Mistä muuten nuorennäköisestä huomaa, että on yli kolmekymppinen?
Mä oon ite nuorennäköinen muuten, mutta oon huomannut, että suuni molemmille puolille on tullut tuollaiset pystyjuonteet (kuva toisesta ketjusta, ei oma kuva):
Siitä päättelin, että kuvan nainenkin on yli kolmekymppinen.
Mistä muista merkeistä voi päätellä, että ihminen on ylittänyt kolmenkympin rajapyykin (joko ulkonäöllisesti tai musiikkimaullisesti tjms)?
Kommentit (28)
Mullaki on tollaset juonteet vaikka oon jotain 24
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:31"]
[/quote]
joillain on luonnostaan tosi selkeät, ne kyllä yleensä korostuu iän myötä. Mutta kun hymyilee niitä ei erota :)
Katseesta. Nuorilla on innokas, 25+ alkaa sellainen tyyneys.
Mulla on ollut tuollaiset varmaan 18-vuotiaasta alkaen ja ne tulee esiin etenkin hymyillessä ja nauraessa :D
Suomessa iän voi valitettavan usein päätellä hiusmallista, sillä tuntuu että todella moni kolmenkympin ylittänyt leikkaa hiuksensa siihen perinteiseen lyhyeen tätitukkaan, vaikka omat hiukset olisivat kauniit ja paksut. Se on sitä mukavuudenhalua varmaan.
Ajokortista... henkilökortista... passista...
Miehille alkaa tulla juonteita silmäkulmiin
Ei välttämättä mistään. Tuollaiset juonteet on osalla jo nuorena. Itselläni huomasin jo parikymppisenä, että nuo hymyjuonteet jäivät näkyviin silloinkin kun naama oli peruslukemilla. Samoin otsalle tuli ne pystyt sibeliusrypyt alle 25-vuotiaana. Kaulalla mulla on ollut 3 rengasmaista ryppyä jo lapsena, yläasteella minua kiusattiin kaulani "vuosirenkaista".
Kyynärpäistä. Ne ovat nuorella ihmisellä pehmoiset ja kuopalla, mutta vanhemmiten alkavat parkkiintua ja rypistyä. Myös käsien iho muuttuu ja kämmenselkä käy suonikkaammaksi.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:30"]Naisilla kaulan rypyt ovat paljastavia.
[/quote]no hyi sitä kalkkunakaulaa yli 40-vuotiailla!
Vaatteista, ajoneuvosta jne. Harvemmin yli kolmekymppiset ajelee millään teiniräppänällä ja huudattaa musiikkia niin että pellit paukkuu. Vaatteet saattaa olla monesti nuorekkaat ja muodikkaat mutta hillitymmät, ne kaikista kamalimmat noloudet on tajuttu jättää pois.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 11:36"]
Kyynärpäistä. Ne ovat nuorella ihmisellä pehmoiset ja kuopalla, mutta vanhemmiten alkavat parkkiintua ja rypistyä. Myös käsien iho muuttuu ja kämmenselkä käy suonikkaammaksi.
[/quote]
Ei välttämättä. Itse olen 40-vuotias eikä ole vielä kyynerpäät eikä kämmenselät miksikään muuttuneet. Ryppyjäkään ei vielä oikein ole, mutta sen sijaan kasvonpiirtet on kyllä valahtaneet jotenkin alaspäin. Tämä valahtaminen alkoi tosin vasta joskus 37 vuoden iässä. Siihen asti minulta kyseltiin keskiolutta ostaessakin usein papereita kaupoissa.
Hampaat ja iho. Monilla iho alkaa muuttua, vaikka ei olis ryppyjäkään vielä, sellaiseksi ohuen näköiseksi.
Vaatteista, käytöksestä, katseesta, puhetyylistä, olemuksesta.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 11:27"]
Mulla on ollut tuollaiset varmaan 18-vuotiaasta alkaen ja ne tulee esiin etenkin hymyillessä ja nauraessa :D
Suomessa iän voi valitettavan usein päätellä hiusmallista, sillä tuntuu että todella moni kolmenkympin ylittänyt leikkaa hiuksensa siihen perinteiseen lyhyeen tätitukkaan, vaikka omat hiukset olisivat kauniit ja paksut. Se on sitä mukavuudenhalua varmaan.
[/quote]
Lyhyet hiukset ovat yhtä lailla kauniit kuin pitkät ja paksut, kunhan kampaus sopii kantajalleen. Meillä mies pyysi että leikkauttaisin hiukset lyhyiksi, koska hänestä ne tuovat esiin kasvojani paremmin. Onko hän niin mukavuudenhaluinen ettei halua minunkaan näkevän vaivaa?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:31"]
[/quote]
Minulla taas ei ole, vaikka olen 50.
Ei varmaan mistään. Minä olen 33v eikä koskaan uskota ikäisekseni. Paperit kysytään alkoholia ostaessa 90% kerroista. Ei mulla ole tuollaisia juonteitakaan kuin aloituksen kuvassa, tosin otsarypyt on, mutta ne on olleet jo parikymppisenäkin.
Hauska näitä on kyllä lukea! :) Ja varmaan suurimman osan 30+ ikäisistä pystyy ikäisekseen erottamaankin. En kyllä itse osaa sanoa mitään yhtä selkeää asiaa mikä sen tekee.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 12:05"]
Lyhyet hiukset ovat yhtä lailla kauniit kuin pitkät ja paksut, kunhan kampaus sopii kantajalleen. Meillä mies pyysi että leikkauttaisin hiukset lyhyiksi, koska hänestä ne tuovat esiin kasvojani paremmin. Onko hän niin mukavuudenhaluinen ettei halua minunkaan näkevän vaivaa?
[/quote]
Mutta kun useimpien mielestä ei ole. Pitkät paksut hiukset on itsenäänkin kauniit, kun taas lyhyet hiukset parhaimmillaankin vain "eivät pilaa" naista jos hän on todella kauniskasvoinen. Vähän niinkuin kuulas ja sileä iho on aina kaunista, mutta jos on muuten kaunis ihminen, voi olla kaunis vaikka olisi jokunen aknearpi tai ryppykin.
Ja kyllähän jokaiselle ulkonäköpiirteelle tykkääjänsä löytyy, tottakai. Onhan niitä "feedereitäkin" jotka haluaa että kumppani painaa satoja kiloja. Ja jotkut naisetkin tykkää pitkähiuksisista miehistä. Ei se kuitenkaan enemmistön kauneuskäsityksistä kerro mitään.
Ihanat hiukset ka silmät tuolla naisella! Halusiin näyttää samalta. Mä oon 26 mutta geenien ansiosta ei rypyn ryppyä ja siloinen iho. Äidilläni on vasta 55v alkanut tulla silmien ympärille ryppyjä, kaulassa ei niinkään ole
Naisilla kaulan rypyt ovat paljastavia.