Pakkoruotsista jankkaajat..
Miten jaksatte jankata koko ajan "pakkoruotsi pois". Ajattelette että mihin tarvitsemme ruotsinkieltä, kun ei ole vain kuin vähän ruotsinkielisiä jne, jne.
Miksi valitatte lastenne ILMAISESTA koulutuksesta. Mielipiteenne kuulostaa hyvin junttimaiselta. Onko teillä jäänyt traumaattisia kokemuksia lapsuudesta??
Miksi teidän pitäisi saada päättää tämäkin asia lastenne puolesta ja jos lapsilta kysytään, he eivät haluaisi opiskella varmasti yhtään mitään.. Itsekkin yläasteella vihasin "pakkoruotsia". Mutta myöhemmin olen innostunut kielen opiskelusta ja sain hyvän pohjan peruskoulussa.
Antakaa "pakkoruotsin" olla. Ette te joudu sitä enää opiskelemaan. Hyvää yleissivistystä lapsille. Ps. Enkä ole ruotsalainen, ruotsinkielinen tai asu rannikolla..
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:14"]
Miten jaksatte jankata koko ajan "pakkoruotsi pois". Ajattelette että mihin tarvitsemme ruotsinkieltä, kun ei ole vain kuin vähän ruotsinkielisiä jne, jne. Miksi valitatte lastenne ILMAISESTA koulutuksesta. Mielipiteenne kuulostaa hyvin junttimaiselta. Onko teillä jäänyt traumaattisia kokemuksia lapsuudesta?? Miksi teidän pitäisi saada päättää tämäkin asia lastenne puolesta ja jos lapsilta kysytään, he eivät haluaisi opiskella varmasti yhtään mitään.. Itsekkin yläasteella vihasin "pakkoruotsia". Mutta myöhemmin olen innostunut kielen opiskelusta ja sain hyvän pohjan peruskoulussa. Antakaa "pakkoruotsin" olla. Ette te joudu sitä enää opiskelemaan. Hyvää yleissivistystä lapsille. Ps. Enkä ole ruotsalainen, ruotsinkielinen tai asu rannikolla..
[/quote]
Kiitos kun paljastit ihan vain vähä-älyinen vajakki. Vuodatuksesi olisi jotenkin voinut ymmärtää jos olisit ruotsinkielinen itse.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4407184/ketju/millainen_ihminen_kannattaa_pakkoruotsia
Löydät itsesi listasta.
Puolustelisitko samoin argumentein myös pakkovenäjää ja pakkosaksaa? Miksi juurin nimenomaan ruotsin kielen pitää olla pakollista?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:14"]
Miksi valitatte lastenne ILMAISESTA koulutuksesta. Mielipiteenne kuulostaa hyvin junttimaiselta. Onko teillä jäänyt traumaattisia kokemuksia lapsuudesta??
Miksi teidän pitäisi saada päättää tämäkin asia lastenne puolesta ja jos lapsilta kysytään, he eivät haluaisi opiskella varmasti yhtään mitään.. Itsekkin yläasteella vihasin "pakkoruotsia". Mutta myöhemmin olen innostunut kielen opiskelusta ja sain hyvän pohjan peruskoulussa.
Antakaa "pakkoruotsin" olla. Ette te joudu sitä enää opiskelemaan. Hyvää yleissivistystä lapsille. Ps. Enkä ole ruotsalainen, ruotsinkielinen tai asu rannikolla..
[/quote]
Miten niin ei joudu enää opiskelemaan? Mä olen 32 ja joudun edelleen sitä paskaa opiskelemaan yliopistossa. Mitä vitun yleissivistävää siinä muka on? Ei kieli ole yleissivistystä. Ja ihan yhtälailla se paskakieli vitutti peruskoulussa ja lukiossa ja amiksessa, eli mikä idioottimainen argumentti se nyt olisi, että itse ei enää tartte opiskella? Jos mä hakkaan sut pesäpallomailan kanssa, niin mitä se sua haittaa, kun sehän tapahtui jo hetki sitten kun hetken odottelet.
No mielestäni, mikä kieli vaan on hyvä sivistystä. Mutta naapurimaamme sattuu olemaan ruotsi. Niinkuin venäjäkin, joten en näe pahaa siinä olisi hyvää osata molempia. Voitais lisätä "pakkovenäjä" vielä listalle.. Valinnaisena sen saa ottaa, mutta lapset eivät halua yleensä valita tuollaisia aineita, vaan liikkaa, atk, köksä jne.. Olisihan lasten hyvä osata edes vähän venäjää. AP
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:30"]
No mielestäni, mikä kieli vaan on hyvä sivistystä. Mutta naapurimaamme sattuu olemaan ruotsi. Niinkuin venäjäkin, joten en näe pahaa siinä olisi hyvää osata molempia. Voitais lisätä "pakkovenäjä" vielä listalle.. Valinnaisena sen saa ottaa, mutta lapset eivät halua yleensä valita tuollaisia aineita, vaan liikkaa, atk, köksä jne.. Olisihan lasten hyvä osata edes vähän venäjää. AP
[/quote]
En kannata kummankaan pakkoa, mutta pakkovenäjä olisi sentään oikeasti hyödyllisempää kuin pakkoruotsi. Venäjä on Suomen suurin kauppakumppani ja venäläiset osaa tosi huonosti englantia toisin kuin ruotsalaiset.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:14"]
[/quote]
Miten niin ei joudu enää opiskelemaan? Mä olen 32 ja joudun edelleen sitä paskaa opiskelemaan yliopistossa. Mitä vitun yleissivistävää siinä muka on? Ei kieli ole yleissivistystä. Ja ihan yhtälailla se paskakieli vitutti peruskoulussa ja lukiossa ja amiksessa, eli mikä idioottimainen argumentti se nyt olisi, että itse ei enää tartte opiskella? Jos mä hakkaan sut pesäpallomailan kanssa, niin mitä se sua haittaa, kun sehän tapahtui jo hetki sitten kun hetken odottelet.
[/quote]
Epäilen, että olet opiskelet yliopistossa. Ainakin ammattikoulussa, ruotsinkieli on vain ammattisanastoa ja huimat 1 opintoviikkoa. Luulisin yliopistossakin, että liittyy opintolinjaasi.
Pakkoruotsin puolustajilla ei paljon päässä liiku. Totaalisia riemuidiootteja, jotka luulee jotenkin olevansa sivistyneitä.
Siinä tuli taas muutama tyypillisin pakkoruotsituksen klisee. En edes jaksa alkaa korjaamaan, mutta tuolta voit katsoa vastaukset perusteluineen typerille väitteillesi.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:37"]Pakkoruotsin puolustajilla ei paljon päässä liiku. Totaalisia riemuidiootteja, jotka luulee jotenkin olevansa sivistyneitä.
[/quote]
Tästä kommentista sen sijaan huokuu sivistys, älykkyys, muiden kunnioittaminen, käytöstavat ym. tavoiteltavat ominaisuudet.
Vanhemmat eivät tajua, kuinka paljon tekevät hallaa lapsilleen, kun iskostavat heihin pienestä pitäen kuinka sitten yläasteella alkaa se pakkoruotsi, joka on ihan paskaa jne. Miten kukaan lapsi voisi sitä motivoituneena opiskella, kun omat vanhemmat eivät arvosta pätkän vertaa. Ruotsin numero on kuitenkin päättötodistuksessa. Eikö voisi sen verran lastaan ajatella, että nielisi oman inhonsa ko. kieltä kohtaan ja kannustaisi lastaan opiskelemaan sitä kunnolla. En usko, että siitä kuitenkaan kenellekään haittaa on jos osaa ruotsia edes välttävästi. Kun sitä nyt ainakin toistaiseksi pitää lukea.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:24"]
http://www.vauva.fi/keskustelu/4407184/ketju/millainen_ihminen_kannattaa_pakkoruotsia
Löydät itsesi listasta.
[/quote]
No mä vastasin tuohon ketjuun enkä löytänyt itseäni tuosta listasta.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:42"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:37"]Pakkoruotsin puolustajilla ei paljon päässä liiku. Totaalisia riemuidiootteja, jotka luulee jotenkin olevansa sivistyneitä. [/quote] Tästä kommentista sen sijaan huokuu sivistys, älykkyys, muiden kunnioittaminen, käytöstavat ym. tavoiteltavat ominaisuudet.
[/quote]
Sori, mutta en pysty kunnioittamaan idiootteja jotka vaatii että heidät otetaan tosissaan. Tosin ethän sinä tyhmyydellesi mitään voi.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:37"]
Pakkoruotsin puolustajilla ei paljon päässä liiku. Totaalisia riemuidiootteja, jotka luulee jotenkin olevansa sivistyneitä.
[/quote]
Mulle taas tulee näistä pakkoruotsijankuttajista aika kielteinen kuva todella ehdottomina ihmisinä. Muistelen, kun aiemmin täälläkin on ollut hienoja perusteluja pakkoruotsia vastaan, nyt täällä on pelkästään jankuttajia, jotka haukkuvat ja jankuttavat, eivät niinkään keskustele. :/
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:44"]
Vanhemmat eivät tajua, kuinka paljon tekevät hallaa lapsilleen, kun iskostavat heihin pienestä pitäen kuinka sitten yläasteella alkaa se pakkoruotsi, joka on ihan paskaa jne. Miten kukaan lapsi voisi sitä motivoituneena opiskella, kun omat vanhemmat eivät arvosta pätkän vertaa. Ruotsin numero on kuitenkin päättötodistuksessa. Eikö voisi sen verran lastaan ajatella, että nielisi oman inhonsa ko. kieltä kohtaan ja kannustaisi lastaan opiskelemaan sitä kunnolla. En usko, että siitä kuitenkaan kenellekään haittaa on jos osaa ruotsia edes välttävästi. Kun sitä nyt ainakin toistaiseksi pitää lukea.
[/quote]
Sinä et tajua kuinka paljon teet hallaa kun edistät pakkoruotsin pysymistä jatkossakin.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:42"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:37"]Pakkoruotsin puolustajilla ei paljon päässä liiku. Totaalisia riemuidiootteja, jotka luulee jotenkin olevansa sivistyneitä. [/quote] Tästä kommentista sen sijaan huokuu sivistys, älykkyys, muiden kunnioittaminen, käytöstavat ym. tavoiteltavat ominaisuudet.
[/quote]
Luuletko olevasi jotenkin sivistynyt kun kannatat pakkoruotsia? Et ole, nolaat vain itsesi. :)
Mobiili