tradenomit ja merkonomit - missä työskentelet?
Otsikossa kysymys. Lisäksi saa laittaa palkkaa ja paikkakuntaa. Muutkin yksityiskohdat suotavia, kuten työtehtävät.
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 15:37"]
Tradenomi palkanlaskenta + pari muuta juttua.. 1200€/kk/brutto.. Et joo-o.. Uutta työpaikkaa etsin, mistäs sais? Tuntuu että kaupankassalla sais enemmän.. :(
[/quote]
Miten voi olla noin pieni palkka? Teet varmaan osa-aikaista työtä?
Tradenomi, kirjanpitäjänä tilitoimistossa Etelä-Savossa, palkka n. 2500 e/kk.
Yhtä loukkaavaa kuin verrata kauppatieteen maisterin akateemista tutkintoa tradenomin papereihin, on myös asettaa korkeakoulututkinto tradenomi samalle viivalle opistoasteisen merkonomin kanssa. Näillä tutkinnoilla on vuosienkin ero keskenään ja runsaasti tasollisia ja opetuksellisia eriäväisyyksiä.
Yhtä loukkaavaa kuin verrata kauppatieteen maisterin akateemista tutkintoa tradenomin papereihin, on myös asettaa korkeakoulututkinto tradenomi samalle viivalle opistoasteisen merkonomin kanssa. Näillä tutkinnoilla on vuosienkin ero keskenään ja runsaasti tasollisia ja opetuksellisia eriäväisyyksiä.
Opiskelen tradenomiksi, mutta olen päättänyt lopettaa opintoni, koska aion hakea yliopistoon toiselle alalle. Olen kuitenkin melkein valmistunut tradenomi, töissä osastovastaavana/myyjänä isossa vaateketjussa.
Tradenomi, tietojenkäsittely. Vakuutusalalla töissä, IT-hommissa. Palkka (brutto) 4400 e/kk + pari tonnia tulospalkkioita vuodessa.
Olin pitkään toimistosihteerinä. 2150€ palkka. Nykyisin vaateliikkeessä myyjänä n 1600€ palkka. Koulutus merkonomi + sihteerin ammattitutkinto ja myyjän ammattitutkinto.
Merkonomin papereilla työskentelin kuntasektorilla kirjanpidon/laskutuksen parissa, palkka 2300/kk.
Taitaa nykyään suurin osa tradenomeista valmistua suoraan kortistoon. Todella hankala saada alan työtä ilman suhteita kun hakijoita paikkaa kohden on satoja henkilöitä.
Puolivalmis tradenomi, töissä pienen yrityksen toimistossa tekemässä kaikenlaista: ostoja, reskontraa, markkinointia, laskutusta, käännöksiä, palkanlaskentaa jne. Palkka 2000 €.
Joo, en kyllä vertaisi tradenomia ja merkonomia. Nykyään et pääse merkonomin papereilla samaan paikkaan kun tradenomin, paitsi jos puhutaan kaupan kassasta.
Isossa teollisuusyrityksessä käsittelemässä ostotilauksia. Leppoisaa duunia ja ihan kiva palkka suht tuoreelle tradelle, brutto siinä kolmen tonnin nurkilla per kk. PK-seutu.
Mies, 27vuotias, Merkonomi, Yksinyrittäjä myyntitehtävissä, Brutto n.5000€ kuukaudessa - kulut(Auto,kilometrit,työhuone,yrittäjyyden peruslaskut) = nettona 2200-2800€, Työpäivien pituus 10h-14h.
Tääl kans vastavalmis IT-tradenomi. Oon jr. konsulttina softafirmas, 2700e/kk
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:17"]
Joo, en kyllä vertaisi tradenomia ja merkonomia. Nykyään et pääse merkonomin papereilla samaan paikkaan kun tradenomin, paitsi jos puhutaan kaupan kassasta.
[/quote]
mutta eipä niillä tradenomin papereillakaan pääse muualle kuin sinne kassalle :D
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:15"]Miksi kaksi parasta palkkaa saavat on alapeukutettu?
[/quote]
Älä muuta sano. Olen tuo toinen. Mitäs huonoa siinä on? Olisi kiva kuulla.
Tradenomi palkanlaskenta + pari muuta juttua.. 1200€/kk/brutto.. Et joo-o.. Uutta työpaikkaa etsin, mistäs sais? Tuntuu että kaupankassalla sais enemmän.. :(