Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mul on niin paha mieli... (työkokeilusta)

Vierailija
20.03.2015 |

Oon nuori nainen ja työkokeilussa tällä hetkellä muistisairaidenosastolla vanhainkodissa keittiöapulaisena. Mun alkuperänen työnimike oli hoitoavustaja/kotiavustaja, mutta nyt pääsääntösesti työskentelen vain osaston keittiössä. Olen ollut nyt 3kk töissä ja tuntuu, että en ole vieläkään päässyt sinuiksi paikan, työtovereiden ja asukkaiden kanssa. Tuntuu, että musta kukaan ei pidä siellä työpaikalla, aidosti ja oikeasti, työtovereista siis, vaikka omasta mielestäni olen mukava nuori tyttö/nainen. Tuntuu että työtovereiden suhtautuminen on ollut muhun välillä painostava ja alistava, ei ole mukava tehdä töitä... En kelpaa siis omana itsenäni, työpanoksellani mikä on sellainen että hommat saan kyllä hoidettua ja jää jopa luppoaikaa, mutta tykkään tehdä töitä stressittä ja rauhassa. !

Muilla, jotka ovat pääsääntösesti lähihoitajia + yksi sairaanhoitaja, on jatkuvasti hirveä stressi ja hosuminen päällä. En ymmärrä miksi? Kai heilläkin on tarpeeksi työaikaa nähden työtehtäviin? ja jos sen ajan osaisi säännöstellä oikein, niin ei varmaan tarvitsisi stressillä ja kiireellä töitä tehdä..... Koska eihän kenenkään terveydelle ole hyväksi sellainen jatkuva stressi ja kiire.

Koen että olen saanut halveksuntaa ja huonoa kohtelua ihan sen takia, että minä olen täysin kouluttamaton ja kaikilla muilla on kuulemma niin hyvät koulutukset. Nämä ihmiset ei vain tiedä taustaani. He eivät tiedä, että olen ongelma perheestä, minulla on takana rankkaa koulukiusaamista ja sen takia kouluttautuminen on vähän jäänyt ja aion kouluttautua myöhemmin, mutta nyt teen mielummin töitä ja olen työkokeilussa, kuin olisin koulussa. Mutta ihmiset olettaa automaattisesti että mä olen laiska, elämänkoululainen ja sellasta rupusakkia... Koska olen parikymppisenä niin osaamaton, kouluttamaton ja kaikki tuollanen satuttaa..... NIIN PALJON, että mä monesti itken työpäivän jälkeen. ;(

En ymmärrä, miten ihmiset ovat tuollaisia.

Ja kun oon nyt 3kk ollut töissä, niin tämän 3kk aikana on päässy tapahtumaan jo sellasia asioita, et kaks meidän osaston vanhemmista naishoitajista on saanut potkut. Toinen oli ollut talossa vakituisena 9v ja toinen 14v ja näiden kaikkien vuosien jälkeen yhtäkkiä potkut!? Meillä haukutaan jatkuvasti esimiestä. Joka on alkanu munkin silmissä kyllä näyttää vittumaiselle, kylmälle ja kovalle ihmiselle. Joka on alussa ehkä mielinkielin myös muhun päin, mutta kohta mäkin saatan olla tulilinjalla. Tämä esimies on vaan antanut näille kahdelle hyvälle hoitajalle potkut siitä syystä, että ei henkilökohtasesti pidä heistä tai näin ainakin, molemmat potkut saaneista hoitajista tuntee ja kun olen tehnyt töitä kummankin hoitajan kanssa jo suht useasti, minusta he ovat olleet yksiä meidän osaston MUKAVIMMISTA ja ASIALLISIMMISTA hoitajista ! ja tiedän, että itse olen aika herkkä ja kiltti ihminen ja just heidän kanssaan olen tullut toimeen hyvin. Sitten meillä on töissä myös sellasia vittumaisia ja ilkeitä lehmiä, jotka ovat puolestaan taas erittäin hyvää pataa jostain syystä esimiehen kanssa . !

Mä tosiaan pelkään, kun esimies on potkinut nyt nämä kaks hoitajaa ulos. Niin minä olen ehkä seuraavaksi tulilinjalla ja kunnon ahdistelun ja kiusanteon kohteena.

Muutenkaan psyykeeni ei kestä tota paikkaa, Alzheimer tautiset ihmiset ovat ERITTÄIN raskasta porukkaa, sellaselle ihmiselle joka on itsekin taustojensa takia rikkonainen ja lievää mt-ongelmaa kun ei oo päässy kehittymään normaalissa ympäristössä kun on ollut niitä kotiongelmia ihan kiitettävästi ja kiusaamista vielä siihen päälle ...

Suorastaan olen alkanut vihata tätä tiskaajan työtä ja inhota meidän raskaita asukkaita. Miten ihminen voi olla noin päästään vialla, raskas ja sairas !?

Toisaalta mietin. Kuvittelenko mä vaan kaiken. Jos työpaikka onkin oikeasti ihan hyvä ja kaikki tämä paska on vain mun pääni sisällä, mutta sen tiedän että en ole kuvitellut useamman työtoverini pahaa oloa, mulle valittamista ..............

Oisko kuitenkaan ruoho vihreämpää aidan toisella puolen? Jos vaikka vaihtaisin työkokeilu paikkaa? Mikä olisi sellasta työkokeilu työtä mistä pääsisi viim. klo 16 pois, eikä työ alkaisi ennen klo 8, eikä olisi stressiä ja rauhatonta, saisin pitää tyylin aika omanlaisena ... Mm. Pitkät kynnet?

KIITOS! Avautuminen aina helpottaa.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 lukukertaa eikä yhtään vastausta?

Ja uusi työ saisi olla myös sellainen ma-pe työ.

Vierailija
2/67 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi mitää ku ei jaksa lukee sun juttujas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi.

Vierailija
4/67 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2014

Vierailija
5/67 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:41"]

ei voi mitää ku ei jaksa lukee sun juttujas

[/quote]

Laiska.

Vierailija
6/67 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, potkut tosta vaan, niin varmaan. Sellaista kun ei tapahdu työelämässä. Vakituisesta työsuhteesta ei niin vaan potkita pellolle.

Vierailija
7/67 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudutko nykyään töihin asiallisesti ja sopivasti vai edelleen tissitoppeihin ja leggingseihin?

Vierailija
8/67 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on työKOKEILU. Vaikuttaa siltä että ei ole sulle sopiva paikka tai ala. Vaihda paikkaa.

Vierailija
9/67 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:51"]

Joopa joo, potkut tosta vaan, niin varmaan. Sellaista kun ei tapahdu työelämässä. Vakituisesta työsuhteesta ei niin vaan potkita pellolle.

[/quote]

Terveisin suojatyöpaikkalainen.

Vierailija
10/67 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan ilmapiiri on huono. Olet ottanut sen henkilökohtaisesti, niin että vika olisi sinussa, vaikka muutkin voivat huonosti kyseisessä työpaikassa. Vaihda paikkaa jos mahdollista.

Vierailija
11/67 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:51"]

[/quote]

No mitä sit niin pahaa, sen on pitäny tehdä? ja mulle kun ei suostuta kertomaan, mutta muut vanhemmat hoitajat kyllä jauhaa keskenään.. Koen oloni siinäkin mielessä ulkopuoliseksi.

Vierailija
12/67 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:58"]

Työpaikan ilmapiiri on huono. Olet ottanut sen henkilökohtaisesti, niin että vika olisi sinussa, vaikka muutkin voivat huonosti kyseisessä työpaikassa. Vaihda paikkaa jos mahdollista.

[/quote]

Joo-o. Mutta minkä takia meillä voidaan onnettomasti ja huonosti !? Ja miks mulle pitää aina käydä tämmöstä, miks mun kohdalla EI EES JOSKUS vois kerralla loksahtaa asiat paikalleen ....

Vierailija
13/67 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairaiden osasto on erittäin raskas paikka olla töissä. Ihailen syvästi sen osaston ihmisiä, jossa äitini käy jaksohoidossa. Uskomattoman ihania ja iloisia ihmisiä.
.
Ilmeisesti monessakaan paikassa ei asiat ole noin hyvin. Mutta kaikki kunnia heille, jotka jaksavat hoitaa työnsä hyvin noilla osastoilla.

