Tiedätkö kuinka paljon pitkäaikaistyötön saa käteen kuukaudessa?
Tiedätkö, kuinka paljon pitkäaikaistyöttömälle jää käteen kuukaudessa vuokranmaksun jälkeen? Jos et tiedä, arvaa.
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 15:53"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 14:50"]
Kuinka paljon työmarkkinatuki on bruttona ja nettona yksin elävälle? Onko vero% yli 20 %? Jos ei tienaa koko vuonna mitään, saako siitä veronpalautusta?
Olen laskeskellut, että työmarkkinatuki olisi bruttona vajaa 700 € ja nettona 500 €. Olenko laskenut oikein? Tämän lisäksi saa asumistuen max 406 €. Eli väkisinkin jää käteen vähemmän kuin toimeentulotuen perusosa, ellei asu todella halvassa vuokra-asunnossa (alle 400 €).
[/quote]
*katsoo lappua*
Veronalainen määrä: 656,00€
Maksetaan: 524,80€
[/quote]
Ilman korotuksia työmarkkinatuki on keskimäärin 705€/kk, lukee kelan sivuilla.
[/quote]
Tuo 705e tulee kun työmarkkinatuki lasketaan kertoimella 21,5. Normaalisti tuki kuitenkin maksetaan 4 viikon jaksoissa ja silloin se tekee tuon 656e.
[/quote]
Niin laitoinkin perään /kk.
Kuinka paljon työmarkkinatuki on bruttona ja nettona yksin elävälle? Onko vero% yli 20 %? Jos ei tienaa koko vuonna mitään, saako siitä veronpalautusta?
Olen laskeskellut, että työmarkkinatuki olisi bruttona vajaa 700 € ja nettona 500 €. Olenko laskenut oikein? Tämän lisäksi saa asumistuen max 406 €. Eli väkisinkin jää käteen vähemmän kuin toimeentulotuen perusosa, ellei asu todella halvassa vuokra-asunnossa (alle 400 €).
[/quote]
*katsoo lappua*
[/quote]
[/quote]
Tuo 705e tulee kun työmarkkinatuki lasketaan kertoimella 21,5. Normaalisti tuki kuitenkin maksetaan 4 viikon jaksoissa ja silloin se tekee tuon 656e.
[/quote]
Ja siitä summasta vähennetään vielä 20 % verot
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 15:57"]
[/quote]
*katsoo lappua*
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja siitä summasta vähennetään vielä 20 % verot
[/quote]
Veroprosentti voi olla myös pienempi tai suurempi. Jos et toimita muutosverokorttia kelaan, silloin menee tuo 20%.
Kamalia summia :0. Käyn itse sentään töissä ja vuokranmaksun jälkeen käteen jää noin 400 euroa. Tuhaan muitenkin 6 päivää viikossa matalapalkkatyötä tehden. Ei vissiin kanttis.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:00"]
Kamalia summia :0. Käyn itse sentään töissä ja vuokranmaksun jälkeen käteen jää noin 400 euroa. Tuhaan muitenkin 6 päivää viikossa matalapalkkatyötä tehden. Ei vissiin kanttis.
[/quote]
Oletko hakenut asumistukea?
Tuskin on mitään yhtä summaa. Itse olen pitkäaikaistyötön ja en saa konkreettisesti mitään, eli nettotuloni kuukaudessa on 0 euroa. Koita tässä nyt sitten pärjätä.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:55"]
Minä olen pitkäaikaistyötön ja saan työmarkkinatukea kuukaudessa käteen 800€ (lapsikorotus yhdestä lapsesta). Jos olisin yksinäinen ja asuisin vuokralla, saisin varmaan myös asumistukea lisäksi, ellei sitten pääomatulot estäisi. Toimeentulotukeahan saa vielä lisäksi, jos muuten ei jää riittävästi rahaa.
Näin kun on naimisissa, niin saa tuon pelkän työmarkkinatuen. Se on ihan kiva lisä perheen talousrahoihin, vaikka pärjättäisiin ehkä ilmankin. Olen itse ajatellut sen niin, että tämä on pieni valtion kädenojennus miehelleni siitä, että hän elättää minut eikä heitä kadulle yhteiskunnan elätettäväksi. Win-win!
[/quote] 800 e/kk "pieni" kädenojennus.. Kyllä taas maksaa iloisin mielin veroja sen pari tonnia kuussa. Vittu maksan päätoimiset kotiapulaiset melkein kolmelle miehelle.
