Onko sinulla salainen numero ja/tai salaiset osoitetiedot?
Mulla on salattu kaikki mahdollinen, puhelinnumero, osoitetta ei saa mitään kautta ja auton rekisterinumeron avulla tulee vain nimi, eli sitäkään kautta ei saa osoitetta tai edes paikkakuntaa.
Syy: En vain halua että kuka vain voi onkia osoitetietoni tai numeroni helposti. Se riittää että kaverit ja sukulaiset tietää tietoni. Kukaan ulkopuolinen ei numeroani tai osoitettani tarvitse. Tottakai viranomaisilla ja virastoilla on tietoni, mutta tarkoitankin tässä nyt yksityishenkilöitä.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:52"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 23:55"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 23:53"]
Muuten kaikki on salattu mutta puhelinnumeroa ei koska silloin ei numeroani näytetä soittajalle.
[/quote]
Kyllä se salainenkin numero näkyy soittajalle ellet ole laittanut puhelimen asetuksista että piilota numero.
[/quote]
Eipä vaan näy, kokeiltu on! Soneran liittymä ja Samsung Galaxy -yhdistelmä.
Kun Soneran sivuilta muutan numeroni salaiseksi niin saman tien soittaessani näkyy vastaanottajalla "tuntematon numero soittaa".
Vai mitä olen tehnyt väärin?
[/quote]
Oman puhelimen asetuksista mene asettamaan, että numero näkyy soitettaessa
[/quote]
No, kokeilen vielä kerran. Kiitos.
Miten osoitetiedon voi salata? Entä sen, ettei rekkarin perusteella löydy kuin nimi?
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:22"]
Miten osoitetiedon voi salata? Entä sen, ettei rekkarin perusteella löydy kuin nimi?
[/quote]
Yhteydenotto Maistraattiin, yhteydenotto Trafiin. Yksi puhelu tai lomake riittää.
Jos olette ostaneet Klarnalla jotain niin se niistä salauksista. Kaikki tietonne on helposti saatavilla netistä. Kalrnalla kun pelaa ruotsin tietosujalain kanssa, eikä suomen.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:29"]
Jos olette ostaneet Klarnalla jotain niin se niistä salauksista. Kaikki tietonne on helposti saatavilla netistä. Kalrnalla kun pelaa ruotsin tietosujalain kanssa, eikä suomen.
[/quote]
Täh?
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:22"]
[/quote]
Yhteydenotto Maistraattiin, yhteydenotto Trafiin. Yksi puhelu tai lomake riittää.
[/quote]
Tuon kaiken voi tehdä netissä verkkopankkitunnuksilla
Klarna tietosuoja olematonta - käyttäjätiedot vaarassa!
Netissä on jos jonkinmoista maksupalvelua. Itse suosin Bittirahaa ja siellä missä se ei käy, PayPalia, jotta minun ei tarvitse antaa luottokorttitietojani millekään kolmannelle osapuolelle ja väärinkäytösten riski pysyy kurissa. Suomessa ja pohjoismaissa yksi suosittu laskupalvelusysteemi on Klarna. Valitettavasti.
En ole koskaan tehnyt tiliä Klarnaan, eikä siellä sellaista minusta olekaan. Sen sijaan eräät kaupat, kuten vaikkapa Booky.fi käyttävät sitä kaikkien ostosten maksunvälitykseen, joten sitä tulee joskus vahingossa käytettyä. Todellakin vahingossa. Suosittelen kaikille, että laittakaa välittömästi kaikki nettikaupat boikottiin, jotka käyttävät Klarnaa maksuihinsa muodossa tai toisessa.
Ai miksikö? Minäpä kerron:
Kun esimerkiksi Booky.fistä aikoo ostaa jotain ja siirtyy maksamaan ilman rekisteröitymistä, systeemi pyytää sähköpostiosoitteesi ja postinumerosi. Kun sitten täytät ne sinne, ko. paskapalvelu suoltaa kotiosoitteesi ja miltei koko puhelinnumerosi ruudulle! Ilman mitään tunnistautumista, kuten vaikkapa Klarna-tilin salasanaa tai VETUMA:a! Lisäksi nämä tiedot suolletaan näytölle täysin riippumatta siitä, onko sinulla esimerkiksi Väestörekisterikeskuksessa tietojenluovutuskiellot ja vaikkapa turvakiellot maistraatista!
Toisin sanoen, vaikka et edes ole luonut Klarnaan tiliä, etkä edes tiedä maksaneesi Klarnan kautta missään koskaan, jos olet edes joskus ostanut jotain jostakin puljusta, joka on käyttänyt Klarnaa maksujensa välitykseen, kaikki osoitetietosi ja de facto puhelinnumerosi ovat kaikkien ihmisten ongittavissa aivan mistä päin maailmaa tahansa! "Systeemiä" ei ole suinkaan näet rajoitettu edes Suomeen tai pohjoismaihin, vaan todellakin mistä päin tahansa maailmaa voi noita tietoja onkia sinusta. Urkkijan tarvitsee vain tietää sähköpostiosoitteesi ja arvata tai päätellä postinumerosi. Olisi tietenkin lapsellisen helppoa tehdä bottiohjelmisto, joka kokeilisi kaikkia mahdollisia postinumeroita hetkessä läpi ja löytäisi sitäkin kautta oikeat yhteystiedot.
