Syitä miksi mies ei halua vakiintua(yhteenmuutto, lapsi)?
Olemme seurustelleet reilun vuoden. Miksi mies ei halua "vakavampaa". sanoo rakastavansa kyllä.
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:53"]
Sinuna istuttaisin miehen pöydän ääreen juttelemaan asiasta. Kerrot selkeästi mitä sinä haluaisit ja kuuntelet mitä mies sanoo. Jos sieltä ei tule kunnon vastausta niin peli olisi selvä ainakin minulle. Tekisin oman kantani selväksi tuli mitä tuli, mutta en lopettaisi keskustelua ennen kuin olisin selvittänyt asian. Mitään "katsotaan nyt ensi vuonna" tai muuta yhtä hämyä vastausta en hyväksyisi, silloinhan elämä jatkuisi tuollaista tasaista vaakalentoa hamaan tappiin saakka.
Sinä päätät 50% suhteen asioista ja 100% omista asioistani, eli suhde lähtisi katkolle juuri siltä seisomalta jos vastaus ei minua miellyttäisi. Miksi hukkaisit aikaasi ja elämääsi toisen mietiskelyn takia? Välillä asioiden pitää muuttua varsinkin kun ette enää mitään teinejä ole.
[/quote]
Tyypillinen nainen... miehen mielestä kaikki on hyvin ja niinkuin pitääkin. Sitten nainen märehtii päässään, kavereiden kanssa ja foorumeilla asiat jotka miehen mielestä käsitelty jo sillä että hän on ilmoittanut kaiken olevan hyvä näin. Ja tuon päälle sitten istutetaan alas ja odotetaan kunnon vastausta ja KUN sitä ei tule, niin laukut onkin jo valmiiksi pakattu...
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:47"]
Ehkä mies ei halua lapsia, muuttaa yhteen tai mennä naimisiin. Seurustella voi ilman noitakin asioita. Tai sitten mies ei halua noita asioita sun kanssa. Olen kyllä sitä mieltä, että vuosi on todella lyhyt aika, ja tuollainen ahdistelu tuntuisi aika kamalalta ainakin minusta.
[/quote]
Miten se on ahdistavaa jos ehdottaa yhteenmuuttoa? Alussa olen jo tehnyt selväksi haluavani joskus lapsenkin. Olen näköjään poikkeava, kun yli vuoden tiiviin seurustelun jälkeen kehtaan järkyttää miestä ehdottelemalla muuttoa saman katon alle.
Hän on sanonut haluavansa joskus lapsen ja joskus muuttaa yhteen. Ajattelin tossa hetki sitten että ensimmäinen askel eli yhteenmuutto olisi jo ajankohtaista.
ap
En minäkään halunnut naimisiin ja lapsia ennen kuin tapasin miehen, jonka kanssa niitä halusin. Sitä ennen luulin olevani sitoutumiskammoinen, mutta en ollutkaan. Olin vain haaskannut aikaani vääriin miehiin.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:56"]
Huoh - perhene perustaminen ei ole mikään pakollinen asia, vaan jokaisen oma valinta. Useat erilaiset valinnat voivat olla "normaaljea" - ei ole syytä siis määrittää, kumpi teisät on "normaali".
Jos mies ilmaisee selvästi, ettei aio muuttaa yhteen, ei hän tee mitään törkeää. Ei hänen tehtävä ole täyttää sinun tulevaisuuden unelmia.
On ikävää, jos on teillä on liian erilaiset tulevaisuuden suunnitelmat. Silloin kannattaa erota, eikä katkeroituneena pohtia, miksei toinen mukaudu niihin minun oikeisiin suunnitelmiin ja luovu omista vääristään.
[/quote]
On mielestäni törkeää jos ei voi vastata miksi ei halua muuttaa yhteen vaikka jo suhteen alkumetreillä oli sitä mieltä että on joskus halukas perustamaan kanssani perheen ja muuttamaan yhteen. Eli jos valehteli vain pitääkseen suhteemme niin on törkeää. ap
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:56"]
Huoh - perhene perustaminen ei ole mikään pakollinen asia, vaan jokaisen oma valinta. Useat erilaiset valinnat voivat olla "normaaljea" - ei ole syytä siis määrittää, kumpi teisät on "normaali".
Jos mies ilmaisee selvästi, ettei aio muuttaa yhteen, ei hän tee mitään törkeää. Ei hänen tehtävä ole täyttää sinun tulevaisuuden unelmia.
On ikävää, jos on teillä on liian erilaiset tulevaisuuden suunnitelmat. Silloin kannattaa erota, eikä katkeroituneena pohtia, miksei toinen mukaudu niihin minun oikeisiin suunnitelmiin ja luovu omista vääristään.
[/quote]
On mielestäni törkeää jos ei voi vastata miksi ei halua muuttaa yhteen vaikka jo suhteen alkumetreillä oli sitä mieltä että on joskus halukas perustamaan kanssani perheen ja muuttamaan yhteen. Eli jos valehteli vain pitääkseen suhteemme niin on törkeää. ap
[/quote]
Voihan ne ajatukset muuttuakin, ei välttämättä valehtelua.
Ehkä mies ei halua lapsia, muuttaa yhteen tai mennä naimisiin. Seurustella voi ilman noitakin asioita. Tai sitten mies ei halua noita asioita sun kanssa. Olen kyllä sitä mieltä, että vuosi on todella lyhyt aika, ja tuollainen ahdistelu tuntuisi aika kamalalta ainakin minusta.
[/quote]
Miten se on ahdistavaa jos ehdottaa yhteenmuuttoa? Alussa olen jo tehnyt selväksi haluavani joskus lapsenkin. Olen näköjään poikkeava, kun yli vuoden tiiviin seurustelun jälkeen kehtaan järkyttää miestä ehdottelemalla muuttoa saman katon alle.
Hän on sanonut haluavansa joskus lapsen ja joskus muuttaa yhteen. Ajattelin tossa hetki sitten että ensimmäinen askel eli yhteenmuutto olisi jo ajankohtaista.
ap
[/quote]
Kertakysyminen ei ole ahdistavaa. Jankuttaminen on. Eli älä ala jankuttamaan. Mies oli kanssasi eri mieltä siitä ajankohtaisuudesta, ja siihen hänellä on täysi oikeus. Kysy häneltä milloin hän voisi asiaa harkita, ja kysyt vasta sitten uudestaan. Paitsi jos se ajankohta on mielestäsi liian kaukaisuudessa - sitten lienee parasta erottaa hynttyyt.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:16"]
Olemme seurustelleet reilun vuoden. Miksi mies ei halua "vakavampaa". sanoo rakastavansa kyllä.
[/quote]
Kysy siltä. En minä tunne teitä
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:03"]
[/quote]
[/quote]
Miksi sen "joskus" pitäisi olla juuri silloin kun sinä niin haluat :o??? Minusta teillä on vieläkin menossa suhteen alkumetrit, btw...
[/quote]
ap
[/quote]
Mikä fiksaatio sinulla on etsiä vikoja ja pokkeavuuksia? Järkyttyykö ja ahdistuuko mies jos haluat keskustella yhteen muutosta? Syyllistätkö, painostatko?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:06"]
[/quote]
ap
[/quote]
Kertakysyminen ei ole ahdistavaa. Jankuttaminen on. Eli älä ala jankuttamaan. Mies oli kanssasi eri mieltä siitä ajankohtaisuudesta, ja siihen hänellä on täysi oikeus. Kysy häneltä milloin hän voisi asiaa harkita, ja kysyt vasta sitten uudestaan. Paitsi jos se ajankohta on mielestäsi liian kaukaisuudessa - sitten lienee parasta erottaa hynttyyt.
[/quote]
Eikä ole. Sitten on aiheellista kertoa, että tuo aikataulu on liian pitkä ja katsoa löytyykö kompromisseja vai pitääkö erottaa hynttyyt.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:30"]
Kuka nyt vuoden seurustelun jälkeen jo olisi muuttamassa yhteen?
[/quote]
No me oltiin tuossa vaiheessa jo naimisissa, minä raskaana ja oltiin tehty kaupat meidän ensimmäisestä yhteisestä asunnosta.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:06"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
jankutan jos en saa vastausta. Oli sitten ahdistavaa tai ei. En saanut vastausta ajankohdalle vaan käsityksen siitä ettei haluakkaan välttämättä ollenkaan lapsia ja yhteen muutto sitten joskus. Taidan oikeasti harkita sitä eroa pikkuhiljaa jos on noin ahdistavaa vastata suoraan. On varmaan miehiä joita ei ahdista normaalit asiat suhteessa ja olisivat jopa iloisia että haluaa vakiintua tai lapsen. ap
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:36"]
En ajattele että hänessä on jotain vikana. Haluaisin vaan tietää miksi ei halua. Tämä alkanut jo viimepäivinä vaivata minua todella ehdotettuani yhteenmuuttoa. ap
[/quote]
Ehkä mies ei vaan halua noita asioita sinun kanssa? Ja mitä se yhteenmuutto auttaa? Minä muutin miehen luokse päivää ennen häitä. Mies oli valmis sitoutumaan ilman leikkiavioliittoa.
Sinä olet jo saanut vastauksen. "Ei tällä hetkellä, joskus". Se ei ole sinulle mieluisa vastaus, mutta se on vastaus. Hyväksy se.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:12"]
jankutan jos en saa vastausta. Oli sitten ahdistavaa tai ei. En saanut vastausta ajankohdalle vaan käsityksen siitä ettei haluakkaan välttämättä ollenkaan lapsia ja yhteen muutto sitten joskus. Taidan oikeasti harkita sitä eroa pikkuhiljaa jos on noin ahdistavaa vastata suoraan. On varmaan miehiä joita ei ahdista normaalit asiat suhteessa ja olisivat jopa iloisia että haluaa vakiintua tai lapsen. ap
[/quote]
Ootko sä tyhmä?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:16"]Olemme seurustelleet reilun vuoden. Miksi mies ei halua "vakavampaa". sanoo rakastavansa kyllä.
[/quote]
Poika se on eikä mies.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:08"]
[/quote]
ap
[/quote]
Mikä fiksaatio sinulla on etsiä vikoja ja pokkeavuuksia? Järkyttyykö ja ahdistuuko mies jos haluat keskustella yhteen muutosta? Syyllistätkö, painostatko?
[/quote]
Ei ole fiksaatiota etsiä poikkeavuuksia vaan vastausten perusteella tuntuu että toimintani on muka jotenkin poikkeuksellista kun minusta aivan normaalia haluata rakastamansa ihmisen kanssa naimisiin, omakotitalon, koiran ja muksu. En ole mikään urbaani vapaansuhteen kannattaja. Ja kyllä nyt parisen viikkoa olen painostanut ja puristanut ajatuksiaan tulevaisuuden suunnistelmistaan. ap
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:53"]
Sinuna istuttaisin miehen pöydän ääreen juttelemaan asiasta. Kerrot selkeästi mitä sinä haluaisit ja kuuntelet mitä mies sanoo. Jos sieltä ei tule kunnon vastausta niin peli olisi selvä ainakin minulle. Tekisin oman kantani selväksi tuli mitä tuli, mutta en lopettaisi keskustelua ennen kuin olisin selvittänyt asian. Mitään "katsotaan nyt ensi vuonna" tai muuta yhtä hämyä vastausta en hyväksyisi, silloinhan elämä jatkuisi tuollaista tasaista vaakalentoa hamaan tappiin saakka.
Sinä päätät 50% suhteen asioista ja 100% omista asioistani, eli suhde lähtisi katkolle juuri siltä seisomalta jos vastaus ei minua miellyttäisi. Miksi hukkaisit aikaasi ja elämääsi toisen mietiskelyn takia? Välillä asioiden pitää muuttua varsinkin kun ette enää mitään teinejä ole.
[/quote]
Tyypillinen nainen... miehen mielestä kaikki on hyvin ja niinkuin pitääkin. Sitten nainen märehtii päässään, kavereiden kanssa ja foorumeilla asiat jotka miehen mielestä käsitelty jo sillä että hän on ilmoittanut kaiken olevan hyvä näin. Ja tuon päälle sitten istutetaan alas ja odotetaan kunnon vastausta ja KUN sitä ei tule, niin laukut onkin jo valmiiksi pakattu...
[/quote]Tottakai naisellakin pitää olla vaihtoehto lähteä suhteesta pois jos halutaan ihan erilaisia asioita, ei kai naisen tarvitse jäädä suhteeseen jos mieli haluaa ihan muuta? Jos mies on lukkiutunut johonkin, niin ei hänen tarvitse lukita myös naista samaan. Jos asiasta ei pysty edes keskustelemaan, niin eipä siinä tulevaisuus hyvälle näytä oli se sitten ihan minkälainen vain. Eli vaihtoehtoja on kummallakin, yksi vaihtoehto on erilleen lähteminen kokonaan. Ap ja hänen miehensä voivat keksiä toisen vaihtoehdon, mutta valitettavasti miehen elämä saattaa nyt jotenkin muuttua.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:33"]
Olen sen kertonut jo aika alussa tavatessamme että haluan joskus lapsen ja mielestäni (huom. minun mielestäni) on hyvä asua yhdessä sitä ennen ja mielellään mennä naimisiin. Luulisin, että olen aika normaali kolmekymppinen joka haluaa lisääntyä ja vakiintuakin jossain vaiheessa elämäänsä. Miksi sitten edes seurustella jos ei halua vakiintua kunnolla?Näemme siis päivittäin ja emme juuri vietä öitä ilman toisiamme. Mitä muutosta mies pelkää virallisessa yhteenmuutossa? Jos haluaa pitää jotain takaporttia auki niin olen kyllä väärä ihminen hänelle. ap
[/quote]
Mitä sä tosta meille avaudut? Puhu sille miehelle.
[/quote]
Olen puhunut, mutta ainoa vastaus oli että näin on hyvä. Minun mielestäni ei ole hyvä jos tulevaisuuden suunnitelmamme ovat aivan päinvastaiset! Olen näköjään sitten poikkeava kun haluan asua yhdessä, mennä naimisiin ja tehdä lapsen :D Ehkä parempi sitten olla yksin ja katsoa jos tulevaisuudessa kohtaan miehen joka haluaa samoja asioita. En vain ole tullut kenenkään kanssa näin hyvin juttuun ja olemme onnellisia(ainakin tähän asti oltu). ap
[/quote]
Se että mies ei halua muuttaa yhteen ei tarkoita että hän ei sinua rakasta. Mutta se vaan on kuin vankila johon ihminen itsensä pakottaa jos muuttaa toisen kanssa yhteen. Minä en halua että minulla on mitään muuta syytä olla yhdessä toisen kanssa kuin toisestä välittäminen. Mutta kun ruvetaan hankkimaan yhteistä kotia, omaisuutta jne, niin siinä rupeaa muutkin asiat painamaan kuin rakkaus. Se ei ole hyvä.
Minä en myöskään halua taloudellista rasitusta mitä tulee yhteenmuutosta. Minulla itsellä on omistusasunto jok on maksettu enkä halua enää lainaa. Olen nöhnyt liikaa sivusta tilanteita missä otetaan asunto, pariskunta otata lainaa, erotaan, asunnosta ei saada sitä mitä ollaan maksettu ja kaikki häviää.