[/quote]
Jep: ei välttämättä kannatakaan, varsinkin jos teet niitä matalapalkka-alan hommia osa-aikaisena. Eikä kyse edes ole siitä, että ihmiset täällä repisivät älyttömän isoja tukia, vaan että sille osa-aikaiselle ei suostuta maksamaan kunnon palkkaa tai antamaan kunnolla tunteja!
Terv. turhautunut "työssäkäyvä", jonka arki ei poikkea juuri työttömän arjesta, jos ei sitä päivän tuntia, paria lasketa.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:55"]
Minä olen pitkäaikaistyötön ja saan työmarkkinatukea kuukaudessa käteen 800€ (lapsikorotus yhdestä lapsesta). Jos olisin yksinäinen ja asuisin vuokralla, saisin varmaan myös asumistukea lisäksi, ellei sitten pääomatulot estäisi. Toimeentulotukeahan saa vielä lisäksi, jos muuten ei jää riittävästi rahaa.
Näin kun on naimisissa, niin saa tuon pelkän työmarkkinatuen. Se on ihan kiva lisä perheen talousrahoihin, vaikka pärjättäisiin ehkä ilmankin. Olen itse ajatellut sen niin, että tämä on pieni valtion kädenojennus miehelleni siitä, että hän elättää minut eikä heitä kadulle yhteiskunnan elätettäväksi. Win-win!
[/quote] 800 e/kk "pieni" kädenojennus.. Kyllä taas maksaa iloisin mielin veroja sen pari tonnia kuussa. Vittu maksan päätoimiset kotiapulaiset melkein kolmelle miehelle.
[/quote]
Kehtaat vielä valittaa vaikka olet jossain suojatyöpaikassa? Newsflash: et ole mikään maailmanpelastaja.
[/quote]
Kamalia summia? Ai että jää parisataa elämiseen? Jättäydy ihmeessä työttömäksi, jos se noin kadehdituttaa, saapa joku motivoitunut sunkin työsi. Toisekseen selvitä ihmeessä oikeutesi asumistukeen ja toimeentulotukeen.
yksinhuoltajalla, jolla yksi alaikäinen lapsi, jää käteen 609 e/kk verojen jälkeen työmarkkinatukea (veroprosentti on 20)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:07"]yksinhuoltajalla, jolla yksi alaikäinen lapsi, jää käteen 609 e/kk verojen jälkeen työmarkkinatukea (veroprosentti on 20)
[/quote]tuo aiempi 800 e ei voi siis pitää paikkansa kuukausitasolla!
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:07"]yksinhuoltajalla, jolla yksi alaikäinen lapsi, jää käteen 609 e/kk verojen jälkeen työmarkkinatukea (veroprosentti on 20) [/quote]tuo aiempi 800 e ei voi siis pitää paikkansa kuukausitasolla!
[/quote]
Minulla 2 lasta ja bruttona työkkäri neljältä viikolta joku 800e.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:07"]yksinhuoltajalla, jolla yksi alaikäinen lapsi, jää käteen 609 e/kk verojen jälkeen työmarkkinatukea (veroprosentti on 20) [/quote]tuo aiempi 800 e ei voi siis pitää paikkansa kuukausitasolla!
[/quote]
Minulla 2 lasta ja bruttona työkkäri neljältä viikolta joku 800e.
[/quote]aiemmassa olikin 1 lapsen lapsikorotus ja summa sama kuin sinulla.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 15:47"]
Saan 818€ ja siitä verot pois. Korotus yhdestä lapsesta. Vuokralla asutaan mutta mitään asumistukea en saa miehen tulojen takia.
[/quote]
Mua on aina ihmetyttänyt nää vastaajat, jotka ovat avo/avioliitossa ja miehen tulot ovat kohtuulliset.
Sitten vastataan, että en mä saa kun muutaman euron, yhyy, oon köyhä.
No ei pidäkään saada, koska on mies ja olette pariskunta.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:31"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 15:47"]
Saan 818€ ja siitä verot pois. Korotus yhdestä lapsesta. Vuokralla asutaan mutta mitään asumistukea en saa miehen tulojen takia.
[/quote]
Mua on aina ihmetyttänyt nää vastaajat, jotka ovat avo/avioliitossa ja miehen tulot ovat kohtuulliset.
Sitten vastataan, että en mä saa kun muutaman euron, yhyy, oon köyhä.
No ei pidäkään saada, koska on mies ja olette pariskunta.
[/quote]
No minun mielestäni tuo kirjoittaja jota lainasit, ei ole valittanut mitään. Ilmoitti paljonko saa työkkäriä ja mainitsi ettei saa asumistukea.
