Mies jätti kävelemään kylmään
Tänään kaupassa mies loukkaantui minulle, kun mainitsin gluteenittomien leipien olevan kalliita, enkä olisi niitä halunnut ostaa. Mies sitten näytti tästä nyrpeää naamaa minulle ja suutuin miehelle, sillä tänään ollut ihan tarpeeksi rankka päivä muutenkin ja väsyneenä lähdimme kauppaan. Vaihdoimme muutamia suuttuneita lauseita ja autolla mies rupesi rähjäämään minulle ihan toden teolla. Lisäksi painoi kaasua, jolloin hyppäsin autosta pois ja menin läheiseen kauppaan.
Kaupassa oltuani noin puoli tuntia soitin miehen hakemaan, sillä minulla oli päällä vain ohut takki, eikä päässäni ollut pipoa tai mukanani hanskoja. Kotiimme oli noin kolme kilometriä matkaa. Mies sanoi ettei tule hakemaan ja että minun tulisi kävellä. No kävelin sitten kylmissäni kotiin ja mies syytti minua vieläkin siitä, kun en ymmärtänyt häntä kun hän loukkaantui siitä etten olisi välttämättä halunnut ostaa leipäpussia (joka kuitenkin ostettiin). Että semmoista. Kumpi tässä teki mielestänne väärin?
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 08:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:28"]
Keliaakikot saa tukea kelalta just noita leipiä varten. Kai te sen saatte, vai meneekö se muuhun?
[/quote]
Työssäkäyvät ei saa tukia kelalta. Kai tällä palstalla on muutama semmoinenkin?
[/quote]
Mun työkaverilla on keliaakikko ja töissä. Saa kelalta parikymppiä kuussa tukea.
Siis on keliaakikko ja töissä. Tuen nimi on muuten vammaistuki (tai ainakin oli jokin aika sitten, en tiedä onko nimi muuttunut).
Tosiaan lapsellista.
Mitä rahaton ihminen tekee kaupassa puoli tuntia jos varsinaiset ostokset on jo tehty? Siis muuta kuin kiukkuaa ja osoittaa mieltään?
Ja pakkoko on asua seudulla, jossa lähin kauppa on kolmen kilsan päässä eikä julkista liikennettä ole ilmeisesti ollenkaan, että kaupasta pääsisi bussilla kotiin? Taksi olisi tietysti luontevin vaihtoehto, mutta ap:n rahatilanteessa se ei tietenkään käy.
Jos rahasta on tiukkaa niin leipä ei ole todellakaan pakollista. Ei gluteeniton eikä normaali. Leipokaa itse tai OMG eläkää ilman leipää! Niin tekevät tuhannet karppaajat ja elossa pysyvät.
Miksi ihmeessä mies ei ole hakenut työmarkkinatukea???
Miksi mies ajaa ap:n autolla ja bensoilla, miksi ap ei aja itse? Ei tarvitsisi sietää miehen hengenvaarallista hurjastelua.
Viimeiseski: olette molemmat todella lapsellisia. Jo siksi että tuhlaatte johonkin hiton erikoisleipään kun se ei todellakaan ole pakollista, ja siksi kun riehutte tuolla lailla, ja siksi kun kumpikaan ei ilmeisesti kykene toimimaan niinkuin aikuiset (hakemaan itselleen kuuluvia tukia, tunnistamaan omia tunteitaan jne jne).
Näinon, halvemmaksi tuli kävellä kotiin. Säästit leivän hinnan ja vielä bensat.