mielipiteenne asiallisena kiitos
Ravintolaillan päätteeksi nainen ja mies päätyy samaan sänkyyn, nainen kertoo ehkäisyn olevan 100% varmuudella kunnossa! Tyhmää, mutta mies luottaa tilanteessa, myös siihen, ettei tautejakaan ole. Muutaman kk jälkeen nainen on onkinut miehen tiedot ja ilmoittaa raskaudesta! Mies ei luonnollisestikkaan ilahdu uutisesta! Nainen kiristää raskaudella kaikin tavoin, millä vaan pystyy! Lapsi syntyy, mutta isän tuntee ei! Päinvastoin! Suomen lakihan ei suojele miestä, ainoastaan äitiä ja lasta! Kertokaa, onko mielestänne tämän petoksen tehnyt nainen ollut reilu lastaan tai tätä miestä, joka tahtomattaan joutui isäksi, kohtaan?
Kommentit (122)
Lähtökohtaisesti en kaipaa mielipiteitä niiltä naisilta jotka yötä keinoa käyttää, mutta tarkennuksena isällä ei lle mitään positiivisia tunteita lasta eikä tämän yh- äitiä kohtaan! Ilmeisesti sinulle aihe on herkkä!
Siis luottaa ehkäisyyn ja siihen, että tauteja ei ole?
Miten naisen valitsema ehkäisy vaikuttaa tauteihin. Kuten jokaisen 12-vuotiaan pitäisi tietää, niin ainoastaan kondomi estää tartunnat.
Eli niin makaa kuin petaa. Siitä vain elareita maksamaan.
Mies voi katsoa vain peiliin, sieltä se vika löytyy! Turha kitistä jälkeenpäin, jos ei suostu kumia käyttämään.
Mehän emme siis nyt varmuudella tiedetä, oliko ehkäisyä vai ei, joten mies maksakoon.
Mä olen sitä mieltä, että koskaan ei harrasteta seksiä ilman varmaa ehkäisyä eikä panna ketään puolituntematonta ilman kumia. Ei koskaan.
Ihan miehen oma syy.
Mies on ihan yhtä paljon vastuussa, jos suostuu yhdyntään ilman kondomia. Tai vaikka kondomin kanssakin, jos se hajoaa vaikka, mies on yhtä lailla vastuullinen. Ei pidä panna jos ei ole valmis mahdollisen raskauden seurauksiin.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:53"]
Mä olen sitä mieltä, että koskaan ei harrasteta seksiä ilman varmaa ehkäisyä eikä panna ketään puolituntematonta ilman kumia. Ei koskaan. Ihan miehen oma syy.
[/quote]Tähän. Kukaan ei voi pakottaa miestä olemaan tekemisissä äidin ja lapsen kanssa, mutta elatusvastuu miehen pitää kantaa, kun suojaamattomaan seksiin rupesi.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:50"]
Lähtökohtaisesti en kaipaa mielipiteitä niiltä naisilta jotka yötä keinoa käyttää, mutta tarkennuksena isällä ei lle mitään positiivisia tunteita lasta eikä tämän yh- äitiä kohtaan! Ilmeisesti sinulle aihe on herkkä!
[/quote]
Tällaiset "Ilmeisesti aihe on sinulle herkkä" -kommentit vain tietysti vahvistavat sitä, että itse olet heikoilla.
Minulla on ihan vain aviomiehelleni lapsia.
Mutta, jos haluat jotain kiinnostusta tähän ketjuun, niin kerro enemmän. Vaistosin aloituksesta, että kyseessä on oma miehesi. Kerro, jos olen oikeassa, kerro siinäkin tapauksessa, jos olen väärässä.
Ole rehellinen. Ainoastaan sillä tavoin voi saada aitoja kannanottoja.
Jep molempien "vika" kun eivät kondomia käyttäneet. Ja vaikka olisivat käyttäneet kondomia, on raskaus silloinkin mahdollinen eli jos pippelinsä pimpsukkaan tunkee niin täytyy aikuisen ihmisen tietää, että vauva voi tulla ja molemmat ovat siihen yhtä vastuullisia. Ei lieventäviä asianhaaroja paitsi raiskaustilanteessa, joka ei nyt kuulu tähän tilanteeseen.
no onneksi yh mamma saa ihan yksin kantaa vastuunsa tästä pikku murustaan! Eiköhän pistä miettimään kun skidi alkaa kyselemään isää kun muillakin on!
Noin tyhmälle miehelle ei kannattaisi lasta tehdä. Lähtökohdat isyyteen ovat huonot ja kun kuulostaa siltä että äiti ei ilman isää pärjää - jota ei edes tunne - niin olisikohan parasta antaa lapsi adoptoitavaksi. Juridisesti ja moraalisesti mies on naisen kanssa ihan yhtä paljon vastuussa lapsesta, koska kaiken järjen ja kokemuksen mukaan ihan vapaaehtoisesti on pannut ja vielä paljaalla. Todellisuudessa äiti kyllä taitaa jäädä yksin lapsen kanssa ja vaikka mieheltä jotain elareita saisikin niin Suomessa maksettavaksi vaaditut elarit ovat naurettavan pienet.
Ei kannata ilman kondomia koskaan, ei kannata luottaa tuntemattoman sanaan. Paitsi, että ihan tutulle kävin niin, että oli kuulemma ainoa isäehdokas, mutta dna-testiin mukaan ei isä ollutkaan. Hän oli jo valmis kantamaan vastuunsakin, mutta eipä tarvinnutkaan.
Eihän se reilua ole ollut ei, mutta vastuu oli kyllä 50% miehen tuossa tilanteessa.
Mies pukekoon kiltisti kondomin kolmanteen jalkaansa, jos lasta ei halua! Tyhmyydestä yleensä sakotetaan ja se on pirun oikein. Kuka idiootti ihan oikeasti luottaa tuntemattamaan tai edes puolituntelmattomaan?!
Eli persusbiologian tunti viidenneltä luokalta tälleKIN epelille olisi ihan poikaa. Aina siis aina ehkäisystä huolimatta, kun mies ja nainen on yhdynnässä niin raskaus on mahdollista. Jos on valmis aikuistenleikkeihin niin siitä pitää vastuu myös aina kantaa.
Lompakkoloinen, kuten kaikki naista puolustelevat ketjussa. Säälittävää toimintaa naiselta, vertaisin raiskaukseen. Jopa pahempi rikos mielestäni.
Ihmettelen lähinnä, miten äiti voi päättää pitääkö lapsen, mutta mies ei! Ja minkälainen elämä pn lapsella, joka ei tiedä mitään isästään! Kiva alkaa tapailemaan jotain ihmistä, kun ei tiedä onko kenties sukulaisia! Mutta kun nainen sen päätöksen tekee, kantakoon vastuun! Kyllähän noita epätoivoisia on jotka ei muullatavoin itselleen lasta saa! Sääli vaan isättömänä kasvavaa lasta ! Ei kiva!
Molempien vika: miehen vika, koska ei käyttänyt kondomia ja naisen vika, kun huijasi miestä. Minusta naisella ei kuitenkaan ole oikeutta vaatia mitään, mies jos haluaa olla kunnollinen niin maksaa sitten esim. minimielarit. Mutta en ihmettele miehiä, jotka eivät halua maksaa. Sen sijaan ihmettelen naisia, jotka tekevät noin. Ja olen nainen itsekin.
Kuka tuossa kärsii eniten, no lapsi. Lapsella on tuollainen mätämuna äitinä ja isänä ihminen, joka ei isäksi halua. Siinä ei paljoa mahdollinen perintö sitten joskus lämmitä mieltä.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:31"]
Ravintolaillan päätteeksi nainen ja mies päätyy samaan sänkyyn, nainen kertoo ehkäisyn olevan 100% varmuudella kunnossa! Tyhmää, mutta mies luottaa tilanteessa, myös siihen, ettei tautejakaan ole. Muutaman kk jälkeen nainen on onkinut miehen tiedot ja ilmoittaa raskaudesta! Mies ei luonnollisestikkaan ilahdu uutisesta! Nainen kiristää raskaudella kaikin tavoin, millä vaan pystyy! Lapsi syntyy, mutta isän tuntee ei! Päinvastoin! Suomen lakihan ei suojele miestä, ainoastaan äitiä ja lasta! Kertokaa, onko mielestänne tämän petoksen tehnyt nainen ollut reilu lastaan tai tätä miestä, joka tahtomattaan joutui isäksi, kohtaan?
[/quote]
Juurikaan en tästä selvää saa! "Lapsi syntyy, mutta isän tuntee ei! Päinvastoin! " Mitä tämä tarkoittaa?
Kerro ap, mikä tilanne on konkreettisesti. Onko miehesi huijattu sänkyyn mielestäsi vai miksi olet selvän tunnekuohun vallassa asiasta.
En tiedä, osaatko muutenkaan kirjoittaa asiallisesti, esim. ilman kahta koota sanaan luonnollisestikaan.
Vaikuttaa jonkin wt-eukon parvekevuodatukselta koko avaus. Sorgen!