Olen tuplarokotettu, enkä aio osallistua kolmannelle kierrokselle.
Miten muilla tuplarokotetuilla? Olen tehnyt harkintaa viime viikkoina kolmannen rokotteen ottamisen suhteen ja olen kääntynyt sille kannalle etten aio ottaa enempää tehosteannoksia. Tilastojen valossa näyttää siltä, että rokotuksilla ei ole merkittävää vaikutusta taudin leviämiseen ja kuolemien ehkäisyssä. Maat joissa rokotekattavuus on noussut on myös kuolemantapaukset kasvaneet. Tilastoissa on selvä ristiriita. Tämä on oma riskianalyysini ja aion jatkaa normaalia elämääni ilman tehosteannoksia. Kaksi vuotta on kulunut ja se on merkittävän pitkä ajanjakso yhden ihmisen elämässä.
Kommentit (824)
Kaksi rokotusta riittää koska silloin ei tarvitse edes välttää kontakteja vaikka olisi altistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronan sairastaa hyvin harva vakavasti. Rokotuksista sen sijaan tulee paljon haittoja ja ihan itse aiheutettuna. Valinta on jokaisen oma, samoin kannetut riskit. Oma valinta jokaisella.
-
Rokotehaitan sairastaa hyvin harva vakavasti. Itse koronasta sen sijaan tulee paljon haittoja ja ihan itse aiheutettuna, jos ei ole ottanut rokoteta. Valinta on jokaisen oma, samoin kannetut riskit. Oma valinta jokaisella, vaikka tieteeseen perustuva faktatieto puhuu täydellisen selkeästi rokotteen otamisen puolesta.
-
Korvauksia on maksettu eniten lievistä ohimenevistä haitoista, kuten kuumeilusta ja rokotuskäden kivusta. Vakavat haittavaikutukset ovat edelleen erittäin harvinaisia sekä aikuisilla että lapsilla
-
Vakavat rokotehaitat ovat yhtä harvinaisia kuin vakava korona.
Veemäiset rokotehaitat ovat sensijaan hyvinkin yleisiä. Puutumiset, tinnitukset, näköhäiriöt, kasvohalvaukset, päänsäryt, hermosäryt jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä ei saisi puhua ääneen, mutta itsellä tinnitus paheni toisen piikin jäljiltä. Onneksi kyllä asettui sitten mutta vinkui ikävästi korvat ainakin 3-4 viikkoa piikin jälkeen. Pelkäsin että jää pysyväksi.
Itsellä kävi samoin. Korva soi tauotta puoli vuotta. Sen lisäksi raajojen puutumiset ja vihlovat päänsäryt. Ja nämä ihan jo ekan rokotteen jälkeen.
Teittekö näistä haittailmoitukset? Kannattaa tehdä ehdottomasti, koska vuoden päästä vasta arvioidaan, saako nämä koeinjektiot edes myyntilupaa.
Itse hain painostuksesta ensimmäisen piikin viikko sitten ja toinen korva on myös soinut siitä lähtien - samoin jalkoja särkee jatkuvasti niin paljon että joudun ottamaan särkylääkettä. Milloinkohan tämä menee ohi? ja että toinen, vielä pahemmat vaivat aiheuttava pitäisi ottaa tähän perään? Olen ollut aina täysin terve, urheilullinen, flunssiakaan en juuri sairasta ja pelkään että nyt tämä myrkkypiikki aiheuttaa jatkuvia vaivoja. Tällaista yli viikon mittaista tinnitustakaan en ole koskaan kokenut aiemmin :-(
Mulla soi korva ekan piikin jälkeen puoli vuotta. Toista piikkiä en ole hakenut.
Rokotuksistako tämä prkeleen tinnitus johtuu??
En ole ottanut ensimmäistäkään enkä tule ottamaankaan 🕺🏼
Kuudes rokote antaa erinomaisen suojan vakavaa tautimuotoa vastaan. 100% tehokasta rokotetta ei tietenkään ole olemassa, eikä kukaan ole sellaista koskaan väittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä ei saisi puhua ääneen, mutta itsellä tinnitus paheni toisen piikin jäljiltä. Onneksi kyllä asettui sitten mutta vinkui ikävästi korvat ainakin 3-4 viikkoa piikin jälkeen. Pelkäsin että jää pysyväksi.
Itsellä kävi samoin. Korva soi tauotta puoli vuotta. Sen lisäksi raajojen puutumiset ja vihlovat päänsäryt. Ja nämä ihan jo ekan rokotteen jälkeen.
Mitenköhän rokote voi saada korvan soimaan? En siis epäile, mutta ihmetyttää se mekanismi. Itsellä ei ole vielä rokotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän rokote voi saada korvan soimaan? En siis epäile, mutta ihmetyttää se mekanismi. Itsellä ei ole vielä rokotteita.
