Mitä mieltä nimestä Viola-Melena Fanny?
Ajattelin laittaa Fannyn toiseksi nimeksi, kun osa ei tiedä miten nimen viimeinen kirjain lausutaan. Viola-Melena kuulostaa yhdessä ylen kauniilta.
Kommentit (28)
Saanks mä antaa tän omalle tytölleni? Toodella international ja sointuu niin kauniisti. Keksitkö itse?
Eikö melena oo veriripuli. On tosi kaunis nimi joo...
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:32"]Ajattelin laittaa Fannyn toiseksi nimeksi, kun osa ei tiedä miten nimen viimeinen kirjain lausutaan. Viola-Melena kuulostaa yhdessä ylen kauniilta.
[/quote]
Eikö fanny olisi siis kolmas nimi?
Et kai vaan lapselle suunnittele tätä nimeä
Violasta tulee lähinnä mieleen englanninkielen sanat violence, violate... Ei kauheen kiva assosiaatio...
Fanny = perse
Melena kuulostaa lähinnä kirjotusvirheeltä, Helena? Malena? Ei jatkoon.
Se Fanny ei myöskään yhtään sovi sinne loppuun, ei soinnu.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 23:03"]
Eikö melena oo veriripuli. On tosi kaunis nimi joo...
[/quote]
Etkö ymmärrä huumoria?
Kuulostaa aivan jonkun satuolennon nimeltä joka ratsastaa yksisarvisella
Täysin naurettava nimi. Vihaatko lastasi niin paljon?
Viuluveriripuliperse. Mukavalta kuulostaa. Sukunimeksi Kakkinen?
´Melena´ ihan oiokeasti tarkoittaa (lääketieteen terminä) veriripulia tai veristä ulostetta. Googleta vaikka jos et mua usko. Sellainen nimi kuin ´Mea´ taas tarkoittaa sanana espanjaksi ´pissaa, tai ón pissaamista tarkoittavan verbin eräs taivutusmuoto.
Olen aina ollut sitä mieltä että niminä jo tunnetut nimet ovat aina niitä turvallisimpia nimivaihtoehtoja... Siis Sanna ja Anna ja Matti ja Pekka yms.siis ihan tavalliset suomalaisessa kirjoitusasussaan olevat konstailemattomat nimet ilman liikaa ´erikoisuudentavoittelua´.
Vaihtoehtoja nimeksi jää siltikin todella runsaasti ja yhdistelläkin voi.
Muuten mikä häpeä on siinä, jos suomalaisella lapsella on perinteinen suomalainen nimi?
Eiväthän esim. englantilaisten nimet ,sellaiset kuin esim. Margaret, Susan, John, George, Elizabeth,Peter, Mark,Sheila ym. ole mikään näistäkään ihan mitään tällä vuosikymmenellä keksittyjä uutuuksia nekään .
Kaikki nämäkin ovat useampia satoja vuosia vanhoja nimiä. Eräät melkein yhtä vanhoja kuin koko englannin kirjakieli-silti aina yhtä tuoreita taas uuden ihmisen käytössä siellä !
Viola on Valion tuotemerkki sulatejuustossa että onnea vaan
Hahaha , anna nimeks ennemmin Flora Oltermanni btavuuri.
Eikö parempi nimi olisi Virgin-Olivi Oili
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 05:54"]
Viola on Valion tuotemerkki sulatejuustossa että onnea vaan
[/quote] Niin ja ´Anna´ taas on mannaryynimerkki ,´Maria´ keksimerkki, ´Jonna´ tiskiharjamerkki jne.
MUTTA... kaikki nämäkin ovat kuitenkin olleet ihan ihmisen ristimänimiä sitä ennen kun ne on vain jonkun tuotteen nimeksi lainattu,eli ei sitä Violaa juuston nimeksi siellä Valiossa keksitty,koska nimi oli jo olemassa.
Tiesitkö muuten , että se ´Valio´ on myöskin ollut nimi ... Miehen etunimi siis.
HA HA HA HA HA HA HA MIKÄ ALOITUS! KYLLÄ NYT AP VITSIN MURJAISIT! ETTÄS KEKSITKIN NÄIN HASSUNHAUSKAN! HAHAHAHAHAHAHA!
Vai oletko alakouluikäinen?
Voisi muuten ehkä olettaa ,että tuotemerkki juustolle keksittiin laittamalla Valion kirjaimet vain toiseen järjestykseen. Joskus on tullut mieleen sekin ajatus,että olikohan Airamin lamppu- ja termospullotehtaan johtajan tyttären, tai vaimon nimi Maria...
Olen huomannut hedelmäosastolla joskus ´Nolem´ -merkkisiä melonejakin. Ehkä siitä oivallus Airamin merkityksen lamppuun päässäni syttyi.
Viola ja Fanny minusta kauniita nimiä mutta miettisin kyllä sitä melenaa kun ensimmäisenä tulee itselle mieleen se veriripuli....
Ihana ja kansainvälinen!