Käsipelilläkin se onnistuu toki. Tein itse kokeen ja kaivoin erään henkilön tietoja netistä sen verran, että löysin sähköpostiosoitteen ja summittaisen asuinalueen. Sitten kokeilemalla alueen postinumeroita löytyi seuraavat tiedot Klarnasta. Enpä usko, että kyseinen ihminen - tai kukaan mukaan - haluaa, että tuollainen on oikeasti mahdollista. Puhumattakaan, että myös siinä tapauksessa, että henkilö on suojannut omat osoitetietonsa väestörekisterikeskuksesta jne.
Otin yhteyttä ko. paskapuljuun ja he ohjasivat viestini eteenpäin Klarnalle. Pitkä juttu lyhyesti, tuossa on vastineeni Klarnan yhteydenottoon ja kommenttiin minulle:
Lue loput: http://markusjansson.blogspot.fi/2015/02/klarna-tietosuoja-olematonta.html
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:31"]
[/quote]
Täh?
[/quote]
"Useiden verkkokauppojen käyttämä Klarna-palvelu saattaa paljastaa kaupan asiakkaiden tietoja, vaikka nämä eivät edes tiedä rekisteröityneensä palveluun. "http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1424777601591.html
Muuten kaikki on salattu mutta puhelinnumeroa ei koska silloin ei numeroani näytetä soittajalle.
[/quote]
Kyllä se salainenkin numero näkyy soittajalle ellet ole laittanut puhelimen asetuksista että piilota numero.
[/quote]
Kun Soneran sivuilta muutan numeroni salaiseksi niin saman tien soittaessani näkyy vastaanottajalla "tuntematon numero soittaa".
[/quote]
Jos numerosi on salainen niin numeroa ei näy soittaessasi koska puhelimesi soitto asetuksissa numeron näytön kohdalla sinulla on asetettuna "oletusverkkoasetukset".
Jos haluat pitää numerosi salaisena mutta haluat samalla, että numerosi näkyy muille kun soitat niin tee seuraava:
1. Vedä alasvetopalkki alas.
2. Paina "asetukset" kuvaketta (Samsung Galaxy s5 kuvake on ylhäällä oikealla, se "ratas").
3. Skrollaa alas "Sovellukset" kohtaan ja paina "Puhelu" kuvaketta (Vihreä pallo jossa puhelimen kuva).
4. Paina "Muut asetukset".
5. Paina "Numeron näyttö".
6. Valitse "Näytä numero".
Palaa aloitusnäyttöön esim yleispainiketta painamalla ja kokeile soittaa jollekkin ja kysy näkyykö numero, pitäisi näkyä jos teit oikein.
Näin voit pitää numerosi ja tietosi salaisina mutta numerosi näkyy soittaessa puhelun vastaanottajalle.
Sinulle nro4, viranomaiset tietävät puhelinnumeron samoin ystävät, sukulaiset, muiden ei tarvitse tietää. Itselläni myös kaikki mahd. salaukset.
Ei ole mitään salaista, miksi olisikaan????
Mä laitoin salaiseksi osoitteet ja numerot jo 15 vuotta sitten, kun väkivaltainen ex vainosi, muutto uudelle paikkakunnalle ja tietojen salaus samalla, toimi, ei ole vieläkään saanu muhun yhteyttä. Myös auton tiedot laitoin salaiseksi, eli rekkarin perusteella saa vain nimen, ei osoitetta.
Vain virastoilla ja yrityksillä, joissa asioin, on yhteystietoni ja saavat minut kyllä kiinni.
OLI.
Sitte tilasin Aku Ankan lapsille, ja tiedot meni julkisiksi
Puhelinnumeroni on salainen ja hyvä niin.
Minulla kaikki mahdollinen on ollut piilotettuna jo parikymmentä vuotta, mutta tietoni valitettavasti löytyvät PRH:n yritysrekisteristä. Ja roskapostia pukkaa kaikilta kanavilta.
[/quote]
[/quote]
Puhelinnumero on salainen (eli näkyy kyllä jos soitan, mutta sitä ei saa mistään Fonectalta tms. eikä sen numeron perusteella saa tietoon mun nimeä). Minulla on myös osoitteenluovutuskielto.
Ja syy? En halua, että kukaan asiakas tonkii tietojani esille ja alkaa soittelemaan työajan ulkopuolella tai mikä pahempaa, tulee kotiovelle koputtelemaan. Nykyään meillä ei kuiteissakaan lue kuin palvelleen työntekijän etunimi tämän vuoksi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Oman puhelimen asetuksista mene asettamaan, että numero näkyy soitettaessa
2