Minua ei päästetä lääkäriin.
Mulla on siis lähteny molemmista silmistä ripset ja kun soitettiin lääkäriin niin eivät kuulemma ota sen takia aikaa.
Sitten menin kouluterkkarille joka ei ottanu verikokeita ei mitään. Kehotti vaan odottamaan puol vuotta ja jos ripset eivät ole vielä silloin alkaneet kasvaa nii varata aika lääkärille.
En vaan ymmärrä kun kukaan ei kerro mitään ja nyt pitäis muka odotella puoli vuotta että kasvaiskohan ne ripset. Ovat olleet poissa jo sen puolivuotta että en ymmärrä miks pitäs vielä odottaa...
Onko tää teidän mielestä järkevää toimintaa.
ja se vielä että oon 12 jos tää nyt mitenkään vaikuttaa.
Kommentit (27)
Leikkaa vähän häpykarvoja ja liimaa niitä luomiisi ! :) apua ainakin siihen asti kunnes pääset lääkärin vastaanotolle
Tuksu, sitä ne ripsienpidennykset teettää.
Kuka ei päästä lääkäriin? Vanhempasi varaavat ajan lääkäriasemalta. Piste. Siten se käy. Ei verikokeita oteta julkisella ilman lähetettä. Ja lähetteen kirjoittaa lääkäri
T. Hoitsu yksit.sektorilta
Hmm. Kysy vanhemmiltasi voisivatko he kustantaa sinulle yksityisen lääkärin? Kyllä minä määräisin ainakin peruslabrat ja kysyisin lääkäriltä, jos en suoraa aikaa laittaisi. T:hoitsu
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 20:16"]
Kuka ei päästä lääkäriin? Vanhempasi varaavat ajan lääkäriasemalta. Piste. Siten se käy. Ei verikokeita oteta julkisella ilman lähetettä. Ja lähetteen kirjoittaa lääkäri T. Hoitsu yksit.sektorilta
[/quote]
Kyllä julkisella hoitaja saa tilata aika laajalti labroja. Joka päivä niitä tulee laiteltua. T: hoitsu
Ripsien irtoilemista voivat aiheuttaa esimerkiksi seuraavat seikat:
- Liian pitkään tai usein harrastettu ripsien kestovärjäys. Kestovärit allergisoivat herkästi ja voit olla huomaamattasi herkistynyt aineille. Tämä voi aiheuttaa kutinaa, ihottumaa, turvotusta sekä ripsien lähtöä. Lääkkeenä on kestovärjäyksen lopettaminen.
- Ripsien mekaaninen kääntely ja vääntely, kuten ripsipermanentit ja ripsentaivuttajat.
- Irtoripsien pidempiaikainen käyttö. Taitamattomasti tehdyt ripsienpidennykset voivat irrottaa ripsiä jo lyhyenkin käytön seurauksena. Lisäksi ripsiliimat voivat allergisoida aiheuttaen monenlaisia ikäviä oireita, kuten ihottumaa, kutinaa, turvotusta ja ripsien lähtöä.
- Silmiin käytettävät lääketipat. Mikäli käytät säännöllisesti jotain silmälääkettä, ota yhteys lääkäriisi.
- Jos sinulta lähtee selvästi myös hiuksia tai ripsien lähtöön ei löydy järkevää syytä/sinulla on kaljuja, ripsettömiä laikkuja silmäluomissasi, ota yhteys ihotautilääkäriin, joka tutkii silmäluomesi tarkemmin ja antaa tarvittavat neuvot ja mahdolliset lääkkeet vaivaasi.