Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja uusi työpaikka

Uusityöjaraskaus
11.12.2021 |

Onko kukaan ollut vastaavanlaisessa tilanteessa? Miten kävi?
Olen raskaana viikolla 16+1 ja eilen sain tietää, että olen saanut uuden työpaikan. Hain kyseistä työpaikkaa jo keväällä ennen raskautta, mutta kyseiseen firmaan tuli kesätyöntekijät ja he mokasivat hakemukseni kanssa. Laitoin uuden hakemuksen menemään ja olin haastattelussa (kyseisen firman ja tiimin esimies soitteli erikseen ja pahoitteli koko hakemus hässäkkää joka tapahtui kevät/kesän aikana) Kyseinen työ on unelmani mutta niin on tämä raskauskin. Äitiyslomalle jäisin viimeistään huhtikuun lopussa, ja uudessa työpaikassa aloittaisin tammikuun aikana.
Tiedän että työnanatajalle täytyy kertoa 2kk ennen äitiyslomalle jäämistä. Mutta miten on kun on koeaika kesken?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusityöjaraskaus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista, että irtisanovat koeaikana, koska et ole käytettävissä kuten he ovat laskeneet. Mutta kannattaa ilmoittaa raskaudesta jo ennen sopimuksen allekirjoittamista, josko silti haluavatkin palkata sut. Raskaus varmaankin näkyy jo?

Mutta on jo mustaa valkoisella että paikka on saatu, ja olen ymmärtänyt että saatua paikkaa ei saa peruuttaa raskauden vuoksi sillä se olisi syrjintää. Toiseksi työpaikka on saatu sisäisesti sisäisellä haulla.

Eihän sulla silloin voi olla koeaikaakaan.

Totta kai voi olla koeaika, jos työnkuva/-tehtävät muuttuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän