Nainen! Montako paria korkokenkiä omistat? Uusia? Käytettyjä?
Kiinnostaisi tietää montako paria korkokenkiä omistat ja onko uusia vai käytettyjä jalassa
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki osaavat ja pystyvät kävelemään korkokengillä, jos vain viitsivät opetella.
Ja miksi pitäisi? Niin kauan kun minua ei pyydetä Voguen kansikuvaan, valitsen juhlakenkäni oman maun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Korkkarit
...ovat Korkeajännitys-pokkareita.
5-6 paria. Muutamat merkkikengät ostettu käytettyinä. Juuri laitoin kirppikselle kenkiä, joita ei tule pidettyä. Noilla pärjää juhlat ja työkuviot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 kpl. En pysty kävelemään sellaisilla. Käytän vain minulle teetettyjä kenkiä.
Teetettyjä oikein. Oot varmaan tosi varakas tai sitten kuvittelet olevasi muita parempi.
Veikkaan, että kyseessä on terveydelliset syyt. Jos vaikkapa joutuu käyttämään ortoosia tai kevyempääkin tukea, niin eihän sellaisia mihinkään korkokenkään saa tungettua. Syy ortoosin käyttöön voi olla myös synnynnäinen epämuodostuma.
Mulla on neljä paria korkokenkiä, mustat, tummansiniset, nudet ja krokokuosiset. Näitä käytän toimistolla.
Lisäksi kahdet piikkikorolliset nilkkurit, niin hyvät jalassa että voi vaikka juosta ja näitä käytän kaupungille mennessäni.
Vierailija kirjoitti:
Näin kuinka työkaveri leikkautti kivuliaita vaivasenluita, jotka seurausta korkokengistä. Kiittelin, etten hurahtanut moisiin.
Voihan noinkin käydä, mutta miehelläni on vaivasenluut ihan ilman korkkareita. Minulla taas ei, vaikka tuli jossain vaiheessa käytettyä paljonkin. Nykyisin käytän kyllä edelleen, mutta en joka päivä ja kävelyyn eri kengät.
Korkkareita on kymmenittäin, käyttämättömiä ainakin yhdet kesällä tilatut, jotka tulivat myöhässä niitä juhlia silmällä pitäen, joissa olin ajatellut niitä käyttää. Nudet korkkarit, joten käyttöä tulee jatkossa kesällä paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetettyjä oikein. Oot varmaan tosi varakas tai sitten kuvittelet olevasi muita parempi.
Pakkohan ne kengät on teettää, jos valmiista ei löydy sopivia. Minulla on leikattu toista jalkaterää kahdesti ja sopivien kenkien etsiminen on vaikeaa. Jos löytyy sopivat, ne on ostettava olipa hinta mikä tahansa. Olen itsekin miettinyt kenkien teettämistä. Nyt olen kävellyt samoilla kengillä kesät talvet viisi vuotta, ne ei ehkä kestä tämän talven loppuun.
eri
Kannattaa todellakin teettää. Ne ensimmäiset kengät on kalliimmat, kun pitää tehdä lestit. Mutta jos jalkaan ei ole enää tulossa muutoksia, niin niillä samoilla lesteillä voi tehdä myöhemmin uusia kenkiä. Suutari säilyttä ne lestit tallessa.
Olisi ihan meidän terveidenkin viisasta miettiä kenkäostoksia kestävän kehityksen pohjalta. Tietenkin mittatilauskengät on järjettömän kalliit, mutta ne ovat myös jalassa hyvät ja perinteisillä tekniikoilla valmistetut kengät ovat pitkäikäiset. Ja ajan kanssa kun pohja kuluu, sen pohjan voi vaihtaa, toisin kuin tehdasvalmisteisissa kengissä.
Jotkut paremmin pukeutuvat miehethän näitä kenkiä itselleen teettävät, mutta naisten valtavirta tuntuu edelleen menevän muotikotkotusten perässä sen sijaan että valitsisivat ajattomat klassikot, joita voi käyttää vuodesta toiseen.
0, ei ole ikinä ollut yksiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole todellista, jopa av-tasolla mitattuna ihan järjetön kommentti. Teetetyt kengät ovat monelle jalkojen hyvinvointiin liittyvä asia ja vaikka eivät olisikaan, mitä pahaa on siinä, että käyttää rahansa siihen, mikä on itselle mieluista. Vai siitäkö kenkä puristaakin, että olet kateellinen niille, jotka eivät joudu tyytymään siihen kaikista halvimpaan vaihtoehtoon?
O- paria. Useampi on tässäkin ketjussa todennut, että korkokengät eivät jalkojen vikojen vuoksi käy. Eivät käy minullekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yksiäkään
T. Mies
Olen nainen ja välitän enemmän mukavuudestani kuin korkokengistä. Kun sitä alkaa tarkemmin miettimään, niin ihan sairaita kidutusvälineitähän ne ovat. Tietysti niihin voi tottua, mutta opettelemista se vaatii. Miksi kenenkään pitäisi pakolla käyttää kenkiä, joiden takia pitää opetella kävelemään ihan uudella tavalla?
Kolmet saappaat , kahdet juhlakorkkarit, kahdet kesäkorkkarit.
Yhdet. Jääneet pieniksi. Käytetty viimeksi 2010.
en yhtään.... En voisi edes käyttää kun lättäjalka, enkä edes tykkää. Olen muutenki jo 182cm pitkä
Kaksi paria, mutta kumpiakaan en voi käyttää - tai no toisia satunnaisesti, jos tarve tulee. Korkoa niissä ei kyllä ole kuin viitisen senttiä. En tarvitse pidennystä kroppaani, olen noilla viiden sentin koroilla kulkiessanikin jo katseita keräävä näky... Näky.... hah.
Mutta oikeasti en voi käyttää senkään vuoksi, että jalkani on aika leveää mallia, joten turhapa sitä on kipeitä jalkoja kapeilla korkokengillä kävellen hankkia...
Itse asiassa ne nilkkurit ovat niin siistit, että voisin yrittää myydä ne... Hah. Kukaan ei mun hintapyynnillä osta... mä millään kympillä myy, lahotkoot siis kaapissa edelleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki osaavat ja pystyvät kävelemään korkokengillä, jos vain viitsivät opetella.
Minulla on ylitaipuisat nivelet. Varpaat vääntyvät yli jo muutenkin kävellessä. Ei kiitos korkkareille.
En omista korkkareita. En keksi missä voisin niitä käyttää.
N40.
Yhdet, liian suuret, jotka pitäisi hävittää.
Lopetin itseni kiusaamisen jo vuosia sitten, korkkarit alkoivat sattua jalkoihin jossain 35 kohdalla.
Pakkohan ne kengät on teettää, jos valmiista ei löydy sopivia. Minulla on leikattu toista jalkaterää kahdesti ja sopivien kenkien etsiminen on vaikeaa. Jos löytyy sopivat, ne on ostettava olipa hinta mikä tahansa. Olen itsekin miettinyt kenkien teettämistä. Nyt olen kävellyt samoilla kengillä kesät talvet viisi vuotta, ne ei ehkä kestä tämän talven loppuun.
eri