Mulla oli tinnitus pahimman stressikauden aikana joskus kauan aikaa sitten. Tuolloin narskuttelin hampaita öisin niin voimakkaasti, että leuat oli pitkään kipeänä. Sain myös kolmiolääkereseptin niskan ja päänalueen lihasjäykkyyteen. Toki olin saikulla enkä ajanut töihin silloin.
Monet rokotehaitat tästä k-piikistä liittyy hermostoon ja lihasten nykimiseen. Luulen, että tuo tinnitys on samasta syystä. Hermosto ja jumiutuneet (paljon nykineet) lihakset aiheuttivat minullekin pahan tinnituksen vuosia sitten burn outia edeltävänä ajanjaksona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se saada aikaan myös hermojuuritulehduksen, joka on myös yksi hpv-rokotteen tunnustetuista haitoista.
Neurologiset oireet ovat vakavia ja kannattaa todella miettiä voiko ottaa useampia rokotuksia jos neurologisia oireita tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teittekö näistä haittailmoitukset? Kannattaa tehdä ehdottomasti, koska vuoden päästä vasta arvioidaan, saako nämä koeinjektiot edes myyntilupaa.
Itse hain painostuksesta ensimmäisen piikin viikko sitten ja toinen korva on myös soinut siitä lähtien - samoin jalkoja särkee jatkuvasti niin paljon että joudun ottamaan särkylääkettä. Milloinkohan tämä menee ohi? ja että toinen, vielä pahemmat vaivat aiheuttava pitäisi ottaa tähän perään? Olen ollut aina täysin terve, urheilullinen, flunssiakaan en juuri sairasta ja pelkään että nyt tämä myrkkypiikki aiheuttaa jatkuvia vaivoja. Tällaista yli viikon mittaista tinnitustakaan en ole koskaan kokenut aiemmin :-(
Mulla soi korva ekan piikin jälkeen puoli vuotta. Toista piikkiä en ole hakenut.
Ilmeisesti tinnitus loppui kun rokote oli poistunut elimistöstä. Joku kirjoitti rokotehaittojen korvauksista. Voiko niitä siis hakea jostain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti tinnitus loppui kun rokote oli poistunut elimistöstä. Joku kirjoitti rokotehaittojen korvauksista. Voiko niitä siis hakea jostain?
Voiko noin "pienestä" saada korvauksia?
Vierailija kirjoitti:
Noo, kyseessä ei ole enää pelkkä kolman kierros vaan saatte nyt neljännen kierroksen. Ja sehän ei tule jäämään siihenkään, tulossa on vielä viides, kuudes, seitsemäs ja kahdeksas rokote. Toivon että kaikki jotka tuohon rumbaan olette lähteneet, ette saa mitään haittavaikutuksia.
Kaikki ymmärtävät, että kierroksia tulee niin monta kuin tarvitaan. Tämä on vanha virus, mutta uusi tauti, uusista taudeista ei tiedetä niin paljon, että voidaan heti ensiminuuteilla sanoa täsmällisesti ja varmasti kaikki. Tiedekin toimii siten: asiat täsmentyvät tiedon lisääntyessä, toisia hypoteesejä hylätään, toiset vahvistetaan, sitten seuraavalla kierroksella taas sama, tiede toimii niin ja niin sen pitää toimia. Tieteen laatu on muuttua ja korjata itseään. ilman tätä ominaisuutta ihmiskunta ei olisi näin kehittynyt kuin se nyt on. Tässä (tiedeon lisääntymisessä) on sitten sellainenkin varjopuoli, että mitä enemmän dataa (tietoa), sitä enemmän tarvitaan asiantuntijuutta sitä dataa ymmärtämään.
Ajattelepa, että kun ensimmäisiä covid-19 potilaita hoidettiin, niin heitä hoitavilla lääkäreillä ei juurikaan ollut tietoa siitä miten virus toimii elimistössä, mitä on hyvä tehdä ja mitä pitää ehdottomasti jättää tekemättä, mitä pitää ottaa huomioon ja mihin pitää valmistautua. Siellä oltiin lähinnä vain hoitamassa oireita ja toivomassa parasta. Kun potilaita alkoi tulla lisää, alkoi kerääntyä heitä hoitaville lääkäreille kokemusta ja ymmärrystä taudista enemmän. He, jotka sairastuivat ensimmäisten joukossa olivat ehkä epäonnisimpia ihmisiä. Olen joskus miettinyt, että pitäisi joskus vapaapäivän tullessa kaivaa tilastoista esiin mikä oli kuolleisuusprosentti covid-19 pandemian alussa ja mikä se on nyt. Spekuloin, että se oli alussa huomattavasti korkeampi.
Vierailija kirjoitti:
Minä menen puolisoni kanssa tänään klo 10.05 ottamaan sen 3. rokotuksen.
On kulunut se 5-6 kk aika edellisestä, joten olemme jatkona siihen 511 152 määrään, joka eilen oli saanut 3. rokotuksen.
Nyt on se 3. rokote saatu, ajattelin ilmoittautua, ettei joku pääse sanomaan taas että kuolin, kuten ekan rokotteen kanssa kävi.
Tarjosivat samalla influrokotetta, muutaolemme jo monta viikkoa sitten sen hakeneet yksityiseltä.
Tiedoksi muille seuraavanlainen juttu....
Kun sitä kolmatta hakee, niin sieltä saa sen hakemuksen, jolla voi tilata rokotepassin, mikäli ei älypuhelimessa ole pankkitunnuksia ja tietsikan lisäksi ei ole printteriä.
Täyttää vain sen lapun ja lähettä siinä mainittuun osoitteeseen, niin n. 2 vkon kuluttua sitten saa sen paperisen rokotetodistuksen.
Lapun saa pistäjältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti tinnitus loppui kun rokote oli poistunut elimistöstä.
Se rokote poistuu paljon nopeammin kuin tuo. Zeesus, teitä. Menkää pelaamaan D&D:tä.
Tiedoksi. Mulla on kolme tinnituksesta kärsivää sukulaista ja ystävää, yhdellä ammatin tuoma vaiva kahdella jotain ihan muuta. Kellään ei ole ollut mitää omituisuutta rokotuksen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi harvinaisen tyhmää olla ottamatta kolmatta kun juuri sillä saa suojan omicronia vastaan mikä muuten jää lähes saamatta kahdella annoksella mutta Darwin awards ja heikot kuolee jne.
Kuinka kolmas piikki samaa ainetta voisi suojata, jos kaksi ekaa ei?
Miksi lähes jokaisesta rokotteesta pitää ottaa määräajoin uusi tehosterokotus? Esim jäykkäkouristusrokote viiden vuoden välein. Miksei yksi riitä?
Eikä pidä noin usein. Se on nykyään 25v, 45v, 65v ja sitten 10 vuoden välein. Näin ne ajat muuttuu Eskoseni.
Missasit pointin. Jos kerran yksi rokote on tehokas, miksi pitää ottaa tehoste? Tätähän tuossa edellä penättiin.
Rokotteiden ottamisen väli on sivuseikka.
Rokotteiden ottamisen väli ei todellakaan ole sivuseikka. Eikä varsinkaan niiden toimimattomuus.
Missasit sen pointin, että tiedon lisääntyessä rokotuskäytännötkin muuttuvat. Jopa niinkin vanhan rokotteen kuin jäykkäkouristus, käytäntö on muuttunut, kun ollaan "tajuttu" vähän enemmän.
Pointti oli se, että kirjoittaja edellä oletti, että koronarokotteen olisi pitänyt toimia kerrasta ja tehosteita ei tarvita. Kuitenkin koronarokote on tietyllä tasolla rinnastettavissa influenssarokotteisiin, joita otetaan vuosittain. Nyt koronaa on otettu kaksi kertaa vuoden sisällä, niin se muka osoittaa sen toimimattomaksi, vaikka sen pääasiallinen tarkoitus oli lieventää tautia, minkä se on todistetusti tehnyt, koska sairaalaan ja erityisesti teho-osastolle joutuineissa on lähinnä vain rokottamattomia.
Näytä minulle se uutisointi ajalta, jolloin rokotteet oli vasta tulossa, tai ajalta jolloin ensimmäisiä rokotteita alettiin antamaan ja joissa sanotaan, että kyseisen rokotteen tarkoitus on vain lieventää tautia. Todista väitteesi!
Tartuntoja Pirkanmaalla:
Muutos eiliseen:
Tampere 177
Nokia 129
Ylöjärvi 44
Kangasala 24
Minäkään en jaksa enää ravata jatkuvasti rokotuksissa, kun näyttää siltä ettei niillä ole mitään vaikutusta mihinkään. Olen noudattanut tarkasti rajoituksia ja suosituksia, mutta minulla on nyt mitta täynnä ja olen päättänyt alkaa elämään normaalisti.
12v tytärpuolella on jatkuvaa "päänsärkyä" korvan vieressä mistä säteilee otsaan, sen enempää yksityinen yleislääkäri kuin hammaslääkärikään eivät osanneet sanoa syytä. Alkoi tasan vuorokausi toisen rokotteen jälkeen.
Miehelläni on pistoskohta ollut kosketusarka ensimmäisestä rokotteesta asti ja käden nostaminen tekee kipeää, jollain kumman mittapuulla tämä on kuitenkin kuulemma täysin normaalia!
Ja minulla loppui kuukautiset, viimeiset olivat päällä kun otin toisen rokotteen ja sen jälkeen ei ole näkynyt eikä kuulunut. Oireet kyllä tulevat, pahoinvointi ja selkäkipu! Olen 38v eli ei ole "mummotauti".
Tunnen oloni petetyksi enkä todellakaan ota enää yhtään rokotetta. Koronaan liittyvää siis . Influenssarokotteen otan kyllä joka vuosi mutta se onkin vanha, luotettava rokote.
En olis ottanut ensimmäistäkään, ellei olisi pitänyt käydä ulkomailla.
Kolmatta ei tule.