Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö kuinka paljon pitkäaikaistyötön saa käteen kuukaudessa?

Vierailija
20.03.2015 |

Tiedätkö, kuinka paljon pitkäaikaistyöttömälle jää käteen kuukaudessa vuokranmaksun jälkeen? Jos et tiedä, arvaa.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
102/104 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:57"]

KÄTEEN???? Mikä sinulla on veroprosentti???    Itsellä jää alle 600e ja siis myös 1 lapsi josta korotus.

Mun veroprosentti on 0%. On asuntolainan korkoja ja maksan PS-tilille 5000€ vuodessa. Lisäksi osingoista menee ennakonpidätys, joten näistä työmarkkinatuista ei jää mitään verotettavaa noiden ennakoiden ja vähennysten jälkeen.

Muuten hyvä tarina, mutta etuuksista ei saa verovähennyksiä. Sen takia juuri veroprosentti onkin korkeampi, kuin mitä olisi samankokoisista palkkatuloista. Eli ihan huijausta tuo ylläoleva viesti.

https://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Henkiloasiakkaan_tulove…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain vuosi sitten pitkäaikaistyöttömänä noin 650€/kk käteen. Tuohon sisältyy lapsikorotus neljästä lapsesta. Vaihteleeko tuo tuki paikkakunnittain, vai miten ihmeessä nuo jotkut vastaukset ovat mahdollisia? Joku saisi jopa tonnin työttömyystukea, miten tuo on mahdollista??? Vai lasketteko te tuohon jotain muita tukia mukaan? Lapsilisän tms.?

104/104 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ilman palkkatyötä 2011 kesäkuusta lähtien. Olen ollut kuntouttavassa työtoiminnassa 2012 marraskuusta lähtien. Saan työmarkkinatukea 32,80 päivältä, josta menee viidesosa veroa. Saan 9 euroa verottomana päivältä, kun olen työtoiminnassa. Saan asumistukea 289,60 euroa.

Tammikuusta lähtien alan olemaan kuntouttavassa työtoiminnassa 4 päivänä viikossa. Eduskunnassa säätivät lain, ettei saa olla viittä päivää viikossa. Eli 9 euroa viikossa jää pois. Lisäksi työmarkkinatuki laskee 32,68 euroon. 

Vuokra+vesi 410 euroa, sähkö 10-15 euroa/kk, puhelinlasku 10-20 euroa/kk, nettiyhteys 19,90 euroa/kk, ruokaan 200-250 euroa kuussa. Koen pärjääväni ihan hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme