Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen päihteiden käyttö

Vierailija
10.04.2024 |

On tullut vastaan muutama juttu joissa päihderiippuvainen käyttänyt esim. alkoholia ja kannabista alakouluikäisenä. Vahvemmat päihteet tulleet kuvioihin yläasteella. Näiden vanhemmat sitten sanovat etteivät huomanneet mitään. Mitä ihmettä??!!

Siis miten voi olla mahdollista että lapsi vetää huumeita ja dokaa eikä vanhemmat muka huomaa? Onko nää itse olleet jossain aineissa jos ei olla huomattu kun 6-luokkalainen ryyppää? Miten vähän vanhemmat oikein viettävät aikaa ja juttelevat lastensa kanssa kun tuollaista tapahtuu?? 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tajuu omissa kiireissä välttämäti ollenkaan, ei lapsesta tai nuoresta näy se niin hyvin.. Eihän nuorilla ole edes krapulaa. Mä tulin nuorena lukuisia kertoja ihan pilvessä vanhempieni eteen ja kumpikaan ei tajunnut mitään. Sehän on ignoranttia mutta sellasessa maailmassa me eletään

Vierailija
2/17 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, olin 4-vuotias kun minua alettiin raahaamaan paikasta toiseen. Laitokseen, sijaisperheeseen, narkkiäidille, jne. Äiti ei huoltajuudesta luopunut, koska olisi mennyt tuet. 

Olin 12v, kun löysin porukan johon kelpasin. Mitäpä muuta siellä tehtiin, kun käytettiin päihteitä. Ja kyllähän milloin kukin aikuinen tiesi ja varsinkin äitini oli innoissaan, kun sai ryyppykaverin. Laitokset, yms kyllä yrittävät auttaa, mutta karkasin äidille ja äiti piti tiukasti kiinni huoltajuudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojelevat sitä omaa pesäänsä eli valehtelevat. 

Vierailija
4/17 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos miettii omaa yläasteaikaa, niin siihen aikaan känniin vaadittiin aika pieni määrä alkoholia, joka sitten poistui myös elimistöstä aika nopeasti. Jos siis kotiintuloaika oli vaikka klo 23, siinä ehti ihan ongelmitta vetämään nousut niillä muutamalla bissellä ja se ehti haihtumaan siihen mennessä, kun tultiin kotiin. 

Sama juttu tietenkin nuoremmillakin, vaikka kotiintuloajat olisivatkin aikaisemmat. Mistäpä minä tietäisin, onko poikani juonut siiderin kaverinsa vanhempien jääkaapista, kun tulee kotiin iltapalalle. Ei mitkään päivittäiset puhallutukset tuntuisi kovin luottamusta rakentavilta 6-luokkalaisen kanssa.  

Vierailija
5/17 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolta. Tulevat pääsemään Petterin hybnridiyksikköön. "Vahva ja välittävä Suomi".

Vierailija
6/17 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla cognitive dissonance (suomennos pahoinpitelee kieltämme). Eli vanhemmat eivät halua huomata. Ehkä ei kiinnosta. Näiden ulkopuolelta olisi mahdollista että lapsi hengaa todella paljon näiden kavereiden kanssa, jolloin vaikutukset jäävät huomaamatta, joka itsessään epäilyttävää. 

Hyvänä vanhempana huomaa jos lapsi käyttää. Sorit rehellisyydestä. 

Vierailija
7/17 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huolta. Tulevat pääsemään Petterin hybnridiyksikköön. "Vahva ja välittävä Suomi".

Heh, kuinka monta vuotta on huudettu tarkkisia takaisin? Nyt kun Petteri sitä ehdottaa, ihan paska idea.😂😂😂

Vierailija
8/17 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojelevat sitä omaa pesäänsä eli valehtelevat. 

Näin se meni minun äidin kanssa, mitään ei myönnetä etten joudu pois kotoa. Nykyään pelätään sossuja vielä enemmän. 

Vierailija
9/17 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun lapsi, vaan ne muiden kakarat. 

Vierailija
10/17 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultaiselta kasariltahan tuo kuulostaa - polttaminen ja impaaminen ala-asteella, dokaaminen ja se#si seiskalla. Pilvi kasilla jne. 

Vierailija
11/17 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tuntemistani päihderiippuvaisista nuorista ovat koko ikänsä katselleet vanhempiensa narkkaamista. Ei siinä varmaan lapsen asiat ole paljon kiinnostanut. Itselläni oli päihdekokeiluja yläasteella ja ei siinä tarvinnut kuin sanoa vanhemmille, että menen kaverin luo yökylään. Ihmetyttää kyllä miksi se kaveri jätettiin aina koko viikonlopuksi yksin kotiin täysi-ikäisen poikaystävän kanssa. 

Vierailija
12/17 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun lapsi, vaan ne muiden kakarat. 

Olin ns kympintyttö. Ei vanhemmilla ollut mitään käryä mitä tapahtui koulupäivien aikana. 

Vierailija
13/17 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet tuntemistani päihderiippuvaisista nuorista ovat koko ikänsä katselleet vanhempiensa narkkaamista. Ei siinä varmaan lapsen asiat ole paljon kiinnostanut. Itselläni oli päihdekokeiluja yläasteella ja ei siinä tarvinnut kuin sanoa vanhemmille, että menen kaverin luo yökylään. Ihmetyttää kyllä miksi se kaveri jätettiin aina koko viikonlopuksi yksin kotiin täysi-ikäisen poikaystävän kanssa. 

Tämä mielikuva on hyvin monella vanhemmallakin. Eihän minun lapsi, ne on ne päihderiippuvaisten lapset.

Jos se huppari ryöstetetään kolmatta kertaa päältä kannattaa vähän miettiä mitä se oma lapsi häärää.

Vierailija
14/17 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voivat olla todella taitavia peittäämään asioita jo aika pienenä.

Vierailija
15/17 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omani tajunneet ainakaan yhtään mitään vaikka hyvin varhain kaikenlaista teinkin. Kulissit kunnossa riitti eikä ikävistä asioista puhuttu.. Eivätpä ne tunnu minua tuntevan vielä näin nelikymppisenäkään.

Eilen viimeksi koiralenkillä bongasin alaikäisiä jointilla eikä jätkät varmasti olleet viittätoista. Eikä kalliista ryysyistä päätellen ihan "huonosta" perheestäkään.

Vierailija
16/17 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä käyttöä välttämättä näe päälle päin (iästä huolimatta), ellei ole täysin tuubassa juuri sillä hetkellä.

Vierailija
17/17 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme