheessämme nainen, perheenäiti, sairastui masennukseen, ja mies otti useiksi vuosiksi hoitoonsa koko paletin, aivan kaiken: lasten kasvatuksen ja hoivan, kotityöt, taloudellisen vastuun. Kaikki kaatui hänelle. Samalla hän vielä hoiti ja kannatteli puolisoaan aivan koko ajan. Teki kaikkensa, että nainen paranisi, kuntoutuisi ja jaksaisi (lopulta nainen toipuikin). Miehellä oli todella vaikeaa sekä henkisesti, taloudellisesti että fyysisesti (sai vaikeita stressioireita), mutta koskaan hän ei valittanut eikä puhunut vaimostaan ikävään sävyyn.

Vierailija
30/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi olla yksin kuin alkoholisoituneen, epäluotettavan miehen kanssa. Jolle riittää tapaaminen kerran tai kaksi viikossa, kunhan ehtii saada seksiä. 

Tää oli sulle, eksä.

Vierailija
31/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pilata elämä ottamalla huomioon joku toinen.

Ihan heti en keksi syytä.

T. Eronnut 25v liitosta, lapset maailmalla eli oman osuuteni tämän yhteiskunnan eteen tehnyt. Ovat veronmaksajia.

Toisen huomioonottaminenko sen pilaa? Pilaantuuko sun elämä jos joku tekee sulle ruoan? Tai maksaa erääntyneen laskun...?

Tai onko vaimon elämä pilattu jos olen illalla myöhään vaimon jo mentyä nukkumaan käynyt putsaamassa hänen autonsa lumesta ja yllättyy aamulla lähtiessään, varmaan itku tulee, tai tehnyt ruoan kun tulee töistä, joku päivä mä vain olen kun vaimo tekee...

Vierailija
32/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo sinun harrastuksethan tuovat järkyttävän määrän sosiaalisuutta perheen ulkopuolelle, juuri eri suuntaan kuin parisuhteessa olevalla joka voi nimenomaan olla se erakko kun kotona on ihminen kenelle puhua...

Noita kaikkia voi harrastaa täysin yksin. Ainoastaan taidenäyttelyissä ja museoissa pitää olla toisten ihmisten keskellä, eikä heidänkään kanssa tarvitse olla sosiaalisessa vuorovaikutuksessa.

Vierailija
33/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ap pystynyt itse tekemään elämästäsi hyvää vaan tarvitsit naisen tekemään sen? Luonteen heikkoutta?

Vierailija
34/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta eihän sellainen ihminen ole "erakko", jolla pitää olla koko ajan kotona joku, jolle puhua. Minä olen myös sellainen, etten juurikaan tarvitse juttuseuraa. Nuo yllämainitut harrastukset eivät juurikaan edellytä sosiaalista kanssakäymistä, niitä voi tehdä ihan hiljaa itsekseen. Taidenäyttelyssä voi olla muita ihmisiä, muttei heillekään tarvitse puhua. 

Vierailija
35/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ap pystynyt itse tekemään elämästäsi hyvää vaan tarvitsit naisen tekemään sen? Luonteen heikkoutta?

Sinkkuna ei voi harrastaa hyvää seksiä, varat eivät riitä kovin laadukkaaseen elintasoon, saatko sä alle 2000€ nettotuloilla yksin rakennettua uutta omakotitaloa? Lapset, kuka sun selästä puristaa kipeän hankaavan Finnin🤭? Oot kipee ja on pakko käydä vaikka kaupassa, kuka sun puolesta käy?

Vierailija
36/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon sisustus menee uusiksi. Yleensä isot musavehkeet ei saa olla miehellä paitsi jos on pätäkkää taloon jossa on oma huone niille.

Pärisevät harrastusvehkeet menee kieltoon todennäköisesti. Miehen auton olisi hyvä skaalautua naisen työpaikan bestisten miesten autojen yläpuolelle kooltaan ja teholtaan.

Kun hommasta pääsee jyvälle, suurin osa naisista huitaisee kotityöt nopeasti tehdä, stressaantuvat siitä tekemisen aloittamisesta ja homma on nopeasti ohi, kuin että työn tarkkuus olisi syynä. Minun tekemä kodin siivous ottaa aikansa enkä joka päivä jynssää mutta se onkin puhdasta sitten.

Miehet jotka puhuu hyvin ja tienaa hyvin on yleensä sellaisia joiden ei poikamiehinä tarvii olla. Sellaiset miehet löytää naisia koko ajan myös parisuhteen aikana joissa olisi potentiaalia uudeksi kumppaniksi "huonolla tuurilla" kun taas tavallisemmat miehet voi olla vuosia poikamiehiä koska lähialueella ei kertakaikkiaan ole mielenkiintoista kumppanikanditaattia tarjolla.

Vierailija
37/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuna ei voi harrastaa hyvää seksiä, varat eivät riitä kovin laadukkaaseen elintasoon, saatko sä alle 2000€ nettotuloilla yksin rakennettua uutta omakotitaloa? Lapset, kuka sun selästä puristaa kipeän hankaavan Finnin🤭? Oot kipee ja on pakko käydä vaikka kaupassa, kuka sun puolesta käy?

Miksi ei sinkkuna saisi rakennettua omakotitaloa? Ei siihen tarvita kuin riittävä palkka tai varallisuus, ei sitä taloa parisuhteella rakenneta.

Miksei sinkkuna voisi olla hyvää seksiä? Useimmalla seksi on parempaa ja runsaampaa juuri sinkkuna tai parisuhteen ulkopuolella.

Lapset voi tehdä ilman parisuhdettakin. Toki se on helpompaa, jos olet nainen.

Jos on kipeänä eikä pääse kauppaan niin voi tilata ostokset kauppakasdipalvelusta tai Woltista.

Tuo finniasia kyllä vaatisi toisen aikuisen suorittamaan puristuksen, mutta toisaalta, jos ruokavalio ja hormonitoiminta on kunnossa niin selkään ei tule mitään puristettavia mätäfinnejä.

Vierailija
38/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alkoholinkäyttö on kunnossa, terveet elämäntavat löytyy jo, en tartte tsemppaamista painon pudottamisessa, kavereita ja sosiaalista elämää riittää, olen opiskellut itselleni hyvän tutkinnon ja saanut hyvän työpaikan ja riittävän tulotason omiin menoihini - kaikki ihan ilman miestä ja pysyvämpää parisuhdetta. Mikä olisi nyt se lisäarvo, jota mies toisi elämääni samassa mitassa kuin mitä ap on naiseltaan saanut? Niin. Nainen voi hyvin (paremmin) sinkkunakin.

Vierailija
39/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellä on alle 2000e nettotulot? :o

Vierailija
40/499 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Realistinen näkökulma elämään tällä naisella.

Ei minusta.

Itse en ole ikinä ollut parisuhteessa, mutta tunnen lähinnä tasapainoisia pariskuntia joilla rakkaus on todellakin lisännyt onnellisuutta ja parantanut elämänlaatua, eikä mitenkään ”pilannut elämää”.

Palstaa lukiessa usein ihmettelen, että mistä viemäristä nämä naiset ne miehensä onkii, ja miksi ihmeessä alkavat surkimusten kanssa parisuhteeseen?

Kai siinä on molempien taso aika heikko sitten, jos parisuhde pilaa elämän? ”Tasolla” tarkoitan nyt siis nimenomaan henkistä tasoa.

N29

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän