Häpesin silmät päästäni, kun katsoin Anthony Bourdainin Suomessa-jaksoa
Ensin Anthony vietiin johonkin neukkulankuppilaa muistuttavaan luolaan, missä tarjoiltiin eilisiä voileipiä. Sit mentiin grillille syömään lihapiirakka kaikilla mausteilla. Tony ei saanut sitä lihapirakkaa edes alas vaan pullautti ulos suusta haukkaamansa palan. Ja sanoi, että maistui ihan oksennukselle eikä ollut edes lihaa siinä näkyvissä vaikka kulki lihapiirakan nimellä. Kyllä sai hävetä suomalaisten puolesta.
Itse tarjoaisin Anthonylle makuja Suomesta: lohipiirakkaa tai blinejä muikunmädillä, smetanalla ja sipulihakkeella alkuruoaksi. Tai vihersalaatti kausivihanneksilla.
Pääruoaksi poron ulkofileetä grillattuna ja uuniperunoita ja höyrytettyjä kasviksia juustokuorrutuksella.
Jälkiruoaksi vaniljajäätelöä tyrnimarjahillolla tai karpalokiisseliä.
Mitä sinä olisit tarjonnut Anthonylle, jos olisit halunnut esitellä suomalaisten ruokakulttuuria?
Kommentit (60)
Eihän blini edes ole suomalaisia, vaan venäläisä. Yhtä hyvin voisit tehdä jotain kohokasta tai vaikka paistettua nuudelelita.
Hk:n sinistä ja kaljaa kyytipojaksi
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:36"]
Mitä sinä olisit tarjonnut Anthonylle, jos olisit halunnut esitellä suomalaisten ruokakulttuuria?
[/quote]
Tuota, mitä hänelle tarjottiinkin. Jos olisin halunnut valehdella suomalaisesta ruuasta, niin sitten olisin pyytänyt joitain huippukokkeja tekemään makuelämyksiä suomalaisista raaka-aineista.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:38"]
Hk:n sinistä ja kaljaa kyytipojaksi
[/quote] Saunassa Kossua HK-sininen"snpaislasista" =)
Katso se ensin kokonaan ja arvostele vasta sitten jooko...
Mun mielestä toi jakso oli hauska, jotenkin todella rehellinen ja hyvin tehty. Idioottimaista hävetä. Mulla on brittimies, joka nauroi selkä vääränä. Ohjelman tarkoitus ei niinkään ollut esitellä gourmetia vaan ihan tavallista suomalaista ruokaa.
No, Anthonyhan haluaa nimenomaan näyttää ko:n kaltaista ohjelmassaan. Kyllähän hän sitten pääsi syömään myös laadukkaampaa ruokaa, mutta suomalaiset esitettiin kategorisesti juoppoina (ja niitähän Suomessa riittää).
En kyllä ymmärrä miksi vietiin venäläiseen baariin?
En edes tajua miksi joku huonohampainen pultsari Sam Yaffa esittelee Suomea kun on itse asunut Suomessa joskus talvisodan aikaan. Ukkohan on maasta ihan pihalla.. Ainoa mikä piti paikkansa oli kaatuilevat suomalaiset öisessä Helsingissä..
Aivan kaamea jakso. Sami Jaffa nolasi kyllä Suomea oikein urakalla. Tuota ohjelmaa katsoo miljoonat ihmiset ympäri maailmaa. En tiedä mitä olisin tarjonnut, mutta ainakin jotakin ihan muuta. Mökille olisi pitänyt ainakin viedä saunomaan ja kalaan. Suomi on muutakin kuin stadi.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:36"]
Itse tarjoaisin Anthonylle makuja Suomesta: lohipiirakkaa tai blinejä muikunmädillä, smetanalla ja sipulihakkeella alkuruoaksi.
[/quote]
Aina noita mätejä ja muita kaloja. Ei läheskään kaikki tykkää! Tai jotain muikkuja.... :(
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:44"]
Aivan kaamea jakso. Sami Jaffa nolasi kyllä Suomea oikein urakalla. Tuota ohjelmaa katsoo miljoonat ihmiset ympäri maailmaa. En tiedä mitä olisin tarjonnut, mutta ainakin jotakin ihan muuta. Mökille olisi pitänyt ainakin viedä saunomaan ja kalaan. Suomi on muutakin kuin stadi.
[/quote] EIks ne käyny Lapissa?
Nytkö vasta keksit tän jutun, eikö se jakso tullut joskus 4 vuotta sitten ulos..
Vai oletko siitä asti miettinyt asiaa :o
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:44"]
[/quote] EIks ne käyny Lapissa?
[/quote]
Ei mun mielestä.
Alkuruuaksi olisi voinut tehdä sienikeittoa vaikkapa suppilovahveroista tai kanttarelleista, ja saaristolaisleipää.
Pääruuaksi toi poro olisi oikein hyvä, hirvikin toimisi.
Voisi antaa maistella makkaroita riistasta.
Jälkkäriksi jotain vaikka karpalolla ja kinuskilla.
Niin on taas suomalainen itsetunto huipussaan, kun totuutta noloilee.
Jos yhtään olet ohjelmia katsonut enempää, niin samaa touhuahan se on joka jaksossa, mutta eri maassa. Anthony on viinamäen miehiä, ei edes kiellä sitä. Muut ainedt jätti taakseen.. Sarjassa on usein tarkoitus hakea kännimättöä ja krapulan karkotussapuskaa. Lihapiirakka on suomalainen vastine sille. Toki olishan se voinut olla edes hyvä lihis.
Joo ja eikö se viety jonku perheen luo syömään illallista niin nehän joi vodkaa joka suullisen jälkeen suurinpiirtein.. Miksi ei voi tehä realistisesti?? Mökille saunomaan ja grillaamaan, baariin kaupungille ja hampparin kans kotia? Nämäkin eri kertoina. Ei suomessa syödä vain mämmiä, klimppisoppaa ja hernekeittoa. Saati että ruokajuomana olis viina!
Eikö noissa ohjelmissa ole myös idea, että syödään juuri niitä jokapäivisiä ruokia, myös katuroskaruokaa?
Eiköhän ne mene ihan kunnon ravintoloihin, jos tahtovat tehdä ohjelman, jossa näytetään suomen parhaimmistoa.
Minä kuolin häpeästä jo silloin kun Pertti Kurikan nimipäivät valittiin Euroviisuihin.
Eikun... kuolinkin lintuinfluenssaan monta vuotta sitten jo. Terveisiä täältä pilven reunalta -hienot näköalat!
bic macin