Mä saan sen jotain 530 euroa kuussa työkkäritukea ja siihen päälle 250 asumistukea.
Selviän hyvin, sillä asumiskustannukseni maksan täysin asumistuella. Eli minulle jää koko työkkärituki käteen, mikä ei ole musta mitenkään huonosti.
Mainitaan vielä muutama juttu:
- mulla ei ole puhelinliittymää, vaan prepaid, johon lataan puheaikaa silloin, kun siihen on varaa
- kotona on ilmainen talonyhtiön netti, käytän sitä kommunikoimiseen niin paljon kuin mahdollista
- ei myöskään ole tv:tä saatika mitään tv-kanavapakettia, katson mieleiseni ohjelmat netistä
- en ryyppää ja jos ryyppään, niin ostan kotiin pullon edullista viiniä ja max. 2-3 lasia baarissa illan aikana
- syön terveellisesti, suurin osa rahasta menee ruokaan, en käy ravintoloissa, joskus lounailla lounashinnoin
- ei ole pikavippejä tai mitään muitakaan hömppälaskuja, en osta mitään osamaksulla, joten ei tule sellaisistakaan kuukausittaisia laskuja
- ainoat laskut mitä kotiin tulee on sähkölasku ja terveydenhuollon satunnaiset laskut, jotka maksan heti ajallaan, joten en saa niskoilleni ulosottomiehiä
Tilanteeni on toki helppo, koska olen sinkku ja asun edullisessa kimppakämpässä. En kuitenkaan näe miksi kuka tahansa yksiöstä nauttiva työtön ei voisi muuttaa edulliseen kimppakämppään. Itsellä on kaikennäköistä ongelmaa, eikä kimppaeläminen ole aina ruusuissa tanssimista, mutta mielummin olen velkaantumatta, kuin nautin luksuksesta, joka muuten on todella harvinaista lähes kaikkialla muualla maailmassa. Kukaan työtön tai opiskelija ei asu yksin esim Iso-Britanniassa, ellei ole todella rikkaat vanhemmat.
Ainiin, unohdin mainita:
- ostan kaikki vaatteeni ja muut tavarat kirppiksiltä
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:47"]
Mä saan sen jotain 530 euroa kuussa työkkäritukea ja siihen päälle 250 asumistukea.
Selviän hyvin, sillä asumiskustannukseni maksan täysin asumistuella. Eli minulle jää koko työkkärituki käteen, mikä ei ole musta mitenkään huonosti.
Mainitaan vielä muutama juttu:
- mulla ei ole puhelinliittymää, vaan prepaid, johon lataan puheaikaa silloin, kun siihen on varaa
- kotona on ilmainen talonyhtiön netti, käytän sitä kommunikoimiseen niin paljon kuin mahdollista
- ei myöskään ole tv:tä saatika mitään tv-kanavapakettia, katson mieleiseni ohjelmat netistä
- en ryyppää ja jos ryyppään, niin ostan kotiin pullon edullista viiniä ja max. 2-3 lasia baarissa illan aikana
- syön terveellisesti, suurin osa rahasta menee ruokaan, en käy ravintoloissa, joskus lounailla lounashinnoin
- ei ole pikavippejä tai mitään muitakaan hömppälaskuja, en osta mitään osamaksulla, joten ei tule sellaisistakaan kuukausittaisia laskuja
- ainoat laskut mitä kotiin tulee on sähkölasku ja terveydenhuollon satunnaiset laskut, jotka maksan heti ajallaan, joten en saa niskoilleni ulosottomiehiä
Tilanteeni on toki helppo, koska olen sinkku ja asun edullisessa kimppakämpässä. En kuitenkaan näe miksi kuka tahansa yksiöstä nauttiva työtön ei voisi muuttaa edulliseen kimppakämppään. Itsellä on kaikennäköistä ongelmaa, eikä kimppaeläminen ole aina ruusuissa tanssimista, mutta mielummin olen velkaantumatta, kuin nautin luksuksesta, joka muuten on todella harvinaista lähes kaikkialla muualla maailmassa. Kukaan työtön tai opiskelija ei asu yksin esim Iso-Britanniassa, ellei ole todella rikkaat vanhemmat.
[/quote]
Kuinka voit maksaa koko asumisesi pelkällä asumistuella? Asumistuki on korkeintaan 80% asumiskuluista.
[/quote]
*katsoo lappua*
[/quote]
[/quote]