Vierailija
14/67 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:04"]Muistisairaiden osasto on erittäin raskas paikka olla töissä. Ihailen syvästi sen osaston ihmisiä, jossa äitini käy jaksohoidossa. Uskomattoman ihania ja iloisia ihmisiä.
.
Ilmeisesti monessakaan paikassa ei asiat ole noin hyvin. Mutta kaikki kunnia heille, jotka jaksavat hoitaa työnsä hyvin noilla osastoilla.
[/quote]

Ha AP, jos tämä ei ole sinulle sopiva paikka, etsi rohkeasti muuta. Opiskella ehtii kyllä vielä. Tsemppiä!

Vierailija
15/67 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:04"]

Muistisairaiden osasto on erittäin raskas paikka olla töissä. Ihailen syvästi sen osaston ihmisiä, jossa äitini käy jaksohoidossa. Uskomattoman ihania ja iloisia ihmisiä. . Ilmeisesti monessakaan paikassa ei asiat ole noin hyvin. Mutta kaikki kunnia heille, jotka jaksavat hoitaa työnsä hyvin noilla osastoilla.

[/quote]

Ihan perseestä ne ihmiset on. Oon alkanu vihaamaan niitä. Muakin aina kohtelevat huonosti, haukkuvat ja motkottavat millon mistäkin, jopa pahoinpitelevät, eivätkä saa mitään seuraamuksia siitä. Ei tollaset ansaitse edes elää.

Vierailija
16/67 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin työhön luulet pääseväsi, jos se ei saa alkaa ennen kello 8 ja loppuu viimeistään klo 16? Yleensä työpäivä on 7,5 h ja jos haluat klo 15 pois, menet duuniin seiskalta. Kokemukseni mukaan hyvin harvassa paikassa tehdään tuota lyhyempää päivää.

Vierailija
17/67 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:04"]Muistisairaiden osasto on erittäin raskas paikka olla töissä. Ihailen syvästi sen osaston ihmisiä, jossa äitini käy jaksohoidossa. Uskomattoman ihania ja iloisia ihmisiä. . Ilmeisesti monessakaan paikassa ei asiat ole noin hyvin. Mutta kaikki kunnia heille, jotka jaksavat hoitaa työnsä hyvin noilla osastoilla. [/quote] Ha AP, jos tämä ei ole sinulle sopiva paikka, etsi rohkeasti muuta. Opiskella ehtii kyllä vielä. Tsemppiä!

[/quote]

Kiitos!

Vierailija
18/67 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tapellut pomon kanssa siitä tarvitseeko sinun käyttää kenkiä, olet 5 minuttia myöhässä töissä säännölllisesti ja et pukeudu asiallisesti, miten luulet muiden sinuun suhtautuvan? Yleensä metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan...

Vierailija
19/67 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:08"]

Mihin työhön luulet pääseväsi, jos se ei saa alkaa ennen kello 8 ja loppuu viimeistään klo 16? Yleensä työpäivä on 7,5 h ja jos haluat klo 15 pois, menet duuniin seiskalta. Kokemukseni mukaan hyvin harvassa paikassa tehdään tuota lyhyempää päivää.

[/quote]

No eikö 8-16, kerry 8h?

Mutta työkokeiluhan saa maximissaan kestää 6h. Joten nykysin oon töissä klo 9 - 15.

Vierailija
20/67 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:04"]

Muistisairaiden osasto on erittäin raskas paikka olla töissä. Ihailen syvästi sen osaston ihmisiä, jossa äitini käy jaksohoidossa. Uskomattoman ihania ja iloisia ihmisiä. . Ilmeisesti monessakaan paikassa ei asiat ole noin hyvin. Mutta kaikki kunnia heille, jotka jaksavat hoitaa työnsä hyvin noilla osastoilla.

[/quote]

Ihan perseestä ne ihmiset on. Oon alkanu vihaamaan niitä. Muakin aina kohtelevat huonosti, haukkuvat ja motkottavat millon mistäkin, jopa pahoinpitelevät, eivätkä saa mitään seuraamuksia siitä. Ei tollaset ansaitse edes elää.

[/quote]

Hyi miten puhut potilaista! Ymmärrätkö, että he ovat sairaita ihmisiä, muistisairaus tuhoaa aivoja hitaasti ja siitä seuraa mm. käytöksen muutoksia? Hei eivät mahda asialle mitään.

Mieti, miltä sinusta tuntuisi jos isovanhemmistasi puhuttaisi noin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan