Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen tuplarokotettu, enkä aio osallistua kolmannelle kierrokselle.

Vierailija
11.12.2021 |

Miten muilla tuplarokotetuilla? Olen tehnyt harkintaa viime viikkoina kolmannen rokotteen ottamisen suhteen ja olen kääntynyt sille kannalle etten aio ottaa enempää tehosteannoksia. Tilastojen valossa näyttää siltä, että rokotuksilla ei ole merkittävää vaikutusta taudin leviämiseen ja kuolemien ehkäisyssä. Maat joissa rokotekattavuus on noussut on myös kuolemantapaukset kasvaneet. Tilastoissa on selvä ristiriita. Tämä on oma riskianalyysini ja aion jatkaa normaalia elämääni ilman tehosteannoksia. Kaksi vuotta on kulunut ja se on merkittävän pitkä ajanjakso yhden ihmisen elämässä.

Kommentit (824)

Vierailija
441/824 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan niin. 2 otin, nyt riittää. Ollut ihme hermojuttuja koko syksyn toisen piikin jälkeen. Siis jalkojen pistlyä, puutumista ym. Kaikissa labroissa kävin, eli ei liity mihinkään tunnettuun tautiin. Ei voi toki ”todistaa”, että rokotteeseen liittyy, mutta yhtä hyvin voi liittyä.

Vierailija
442/824 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon onnistunu hankkimaan jo 4. rokotteen. Väärällä nimellä onnistuu.

Ihanko 4 rokotetta? Kun väliksi suositellaan se 6 kk niin varmaankin sitten aloitit rokotukset 2 v sitten.

Että just joo on todella järkevää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/824 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkekokeeseen en aio osallistua.

Haittojen ilmaannuttua et saa korvausta mistään! Nohiskin tämän sanonut!

Et saa Buranastakaan mitään, aika moni siihenkin kuolee

Vierailija
444/824 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piikit ovat laukaisseet ja aktivoineet remissiossa olevia sairauksia. Mutta nehän sanookin, että vain terveenä rokotuksiin. Ainiin, mutta riskiryhmäläisethän ovat niitä sairaita. Mitä lie tästä seuraa. Jääpi nähtäväksi.

minun ukkini taas parani kroonisesta parantumattomasta jokapäiväistä lääkitystä vaativasta sairaudestaan noin 2 viikkoa toisen rokotteen jälkeen. Että siinä missä mielelläsi mässäilet  ajatuksella, että rokotteet ovat jotenkin paha, koska jossain joku sattui sairastumaan rokotteen jälkeen, niin muistapa, että jossain joku sitten sattuu mystisesti parantumaan. rokotekriittinen toki tuollaisen jälkeen alkaisiu luennoida miten rokote ei voi mitenkään parantaa ketään ja kun ei ole todisteita, että rokote paransi, niin ei voida sanoa, että ukkini parani rokotteen ansiosta, eikö niin?

tämän opetuksena sanon: että ÄLKÄÄ laukatko johtopäätöksiin vain siksi, että jollekin tulee joku oire (tai joku oire poistuu) rokotteen ottamisen jälkeen. Tottakai kaikessa voi olla kyse rokottevaiktuksesta, mutta voi olla myös ettei ole. Ihmiset ovat sairastuneet mystisesti ja äkillisesti jo ennen rokotteita, kuten myös parantuneet mystisesti ja äkillisesti ennen rokotteita.

Vierailija
445/824 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan sairastaa hyvin harva vakavasti. Rokotuksista sen sijaan tulee paljon haittoja ja ihan itse aiheutettuna. Valinta on jokaisen oma, samoin kannetut riskit. Oma valinta jokaisella.

Vierailija
446/824 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotehaitat on muuten luetteloitu merkeittän ema covid vaccine side effects. Bongasin sieltä omani.

Vierailija
447/824 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Rokotteita otetaan siksi, ettei terveydenhuolto ylikuormittuisi.

- Rokotteet ovat turvallisia ja sivuvaikutukset pääsääntöisesti hyvin lieviä.

- Ihmiset käyttävät kaikenlaisia lääkkeitä, kemikaaleja, suolaa, rasvaa, ja kaikenmaailman tappavaa skedua ilman huolen häivää, mutta rokote on nyt sitten maailman vaarallisin asia?

- Rokotteita joudutaan ottamaan niin kauan kun virus aiheuttaa vakavia oireita.

- Ns. rokotekriittiset auktoriteetit ovat useimmiten jotain (tai useampaa) näistä: mielenterveysongelmaisia, kaunaisia, itänaapurin palkkalistoilla, ä ärikoikeistoa, new age -hörhöjä, tai tekevät humpuukilla ihan pikku tiliä. Ja te apukoululaiset uskotte 👉👌

Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Älä ole pelle ja apukoulainen, vaan ota rokote 🙂

Missä sait tuuppaus-koulutuksesi, vai tuleeko se selkäytimestäsi? Vaikuttavaa!

Vierailija
448/824 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa onnellisia te, jotka voitte jatkaa työtänne ilman passia. Toki tilanne voi muuttua vielä, jos Suomi seuraa esim Saksaa. Mutta mitä tässä voi tehdä! En voi jättäytyä persaukiseksikaan ja olettaa yhteiskunnan elättävän. Enkä usko, että se elättääkään kauaa rokottamattomia tai passittomia. Joku pykälä siihen keksitään, että tuet evätään ja ainoa keino selviytyä on muiden ihmisten armeliaisuus, varastelu, loisiminen tai muu epämiellyttävä.

En oikein usko, että yritysten avainhenkilöitä on varaa altistaa rokotusriskeille. Siksi passia ei voida vaatia.

Kumppanini on erään globaalin suuryrityksen avainhenkilöitä ja hänelle työnantaja sanoi heti rokotteiden tultua jakeluun, että kaikki ottavat (ulkomailla työnantaja voi määrätä tuollaistakin). Hän matkustaa töiden vuoksi jatkuvasti ympäri tätä planeettaa ja tapaa maiden poliittista johtoa kuten muiden suuryritysten johtoa ja sielläkin - ylläri pylläri- ovat johdossa olevat ottaneet rokotteet ja näistä rokoteasioista puhutaan illanviettoja myöten ja keskustellaan eri maiden rokotusstrategioista muun muassa.

Ystäväni on lobbarina eu:ssa ja oikeasti sitten tuntee eu:n johtoa, "eliittiä", ja miksihän hekin ovat rokotteet ottaneet, kun rokote on niin paha.

En vain oikeasti usko sitä viestintää, että muka yritysten avainhenkilöitä ei rokoteta tai että he eivät saisi ottaa rokotetta. Yritysten avainhenkilöt muuten lähestulkoon aina matkustelevat paljon ympäri maailmaa lentokoneilla ja arvaapa pääsekö matkailemaan ilman  rokotteita? No ei pääse... KÄytännössä lentokoneeseen voit päästä negatiivisella testituloksella, mutta jos olet menossa maahan, jossa rokote vaaditaan, niin eipä se paljoa lohduta sitten, kun sinulta evätään rokottamattomana pääsy maahan mihin sinun piti mennä liikematkalle...

Vierailija
449/824 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä alapeukuttelee VPN:n avulla...

Just tää.

Vierailija
450/824 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotehaitat on muuten luetteloitu merkeittän ema covid vaccine side effects. Bongasin sieltä omani.

side-effect ei ole haitta, side-effect on sivuvaikutus.

Vierailija
451/824 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan niin monta rokotetta kuin tarpeen

Vierailija
452/824 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuntemanin koronan sairastaneet:

- pariskunta, 35+, hyväkuntoisia. Vaimo oli sairaalassa 2pv, ei teho-osastolla. Miehellä "tavallista veemäisempi flunssa"

- eläkeläisnainen, 65+. Ei tullut kovin kipeäksi mutta makuaisti meni kuukausiksi, unettomuutta ja päänsärkyä jatkui puolisen vuotta

- 45+ melko hyväkuntoinen mies. Tuli erittäin kipeäksi. Kävi sairaalassa, mutta pääsi kotiin tarkkailuun. Vuoteen omana ja vaimon hoivissa 1½ viikkoa

- 60+ erittäin kovakuntoinen mies. Teholle ja hengityskoneeseen. Ei ole vuodessa palautunut lähellekään ennalleen

- puolisen tusinaa koronapositiivista, oireet verrattavissa flunssaan. Osalla paljon flunssaa kovempia, osalla lievempiä, mutta ei sairaalakäyntiä

Rokotteesta ei ole tutuille seurannut flunssaa ja kuumetta ihmeellisempää. Eli pahimmillaan oireet vastanneet lievää koronaa.

Vierailija
453/824 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 2. rokotteesta rytmihäiriöitä. Rytmihäiriöitä oli lääkärin mukaan ”melko paljon”. Hävisivät kuitenkin noin viikon jälkeen. Pelkään, että sydämeni ei kestä uusia rokoteannoksia.

Vierailija
454/824 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sain ensimmäisestä piikistä kauheat nivelkivut ja toisesta järkyt rytmihäiriöt, niin kovat että välillä luulin kuolevani. En ota enää piikkiä.

Myös äitini sai rytmihäiriöt, joihin sai lääkityksen. Ensimmäistä kertaa elämässään 77 vuotiaana, sopivasti myös toisen piikin jälkeen.

Vierailija
455/824 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli käynyt kolmannessa rokotuksessa ja olivat alkaneet häneltä siellä kyselemään, että minkä rokotteen tahtoo ja lopulta antaneet vain puolikkaan rokoteannoksen. On tämä mennyt aivan käsittämättömäksi, ei hänellä ole mitään lääketieteen koulutusta, eikä tietotaitoa rokotteista. Mikseivät antaneet kokonaista rokoteannosta?

Modernasta on päätetty antaa vain puolikas annos kaikille. Sehän on vahvempaa. Kun nää meuhkaa näistä neljänsistä piikeistä meillä ei ole maassa edes tarpeeksi rokotteita kolmansiin annoksiin. Ei myöskään ole piikittäjiä tarpeeksi, etyä saatais vauhdilla kierros läpi.

Vierailija
456/824 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut minua tehosteita aika monista eri rokotteista, ja sekä lapsia että koiria käyttänyt säännöllisesti rokotettavana. En ymmärrä, miksi juuri tämän rokotteen pitäisi jotenkin riittää yhdellä/kahdella rokotteella, kun ei mikään muukaan rokote niin toimi.

Enpä yhtään ihmettele ettet ymmärrä kun kirjoituksesikin on apukoululaisen tasoa.

Minä taas ymmärrän, että kokeellisten piikillä kehoon tungettujen aineiden turvallisuus on niin ja näin.  Kyseinen piikki ei edes ole rokote vaan oli tehtävä rokotemuutos, että voidaan piikkiä kutsua rokotteeksi.

Vierailija
457/824 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain 2. rokotteesta rytmihäiriöitä. Rytmihäiriöitä oli lääkärin mukaan ”melko paljon”. Hävisivät kuitenkin noin viikon jälkeen. Pelkään, että sydämeni ei kestä uusia rokoteannoksia.

älä anna pelolle valtaa, vaan otat yhteyttä sinua tutkineeseen lääkäriin ja kysyt, että kannattaisiko sinun jättäää 3. rokote väliin, koska pelkäät, että rytmihäiriöt tulivat toisen rokotteen vuoksi. Lääkärilläsi on enemmän tietotaitoa arvioida riskit.

Vierailija
458/824 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan sairastaa hyvin harva vakavasti. Rokotuksista sen sijaan tulee paljon haittoja ja ihan itse aiheutettuna. Valinta on jokaisen oma, samoin kannetut riskit. Oma valinta jokaisella.

-

Rokotehaitan sairastaa hyvin harva vakavasti. Itse koronasta sen sijaan tulee paljon haittoja ja ihan itse aiheutettuna, jos ei ole ottanut rokoteta. Valinta on jokaisen oma, samoin kannetut riskit. Oma valinta jokaisella, vaikka tieteeseen perustuva faktatieto puhuu täydellisen selkeästi rokotteen otamisen puolesta.

-

Korvauksia on maksettu eniten lievistä ohimenevistä haitoista, kuten kuumeilusta ja rokotuskäden kivusta. Vakavat haittavaikutukset ovat edelleen erittäin harvinaisia sekä aikuisilla että lapsilla

-

https://yle.fi/uutiset/3-12208587

Vierailija
459/824 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkekokeeseen en aio osallistua.

Haittojen ilmaannuttua et saa korvausta mistään! Nohiskin tämän sanonut!

Et saa Buranastakaan mitään, aika moni siihenkin kuolee

Kuka pakottaa popsimaan Buranaa? Mä en ole koskaan sitä syönyt.

Vierailija
460/824 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta on ollut onni, että edetään hitaammin täällä Suomessa ja saadaan nähdä esim Israelin esimerkkiä, jossa alkaa jo viides kierros. Mun usko THL ää kohtaa on nousemassa. He eivät hätiköi ja pääsevät puntaroimaan maailman tilannetta. Ei olisi hääviä olla tutkija siellä juuri nyt. He, jos jotka kaipaisivat tsemppiä

Oon samaa mieltä. Hyvä että emme hätiköi. Hyvä että Nohynek ehdotti pidempää rokotusväliä kuin muissa maissa.

Olen itse rokottamaton mutta sairastin koronan 20 kk sitten.