Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

:( LUOVUTAN Isä lähti juuri baariin riitamme jälkeen.

Vierailija
21.03.2015 |

Anteeksi kaikki kirjoitus virheet käteni tärisevät.

Okei elikkäs olen 18 vuotias tyttö ja asunut koko ikäni Helsingissä. Vanhempani erosivat joskus kun olin kuudennella luokalla. Minut jätettiin aiheetomasti luokalle kun olin kuudennella (minulle ei syytä kerrottu mutta arvosnani olivat seiskan luokkaa eivätkä vanhempanikaan halunneet minun jäävän luokalle)  jonka jälkeen masennuin. Olen viidenneltä lukalta asti tuntenut itseni muita huonommaksi, alempiarvoiseksi. Vanhempani eivät luota minuun ja kohtelevat niinun jotain pikku lasta joka on hyvin ahdistavaa. Vietän kaiken aikani istuen yksin huoneessani jota en jaksa edes siivota. En ole IKINÄ puhunut kenelläkkään mistään tästä mitä nyt kirjoitan ja olen myös pyrkinyt piiloittamaan kaiken ulkoisestikkin matkimalla muiden tyttöjen susoimia trendejä ja vain sulautumalla massaan. Apua olen hakenut itseni vahingoittamisella, runsaalla alkoholi käytöllä, hiljattain aloitetulla tupakoinnilla sekä muilla pääihteiilä. vanhempani eivät tiedä mitään noista edeltävistä. Olen usein itkenyt itseni usein uneen.Olen jopa luokalle jäämisen jälkeen joskus 13 vuotiaana halunnut lopettaa elämäni eikä tämä ajatus ikinä oikei ole kadonnut mielestäni. Mietin joka päivä millaista elämäni voisi olla enkä pysty päästämään irti. Luokio menee aivan päin persettä en jaksa panostaa arvosanihini enä oikein mihinkään muuhunkaan. Minulla ei oikein ole läheisiä ystäviä kaikki vanhat ystävät ovat unohtaneet minut enkä oikein kykene muodostaamaan uusia ystävyys suhteita.

Asun yhä eronneiden vanhempien luona vuorotellen kummallakin. Normaailsti välimme ovat hyvät mutta nyt rupesin riitelemään isäni kanssa jostain pieneestä joka sitten muuttui aika isoksi riidaksi. Puhun harvoin vanhemmilleni näistä asioista mutta nyt tuli vähän liikaakin sanottua. Isän luona tosiaan olin nyt ja hän lähti kaupungille ryypäämään ja jotain siinä sanoi hakevansa seuraa yöksi. Olen niin luovuttanut kaiken suhteen koulun,elämän ymss. en tiedä mitä enään teen

Ateeksi vielä nämä kirjoitusvirheet. En minä muutakun halunnut saada tämän ulos kehostani. En tiedä mitä tässä enään tekisi en jaksa edes ryypätä olen niin lovuttanut kaiken suhteen. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on vast tulossa! Käys juttelees vaik diakonin kansa ensin, oot nuori ja elämä on valtava lahja, pääset kyllä eteen päin

Vierailija
2/20 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, nyt on aika aloittaa oma elämä. Hanki itsellesi oma asunto, esim. opiskelijasolu. Et ole mitään velkaa vanhemmillesi tai mitenkään vastuussa heistä. Pyydä apua alkuun vaikka1662 koulun kuraattorilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/20 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta omaan kotiin. Seuraava järkevä vaihtoehto. Koulun voit lopettaa ja hakeutua sellaiseen mistä olet itse kiinnostunut. Jos opiskelu ei kiinnosta panosta kuntoiluun, tarvitset joko hyvää päätä tai kovaa kuntoa. Olet samanlainen kuin minä tuossa iässä. Tule tänne kylään.

Vierailija
5/20 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi että isä tulisi tuollaisena takisin. hän on kuitenkin yksi elämäni tärkeimmistä ihmisistä

AP

Vierailija
6/20 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis niinkun tuossa 4/6 kommentissa

Vierailija
7/20 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on elämä vasta edessä joten älä luovuta :). Kyllä se vielä helpottaa! Oletko ajatellut että voisit käydä juttelemassa tuntemuksistasi vaikka kaupunkisi mielenterveystoimistossa. Saisit vähän perspektiiviä ja muutenkin apua? Tsemppiä sulle :)

Vierailija
8/20 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:41"]En haluaisi että isä tulisi tuollaisena takisin. hän on kuitenkin yksi elämäni tärkeimmistä ihmisistä

AP
[/quote]

No hän on aikuinen, ja vastaa itsestäön. Ei sun tarvi huolehtii mitä hän tekee. Eikä tos oo mitäön ihmeellistä, meni ja tulee kun tulee

Vierailija
9/20 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia. Rutistus.

Vierailija
10/20 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne. Sulla ei ilmeisesti oikein ole ketään kelle puhua luottamuksellisesti.

Helsingissä on sellainen kuin Tyttöjen talo. Googlaa paikka. Voisitko miettiä sitä että kävisit siellä puhumassa asioistasi, he varmasti osaavat ohjata sut oikeaan paikkaan eteenpäin ja saisit apua? Ehkä keskusteluavun lisäksi apua oman asunnon hankkimisessa yms.

Voi olla hankala mennä kertomaan asioistaan tuntemattomille mutta sitä sä tarvitsisit. Ja kerroithan jo meillekin, ehkä ensimmäinen askel on jo otettu :)

Vierailija
11/20 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:34"]

En tiedä mitä tässä enään tekisi en jaksa edes ryypätä olen niin lovuttanut kaiken suhteen. 

