En tahdokaan lasta koska tajusin...
...vasta nyt, kuinka yleisiä ovat vammaisina syntyvät lapset, muut erityislapset, erilaiset kehityshäiriöt, häiriökäytös, jota on erittäin vaikea hallita ammattilaistenkaan kanssa jne.
Jotenkin olen ajatellut, että melkein kaikki lapset ovat ihan tavallisia, joiden kanssa pärjää kärsivällisyydellä ja perusjärjellä, mutta nyt olen ymmärtänyt, että käsiinsä voi saada lapsen, joka vie koko muun elämän.
Kommentit (24)
Ihan fiksu päätös jos siltä tuntuu. Ikinä ei voi tietää miten käy. Hyvä vaan että ihmiset miettii näitä, jos tuntuu siltä että ei jaksaisi niin silloin osaa tehdä itselleen ne parhaat päätökset! Ihmisillä on eri mielenkiinnon kohteet ja ihmiset uhraavat ja ottavat riskejä niissä asioissa joissa sen omaksi parhaakseen näkevät.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:46"]Mä en omasta perhe- ja kaveripiiristä tiedä kuin yhden kehitysvammaisena syntyneen (kuoli parikymppisenä) ja yhden vähän, öööh, reippaamman tapauksen joka ei kuitenkaan oo diagnosoitu ADHD. Ei ne erikoislapset nyt niiiiiiiiiin yleisiä ole.
[/quote]
Ei ne erikoisuudet otsassa lue, et ehkä tiedä kaikkea.
Minäkään en, sillä meidän suku, ja tarkoitan oikeasti siis että melkein ihan kaikki on enemmän tai vähemmän mt- ja päihdeongelmaisia. En siis näkisi lapsellani olevan suuriakaan mahdollisuuksia kasvaa täysipäiseksi ihmiseksi. Olen itsekin käynyt sellaisen tien mt- ja päihdeongelmieni kanssa että ei usko monikaan. Tätä kohtaloa en laita eteenpäin.
Lähipiirissä on noin 30 lasta. Löytyy downia, adhd:tä, pahoja allergioita, skolioosia, huulihalkiota, diabetestä, refluksia jne. jne. Olisikohan viisi näistä lapsista täysin terveitä.
On todellakin viisasta harkita nykyään tuota lastenhankkimista...