Löytäisitkö helposti uuden työn joutuisit NYT työttömäksi?
Otsikossa kaikki. Lisäksi voi perustella miksi/miksei.
Kommentit (21)
Olen yrittäjä ja jos hommat loppuisi niin en varmasti saisi saman alan töitä. Vakituisia paikkoja alalle tulee noin 2-3 vuodessa koko Suomessa.
Löytäisin. Ravintola- ala, Helsinki.
En. Osaan vain tavallisia toimistohommia ja hakijoita niihin paikkoihin on aina satoja.
Viimeeksi uuden työpaikan hakuun meni pari vuotta, vaikka olin koko ajan toisessa paikassa töissä eikä minulla ollut mitään työttömän ihmisen leimaa.
Joo tähän aikaan vuodesta kyllä, viheralalla on just sesonki alkamassa. Vakituisen tai talvityön löytäminen onkin sitten huomattavasti hankalampaa. Nyt olen asiakaspalvelutöissä määräaikaisesti, mutten ole työttömäksi jäämässä vielä, kun sain sen oman alan työn jo.
Löytäisin. Voisin palata vaikka edelliseen työpaikkaan. Helsinki, it-ala.
Kokemusta ja koulutusta hoitoalalle ja usean vuoden kokemus kassatyöskentelystä, joten tuskin kauaa työttömänä olisin.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:31"]Löytäisin. Voisin palata vaikka edelliseen työpaikkaan. Helsinki, it-ala.
[/quote]
Komppaan. Jos on pätevä koodaaja niin työpaikkoja kyllä löytyy.
Löytäisin, mutta tuskin yhtä mielekästä tai koulutustani vastaavaa.
Löytäisin vaikka heti huomenna. Olen puheterapeutti.
En. Viimeiseen kymmeneen vuoteen on ollut koko maassa kerran vastaava paikka auki. Erityisasiantuntija olen.
Kyllä uskon että ainakin jotain löytyisi. Siivooja olen.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:18"]Otsikossa kaikki. Lisäksi voi perustella miksi/miksei.
[/quote]
No siihen jos olisi luottaminen miten nykyiseen saakka olen työllistynyt, niin kyllä löytäisin töitä .
Edellisiä paikkojaniben ole edes hakenut vaan sana kiirinyt
Luultavasti en. Nykyinen hommani on melko lailla uniikki eikä vastaavaa osaamista toisaalla tarvita ja toisaalta vastaavankaltaisissakin hommissa tosi suppeat markkinat. Liika erikoistuminen voi olla virhe.
Löytäisin. Soitan aina niinkauan eri paikkoja läpi että saan työn. Koskaan ei ole tarvinnut kauaa soitella. En tosin ole ronkeli ja soitan tosiaan tauotta joten päivässä saa jo helposti työn.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:45"]
Löytäisin. Soitan aina niinkauan eri paikkoja läpi että saan työn. Koskaan ei ole tarvinnut kauaa soitella. En tosin ole ronkeli ja soitan tosiaan tauotta joten päivässä saa jo helposti työn.
[/quote]
Bullshittiä.
Löytäisin, jos varsinkin suostuisin tekemään esim vanhus- tai kotihoitoa. Olen sairaanhoitaja. Erikoissairaanhoidossa ei niinkään ole enää paikkoja valittavaksi asti, edes pk-seudulla. Työttömäksi jääminen on hyvin epätodennäköistä, kun on vakitoimi ja pärjään työssäni hyvin. Mutta mahdollistahan kaikki on.