Kuinkahan paha pysyvä arpi mulle jää naamaan? :( Mies löi
niin että mun alahampaat tuli kirjaimellisesti ihosta läpi, se on nyt tikattu mut minusta jälki on tosi röpelöistä ja huonoa, n. viiden sentin mittainen ruma haava, ja harvaan parsittu :( Voikohan sitä parannella enää jälkikäteen mitenkään, siis ommella vaik uusiks yksityisellä? Itkettää ja harmittaa kun tuntuu että naama on nyt ihan pilalla, tuskin tuota mikään meikkikään peittää ja oon vasta 22v :(
Kommentit (154)
Ihan kauheaa! Voimia hirveesti ap! Ja mene sinne poliisille takas, menethän?
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:50"]
Voi ap.. Olen samanikäinen ja viime vuonna olin vastaavassa tilanteessa, hieman ehkä lievempänä. Minua ei tarvinnut tikata, vaikka alahuuleni oli todella hurjan näköinen ja pitkään. Kyllä me nuoret pystytään korjaamaan itsemme uskomattoman hyvin! "Onneksi" mun eksä häpäisi tavarani ainoastaan heittämällä ne rappukäytävään ja ainoastaan astiat hajosivat.. Erosta on vasta pari kuukautta ja mä voin nyt niin hyvin! Koira ja ystävät ovat tukena ja lohduttaa, onneksi on sinullakin. Pahin on sinullakin toivottavasti jo ohi..
[/quote]
Kiitos kun kirjoitit ja hienoa, että sinä voit nyt hyvin <3 Antaa ehkä jotain pientä toivoa, vaikka itse oon niin romuna nyt etten ikinä ennen. Miten pääsit miehestä eroon, pitikö hankkia lähestymiskielto ja jos asuitte yhdessä, miten pian ja mitä kautta sait oman kämpän? AP
[/quote]
Ei tarvinnut hankkia lähestymiskieltoa, mies rauhoittui heti kun poistuin kuvioista. Siitä olin todella yllättynyt! Että sinänsä onnekas tilanne. Pääsin lähtemään heti vanhempieni luokse, vaikka kamalalta tuntui kertoa mitä oli taas tapahtunut. Osasivathan hekin jo arvata asian. Olin jo niin valmistautunut eroon, jopa kuukausia ennen kuin pääsin lähtemään, niin kaikki sujui oikein sulavasti.
Enemmän mua säälittää se mies. Tuntui, että hän oikeasti yritti muuttua. Oivalsin kumminkin, että mikään rakkaus tai muukaan mitä minä teen voinut vaikuttaa häneen ja hänen tulisi itse tehdä ne muutokset itsessään.
Kevät saapuu ja voin pitkästä aikaa hengähtää. Tuntuu niin hyvältä nyt, kun ei tarvitse pelätä.
t.162
Oon tehny pahoinpitelystä rikosilmoituksen. En tiedä mitä siitä seuraa kun mies ei aio tunnustaa. Eilen ootti uus järkytys, lähes pahempi jos voi olla. Kaverini oli mieheen tekstiviestein yhteydessä voiko häipyä siks aikaa kun haetaan mun kamat kotoa, vai pitääkö ne hakea poliisin kans. Mies vastas sille ihan asiallisesti ajankohdan jolloin voidaan tulla hakee ja lupas olla poissa sieltä. Varalta otettiin viel toinen kaveri mukaan ja mentiin kolmisin, ei se tosiaan ollu kotona mutta ei siellä ollu mun kamojakaan, tai oli, kaikki paskana ja tuhottu. Vaatteet, verhot, vuodevaatteet ym tekstiilit revitty ja sotkettu johonkin maaliin ja muihin mönjiin, astiat, korut, kosmetiikat ja koriste-esineet rikottu ja sotkettu, kirjat, mun valokuva-albumit ja kaikki opiskelumatskuni revitty ja poltettu, läppäri, ompelukone ja kamera hajotettu, vähät huonekalut jotka MINÄ omistin (melkein kaikki irtaimisto oli miehen) palasina. Lysähdin vaan järkytyksestä itkemään ja oksentamaan siihen lattialle. Koko mun "elämä" mitä siitä vaatimattomasti oli materian muodossa, on hävitetty. Mullei ole enää mitään. Paitsi henki ja koirat ja vaatteet päällä ja kännykkä ja lompakko ja käsilaukku. Ja hammasharja, jonka ostin matkalla kun lähdin evakkoon. En tienny, että voi näin häväistyksi ja riistetyksi ihminen ittensä tuntea, oon ihan hajalla ja samalla turta, ja kyyneleetki varmaan kohta loppu :(. AP
JÄRKYTTÄVÄÄ. Kai teit uuden rikosilmoituksen tuosta omaisuutesi tuhoamisesta??? Sulle kuuluu tuntuvat korvaukset, ei äijä voi noin vain hajottaa kaikkea sun omaisuutta ilman että joutuu vastuuseen!
Ehkä olisi kannattanut mennä poliisin kanssa sinne, niin poliisi olisi nähnyt tuon hävityksen. Voit myös mennä sinne poliisin kanssa uudestaan, mutta lieneekö mies jo siivonnut? Rikosilmoitusta vaan menemään! Toivon että kusipää exäsi saa ansaitsemansa rangaistuksen.
Ihan kamalaa :/ tuo mies on pakko saada vastuuseen ja oikeuden eteen ja hoitoon !! Seuraavaksi käy huonosti jollekin muulle naiselle.
Minä sain mieheltä turpiin niin että alahuuli turposi. Venäläinen lääkäri sanoi, että jos oli eka kerta, ei tehdä rikosilmoitusta. Tämä harmittaa edelleen etten tehnyt :(
En ole jaksanut vielä tehdä tai ees aatella uusia rikosilmoituksia. Hyvä kun oon jaksanu hengittää ja syödä vähän patistettuna - onneks on ystäviä, ettei ihan yksin tartte olla ja on katto pään päällä. Viime yönä vaan itkin ja tärisin ja jos hetkeks nukahdin, näin hirveitä painajaisia. Ei mulla oo ikinä ollu tämmösiä pelkotiloja, en oo uskaltanu yksin edes astua ulos enää, koiralenkillekin piti kaverin tulla mukaan :( Tuo omaisuuden tuhoaminen jotenki vaikutti vielä enemmän muhun kuin pahoinpitely(t). Kai mun pitää kohta mennä lääkäriin ihan mt-puolelle :( AP
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:48"]Minä sain mieheltä turpiin niin että alahuuli turposi. Venäläinen lääkäri sanoi, että jos oli eka kerta, ei tehdä rikosilmoitusta. Tämä harmittaa edelleen etten tehnyt :(
[/quote]
Mitääähh ?!? Sinun olisi pitänyt tehdä myös lääkäristä ilmo !!
No on ne lääkärit sen verran lukeneet ja nähneet että osaavat päätellä syyn vamman laadusta. Ota yhteys samaan lääkäriin uudestaan ja tee se rikosilm., seuraavaksi lähtee ehkä jo henki jos vielä sen miehen kans olet tekemisissä. Hae myös lähestymiskielto. Kerrot kaikki poliisille etkä mieti uskotaanko sua vai ei. Tod. näk. uskovat, harva kännissä teloo hampaitaan ulos leuasta ja ovat niin paljon väkivaltaa nähneet että ei heillä ole syytä epäillä sanojasi. Lääkäri ehkä tajusikin syyn mutta älysi olla hiljaa koska mies oli mukana. Tavarasi saat poliisn kanssa ulos asunnosta mutta toimi nopeasti.
Voiko sun ystävät auttaa tuossa rikosilmoitusten tekemisessä ym? On tärkeää saada asiat mahdollisimman pian eteenpäin, että mies saadaan vastuuseen. Mt-puolelle meneminen ei ole ollenkaan huono ajatus, sillä tää on niin traumaattinen kokemus että saatat tarvita kriisiapua.
Otitteko kuvia ystävienne kanssa tavaroistanne? Jos otitte niin uuden rikosilmoituksen kanssa ei ole niin kiirettä, voit kuvien ja ystävien avulla todistaa miehen tekoset.
Uskon kyllä miten arvottomaksi tuo saa olosi, mutta onneksi sinulla on vielä tärkeitä ihmisiä ja koirat elämässäsi. Muista, että sussa ei ole mitään vikaa ja älä luule että tämänhetkinen olotilasi olisi mitenkään erikoinen. On ihan sallittua tuntea nyt noin, mutta usko tai älä; se menee pian ohi! Paljon voimia sulle!<3
Kaksi neuvoa:
- jätä mies
- pidä korkki kiinni
Jälkimmäinen neuvo varmistaa että pysyt kaukana miehestä.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:55"]
No on ne lääkärit sen verran lukeneet ja nähneet että osaavat päätellä syyn vamman laadusta. Ota yhteys samaan lääkäriin uudestaan ja tee se rikosilm., seuraavaksi lähtee ehkä jo henki jos vielä sen miehen kans olet tekemisissä. Hae myös lähestymiskielto. Kerrot kaikki poliisille etkä mieti uskotaanko sua vai ei. Tod. näk. uskovat, harva kännissä teloo hampaitaan ulos leuasta ja ovat niin paljon väkivaltaa nähneet että ei heillä ole syytä epäillä sanojasi. Lääkäri ehkä tajusikin syyn mutta älysi olla hiljaa koska mies oli mukana. Tavarasi saat poliisn kanssa ulos asunnosta mutta toimi nopeasti.
[/quote]
et sitten jaksanut lukea koko ketjua.. t. ohis
Hei vaikka olet kuin puhki nyt sinun on PAKKO soittaa uudestaan poliisille että tulee heti kuvaamaan ja katsomaan tavaroidesi kunnon! Muuten voi olla ettet saa korvauksia. Nyt ei ehkä kiinnosta mutta mtöhemmin ei ole enää mahdollista. Soita HETI poliisit ja käske hakemaan sinut ja ystäväsi kyytiin ja menkää katsomaan tavarasi. Sitten saat levätä vähän
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:00"]
Otitteko kuvia ystävienne kanssa tavaroistanne? Jos otitte niin uuden rikosilmoituksen kanssa ei ole niin kiirettä, voit kuvien ja ystävien avulla todistaa miehen tekoset.
Uskon kyllä miten arvottomaksi tuo saa olosi, mutta onneksi sinulla on vielä tärkeitä ihmisiä ja koirat elämässäsi. Muista, että sussa ei ole mitään vikaa ja älä luule että tämänhetkinen olotilasi olisi mitenkään erikoinen. On ihan sallittua tuntea nyt noin, mutta usko tai älä; se menee pian ohi! Paljon voimia sulle!<3
[/quote]
Ei otettu kuvia. Ei me tajuttu siinä tilanteessa. Mun kaverit järkyttyi myös tosi kovasti siitä näystä mikä siellä oli vastassa, ja ne keskittyi vaan saamaan mut ulos sieltä pian kun hajosin ihan täysin. :( Voi ne todistaa tietenkin mitä näki, mutta riittääkö se, en tiiä. Luojan kiitos on koirat hengissä.. niin monesti kännissä se uhkas ne tappaa, en uskonu että oli yhtään tosissaan, nyt uskon että ois voinutkin :(( Pelkkä ajatus oksettaa. Ja mä vielä kuvittelin jotenkin tuntevani sen ihmisen. AP
Nyt helvettiin jonnet trollaamasta täältä!!
AP todellakin sun on nyt jaksettava soittaa poliisille, et voi päästää miestä noin helpolla. Sun pitää ja kuuluu saada korvaukset hänen tuhoamastaan omaisuudesta. Muista myös hakea lähestymiskielto!
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 11:53"]
Vanhoja haavoja ei voi ommella uudestaan.
Mies pahoinpitelee ja sä olet huolissasi siitä mille näytät??
[/quote]
No totta helvetissä olen huolissani jos mun naama on loppuelämän ajan nyt pysyvästi "pilalla", ja jatkuva muisto siitä kusipäästä loistaa muistutuksena joka kerta kun peiliin katson!! Mikä sua vaivaa? Haluaisitko ite nuorena naisena isoja rumia arpia naamaas? Tottakai se miehen väkivaltaisuus on MYÖS ongelma ja siksihän minä sitä olin jättämässäkin, ja just siks sain tän helvetin vamman! Misä sun empatia ja inhimillisyys on??! AP
[/quote]
Oot niin nuori, että iho korjaa vielä hyvin itse itsensä. En osaa lääketieteellisesti selittää, mutta kyllä se paranee.Mulla on kokemusta. Kunhan et revi ja näprää sitä. Anna olla vaan rauhassa.
Surullista koko tapahtuma. Onneksi sulla ystävä, joka nyt majoittaa. Älä mene takaisin. Tee rikosilmoitus. Vamma olisi kannattanut kuvata heti tuoreeltaan mutta ei vieläkään ole myöhäistä. Tsemppiä. Kyllä sä pärjäät, kunhan pääset eroon tuosta miehestä.
Miten menee ap?