Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhde kestää kun toinen reissaa ja toinen ei?

Vierailija
21.03.2015 |

Eli miten tätä suhdetta voi jatkaa, kun toinen on työmatkoilla 3-4 krt kuukaudessa ja toinen (joka myös mielellään reissaisi) ei. Olen valinnut työpaikan Kodin läheltä, jotta saan lasten kanssa arjen rutiinit jotenkin sujuvasti toimimaan. Kuitenkin pistää katkeraksi kun mies viikko toisensa jälkeen täyttää perhekalenteriin olevansa reissussa 2 pvää tällä viikolla, 3 seuraavalla ja sitten iloisena ilmoittaa, että kolmen viikon päästä onkin vain päiväreissu.... Paitsi, että silloin tarvii viikonloppu tehdä töitä.

rupeaa vituttamaan tää jatkuva kotinurkissa pyöriminen, kun perhekin perustettiin ja koti rakennettiin miehen kotipaikkakunnalle. Silloin mies ei tosin reissannut näin paljon, kun päätös tehtiin. Nyt omat ystävät ja sukulaiset on matkan päässä, ei siis yhdessä illassa päästä kyläilemään, ja mies reissussa.

onko tässä mitään tulevaisuutta, vai nappaanko lapst kainalooni ja lähden etsimään uutta elämää? 

T. La-aamun ankeus

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet kateellinen miehellesi, kun hällä on reissutyö? Ei juma...

Vierailija
42/72 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä lapset, mies ja koti ja hommaa muualta itsellesi reissutyötä. Vittuako hommaat reissaavan miehen kanssa lapsia ja kotia, jos et niistä pysty nauttimaan vaan kadehdit miestä ja kostat oman vitutuksesi ja kateuden LAPSILLESI.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sun miehellä on normaalit lomat?? Meillä matkustaa molemmat työn puolesta ja myös kaiken vapaa-ajan eli omia reissuja n 6vkoa + 1-2 viikonloppua vuodessa. Mies on kerrallaan 2-4 pvää tien päällä n 3 vkoa kuukaudessa.

Mä nautin niistä viikoista kun silloin saan elää täysin oman ja lasten aikataulun mukaan. Ja on siistimpääkin:D Ja kun mies on kotona tehdään kaikkea kivaa yhdessä, mies auttaa siivouksessa ja ruuanlaitossa - meillä käy usein perhettä ja ystäviä syömässä  viikonloppuisin.  

Mutta en mä koskaan olisi kateellinen miehen työmatkoista - ne on niin tylsiä presentaatioineen ja palavereineen! Ok, onhan hänellä pari tuntia aikaa itselleen työn ja illallisen välissä mutta ei sitä voi kadehtia:)

Vierailija
44/72 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ketuttaa että se reissuillaan pääsee keskittymään töihinsä, ei tarvii osallistua kodinhuoltoon, lasten kuskaamiseen, ruuanlaittoon, kauppareissuihin jne mitä minä hoidan päivittäin työni lisäksi. Olen niin kiinni näissä rutiineissa, ettei ole edes mahdollisuutta hankkia ystäviä lähiseudulta tai muuta omaa elämää. Reissupäivät myös vaihtelee, eli mitään säännöllistä harrastusta on mahdoton aloittaa.

ilahtuisin valtavasti, kun voisin maanantai-iltana sulkea oven takanani ja huutaa, että pärjäilkää ja pitäkää hauskaa, tulen torstaina, kun muut jo nukkuu. Ja lähteä toteuttamaan itseäni ja tekemään kunnolla töitä!

ap

Vierailija
45/72 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et taida oikein nauttia sun lastesi seurasta?

Vierailija
46/72 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehellä kotonaollessaan ole mitään intoa ja tarvetta olla sosiaalinen ja kutsua ketään kylään. Hänhän tapaa haluamiaan ihmisiä siellä työmatkoilla...

että hanskat naulaan taidan heittää. Keskittäköön sit reissunsa niille viikoille, kun lapset eivät ole hänellä.

ap

Vierailija
47/72 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:30"]

Sä et taida oikein nauttia sun lastesi seurasta?

[/quote]

joo nautin, mutta en jaksa pelkästään sitä 24/7. Ja jatkuvia rutiineja niin, että mies on sitten kotona vain nappaamassa rusinat pullasta. En edes muista koska mies olis käynyt ruokakaupassa. Joo, viime viikolla hän imuroi! Ekaa kertaa Tänä vuonna.

ap

Vierailija
48/72 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset hankkisi itsekin reissutyötä?

Vierailija
49/72 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on noin elämää rajoittavat rutiinit? Riko ne ja etsi asioita, joista nautit! Sinähän tukahdutat itsesi tuohon katkeruuteesi.

Vierailija
50/72 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:26"]

Jätä lapset, mies ja koti ja hommaa muualta itsellesi reissutyötä. Vittuako hommaat reissaavan miehen kanssa lapsia ja kotia, jos et niistä pysty nauttimaan vaan kadehdit miestä ja kostat oman vitutuksesi ja kateuden LAPSILLESI.

[/quote]

lue tarkemmin. Lapset ja koti hommattiin ennen kuin mies alkoi reissaamaan tähän tahtiin. Aiemmin oli ehkä 1 reissu/ kk, mikä sopi oikein hyvin.

ap

Vierailija
51/72 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset teillä? Erolapset eivät ole kovinkaan onnellisia lapsia...

Vierailija
52/72 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa lähemmäs sinun sukuasi.

Vierailija
53/72 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi.... Ap, työmatkat eivät ole lainkaan sama asia kuin lomamatkat tai muut vapaa-ajan matkat!! Todennäköisesti miehelläsi on palkka noussut silloin, kun on alkanut tehdä työtä, johon kuuluu myös matkustelua. 

Vierailija
54/72 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:38"]

Miksi sulla on noin elämää rajoittavat rutiinit? Riko ne ja etsi asioita, joista nautit! Sinähän tukahdutat itsesi tuohon katkeruuteesi.

[/quote]

kyllä mun mielestä pyykinpesu, ruuanlaitto, kaupassakäynti, siivous, päiväkotiin ja harrastuksiin kuskaaminen ihan elämään kuuluvia rutiineja on...? Toki ne rajoittaa, mutta vaikea niitä on poiskaan jättää. Ja 1 päiväkoti-ikäinen ja 2 alakoululaista teettää noita rutiineja melkolailla.

ap

Vierailija
55/72 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymmärrän. Tykkään omasta a lastani ja mielenkiintoista päästä eri maihin siihen liittyen. Ei niitä kaikkia iltoja töissä olla vaan usein pääsee tutustumaan uuteen kaupunkiin ja saa elää illat vapaampaa elämää. Yhtä kyytiä reissuja en jaksaisi mutta kohtuudella kyllä.

Vierailija
56/72 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:28"]

Joo, ketuttaa että se reissuillaan pääsee keskittymään töihinsä, ei tarvii osallistua kodinhuoltoon, lasten kuskaamiseen, ruuanlaittoon, kauppareissuihin jne mitä minä hoidan päivittäin työni lisäksi. Olen niin kiinni näissä rutiineissa, ettei ole edes mahdollisuutta hankkia ystäviä lähiseudulta tai muuta omaa elämää. Reissupäivät myös vaihtelee, eli mitään säännöllistä harrastusta on mahdoton aloittaa.

ilahtuisin valtavasti, kun voisin maanantai-iltana sulkea oven takanani ja huutaa, että pärjäilkää ja pitäkää hauskaa, tulen torstaina, kun muut jo nukkuu. Ja lähteä toteuttamaan itseäni ja tekemään kunnolla töitä!

ap

[/quote]

Anteeksi vaan nyt ap, mutta sinun elämänasenteesi on sieltä syvältä, minne aurinko ei paista

Vierailija
57/72 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:02"]

Tällä hetkellä vaihtoehtoa vähemmän reissuja sisältävään työhön ei ole. Osin myös perheen talouden takia. Joo, mulle ei ole ongelma se, että mies reissaa, ehkä enemmänkin se, ettei mulla ole samaa mahdollisuutta. Siksi, ettei molemmat voida lasten takia reissata ja olen siis työssä, johon reissamista ei kuulu.

varmaan tosta reissaamisesta riippuen miehellä ei myöskään ole energiaa/intoa/tarvetta kodin remontointiin, laitteluun ja -hoitoon. Eihän sitä parissa päivässä edes huomaa ja välitä, jos pitäis tapetoida tai siivota . Itseäni taas tuollaiset roikkumaan jääneet jutut ärsyttää suunnattomasti, näenhän ne koko ajan.

shit tätä tilannetta.

ap

[/quote]

Pisti ihan SILMÄÄN: taloudellisesti "ei ole varaa muuttaa" MUTTA tekisit kyllä remppaa -siis eikun sä tarttet miehen sitä remppaa teemään! :(

Kakkoselle taas kommentti: jos sulle kumppani sanoo että SINUN TYÖ TAKIA lapsilla on "sinua ikävä" niin mitä muuta se on kuin syyllistämistä? Eiköhän se "matka" ole miehen työpaikan pakkotehtävä -ei sen perheen kiusaa?

Minä en kahtaisi noin sanoa edes lapsilleni, kasvattaa oikein isänkaipuuta ja pelata ihmissuhdepeliä! Isän työ on hänen työ ja tuo on vaan noin. Mikä s****keli oikeuttaa teitä toimimaan noin huonosti? Kyllähän lapsien kaipuuta pitää tukea! Te teette väärin lapsiannekin kohtaan itsekkyydessänne.

Oma mies on myös matkatyössä. Me tehdään lapsien kanssa silloin extra paljon kivoja asioita ja minä olen jo pitkään tehnyt aina jonkun ison/pienemmän rempan itse kun mies on pois. Ei voi oikeasti alkaa seivästämään toista syylliseksi "poissaoloon" jos se kuitenkin tekee töitä!

Oma ukkokulta tuli justiin kotiin tovi sitten ja melko vähän oli 8 h päiviä, valtaosa on 12-14 h päiviä. Mitä ne teidän miehet reissussa tekee? Ottaa varmaan aurinkoa?

Ap.lle vielä: sinun aloituksessa sanoit että mies ILOISENA kertoi että lähtee jälleen työmatkalle. Onko se noin? Vai pikemmin sitä mitä SINÄ koet? Mies SINUSTA olisi iloinen että pääsee teistä eroon? Vai mikä se ILOISUUS tuossa meinaa? Povaan teille huonon liiton jatkumista jos ette tee muutosta. Enkä sano että MIES lopettaa työnsä vaan tuossa tilanteessa täytyy keksiä jotain muuta jos työ jatkuu, tässä vaihtoehdot:

1) Otat haltuun oman elämän. Siihen ei siis kuulu se että MIES tapetoi kun sinä sanot, vaan tee sinä jos remppa harmittaa -ja tekijä on poissa paikalta. Se on sinun asenne joka tuossa haarukoi vastaan.

2) Muutto. Jos ei sinne kotipaikkakunnalle niin lähemmäs tai keksit tapoja päästä tapaamaan ystäviä!

3) Lisää omaa tekemistä! On se kumma kun mies on töissä ja sinä nyhjäät kotona tuijottamassa niitä remppakohteita. MENE JA TEE JOTAIN! Se toiminta vaatii lähtemisenhalun mutta kun vaan lähdet (lapset voi ottaa mukaan TAI hommaat hoitajan harrastuksen ajaksi). Ja kyllä on varaa: pitää miettiä mikä on oleellista ne sinun remppaideat vai se että teet jotain. Minua sapettaa tuollainen itsekeskeisyys että se oma minyys hukataan ja sitten aletaan nähdä kumppanin ihan normaali työkin jo haittana. SINÄKIN olet olemassa!

Vierailija
58/72 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroaisit ja muuttaisit toiselle paikkakunnalle, näkisivät lapset isäänsä sitten varmaan joka toinen viikonloppu? Eli aika yksin saisit ne rutiinit silti hoitaa.

Vierailija
59/72 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se miehen niillä matkoilla käydä, kerta teidän talous on siinä kiinni.

Ymmärrän kyllä, että se ketuttaa, mutta kuulostat aika itsekkäältä, kun syytät miestäsi siitä, että hän hankkii teidän talouteen rahaa, koska selkeästi tarvitsette sitä?

Vierailija
60/72 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:39"]

Muuttakaa lähemmäs sinun sukuasi.

[/quote]

ei onnistu miehen työn takia. Lapsillakin on täällä omat kuvionsa. Mä taidan olla ainoa, joka täällä ei viihdy. Eli ehkä mä lähden. Jos mies jää yksin lasten kanssa, ei reissutyö onnistu ( ja siis osa ongelmasta ratkeaa). Nythän se olen minä, joka sen reissutyön perheen hoidon kautta mahdollistaa. Idiootti minä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän