Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö kuinka paljon pitkäaikaistyötön saa käteen kuukaudessa?

Vierailija
20.03.2015 |

Tiedätkö, kuinka paljon pitkäaikaistyöttömälle jää käteen kuukaudessa vuokranmaksun jälkeen? Jos et tiedä, arvaa.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni jää 1800 euroa :)

Vierailija
82/104 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en normaalisti ole oikeutettu työttömyysrahaan koska ei ole ammattia ja olen alle 25. Ja opiskelisin jos olisi varaa, mutta opiskelijana ei olisi varaa kuin nipinnapin vuokraan.

Nyt olen työkokeilussa jotta saan työmarkkinatukea. Puolisi armeijassa. Toimitin muutosverokortin joten veroprosentti nyt pienempi kuin 20%. Tulot tällä hetkellä noin 750e työmarkkinatuki veron jälkeen (9e kulukorvaus kuuluu tuohon), asumistuki 420e ja mies saa sotilasavustuksen puolikkaaseen vuokraan eli minulle jää vuokraa maksettavaksi n.86e sekä laskut vaihdellen 150-200e. Ruokiin menee n.200 kuussa joten nyt jää hyvin myös säästöön.

Mutta pelkällä toimeentulotuella nyt kun puoliso armeijassa niin jäisi laskujen ja vuokran jälkeen juuri ja juuri 200e joka menee siis ruokiin. Miehen päivärahat ei kuulu minulle mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:00"]

Käteen vuokranmaksun jälkeen jää vähintään 480€/kk. Olen pitkäaikaistyötön ja itseänikin vituttaa toi toimeentulotuen suuruus, mutta saanpahan nyt säästöön tiukempia opiskeluaikoja varten.

[/quote]

Pikkusen epäilen kun mulla jää noin satanen vähemmän. Alle 400 kuitenkin ja sillä pitää maksaa ruuat, vaatteet, netti, puhelin ja kaljaakin menee. Näin vähällä rahalla kun elää niin sitä huomaa miten ruuan hinta on muutamassa vuodessa noussut. Nyt sentään kaupat vähän tinkii katteestaan, tuottajia en kadehdi vaikka ihmettelen miten suomessa tuet on jopa ruotsiin verrattuna suuret. Ilmasto kun on suunnilleen sama. Sori kun lähti vähän off topic.

Vierailija
84/104 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan 2300€/kk ansiosidonnaisella.

Vierailija
85/104 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:07"]yksinhuoltajalla, jolla yksi alaikäinen lapsi, jää käteen 609 e/kk verojen jälkeen työmarkkinatukea (veroprosentti on 20)
[/quote]

Mulla sama, tosin en yksinhuoltaja.

Mun käsittääkseni se vero on aina Kelan verotettavista tuista se 20%. Ei ne sinne mitään verokortteja huoli...vai huoliiko?

Vierailija
86/104 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:00"]

Käteen vuokranmaksun jälkeen jää vähintään 480€/kk. Olen pitkäaikaistyötön ja itseänikin vituttaa toi toimeentulotuen suuruus, mutta saanpahan nyt säästöön tiukempia opiskeluaikoja varten.

[/quote]

Mihin sä toimeentulotuesta säästät? Sitä tulee seuraavassa kuussa vähemmän, jos säästöön jää tilille. Sukanvarteen vai?

[/quote]

Juu, tuskinpa kyseinen vastaaja on toimeentulotukea nähnytkään.

Vierailija
87/104 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:07"]yksinhuoltajalla, jolla yksi alaikäinen lapsi, jää käteen 609 e/kk verojen jälkeen työmarkkinatukea (veroprosentti on 20)
[/quote]

Mulla sama, tosin en yksinhuoltaja.

Mun käsittääkseni se vero on aina Kelan verotettavista tuista se 20%. Ei ne sinne mitään verokortteja huoli...vai huoliiko?
[/quote]

Valistan itseäni:
http://www.kela.fi/peruspaivaraha_verotus

Vierailija
88/104 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vuokran maksun jälkeen? Tavallinen töissä oleva duunari maksaa itse oman vuokransa/asumiskulunsa, samoin sähköt, puhlaskut jne.

Pitkäaikaistyötön saa vuokran kokonaan maksetuksi. Yleensä kela ja tai sossu hoitaa homman. Tuon lisäksi sossu maksaa puhelinlaskun ja sähkölaskun ainakin, ehkä joitain muitakin kuluja. Sitten työtön saa vielä ns käyttörahaa joko sossusta tai kelasta. Summa on yht tyyliin: vuokra 500€ + muut kulut 100€ + käyttöraha 400-500€/kk eli yksin asuvan pitkäaikaistyöttömän tulot on noin 1000€ per kuukausi. Ja tuo raha tulee TEKEMÄTTÄ MITÄÄN. Sen sijaan esim siivooja saattaa tienata 1200-1300€/kk miinus verot ja käteen jää sama kuin työttömällä sillä erotuksella että herää kukon kiekaisun aikaan joka aamu ja tekee niska ja perse hiessä töitä 8h viitenä päivänä viikossa. Onko oikein?

Vierailija
89/104 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin korkeakoulu opiskelijalle.

Pitkäaikaistyötön saa myös maksatettua 80% vuokrastaan yhteiskunnalla, joten jos nyt vuokra olisi 1000€ luokkaa siihen menee todellisuudessa vaan 200€. Suurin osa anoo senkin vielä sossusta :-(

Vierailija
90/104 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. 725e tulee miehen tilille neljän viikon välein, kaksi lasta.

Vuokraa emme tosin maksa, mutta lainanhoito- ja asumiskulujen jälkeen perheellemme jää n. 3500e/kk.

Vierailija
91/104 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 19:20"]

Enemmän kuin korkeakoulu opiskelijalle.

Pitkäaikaistyötön saa myös maksatettua 80% vuokrastaan yhteiskunnalla, joten jos nyt vuokra olisi 1000€ luokkaa siihen menee todellisuudessa vaan 200€. Suurin osa anoo senkin vielä sossusta :-(

[/quote]

Mistä sä tuollaisia "faktoja" revit? Ei sitä asumistukea saa miten kalliiseen asuntoon hyvänsä. Esim. minä yksinelävänä saan sitä max n. 250 euroa. Eli siitä tonnin asunnosta jäisi maksettavaksi ihan 750 euroa. Jota ei sossu todellakaan korvaa.

Vierailija
92/104 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 19:22"]

Vuokraa emme tosin maksa, mutta lainanhoito- ja asumiskulujen jälkeen perheellemme jää n. 3500e/kk.

[/quote]

Miten tämä on mahdollista, että ihmisillä on muka noin erilaisia työmarkkinatukia?

Vierailija
93/104 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 19:22"]

[/quote]

Miten tämä on mahdollista, että ihmisillä on muka noin erilaisia työmarkkinatukia?

[/quote]

Ei perse, sori kun tiesin noin kovasti!! Tossa on jokin korotusosa mukana. Ilman sitä summa on 650e/4vko. t.sama

Vierailija
94/104 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettavan suuria summia. Ei ihme, että Suomi on näin velkaantunut. Voi kun sais itsekin tuollaisia summia. Terv. Opiskelija

Vierailija
95/104 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksaa täälläpäin ainakin asumistuen jälkeen jäävän osan vuokrasta, sähkölaskun n.30-50e kk, kohtuulliset lääkärikäynnit, reseptilääkkeet. Puhelin,netti ja muut laskut jää jokaiselle itse maksettavaksi, eli jos ottaa laskulla jotain niin maksaa sitten itse sen pois.

Itse joskus kun sain tt tukea oli vuokra 400e, asumistuki 290e, ja tt tukea sain 700e. Siitä maksoin tuon lopun osan vuokrasta, puhelinlaskun johon kuului netti ja laitemaksu puhelimesta jonka ostin soneralta n.65e, osamaksulla ostettuja huonekaluja, tietokoneen ja pesukoneen n.60-70ekk. Rahaa jäi siis n.400-450ekk tuolloin. Tuet on pyöristetty hieman ylöspäin kun en tarkkaan enää muista parin vuoden takaisia summia :) Nykyisin uusi asunto, töitä ja puoliso ja ihan tarpeeksi hyvin tullaan toimeen vaikkei säästöön jää kovin paljon

Vierailija
96/104 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:55"]

Minä olen pitkäaikaistyötön ja saan työmarkkinatukea kuukaudessa käteen 800€ (lapsikorotus yhdestä lapsesta). Jos olisin yksinäinen ja asuisin vuokralla, saisin varmaan myös asumistukea lisäksi, ellei sitten pääomatulot estäisi. Toimeentulotukeahan saa vielä lisäksi, jos muuten ei jää riittävästi rahaa.

Näin kun on naimisissa, niin saa tuon pelkän työmarkkinatuen. Se on ihan kiva lisä perheen talousrahoihin, vaikka pärjättäisiin ehkä ilmankin. Olen itse ajatellut sen niin, että tämä on pieni valtion kädenojennus miehelleni siitä, että hän elättää minut eikä heitä kadulle yhteiskunnan elätettäväksi. Win-win!

[/quote]

Miten saat noin paljon? Tai oikeammin miksi minä saan paljon vähemmän???

Vierailija
97/104 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 19:41"]

Aivan naurettavan suuria summia. Ei ihme, että Suomi on näin velkaantunut. Voi kun sais itsekin tuollaisia summia. Terv. Opiskelija

[/quote]

Turhaan kadehdit pitkäaikaistyöttömän toivottomuutta. Ei todellakaan Suomen velat tule työttömien tuista, ne on pieniä summia siinä sopassa. Sullakin on sitä paitsi aina mahdollisuus opintolainaan. Mä elän työmarkkinatuella ja olen hakeutumassa takaisin opiskelemaan, ihan opintotuelle. Kuvitteles.

Vierailija
98/104 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs jos menisitte töihin? Vai onko liian vastenmielistä puuhaa, kun loisimallakin elää? On tää prkl systeemi kanssa

Vierailija
99/104 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känsät ja ehkä paketti kaurahiutaleita.

Vierailija
100/104 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan siitä vuokrasta, paljonko se on?

Minulla vuokra 585€ ja sossu ottaa vuokramenoina huomioon 500€? Itse pitää maksaa tuo 85€

Sinkku

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän