Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko avautua jollekin / terapeutistani

Vierailija
20.03.2015 |

Olen käynyt melkein vuoden yhdellä psykoterapeutilla ja minulla oli seuraava aika ensi viikolla mutta peruutin sen koska suoraan sanottuna pelkkä ajatus sen tapaamisesta ahdistaa ihan helvetisti. Olen kertonut hänelle useasti, että en pidä hänen autoritäärisestä tyylistään ja jotkut asiat joita hän sanoo ovat suorastaan vastuuttomia. Hänellä on sellainen "et itse ymmärrä omaa parastasi joten minä päätän sinun puolestasi mitä sinun pitäisi tehdä" -asenne. Hän yllyttää minua tekemään asioita jotka ensinnäkään eivät ole asioita joita haluasin tehdä mutta sen lisäksi, pieleen mennessään, aiheuttaisivat tuhoa. Siis miettikää jos joku perinteiseen perhekäsitykseen uskova yllyttäisi velaa hankkimaan lapsia tai joku uskovainen yllyttäisi ateistia liittymään johonkin lahkoon. Sitten kun sanon hänelle, että tuo mitä hän tekee on vastuutonta leikkiä muiden elämillä, niin hän vetäytyy ja alkaa sanoa, että "no kuule en mä sitten voi sua auttaa".

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuttia voi vaihtaa ja kannattaakin jos on tuollainen.

Vierailija
2/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda terapeuttia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda heti terapeuttia, älä neuvottele asiasta hänen kanssaan.

Vierailija
4/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aion vaihtaa. 

t:ap

Vierailija
5/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos se terapeutti onkin oikeassa?

Vierailija
6/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutit ei saa ylipäätänsäkään käskeä potilaita tekemään mitään. Ne vaan kuuntelee, sinä itse hoidat ajattelun, ongelmanratkaisun ja päätösten teon.

Vierailija
7/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan mieheltäni...

Vierailija
8/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:15"]

Mitä jos se terapeutti onkin oikeassa?

[/quote]

Entäs jos se onkin väärässä? Jos vela menee ja hankkii suurperheen ja huomaakin, että ei vittu? Sitten uudelleen terapiaan jossa jankataan, että kyllä sä olet onnellinen, sun täytyy vaan muuttaa suhtautumistasi.

Vierailija
9/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja puhuu paskaa tai on harhainen.

Vierailija
10/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:15"]

Terapeutit ei saa ylipäätänsäkään käskeä potilaita tekemään mitään. Ne vaan kuuntelee, sinä itse hoidat ajattelun, ongelmanratkaisun ja päätösten teon.

[/quote]

Hän ei suoraan käske tekemään mitään mutta vaikka sanon suoraan, että tämä on se mitä haluan eikä tästä asiasta tarvitse keskustella, niin seuraavalla kerralla se aloittaa taas, että puhutaanko siitä sun ongelmastasi.

Vierailija
11/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa osua kohdalleen, Ei terapiassa ole kivaa, ei ollenkaan. Se sattuu ja on kovaa työtä.

Vierailija
12/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullahan ei asiasta paljon kokemusta ole, mutta niiden harvojen henkilökohtaisten asiointikertojen perusteella voin avoimesti ihmetellä miten eräätkin ihmiset oikein edes päätyvät alan ammatteihin.

Eräskin vanhempi mies oli niin empatiakyvytön, kylmä ja ylimielinen minua kohtaan, että minua lähinnä istunnon lopuksi kävi sääliksi hänen lähipiiriänsä kohtaan.

Vierailija
13/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:21"]

Taitaa osua kohdalleen, Ei terapiassa ole kivaa, ei ollenkaan. Se sattuu ja on kovaa työtä.

[/quote]

Vuodessa mitään edistystä ei ole tapahtunut vain tämä inho.

t:ap

Vierailija
14/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä se sun ongelma sitten on? Sä vertaat sitä siihen että velan käskettäis hankkia lapsia, mutta onko se vaikka sellainen ongelma että sä vaan itse näet että sun on hyvä elää sen kanssa, vaikka muut näkee että sun ois parempi päästä irti. Siis vaikka tyyliin ahmiminen, alkoholi, joku muu riippuvuus, syömishäiriö...jne.

Vierailija
15/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi vähän tietää terapian toimintaideasta, ennenkuin menee hoitoon.

Vierailija
16/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi, vaikka osittain!

Vierailija
17/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:24"]

No mikä se sun ongelma sitten on? Sä vertaat sitä siihen että velan käskettäis hankkia lapsia, mutta onko se vaikka sellainen ongelma että sä vaan itse näet että sun on hyvä elää sen kanssa, vaikka muut näkee että sun ois parempi päästä irti. Siis vaikka tyyliin ahmiminen, alkoholi, joku muu riippuvuus, syömishäiriö...jne.

[/quote]

Tämä on juuri se ajatusvirhe mikä monilla on. Kuvitellaan, että joku perhe, omakotitalo, 1,8 lasta ja kultainen noutaja tekee kaikista onnellisia koska no, sellaisia onnelliset ihmiset yleensä ovat. Se ei kuitenkaan tarkoita, että kaikilla ihmisillä olisi mahdollisuus tulla samalla tavalla onnelliseksi. Ihmiset on erilaisia ja typerää helliä mielessään jotain kuvaa ihanteellisesta ihmisestä ja yrittää tunkea itseään siihen muottiin kun voisi ajatella vain omaa parastaan ja elää siten kuin itse haluaa.

Vierailija
18/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkään oot sen luona kuitenkin käynyt puhumassa?

Vierailija
19/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ongelma on hänen terapeuttinsa, ja terapeutti sanookin sen ihan suoraan. Terapeutti on ilmeisesti persoonallisuushäiriöinen, ja haluaa puhua itsestään.

Sori, joskus täysin sairaat, päästään vialla olevat ihmiset onnistuvat pääsemään hoitajiksi. Tee valitus siitä terapeutista, muuten se saattaa määrätä sinun elämääsi vielä muidenkin terapeuttien kohdalla.

Vierailija
20/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko niitä istuntoja äänittää ja jakaa kansalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi