Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko seurustella henkilön kanssa joka ei harrasta lainkaan kirjallisuutta?

Vierailija
11.12.2021 |

Olen suuri kirjallisuuden ystävä ja erottuani huomasin miten paljon suhde vei aikaa kirjallisuudelta. Erottuani olen pystynyt taas keskittymään lukemiseen niinkuin ennen suhdetta. Suhteen aikana ei ollut ainuttakaan hiljaista hetkeä. Olisi pitänyt pystyä lukemaan mekastamisen ja kolistelun keskellä, ja jos välillä luin esim. 10 tuntia päivässä, siitä tuli sanomista etten välitä lainkaan suhteestamme. Tietenkin kumppani ei ollut lukenut ainuttakaan kirjaa pariinkymmeneen vuoteen joten tuskin hän ymmärsi miten paljon omaa aikaa ja omaa rauhaa se vaatii jotta paksuihin, vieraskielisiin kirjoihin voi keskittyä.

M39

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, mistä noin päättelit :D Haluan, että käyttää paljon aikaa itsensä sivistämiseen, koska niin käytän minäkin. No ei, mutta vaadin siis paljon omaa aikaa, joten kumppaninkin täytyy olla sellainen. En halua lapsia eikä ole.

Aha, eli se tunti-pari päivässä yhteistä aikaa riittääkin sinulle? Harvinaislaatuinen olet.

Vierailija
42/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin voin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, mistä noin päättelit :D Haluan, että käyttää paljon aikaa itsensä sivistämiseen, koska niin käytän minäkin. No ei, mutta vaadin siis paljon omaa aikaa, joten kumppaninkin täytyy olla sellainen. En halua lapsia eikä ole.

Ja mieti sellainen jolla on lapsia tai joka haluaa lapsia. Miten sellaiselle poloselle itsensä sivistäminen on lainkaan mahdollista muuta kuin pienissä määrin?

Vierailija
44/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin.

Vierailija
45/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha, eli se tunti-pari päivässä yhteistä aikaa riittääkin sinulle? Harvinaislaatuinen olet.

No en tiedä, olenko harvinaislaatuinen, mutta se riittää minulle ja miehelleni. Tai siis 3-4 tuntia. Olemme olleet yhdessä yli kymmenen vuotta, ei tässä nyt hele soikoon tartte enää koko ajan käsi kädessä kulkea.

Vierailija
46/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mieti sellainen jolla on lapsia tai joka haluaa lapsia. Miten sellaiselle poloselle itsensä sivistäminen on lainkaan mahdollista muuta kuin pienissä määrin?

Niin en nyt sanoisi poloiseksi, mutta kyse on prioriteeteista. Mitä nyt arvostaa elämässä, minua ei kiinnosta geenieni jatkuminen, en koe itseäni niin erityiseksi. Sen sijaan minua kiinnostaa itseni kehittäminen, uusien asioiden oppiminen ja taitojen kehittäminen.

Vierailija
47/69 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin seurustella ihmisen kanssa, joka ei harrasta kirjallisuutta, mutta en missään nimessä ihmisen kanssa, joka jotenkin tuomitsee kirjat. On ihan eri asian suhtautua asiaan tyylillä "olisipa kiva jos osaisi itsekin uppoutua kirjojen maailmaan", vs. "no hyi jotkut kirjat, oon lukenut yhden kirjan elämässäni ja sekin oli huono, ajanhukkaa höhöhö".

Luen itse noin 30+ kirjaa vuodessa. Mieheni taas 1-3 kirjaa vuodessa. Meillä on sitten muita yhdistäviä ja myös omia harrastuksia.

Ystävien suhteen olen huomannut, että läheisimpiä on ne, jotka tykkäävät lukea kirjoja (ei tokikaan välttämättä juuri siitä syystä), ja on kiva, kun voidaan esim. lenkillä puhua kirjoista.

Vierailija
48/69 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todennäköisesti kiinnostuisi kovin vakavasti ihmisestä, joka pitää ihan eri asioista kuin minä. Kavereina on kyllä miehiä, jotka eivät lue, mutta he eivät ole oikein minun tyyppiäni.

