Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostaloasunto + mökki maalla, voiko olla parempi yhdistelmä

Vierailija
13.12.2021 |

Asumme tilavassa (liki 100 m2), saunallisessa kt-huoneistossa. Lasitetulta parvekkeelta näkymä puistomaisemaan ja metsään.

Naapureina eläkeläisiä, ei kuulu mitään meteliä, joko äänieristys on niin hyvä tai he hiljaisia.

Mökki puolen tunnin ajomatkan päässä. Siellä iso piha, eikä naapureita näköetäisyydellä.

Kuinka ihanaa on viikolla (ja talvella) olla täällä kt-asunnossa, esim. töihinlähtiessä aamulla saa kulkea valmiiksi aurattua pihaa ja parkkipaikkaa. Ja juuri olleilla kovilla pakkasilla sai vääntää vaan patteria suuremmalle. Kuinka vaivatonta!

Ja sitten taas viikonloppuisin ja esim. kesäisin, jos huvittaa pihatöitä tehdä, laittaa kasvimaata tai grillata ulkona - - > mökille. Tai talvella, jos haluaa, niin esim. hiihtämään pääsee suoraan mökin pihasta, mökin läheisyydessä olevilla pelloilla kulkee pitkät hyvät ladut.

Aivan ideaali järjestely.

Ja koska kerrostaloasunto oli niin edullinen vrt alueen omakotitaloihin, sai säästyneillä rahoilla ostettua sen mökin.

Win-win, en keksi tästä järjestelystä yhtään mitään huonoja puolia, ja suosittelen muillekin.

Eikä tarvitse tapella kumpi on parempi asumismuoto, kerrostalo vai omakotitalo, kun on molemmat. :D

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki ulkomailla on vielä parempi.

Vierailija
2/53 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meillä on ok- talo ja saarimökki, toinen tutuu olevan vähän liikaa. Ainakin kesällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo ja mökki on paras yhdistelmä.  Tosin alueellamme kerrostalot eivät ole edullisempia kuin muut asunnot. 

Vierailija
4/53 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa rauhalliselta. Mukavaa, että olet tyytyväinen elämääsi.

Itse viihdyn rinkka selässä vapaa-aikanani Lapin maisemissa. Pidän myös työstäni, joten asun kasvukeskuksessa, josta pääsee julkisilla arkisin minne vain, muttei sinne Lappiin. Kaikella on puolensa :)

Onneksi meillä on mahdollisuus useimmilla valita, missä haluamme olla :)

Vierailija
5/53 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo.

Pelkät parhaat puolet eikä tarvitse ravata kahden kodin välillä. Aina tavarat väärässä paikassa.

Vierailija
6/53 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih hih

Vierailija
7/53 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
8/53 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä tykkään hoitaa kasvimaata ja puutarhaa. Helpompi olla oma talo ja oma piha. Mökillä ollessa pitäisi kuitenkin käydä kastelemassa ja hoitamassa toista pihaa.

Eli iso talo ja iso piha hyvällä paikalla on minulle paras.

Vierailija
9/53 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo.

Pelkät parhaat puolet eikä tarvitse ravata kahden kodin välillä. Aina tavarat väärässä paikassa.

Eikä kaksia ole kaksia kustannuksia.

Vierailija
10/53 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo ja loma-asunto Dubaissa.

Vierailija
11/53 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi menoerää, ei kiitos. Vuokra-asunto ilman velvollisuuksia.

Vierailija
12/53 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun merenranta-hirsitalossa ympäri vuoden, 30min ajomatka ydinkeskustaan lähikaupunkiin. Taksilla helposti jos humalassa pitää päästä kotiin.

Eli ap:n kysymykseen, kyllä voi olla parempi koska minun tapauksessa ei tarvi maksaa ja hoitaa kahta asuntoa.

Vierailija
13/53 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo.

Mitkä tavarat väärässä paikassa? Mitä kuvittelet, että mökin omistaja tarvitsisi toisesta asunnostaan?

Meillä on mökillä kaikilla toiset hygieniatuotteet, ja vaatteita sen verran, että niillä pärjää. Mökillä säilytän myös vakituisesti esim niitä suksiani, en hiihdä täällä kaupungissa.

Ainoa mitä pitää viedä mukanaan, on ruoat, mutta samalla tavallahan täytyy ruoat hakea mihin tahansa, missä oleilee. Ja mökilläkin kuitenkin säilyvät kuiva-aineet, ketsupit, sinapit, kahvi, tee jne. Lyhyempiä oleiluja varten ei tarvitse edes mennä kaupan kautta.

Harrastusvälineitä mökillä on, on kirjoja, pelejä, käsityötarvikkeita, televisiokin. Tosin yleensä mökillä tulee enemmän oltua ulkona ja tehtyä esim. niitä pihatöitä tai ulkoiltua, jolloin muuta tekemistä ei edes kaipaa.

Mutta joo, siis en itse koe että olisi tavarat väärissä paikoissa.

Ap

Vierailija
14/53 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun merenranta-hirsitalossa ympäri vuoden, 30min ajomatka ydinkeskustaan lähikaupunkiin. Taksilla helposti jos humalassa pitää päästä kotiin.

Eli ap:n kysymykseen, kyllä voi olla parempi koska minun tapauksessa ei tarvi maksaa ja hoitaa kahta asuntoa.

Kuulostaa ihanalta … ja myös rahakkaalta.

Vierailija
15/53 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihanalta … ja myös rahakkaalta.

Asumismenot noin 300€/kk

T. toinen merenranta asukki

Vierailija
16/53 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merenrantatalo kuulostaa muuten hyvältä, mutten kestäisi sitä ainaista kylmää, kosteaa tuulta.

Vierailija
17/53 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merenrantatalo kuulostaa muuten hyvältä, mutten kestäisi sitä ainaista kylmää, kosteaa tuulta.

Ja lokkeja, sinilevää, hanhia, jne...

Vierailija
18/53 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vielä muvammin, asun maaseudulla ja olen asunut jo vuodesta 1994 saakka.  Ei ihmistungoksia , epäsosiaalista porukkaa muutaman kerrostalollisen verran, ruuhka on sitä kun viisi autoa likkuu samaan suuntaan. Talvella autoilen ja kesällä mopoilen.

Vierailija
19/53 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin pakkomielle on jo kattavasti käsitelty.

Vierailija
20/53 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä omakotitalo ja pihassa huvimaja. Samalla vaivalla menee pihatyöt, jos jotain unohtuu "mökkimatkalta" niin helppo hakea puuttuvat tavarat. 

Jos haluamme meren tai järven rantaan vuokraamme mökin, johon ei kuulu pihatöitä. Mielestäni hyvä valinta, miltä piristää, kun ei aina tarvitse samaan paikkaan mennä vaan voi kokea uusia elämyksiä.

Mitä enemmän omistaa kaikkea, sitä enemmän aikasi kuluu niistä huolehtimiseen eli sinusta tulee omaisuutesi vartija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi