Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita 540 euron työttömyyskorvauksella. Miten vietätte Joulunne?

Vierailija
11.12.2021 |

Kun korvaus työttömyydestä on 540 euroa kuussa? Onko muita suomen sadoista tuhansista työttömistä palstalla? Hyväksyykö työlliset mukaan jouluakaan viettämään?

Kommentit (347)

Vierailija
341/347 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työttömät syyllistävät työssäkäyviä? Meidän rahamme kelpaa, mutta muuten olemme hirveää joukkoa. 

Ollessani pari vuotta työtön, en ollut köyhä vaan vähävarainen. Sain tuon 540€ ja asumistuen 416€. Mulla oli silloinkin katto pään päällä enkä nähnyt nälkää. Tosin hammaslääkäriin en uskaltanut mennä, ties mitä kallista korjattavaa olisi löytynyt. Onneksi pääsin palkkatukipaikan kautta vakituiseen työhön, tosin nettotuloni on melko samalla tasolla tuon tukielämän kanssa.

Joulua vietän tänäkin vuonna, vaikka nettotuloni onkin itse ansaittu ja tosiaan käteen jää vuokran jälkeen noin 700€.  Hyvää joulua kaikille!

Mistä syyllistämisestä on nyt kyse?

Sori epämääräisyyten. Tässäkin ketjussa haukutaan työssäkäyviä, miten emme ymmärrä mitään ja meillä on helppoa ja siksi meidän kuuluukin maksaa suuria veroja kaltoinkohdelluille kanssakansalasillemme. Joku ehdotti, että 1500€ työttömyyskorvaus olisi minimi, että työssäkäyvät eivät vaan tajua, että sekin on vähän. Ihan kuin olisi suuri vääryys käydä töissä. Ja ihan kuin työttömät olisivat ainoita vähävaraisia ja köyhyysrajalla eläviä suomalaisia. 

Ihan oikeasti ärsyttää tuommoinen kiittämättömyys. Ja tiedän, että kyseessä on taas se pieni ja suuriäänisin porukka, mutta pilaavat samalla monien maineen. Ihan kuin työssäkäyvä voisi itse korvamerkitä, mihin ja kuinka paljon hänen palkastaan ohjataan juuri työttömien elättämiseen. Ja koska sitä korvamerkittyä rahaa annetaan minunkin palkastani aivan liian vähän työttömille, olen huono ja ylimielinen ihminen. En pidä tuollaisesta ajatusmallista.

Voi pyhä yksinkertaisuus! Mene muualle voivottelemaan työttömien tukia kun saat itse palkkaa. Ihan mielisairas tyyppi! Samasta paikasta josta tulee todenäköisesti palkkasi tulee työttömyyskorvaus. Sinä et sitä maksa. Sinä saat valtion rahoista kunnon likasn ja aseman yhteiskunnassa mm. päättää ettei työttömät kelpaa töihin ja työttömät saa naurettavan pilipali korvauksen. Suurin osa suomen kansantalouden rahoista tulee valtion ottamasta velasta, jota se ottaakin paljon että rikkaat rikastuu.

Vierailija
342/347 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain suklaata ja hyvää safkaa. Joku leffa. Periaatteessa tavallinen viikonlopun ohjelma. Turha teeskennellä, muttei tarvi itsesääliinkään vajota. Koska on koittanut saada duunia. Paska asema yhteiskunnassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/347 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
344/347 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai tuo nyt mikään työttömyyskorvaus, eli anssi ole....pikemminkinkin joku peruspäiväraha tai ttt tai joku muu sossuraha.

Viimeksi työttömänä ollessa v. 2009 sain anssia 1340e/kk KÄTEEN.

Vierailija
345/347 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kai tuo nyt mikään työttömyyskorvaus, eli anssi ole....pikemminkinkin joku peruspäiväraha tai ttt tai joku muu sossuraha.

Viimeksi työttömänä ollessa v. 2009 sain anssia 1340e/kk KÄTEEN.

Ansiosidonnaista saa nykyään harva, koska ei saa niinpitkää pätkää että pääsisi sen piiriin. Moni joutuu tyytymään 540 euron korvaukseen.

Vierailija
346/347 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50sentin suklaalevy ostettu ja kaljapurkki. En tarvitse huomenna enempää.

Vierailija
347/347 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta palkasta jää käteen asumisen/muiden kulujen jälkeen 320e/kk. Joulukuu eletään niinkuin muutkin kuukaudet. Muuta kysyttävää?

Mä en saa palkkaa enkä työttömyysetuuksia mutta pääomatulot on 170000€ vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi