Tiedätkö kuinka paljon pitkäaikaistyötön saa käteen kuukaudessa?
Tiedätkö, kuinka paljon pitkäaikaistyöttömälle jää käteen kuukaudessa vuokranmaksun jälkeen? Jos et tiedä, arvaa.
Kommentit (104)
en, jääkö kaikille edes sama summa? veikkaan jotain 500 euroa
Mä haluaisin tietää, kerro! Oisko jotain 500?
Riippuu elämäntilanteesta mutta yksinasuvalle jää vähintään 480€.
Tiedän vain se, että työtön jolla lapsi, saa noin 1200€/kk käteen. Muistaaksei oli tuolloin vuokra vesineen noin 620€/kk +sähkö ~50€/kk. Eli käteen asumisen jälkeen ~530€
Mä olen pitkäaikaistyötön ja asun velattomassa osakkeessa matalapalkkaisessa työssä käyvän puolison kanssa. Tietenkin on aika korkea vastike, joka on maksettava. Mitään muuta tukea ei meille tule, kuin se mun hikinen työttömyyskorvaus. Kaksi alaikäistä lasta myös taloudessa. Alaikäisiin lapsiin saa pienen lapsikorotuksen.
Onko kaikki muut työttömät tosissaan vuokralla?? Olis muuten varmasti kannattavampaa. Sais silloin asumistuet sun muut..
Minä olen pitkäaikaistyötön ja saan työmarkkinatukea kuukaudessa käteen 800€ (lapsikorotus yhdestä lapsesta). Jos olisin yksinäinen ja asuisin vuokralla, saisin varmaan myös asumistukea lisäksi, ellei sitten pääomatulot estäisi. Toimeentulotukeahan saa vielä lisäksi, jos muuten ei jää riittävästi rahaa.
Näin kun on naimisissa, niin saa tuon pelkän työmarkkinatuen. Se on ihan kiva lisä perheen talousrahoihin, vaikka pärjättäisiin ehkä ilmankin. Olen itse ajatellut sen niin, että tämä on pieni valtion kädenojennus miehelleni siitä, että hän elättää minut eikä heitä kadulle yhteiskunnan elätettäväksi. Win-win!
Itsellä jäi alle 100e. (Työmark tuki+asumistuki-vuokra)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:55"]
Minä olen pitkäaikaistyötön ja saan työmarkkinatukea kuukaudessa käteen 800€ (lapsikorotus yhdestä lapsesta). Jos olisin yksinäinen ja asuisin vuokralla, saisin varmaan myös asumistukea lisäksi, ellei sitten pääomatulot estäisi. Toimeentulotukeahan saa vielä lisäksi, jos muuten ei jää riittävästi rahaa.
Näin kun on naimisissa, niin saa tuon pelkän työmarkkinatuen. Se on ihan kiva lisä perheen talousrahoihin, vaikka pärjättäisiin ehkä ilmankin. Olen itse ajatellut sen niin, että tämä on pieni valtion kädenojennus miehelleni siitä, että hän elättää minut eikä heitä kadulle yhteiskunnan elätettäväksi. Win-win!
[/quote] KÄTEEN???? Mikä sinulla on veroprosentti??? Itsellä jää alle 600e ja siis myös 1 lapsi josta korotus.
Riippuu varmaan siitä vuokrasta, paljonko se on?
Minulla jää vuokran jälkeen 940e/kk, 2 lasta. Ensi viikolla alkaa työvoimakoulutus ja sitten tulee vielä 250e/kk(netto) enemmän rahaa.
Noin 525 e/kk, eli eipä silla juuri juhlita.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:57"]
KÄTEEN???? Mikä sinulla on veroprosentti??? Itsellä jää alle 600e ja siis myös 1 lapsi josta korotus.
[/quote]
Mun veroprosentti on 0%. On asuntolainan korkoja ja maksan PS-tilille 5000€ vuodessa. Lisäksi osingoista menee ennakonpidätys, joten näistä työmarkkinatuista ei jää mitään verotettavaa noiden ennakoiden ja vähennysten jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:59"]
Minulla jää vuokran jälkeen 940e/kk, 2 lasta. Ensi viikolla alkaa työvoimakoulutus ja sitten tulee vielä 250e/kk(netto) enemmän rahaa.
[/quote]
Kuinka tuo on oikein mahdollista? Minkä perusteella noita jaetaan, kun minä saan monta sataa vähemmän?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:46"]Tiedätkö, kuinka paljon pitkäaikaistyöttömälle jää käteen kuukaudessa vuokranmaksun jälkeen? Jos et tiedä, arvaa.
[/quote]
Arvaan, että jollekin kuukaudeksi esim. 400€.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 14:04"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:59"]
[/quote]
Kuinka tuo on oikein mahdollista? Minkä perusteella noita jaetaan, kun minä saan monta sataa vähemmän?
[/quote]
Onko lapsia?
Itselle jää 454,8, olisin oikeutettu hakemaan sossusta sen muutaman kympin, että olis 480,2. En ole viitsinyt.
Eroaako pitkäaikaistyöttömän tuet jotenkin ei-pitkäaikaistyöttömien tuista?
100€