Vierailija
49/69 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mieheni ei juurikaan kirjoja lue

Vierailija
50/69 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi viettää aikaa ihmisen kanssa, jolla on heikko yleissivistys myös kirjallisuuden osalta.

Vierailija
51/69 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin todellakin, mieheni on hyvin taitava muissa hommissa ja se on minulle tärkeämpää.

Vierailija
52/69 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yritin, mutta ei siitä oikein mitään tullut. Ihminen, joka ei harrasta lainkaan kirjallisuutta, ei tiedä mistään mitään. Kirjoista saa monenlaista tietoa, totta ja tarua, mutta tietoa joka tapauksessa. Ihminen, joka ei koskaan lue mitään, ei osaa keskustella mistään vähänkään syvällisemmästä tai tietoa vaativasta asiasta. En tarkoita hienostelevaa akateemisuutta vaan aivan arkista yleistietoa ja käsitystä siitä, missä mennään.

Vierailija
53/69 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Kirjallisuus on mulle itelle niin tärkeää ja aika usein lukemattomuus korreloi myös tiettyjen muiden piirteiden kanssa. Kyllä haluan voida keskustella kumppanin kanssa syvällisiä ja että on samantyyppinen arvomaailma.

Vierailija
54/69 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ja seurustelenkin. En asu yhdessä kenenkään kanssa joten omaa aikaa on kyllä aina tarpeeksi.

Vierailija
55/69 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aika usein lukemattomuus korreloi myös tiettyjen muiden piirteiden kanssa.

Minkä piirteiden? Miesystäväni ei lue ja on älykkäin ja syvällisin ihminen kenet olen elämässäni tavannut.

Vierailija
56/69 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Mielestäni kirjallisuus on tylsää

Vierailija
57/69 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran yritin, mutta ei siitä oikein mitään tullut. Ihminen, joka ei harrasta lainkaan kirjallisuutta, ei tiedä mistään mitään. Kirjoista saa monenlaista tietoa, totta ja tarua, mutta tietoa joka tapauksessa. Ihminen, joka ei koskaan lue mitään, ei osaa keskustella mistään vähänkään syvällisemmästä tai tietoa vaativasta asiasta. En tarkoita hienostelevaa akateemisuutta vaan aivan arkista yleistietoa ja käsitystä siitä, missä mennään.

Tämä nyt ei pidä paikkaansa nykypäivänä. Netistä löytää kaiken tiedon mitä on olemassa ja useat ihmiset viettävät tunteja päivässä lukien mielenkiintoisista aiheista. On erittäin ahdasmielistä olettaa tuollaista ihmisistä pelkästään lukemistottumusten perusteella.

Vierailija
58/69 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi seurustella ihmisen kanssa jolla ei muuta elämää kuin kirjat ja lukeminen.

Vierailija
59/69 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei pidä paikkaansa nykypäivänä. Netistä löytää kaiken tiedon mitä on olemassa ja useat ihmiset viettävät tunteja päivässä lukien mielenkiintoisista aiheista. On erittäin ahdasmielistä olettaa tuollaista ihmisistä pelkästään lukemistottumusten perusteella.

Mutta kun kyseessä on ihminen, joka ei muutenkaan lue mitään, hän ei siis vietä aikaa netissä lukemalla kaikenlaisista asioista. Voi oikeastaan ajatella, ettei kirjallisuuden harrastamattomuus rajoitu vain kirjoihin vaan lukemiseen sinänsä. Sellaisen henkilön kanssa keskustelu käy ajan mittaan tylsäksi.

Vierailija
60/69 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä harrastaa, kunhan ei puutu minun harrastuksiini. Viikolla tarvitsen vähintään sen 4h päivässä lukemiseen, koodaamiseen, jne. milloin minua ei saa häiritä ja viikonloppuna tietysti enemmän. Nainen katsokoon vaikka televisiota sen aikaa.