Olen tuplarokotettu, enkä aio osallistua kolmannelle kierrokselle.
Miten muilla tuplarokotetuilla? Olen tehnyt harkintaa viime viikkoina kolmannen rokotteen ottamisen suhteen ja olen kääntynyt sille kannalle etten aio ottaa enempää tehosteannoksia. Tilastojen valossa näyttää siltä, että rokotuksilla ei ole merkittävää vaikutusta taudin leviämiseen ja kuolemien ehkäisyssä. Maat joissa rokotekattavuus on noussut on myös kuolemantapaukset kasvaneet. Tilastoissa on selvä ristiriita. Tämä on oma riskianalyysini ja aion jatkaa normaalia elämääni ilman tehosteannoksia. Kaksi vuotta on kulunut ja se on merkittävän pitkä ajanjakso yhden ihmisen elämässä.
Kommentit (824)
Vierailija kirjoitti:
Koronan sairastaa hyvin harva vakavasti. Rokotuksista sen sijaan tulee paljon haittoja ja ihan itse aiheutettuna. Valinta on jokaisen oma, samoin kannetut riskit. Oma valinta jokaisella.
Siinä edellä se follariopiston priimus kertoilee saamastaan 'koulutuksesta'.
"Moni sairastuu ja kuolee koronarokotuksen jälkeen"
https://blogit.ts.fi/terveys-tiede/moni-sairastuu-ja-kuolee-koronarokot…
Päätökseesi en ota kantaa, mutta sen pohjana olevat perusteesi kyllä ontuvat. Tilastojen valossa rokottamattomien riski sairastua on kyllä suurempi kuin koskaan. Myös tehohoidon tarve on kasvanut merkittävästi. Rokotettukin voi toki tartuttaa, mutta sehän on ollut tiedossa koko ajan.
Tilastojen valossa myös kokonaiskuolleisuudessa havaittiin ennen rokotusta huomattava nousu monessa maassa, kuten Ruotsissa, Espanjassa, ja Englannissa, mutta rokotuksen jälkeen luvut ovat kyllä tulleet alaspäin. Toisaalta pelkkiä kokonaiskuolleisuustilastoja ei kannata sellaisenaan yksisilmäisesti tuijottaa, koska korona-aikana on ollut samaan aikaan kuolemia vähentäviä tekijöitä, kuten vähentyneet liikenneonnettomuudet liikkumisen vähentymisen seurauksena ja vähentyneet influenssakuolemat rajoitustoimista johtuen. Sitä myötä kun on rokotettu ja yhteiskuntaa avattu, myös nämä kuolemat ovat tietenkin lähteneet taas nousuun nostaen kokonaiskuolleisuutta.
"No höpö höpö. Kolmansia annetaan tällä hetkellä. Eikä edes ensimmäistä otettu kovin paljoa, eli Israelin rokotuskattavuus on ollut varsin huono."
Ei se lähes 100% nyt kovin huono kattavuus ole minusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkaa onnellisia te, jotka voitte jatkaa työtänne ilman passia. Toki tilanne voi muuttua vielä, jos Suomi seuraa esim Saksaa. Mutta mitä tässä voi tehdä! En voi jättäytyä persaukiseksikaan ja olettaa yhteiskunnan elättävän. Enkä usko, että se elättääkään kauaa rokottamattomia tai passittomia. Joku pykälä siihen keksitään, että tuet evätään ja ainoa keino selviytyä on muiden ihmisten armeliaisuus, varastelu, loisiminen tai muu epämiellyttävä.
En oikein usko, että yritysten avainhenkilöitä on varaa altistaa rokotusriskeille. Siksi passia ei voida vaatia.
Kumppanini on erään globaalin suuryrityksen avainhenkilöitä ja hänelle työnantaja sanoi heti rokotteiden tultua jakeluun, että kaikki ottavat (ulkomailla työnantaja voi määrätä tuollaistakin). Hän matkustaa töiden vuoksi jatkuvasti ympäri tätä planeettaa ja tapaa maiden poliittista johtoa kuten muiden suuryritysten johtoa ja sielläkin - ylläri pylläri- ovat johdossa olevat ottaneet rokotteet ja näistä rokoteasioista puhutaan illanviettoja myöten ja keskustellaan eri maiden rokotusstrategioista muun muassa.
Ystäväni on lobbarina eu:ssa ja oikeasti sitten tuntee eu:n johtoa, "eliittiä", ja miksihän hekin ovat rokotteet ottaneet, kun rokote on niin paha.
En vain oikeasti usko sitä viestintää, että muka yritysten avainhenkilöitä ei rokoteta tai että he eivät saisi ottaa rokotetta. Yritysten avainhenkilöt muuten lähestulkoon aina matkustelevat paljon ympäri maailmaa lentokoneilla ja arvaapa pääsekö matkailemaan ilman rokotteita? No ei pääse... KÄytännössä lentokoneeseen voit päästä negatiivisella testituloksella, mutta jos olet menossa maahan, jossa rokote vaaditaan, niin eipä se paljoa lohduta sitten, kun sinulta evätään rokottamattomana pääsy maahan mihin sinun piti mennä liikematkalle...
Vaikea uskoa, että noissa ympyröissä pyörivä käyttää "ylläri pylläriä", mutta ehkä ukkosi seurustelee kanssasi ulkomuotosi takia. Kokonaisuutena kuitenkin en voi sille mitään, mutta tämä ei nyt vakuuta.
Mulla nyt 12 rokotetta, pidän nyt pari viikkoa huilia ja jatkan sit piikkobileitä 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi harvinaisen tyhmää olla ottamatta kolmatta kun juuri sillä saa suojan omicronia vastaan mikä muuten jää lähes saamatta kahdella annoksella mutta Darwin awards ja heikot kuolee jne.
Kuinka kolmas piikki samaa ainetta voisi suojata, jos kaksi ekaa ei?
Miksi lähes jokaisesta rokotteesta pitää ottaa määräajoin uusi tehosterokotus? Esim jäykkäkouristusrokote viiden vuoden välein. Miksei yksi riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteen haku kesti 5 min ja elämä jatkui.
Pikkujuttu, mutta täällä siitä on tehty valtaisa asia.
Kuukautiset sekosi viikoiksi. Naama oli kuin petolinnun perse ja muita iho infektioita on edelleen. Et pikku juttu on housuissas.
Jos vertaat kuukautishäiriötä, ihottumaa ja ihoninfektioita kahden viikon tehohoitoon ja sitä seuraavaan kuolemaan tai työkyvyttömyyteen, niin kumpi tuntuu pahemmalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronan sairastaa hyvin harva vakavasti. Rokotuksista sen sijaan tulee paljon haittoja ja ihan itse aiheutettuna. Valinta on jokaisen oma, samoin kannetut riskit. Oma valinta jokaisella.
Joo facessa kiertää kuvakaappaus jonkun tutkimuksen väitteestä, että 3% kuolee koronarokotukseen, kun koronaan kuolleisuus on noin 0,2%. En ota kantaa puoleen tai toiseen.
Kuitenkin onpa mielenkiintoista nähdä kuluvan vuoden kuolintilastot. Vuosina 2016-2019 kuolleisuus on Suomessa ollut 53 000-54 000 välillä. Kyllähän se sitten ensi vuonna tilaistoista nähdään miten asian laita on.
En tiedä onko omaa kuvitelmaa, mutta minun mielestäni julkisuudessa on ollut epätavallisen paljon juttua 45-55 vuotiaiden (tunnettujen ihmisten) kuolemista. Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota asiaan?
-
Aikas jännä juttu, ettei henkilö osaa ottaa kantaa suuntaan taikka toiseen edes väitetyn 3% rokotekuolleisuuden kohdalla. Tuossapa taitaa olla ainakin osaselitys sille, miksi follarit ovat niin silmittömän rakastuneita prosentteihin ja erityisesti prosenttien desimaaleihin. Kas kun oma kannattajakunta ei näy osaaavan hahmottaa prosenteistä edes kaikista saapastyhminpiä väittämiä. Jösses!
-
Sote-alan avoin kirje eduskunnalle ja hallitukselle; https://sinunpuolella.fi/allekirjoitus.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me kaikki sairastumme ja kuolemme koronarokotuksen jälkeen, koronarokottamattomat tekevät sen vaikkapa naapurin ottaman rokotuksen jälkeen - ennemmin tai myöhemmin. Siinä vain harvoin on kyse rokotuksesta, vaan siitä, että syntymän jälkeen meille kaikille tulee 100% varmasti kuolema jossain vaiheessa.
Neljättä tarjolla, mahtavaa. Saatte elinikäisen lääkityksen.
Vierailija kirjoitti:
Neljättä tarjolla, mahtavaa. Saatte elinikäisen lääkityksen.
Rokote ei ole lääke.
Vierailija kirjoitti:
Neljäs on jo tulossa.
"Pfizerin pääjohtaja Albert Bourla on arvioinut, että omikronia torjuakseen yhteiskuntien tulee kiirehtiä myös neljänsissä annoksissa."
Tutkijoilta huolestuttava löytö rokotteiden suojasta omikronia vastaan – ”Uskoakseni näemme nyt sen” https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008468951.html
Muistellaan hetki Hanna Nohynekin kesäistä kannanottoa Pfizerin kolmanteen rokotteeseen.
"TERVEYDEN ja hyvinvoinnin laitoksen THL:n ylilääkärin Hanna Nohynekin mukaan ei pidä liiaksi pelästyä Pfizerin ilmoitusta. Hän muistuttaa, että pitää ymmärtää myös viestin liiketaloudellinen merkitys. -Riittää, kun katsoo, paljonko Pfizer on laskenut saavansa voittoa kuluvan vuoden aikana myymistään koronarokoteannoksista, Nohynek sanoo." https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008113994.html
Money money, follow the money.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo facessa kiertää kuvakaappaus jonkun tutkimuksen väitteestä, että 3% kuolee koronarokotukseen, kun koronaan kuolleisuus on noin 0,2%. En ota kantaa puoleen tai toiseen.
Kuitenkin onpa mielenkiintoista nähdä kuluvan vuoden kuolintilastot. Vuosina 2016-2019 kuolleisuus on Suomessa ollut 53 000-54 000 välillä. Kyllähän se sitten ensi vuonna tilaistoista nähdään miten asian laita on.
En tiedä onko omaa kuvitelmaa, mutta minun mielestäni julkisuudessa on ollut epätavallisen paljon juttua 45-55 vuotiaiden (tunnettujen ihmisten) kuolemista. Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota asiaan?
-
Aikas jännä juttu, ettei henkilö osaa ottaa kantaa suuntaan taikka toiseen edes väitetyn 3% rokotekuolleisuuden kohdalla. Tuossapa taitaa olla ainakin osaselitys sille, miksi follarit ovat niin silmittömän rakastuneita prosentteihin ja erityisesti prosenttien desimaaleihin. Kas kun oma kannattajakunta ei näy osaaavan hahmottaa prosenteistä edes kaikista saapastyhminpiä väittämiä. Jösses!
-
Äläs nyt oleta mitään, olen tuo kirjoittaja ja olen ottanut kaksi rokotetta. Vaikka sen ottaisikin niin saa kai sitä asioita kyseenalaistaa, en minä ainakaan ole luvannut olla täysillä ja sokkona rokotteiden takana. Olen myös saanut toisesta rokotteesta tosi vaikeita rytmihäiriöitä.
Mistä helvetistä sitä kukaan vielä tietää mikä on tämän ihmiskunnan suurimman kokeen lopputulema. Kukaan ei tiedä sitä vielä.
Mutta sen ainakin huomaa miten ihmiset lokeroi toisiaan ja kaikki on yhtä-äkkiä niin mustavalkoista mukamas. En ole täällä vihaa lietsomassa, vaan esittämässä kysymyksiä ja odottamassa että aika kuluu ja saadaan vastauksia.
" Olen tuplarokotettu, enkä aio osallistua kolmannelle kierrokselle. "
Tämä on ihan hyvä, meidän pitääkin päästää idi....a eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi harvinaisen tyhmää olla ottamatta kolmatta kun juuri sillä saa suojan omicronia vastaan mikä muuten jää lähes saamatta kahdella annoksella mutta Darwin awards ja heikot kuolee jne.
Miksi lähes jokaisesta rokotteesta pitää ottaa määräajoin uusi tehosterokotus? Esim jäykkäkouristusrokote viiden vuoden välein. Miksei yksi riitä?
Miten tuo jäykkäkouristusrokote "pitää" ottaa ja mistä pyytää (onko maksuton?), kun ei mulle ole sitten lapsuuden rokotusten jälkeen kertaakaan annettu? Olen nyt 50- vuotias. Ei koskaan lääkärikäynneillä ole tullut rokotukset puheeksi. Eli olen saanut vain lapsuudessa annetut.
Ja olen nyt nettikeskusteluista ymmärtänyt, että sen antoväli on pidempi, oliko nyt 10 vai 15 vuotta, en jaksa tarkistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-
-
On se kumma kun koronahysteerikot väitti koronan kuolleisuudeksi useita prosentteja pandemian alussa jopa kymmeniä prosentteja ja kukaan ei niitä pitänyt hieman sekopäisinä. Vaikka ne siis ihan todistettavasti oli ja on. Joten heitelköön kuka vaan mitä tahansa. Yhä odotellaan ruumiskasoja kahden viikon päähän ja 11 000 sairaalahoitoon sekä 10 000 tartuntaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo jäykkäkouristusrokote "pitää" ottaa ja mistä pyytää (onko maksuton?), kun ei mulle ole sitten lapsuuden rokotusten jälkeen kertaakaan annettu? Olen nyt 50- vuotias. Ei koskaan lääkärikäynneillä ole tullut rokotukset puheeksi. Eli olen saanut vain lapsuudessa annetut.
Ja olen nyt nettikeskusteluista ymmärtänyt, että sen antoväli on pidempi, oliko nyt 10 vai 15 vuotta, en jaksa tarkistaa.
Tetanusta ei tarvitse ottaa muuten vain. Ne uusii sen onnettomuuden/ tapaturman yhteydessä jos on mennyt vanhaksi.
Tuskinpa parani yhtään mistään ellei sitten kuollut. Siihen nyt päättyvät kaikkien sairaudet.
Ethän pystynyt edes keksimään nimeä sairaudelle josta muka parani. Buahahahahahahaaaa