Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen tuplarokotettu, enkä aio osallistua kolmannelle kierrokselle.

Vierailija
11.12.2021 |

Miten muilla tuplarokotetuilla? Olen tehnyt harkintaa viime viikkoina kolmannen rokotteen ottamisen suhteen ja olen kääntynyt sille kannalle etten aio ottaa enempää tehosteannoksia. Tilastojen valossa näyttää siltä, että rokotuksilla ei ole merkittävää vaikutusta taudin leviämiseen ja kuolemien ehkäisyssä. Maat joissa rokotekattavuus on noussut on myös kuolemantapaukset kasvaneet. Tilastoissa on selvä ristiriita. Tämä on oma riskianalyysini ja aion jatkaa normaalia elämääni ilman tehosteannoksia. Kaksi vuotta on kulunut ja se on merkittävän pitkä ajanjakso yhden ihmisen elämässä.

Kommentit (824)

Vierailija
561/824 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta on ollut onni, että edetään hitaammin täällä Suomessa ja saadaan nähdä esim Israelin esimerkkiä, jossa alkaa jo viides kierros. Mun usko THL ää kohtaa on nousemassa. He eivät hätiköi ja pääsevät puntaroimaan maailman tilannetta. Ei olisi hääviä olla tutkija siellä juuri nyt. He, jos jotka kaipaisivat tsemppiä

Eipä taida olla yhtään maata, jossa rokotukset olisivat jotenkin helpottaneet koronatilannetta? Päinvastoin näyttää menevän pahemmaksi mitä enemmän rokotetaan. Tilastoja löytää jokainen joka viitsii etsiä.

:D Tässähän on hauska logiikka! Toimii muuallakin: Vaikka kuinka syksyllä lisäät lämmitystä, niin pakkanen ulkona vaan lisääntyy. Johtopäätös: Lämmityksestä ei ole hyötyä pakkaselle.

Vierailija
562/824 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammamuumi kirjoitti:

12v tytärpuolella on jatkuvaa "päänsärkyä" korvan vieressä mistä säteilee otsaan, sen enempää yksityinen yleislääkäri kuin  hammaslääkärikään eivät osanneet sanoa syytä. Alkoi tasan vuorokausi toisen rokotteen jälkeen.

Miehelläni on pistoskohta ollut kosketusarka ensimmäisestä rokotteesta asti ja käden nostaminen tekee kipeää,  jollain kumman mittapuulla tämä on kuitenkin kuulemma täysin normaalia!

Ja minulla loppui kuukautiset, viimeiset olivat päällä kun otin toisen rokotteen ja sen jälkeen ei ole näkynyt eikä kuulunut. Oireet kyllä tulevat, pahoinvointi ja selkäkipu! Olen 38v eli ei ole "mummotauti".

Tunnen oloni petetyksi enkä todellakaan ota enää yhtään rokotetta. Koronaan liittyvää siis . Influenssarokotteen otan kyllä joka vuosi mutta se onkin vanha, luotettava rokote.

Kannattaisko käydä juttelemassa jossain, jos kaikki elämän vaivat haluaa laittaa rokotuksen piikkiin. Kuukautishäiriöitä ja silleen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/824 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammamuumi kirjoitti:

12v tytärpuolella on jatkuvaa "päänsärkyä" korvan vieressä mistä säteilee otsaan, sen enempää yksityinen yleislääkäri kuin  hammaslääkärikään eivät osanneet sanoa syytä. Alkoi tasan vuorokausi toisen rokotteen jälkeen.

Miehelläni on pistoskohta ollut kosketusarka ensimmäisestä rokotteesta asti ja käden nostaminen tekee kipeää,  jollain kumman mittapuulla tämä on kuitenkin kuulemma täysin normaalia!

Ja minulla loppui kuukautiset, viimeiset olivat päällä kun otin toisen rokotteen ja sen jälkeen ei ole näkynyt eikä kuulunut. Oireet kyllä tulevat, pahoinvointi ja selkäkipu! Olen 38v eli ei ole "mummotauti".

Tunnen oloni petetyksi enkä todellakaan ota enää yhtään rokotetta. Koronaan liittyvää siis . Influenssarokotteen otan kyllä joka vuosi mutta se onkin vanha, luotettava rokote.

Influenssarokotehan joka vuosi tehdään uudelleen sopivaksi siihen viruskantaan jota ARVELLAAN  kulloinkin esiintyvän enemmän. Ei se samanlainen vuosittain ole, vaan muutoksia tulee. Harvemmin kahta vuotta perättäin samalla koktaililla mennään. 

Vierailija
564/824 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tulit järkiisi. Olisi sen kyllä voinut ennen noita kahta rokotettakin tehdä, mutta parempi myöhään jne....

Vierailija
565/824 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille, joita huolettaa tulevaisuus ja pääseekö töihin ilman passia: Muistakaa, että meitä on paljon. Luultavasti tutuissannekin on, mutta he eivät vain ole kertoneet siitä julkisesti. Sen lisäksi passiton joukko kasvaa, kun moni ei enää ota enempää. Kyllä me pärjäämme. Töitä löytyy kyllä ja tarvittaessa rakennamme varjoyhteiskunnan.

Vierailija
566/824 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut minua tehosteita aika monista eri rokotteista, ja sekä lapsia että koiria käyttänyt säännöllisesti rokotettavana. En ymmärrä, miksi juuri tämän rokotteen pitäisi jotenkin riittää yhdellä/kahdella rokotteella, kun ei mikään muukaan rokote niin toimi.

Koska tämä rokote ei ole se tavanomaisen rokotteen kaltainen. Ymmärrätkö nyt enemmän?

Pitäisikö tuosta sinun vastauksesta ymmärtää jotain enemmän :)

Vierailija
567/824 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me terveydenhuollossa työskentelevät olemme kerenneet saada kolmannet rokotteet/osa kohta saamassa vaikka olemme vielä ”nuoria”. Otan rokotteet koska olen nähnyt omin silmin koronan aiheuttamat tuhot ihmiskehossa. Vakavan muodon saanneet ei totisesti ole pelkästään vanhuksia.

Silti koen epämiellyttävänä että kuukautiseni menevät sekaisin rokotteesta. Mietityttäähän se kun otan/olen velvoitettu ottamaan rokotteet jatkossakin.

Saahan näitä asioita pohtia eikä se tee minusta rokotevastaista.

T: Se jonka menkat meni sekaisin rokotteesta

Menkat menee sekaisin myös stressistä ja ties mistä. En usko että tuollainen rokote voisi mitenkään vaikuttaa kuukautisiin, ihan maalaisjärjellä ajateltuna. Mutta rokotteen jännittäminen voi vaikuttaa hormoneihin ja kuukautisiin ja ties mihin sitä kautta.

Siitä on vaikka kuinka paljon tutkimustuloksia, että nämä rokotteet ovat vaikuttaneet kuukautisiin ja keskenmenoja on tullut todella paljon. Näitä tietoja piilotellaan Suomessa. Nämä on todellisuudessa kokeellisia joiden vaikutuksista kukaan ei tiedä.

Mistä on tämä luotettava tieto, että keskenmenoja on tullut paljon? Joka vuosi tulee paljon keskenmenoja, ei ole välttämättä mitään tekemistä piikin kanssa. Itse olen fb:ssä Vauva2021 ryhmässä, jossa on koronarokote keskusteluja, 12 000 jäsentä ja ainakin tähän mennessä kaikki raskaana olevat rokotteen ottajat sanoneet ettei ole seurannut mitään.

Tämä oli päivän masentavin. En olisi uskonut, että KUKAAN on niin pohjattoman itsekäs, että tarkoituksella hankkii lapsen, siis pakottaa jonkun syntymään keskelle riehuvaa pandemiaa! 

Ette varmasti osaa edes hävetä, kun ette osaa ajatella syntymättömän lapsenne parasta.  Tärkeintä on että "MiNä HaLuAn VaUvAn!"

Kuinka kukaan voi olla noin alhainen????

Vierailija
568/824 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me terveydenhuollossa työskentelevät olemme kerenneet saada kolmannet rokotteet/osa kohta saamassa vaikka olemme vielä ”nuoria”. Otan rokotteet koska olen nähnyt omin silmin koronan aiheuttamat tuhot ihmiskehossa. Vakavan muodon saanneet ei totisesti ole pelkästään vanhuksia.

Silti koen epämiellyttävänä että kuukautiseni menevät sekaisin rokotteesta. Mietityttäähän se kun otan/olen velvoitettu ottamaan rokotteet jatkossakin.

Menkat menee sekaisin myös stressistä ja ties mistä. En usko että tuollainen rokote voisi mitenkään vaikuttaa kuukautisiin, ihan maalaisjärjellä ajateltuna. Mutta rokotteen jännittäminen voi vaikuttaa hormoneihin ja kuukautisiin ja ties mihin sitä kautta.

Siitä on vaikka kuinka paljon tutkimustuloksia, että nämä rokotteet ovat vaikuttaneet kuukautisiin ja keskenmenoja on tullut todella paljon. Näitä tietoja piilotellaan Suomessa. Nämä on todellisuudessa kokeellisia joiden vaikutuksista kukaan ei tiedä.

Mistä on tämä luotettava tieto, että keskenmenoja on tullut paljon? Joka vuosi tulee paljon keskenmenoja, ei ole välttämättä mitään tekemistä piikin kanssa. Itse olen fb:ssä Vauva2021 ryhmässä, jossa on koronarokote keskusteluja, 12 000 jäsentä ja ainakin tähän mennessä kaikki raskaana olevat rokotteen ottajat sanoneet ettei ole seurannut mitään.

Ei täällä muut rieuhu kuin sinä. Itsemurhiinkin kuoli viime vuonna enemmän porukkaa kuin koronaa. Onko paljon tehty niiden estämiseksi?

Tämä oli päivän masentavin. En olisi uskonut, että KUKAAN on niin pohjattoman itsekäs, että tarkoituksella hankkii lapsen, siis pakottaa jonkun syntymään keskelle riehuvaa pandemiaa! 

Ette varmasti osaa edes hävetä, kun ette osaa ajatella syntymättömän lapsenne parasta.  Tärkeintä on että "MiNä HaLuAn VaUvAn!"

Vierailija
569/824 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole ottanut ensimmäistäkään piikkiä. En vaan tajua, miksi nuori, terve, riskiryhmään kuulumaton, normaalipainoinen ja tupakoimaton sitä tarttis. Lisäksi haittavaikutuksina on mainittu mm. kuukautiskiertohäiriöitä, tinnitusta, migreeniä tai jo jonkun olemassa olevan kroonisen sairauden pahenemista, veritulppia, kuka tietää mitä kaikkee pitkällä aikavälillä. Erään tuttuni sukulainen kuoli viikko toisen rokotteen ottamisen jälkeen. On täysin sallittua kyseenalaistaa tämä piikki ja myöskin sen tehon olematon kesto, ku puolen vuoden välein sais olla hankkimassa uutta. Toisekseen en ymmärrä sitä, että vaikka rokote on vapaaehtoinen ja sitä on mm. Euroopan neuvoston toimesta painotettu, silti koronapassin käyttöä ainakin Pk-seudulla on laajennettu ihan kaikkialle ravintoloista leffateattereihin, museoihin ja yleisiin tapahtumiin, eli toisin sanoen PAKOTTAA ottamaan piikin. Eli sille vapaaehtoisuudelle on valtion toimesta viitattu kintaalla. Mutta yritäpä puhua nöistä, niin aina löytyy niitä passien puolustelijoita ja rokotekiihkoilijoita, joiden mielestä tällainen on aivan sallittua ja normaalia. Viimeinen tikki on se, että nyt on alettu puhumaan että passi pitäis saada jokaiselle työpaikalle. Se pistää niin vihaksi, etten keksi edes sanoja. Se vaikeuttaa ihmisen oikeutta työntekoon, loukkaa yksilönvapautta sekä itsemäärämisoikeutta eli näin ollen rikkoo perustuslakia. Ja niin kauan, kun lakia ei muuteta niin, että koronarokote tulee kansalliseen rokotusohjelmaan ja pakolliseksi kaikille, koronapassin käyttäminen kiristyskeinona rikkoo lakia. Ja silti niin moni hyväksyy tämän kaiken. Meni ehkä ohi aiheen, mutta ymmärrån hyvin niitä, jotka eivät halua 3.rokotetta, itse kun tosiaan vakavasti pohdin otanko sitä ekaakaan. Olen ollut täysin terve, ja mulla on luonnostaan todella hyvä vastustuskyky. Sen takia jokaisella tulisi olla oikeus itse päättää, mitä haluaa rokotteen suhteen tehdä. Ja olen jopa ylpeä kaikista niistä, jotka on heränny todellisuuteen ja noussut barrikadeille ja kieltäytyy enää piikittämästä itseään.

Etelä-Korea ottaa käyttöön rokottamattomien jäljityksen kasvojen tunnistusohjelmalla, kamerat poimii julkisilla paikoilla olevia rokottamattomia....

Vierailija
570/824 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhotu nyt, hyvä ihminen. Eihän se vauva tästä pandemiasta mitään tiedä, ja siinä vaiheessa kun on mahollista jotain edes ymmärtää, niin koko pandemia on toivottavasti jo hiipunut. Kyllähän sota-aikanakin syntyi suuri määrä lapsia, itse asiassa suurin määrä varmaan koko Suomen historiassa. Sitä paitsi miksi nykyään kaikki asiat on niin itsekästå;lasten hankkiminen, lihansyönti, lentäminen, rokotteen ottamatta jättäminen. Jos te hankkisitte oman elämän, niin ei tarttis muiden tekemisiä jatkuvasti kytätä ja tuomita.

Vierailija
571/824 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kaksi piikkiä otettuna.Tällä hetkellä en todellakaan ole ottamassa kolmatta enää. Itse otin toisen piikin vasta lokakuussa, joten ei ole edes kiirettä kolmannelle.Koronapassilla pääsee nyt teatteriin ja ruokaravintoloihin- muualle en sitä tarvitse.

Olen perusterve, eikä sukulaisissakaan ole vanhuksia joiden takia sen ottaisin.

Vierailija
572/824 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai 3 piikki pitäisi edellisten aiheuttamien ongelmien lisäksi kokeilla, ei kiitos. Kerran tai pari minua voi huijata, mutta enää en samaa paskaa kehooni laita. T. Työkyvytön

Vierailija
573/824 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kolmannen rokotteen heti 5 kk kohdalla, mutta en saanut sopivaa aikaa. Onneksi noin 5 kk ja 3 vk kohdalta löytyi hyvä aika.

Rokotepelko katoaa tiedolla. Tai ainakin sen pitäisi muuttua pienemmäksi kuin koronapelko, sen verran ikävää se on jos vakavan koronan saa, ei nimittäin ole kiva tapa kuolla...

Toisaalta olen niitä ihmisiä, jotka autossakin käyttävät turvavyötä turhaan. En nimittäin ole ikinä ollut kolarissa jossa turvavyöstä olisi ollut hyötyä. Olen varmaan immuuni kolareille. /s

Vierailija
574/824 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nat...Saksan aikana juu...olivat vainottuja ja siellähä oli ihan passit, että tietää kuka on juu...ja kuka ei. Hyvin ehdoton linja.

Mitähän tuttua tuossa on kun tuntuu kovin läheiseltä asialta juuri nyt? Kuka on hurmoksen tällä kertaa luonnut?

Pikkuisena erona, että nyt kaikki haluavat että kaikilla olisi se passi, ja sen voi kuka tahansa saada, joko pitkäksi aikaa tai pariksi päiväksi tarpeen mukaan.

Silloin joskus ei tuutattu joka tuutista tietoa ilmaisesta mahdollisuudesta liittyä passillisten joukkoon, vana syntyperä määräsi mihin joukkoon kuuluu.

Eli todella mauton vertaus, mutta sellaista on totuttu kuulemaan rokotuksia vastustavilta.

Vierailija
575/824 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt puhuvat, että tehokas toimiva rokote pitäisi ottaa kolmen kuukauden välein. Kuinkahan usein se pitäisi ottaa, ettei se olisi tehokas ja etenkään toimiva?

Vierailija
576/824 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotteen haku kesti 5 min ja elämä jatkui.

Pikkujuttu, mutta täällä siitä on tehty valtaisa asia.

Kuukautiset sekosi viikoiksi. Naama oli kuin petolinnun perse ja muita iho infektioita on edelleen. Et pikku juttu on housuissas.

Toivottavasti raportoit näistä haitoista. Tosin lause "KUUkautiset sekosi VIIKOIKSI" saa epäilemään sukupuoltasi.

Vierailija
577/824 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en aio ottaa kolmatta rokotetta, koska toisen rokotteen jälkeen tuli pahoja haittavaikutuksia. Jos olisi tullut vain tavanomaista päänsärkyä ja väsymystä niin silloin toki ottaisin sen kolmannenkin.

Vierailija
578/824 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Hohhoijaa taas

Vierailija
579/824 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteet ei edes auta omikroniin. Päinvastoin.

Vierailija
580/824 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä en usko että ap on kahdesti rokotettu, ihan tyypillistä rokitevastaista valehtelua aloitus täynnä.

Itse yritin viime vk varata netin kautta kolmatta aikaa, muttei ollut enää vapaita tarjolla. Pitääkin katsoa taas tänään tilannetta terkkarin sivuilta.