[/quote]

Alkoholi tai huumet olisivat ihan väärä "läke". Tiedän mistä puhun. Ne voivat aiheuttaa paljon ongelmia sun elämään vaikka ymmärrän että kaipaat helpotusta. Jos sulla on "järkeviä" läheisiä, niin kerro heille miltä tuntuu. Ihan sama onko se joku sukulainen tai kaveri. Mutta pyys pois alkoholista tai huumeista. Ne eivät ole hyviä kavereita vaikka aluksi näyttää siltä.

Vierailija
12/20 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:47"]

Ikävä tilanne. Sulla ei ilmeisesti oikein ole ketään kelle puhua luottamuksellisesti.

Helsingissä on sellainen kuin Tyttöjen talo. Googlaa paikka. Voisitko miettiä sitä että kävisit siellä puhumassa asioistasi, he varmasti osaavat ohjata sut oikeaan paikkaan eteenpäin ja saisit apua? Ehkä keskusteluavun lisäksi apua oman asunnon hankkimisessa yms.

Voi olla hankala mennä kertomaan asioistaan tuntemattomille mutta sitä sä tarvitsisit. Ja kerroithan jo meillekin, ehkä ensimmäinen askel on jo otettu :)

[/quote]

Olen pitkään miettinyt oman asunnon hankkimista mutta ei oikein ole mitään tuloja. Kelalta en oikein mitään saa kun ileisesti vanhampien tulot vaikuttavat liikaa vielä tämänkin ikäisenä :( enkä usko että töistä tulee mitään jos lukioonkaan ei ole motivaatiota enään

AP

Vierailija
13/20 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun on pakko aikuistua nyt. Isällesikin on parempi kun alat elää omaa elämää. Muuta omaan asuntoon ja hae reippaasti apua itsellesi. Tuo kaikki perhedraama vetää sinut syvyyksiin. Älä tee samaa virhettä Ja jatka sukupolvien ketjua käyttämällä päihteitä. Ryhdistäyhdy! Nyt heti! Isäsi pärjää kyllä. On ennenkin pärjännyt. Huomenna juttelee ja sovitte riidan. Älä ota päihteitä vaan ala nukkumaan. Halaus!

Vierailija
14/20 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:34"]

En tiedä mitä tässä enään tekisi en jaksa edes ryypätä olen niin lovuttanut kaiken suhteen. 

[/quote]

Alkoholi tai huumet olisivat ihan väärä "läke". Tiedän mistä puhun. Ne voivat aiheuttaa paljon ongelmia sun elämään vaikka ymmärrän että kaipaat helpotusta. Jos sulla on "järkeviä" läheisiä, niin kerro heille miltä tuntuu. Ihan sama onko se joku sukulainen tai kaveri. Mutta pyys pois alkoholista tai huumeista. Ne eivät ole hyviä kavereita vaikka aluksi näyttää siltä.

[/quote]

En ole oikein väleissä mihinkään sukuluaisiin kun asuvat kaukana ja kavereita ei oikein ole

Vierailija
15/20 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:55"]

Sinun on pakko aikuistua nyt. Isällesikin on parempi kun alat elää omaa elämää. Muuta omaan asuntoon ja hae reippaasti apua itsellesi. Tuo kaikki perhedraama vetää sinut syvyyksiin. Älä tee samaa virhettä Ja jatka sukupolvien ketjua käyttämällä päihteitä. Ryhdistäyhdy! Nyt heti! Isäsi pärjää kyllä. On ennenkin pärjännyt. Huomenna juttelee ja sovitte riidan. Älä ota päihteitä vaan ala nukkumaan. Halaus!

[/quote]

Juttuhan on siinä etttä vanhempani eivät erityisesti käytä päihteitä joka on ensinnäkin syy siihen miksi en kerro omasta päihde käytöstä ja miki tämä on niin uusi tilanne

Vierailija
16/20 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15/16 ja 16/16 AP siis

Vierailija
17/20 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö... aikuinen mies lähti kännäämään? Ja sinä olet ihan hermorauniona? Ok...

Vierailija
18/20 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille jotka vastasivat menen nyt nukkumaan ilman mitään ottamatta. Oloni on kummasti parempi kun tuota aloitusa kirjoittaessa. Eno oikeasti uskonut että tänne kirjoittaminen parantaisi oloa mutta tämä avautuminen auttoi. Kiitos oikeasti arvostan tätä todella paljon.

AP

Vierailija
19/20 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap muka pärjää Helsingissä omillaan? Paitsi jos saa toimeentulotukea.

Vierailija
20/20 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan vähän tässä muita, mutta harkitse sitä omaa asuntoa. Mulla ei ollut ihan vastaava tilanne, mutta meillä aikanaan himassa vanhemmat tappeli paljon ja koin tilanteen erittäin ahdistavana (ja kuka ei kokisi). Lopulta rohkaistuin ja muutin omaan asuntoon ja voi luoja sitä onnea. Oli kyllä pelottavaa muuttaa, mutta oli niin ihanaa kun mulla oli oma koti, jonne vaan MULLA oli avain, mun oma pesä. 

Muista että tämä hetki ei ole sun koko elämä, sulla on vaikka kuinka paljon kaikkea edessä. Ihania ihmisiä, kokemuksia ja hitto, vaikka loistavia telkkarisarjoja tai muita sun kiinnostuksen kohteita ja ethän sä halua niitä missata? 

Viina ja muut päihteet saa ahdistuksen katoon hetkeksi, mutta ne ei vie syytä. Jätä ne ja ota yhteyttä esim Tyttöjen Taloon, jotta pääsisit puhumaan jollekin sun elämästä ja tunteista. Jakaminen helpottaa.

Tsemppiä ja jos kelpaa, niin *virtuaalihalaus*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan