Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa laiskat ihmiset

Vierailija
21.03.2015 |

Meillä on siis joustava työaika, eli voidaan tulla töihin 7-9:30 välillä aamulla ja lähteä 15:30-18:00 iltapäivällä.

Työkaverin kanssa asutaan naapurikunnassa ja ollaan puhuttu jaetusta kyydistä. Ongelma on että työkaveri ei tule koskaan töihin yhtään aikaisemmin kun on pakko eli juuri tuo 9:30, samalla kun minä tulen aina mahdollisimman aikaisin ilman mitään erityisempää syytä.

Nyt eilen tämä työkaveri valitti työpaikalla miten huono yhteishenki meillä on, ilmeisesti vain sen takia etten minä suostunut tanssimaan hänen pillin mukaan. Mitä helvettiä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskyydit ovat muutenkin PERSEESTÄ! Tuntuu, kun työpäivä alkaisi liian aikaisin jo siitä hetkestä, kun stressaat työkaverin noukkimista. Et saa rauhassa kaivella napaa ja piereskellä omassa autossasi.

Työnantajan pitäisi maksaa tunnin ylimääräinen palkka yhteiskyyditsijälle, niin lisääntyy halukkuus ja loppuu se kahvihuonekyräily.

Vierailija
22/31 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:22"]

JA kompromissi on täysin poissuljettu?
Ette voi joka toisena viikkona mennä 3 kertaa aikaisemmin ja kaksi myöhemmin, ja sitten taas 3 kertaa myöhemmin ja kaksi aikaisemmin?
Vuorottelette ajamisessa niin että työkaverisi ajaa myöhäiset aamut, ja sinä aikaiset.

[/quote]

En tee kompromisseja, vaan olen aina mahdollisimman varhain työpaikalla. Kaveri voi tulla kyydissäni tai omalla autolla mutta sen takia en ala muuttamaan tapojani.

[/quote]

Joo sinä et tee kompromissia mutta kaverisi joutuisi tekemään. Kaksinaismoralisti. Ihan hyvä vaan ettei suju yhteiskyydit, olkoonkin parempi niin kun ei  KUMPIKAAN TEISTÄ SUOSTU ASIASSAAN JOUSTAMAAN. Samanlaisia typeryksiä tässä asiassa olette nyt molemmat, ette vaan voi peiliinne katsoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:22"]

JA kompromissi on täysin poissuljettu?
Ette voi joka toisena viikkona mennä 3 kertaa aikaisemmin ja kaksi myöhemmin, ja sitten taas 3 kertaa myöhemmin ja kaksi aikaisemmin?
Vuorottelette ajamisessa niin että työkaverisi ajaa myöhäiset aamut, ja sinä aikaiset.

[/quote]

En tee kompromisseja, vaan olen aina mahdollisimman varhain työpaikalla. Kaveri voi tulla kyydissäni tai omalla autolla mutta sen takia en ala muuttamaan tapojani.

[/quote] No olethan sitten joustamaton! Miksi toisen pitäisi muuttaa tapojaan sun takia, kun sinä et ole valmis samaan?

[/quote]

Mahdatkohan ymmärtää mistä avauksessa on edes kysymys? Vai oletko ihan trollaushengessä liikkeellä? Avauksen tilanteessahan kummallakin on vapaus jatkaa miten haluaa, eikä kummankaan tarvitse joistaa koska yhteiskyytiä ei ole mikään pakko järjestää. Jos yhteiskyydin takia joutuisi muuttamaan tapojaan, joista pitää, niin miksi järjestää itselleen sellaista riesaa?

Koetahan jaksaa pitää mielessäsi mistä tässä ketjussa on kyse ja näe metsä puilta.

[/quote] Aloituksessa ap ihmettelee miksi työkaveri valittaa huonosta yhteishengestä, koska ap ei suostu menemään töihin myöhemmin jotta kimppakyyti järjestyisi.
AP haukkuu työkaveriaan laiskaksi, koska tämä ei suost muuttamaan tapojaan, jotta pääsisi samalla kyydillä töihin.
AP:lle kompromissi on ehdoton ei. Työkaverin kantaa kompromissiin en tiedä.
Tottakai saavat jatkaa ihan niin kuin tähänkin saakka, ei se ole minulta pois mitenkään.
Ihmetyttää vain että miksi työkaveri tässä on nyt enemmän väärässä kuin ap?

Vierailija
24/31 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aamuvirkkuja pidetään jotenkin yliaktiivisina? Saman verran ne nukkuu kuin aamu-unisetkin. Menevät nukkumaan silloin kun iltavirkut vielä valvoo.

Kyllä mun mielestä pitäisi molempien hyväksyä toistensa unirytmit, eikä kilpailla paremmuudesta.

Vierailija
25/31 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:50"]Nämä ennen sianpieremää nousevat pitää opettaa tavoille. Yliaktiiviset pilaa homman kaikilta jotka käsittävät ettei työt tekemällä lopu. Rauhallisesti ja ensimmäinen tunti töissä käytetään kahvitteluun ja seurusteluun. Tärkeimmät taidot työelämässä on vastuun välttäminen ja syyn siirtäminen toisen niskoille. Sosiaalisten taitojen merkitystä ei voi liioitella. Mukava ja laiska pärjää aina paremmin kuin vittumainen ja ahkera.
[/quote]

Muuten hyvää asiaa, mutta tuo vastuun siirtäminen muiden niskoille...? Kyllä leppoisan, kahvittelevan työrytmin ja vastuullisuuden voi yhdistääkin. Tulos = hyvä työpaikka.

Vierailija
26/31 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sitä joku vituttaa, get over it. Mutta hyvä että sitten edes av:lle purit vitutuksen, onko jo parempi mieli? :)

Vierailija
27/31 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo miellä entisessä työpaikassa yksi tuli kello 7. Seuraava tuli kello 8 ja jatkuvasti kiukutteli kuinka tuo aikaisemmin tuleva sai hänet näyttämään laiskalta (mutta ei voinut tietenkään itse tulla seitsemäksi). Minä taas tulin ihan mielläni vasta viime liukuman hetkellä eli 9 ja 9.30 välillä.

Siitä tämä kahdeksaan tulija jaksoi aina huomautella (ihan kuin olisi myöhästynyt vaikka olin liukuman puitteissa). Vastasin näihin huomautteluihin ihan tyynesti, että "Juu, mutta mäpä lähdin vasta kello 18.30!"

Sepä sulki työkaverin suun, hän oli nimittäin se joka aina vinkui jos ei päässyt lähtemään töistä sekunnilleen silloin kun työpäivän minimituntimäärä täyttyi.

Seitsemään tulija ei koskaan nokitellut, hänkin oli usein ylitöissä kuten minä -- ongelma olikin vaan tuolla mahdollisimman vähän työtä tekevällä kello kahdeksaan tulijalla. Nokittelu olikin vain hänen omaa huonoa omatuntoaan.

Itse teen aina töitä ahkerasti ja enemmän kuin tarvitaan, joten mulla ei eväkään värähdä noista kuittailuista, tiedän aina mistä on kyse ja annan mennä yhdestä korvasta sisään, toisesta ulos ja siinä välissä naureskelen.

Monilla on Suomessa niin kova pakko esittää jotain "hyveellistä", heitä sitten ketuttaa armottomasti jos eivät oikeasti ylety ideaalinsa tasolle ja myös jos muut eivät sitä arvosta ja noteeraa, saati noudata, kuten ap:n tapauksessa.

Oikeasti, opetelkaa työpaikoilla hymyilemään kiltisti noille vouhkaajille menemättä mukaan tuohon peliin. Heittäkää vitsiksi, eivät kehtaa useasti tulla nillittämään.

Vierailija
28/31 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:37"]

Vituttaa nämä "minä herään joka aamu viideltä joten olen parempi ihminen" -tyypit. Miksi toisten pitäisi muuttaa vuorokausirytmiään tällaisten tyyppien mukaan, jos oma luontainen rytmi on myöhäisempi, eikä työpaikallakaan ole mitään syytä olla aikaisemmin kuin 9:30? Suutut ystävällesi koska hän ei suostu sun vuorokausirytmin mukaan, mutta itsekään et suostu joustamaan.

[/quote]

Kaksi ja puoli tuntia aikaisemmin ei vaikuta vuorokausirytmiin. Se ei ole kun asennoitumiskysymys. Ja kyllä, ahkera on hereillä aikaisin, laiska myöhemmin.

[/quote]

Tuo voi olla sinun mielipiteesi asiaan. Onneksi on kuitenkin olemassa muitakin aivan yhtä oikeita mielipiteitä. :)

Vierailija
29/31 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan, mutta työkaverisi ei vaikuta ollenkaan laiskalta.

Vierailija
30/31 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa

Vierailija
31/31 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvirkuilla on jokin perustavaa laatua oleva vika. Eikä sen tarvi olla iso kun se on päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi