Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso ei seuraa maailman tapahtumia

Vierailija
10.12.2021 |

Onko kenelläkään muulla kokemusta tällaisesta? Olen ollut muutaman vuoden suhteessa miehen kanssa, jonka kanssa moni asia sujuu hyvin, mutta tämä yksi puoli on alkanut nyppimään. Hän ei siis juurikaan seuraa maailman tapahtumia. Uutisista hän selaa otsikot, lukee isoimmat lööpit ja tietää hyvin pintapuolisesti mitä maailmassa on meneillään, mutta ilmeisesti hän ei koskaan tunne minkäänlaista tarvetta omatoimisesti syventyä johonkin aiheeseen tai aktiivisesti seurata jonkin ajankohtaisen ilmiön kehityskulkua. Sellaista suurempaa kuvaa asioiden syy-seuraussuhteista ei hänellä kertakaikkiaan ole. Tietää esimerkiksi, että Venäjä ja Ukraina ovat konfliktissa, mutta sen syntysyyt ja uusimmat käänteet jouduin selittämään auki juurta jaksain. Rautalangasta sai vääntää, että on tämä nyt aika iso juttu, että ylipäänsä puhutaan avoimen sodan mahdollisuudesta Euroopassa.

Välillä turhauttaa ja ärsyttää ja vähän nolottaakin, että aikuinen ihminen on noin kuutamolla asioista. Olen itse utelias tyyppi ja keskustelen mielelläni kaikesta ajankohtaisesta, joten en oikein voi ymmärtää, miten joku voi elää noin tynnyrissä. Välillä tuntuu kuin eläisimme ihan eri maailmoissa. Ja kuitenkaan hän ei ole mikään riemuidiootti, vaan ihan sosiaalisesti sujuva tyyppi, omalla alallaan pätevä, eikä mikään avuton pösilö vaan kaikin puolin hyvin arjessa ja käytännön asioissa pärjäävä.

Muilla samankaltaisia kokemuksia?

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa.

Vierailija
2/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen puoliso ap mahtaa olla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkös, että sinä olet suuressa viisaudessasi valinnut juuri tuon miehen. Voit tässäkin ongelmassa miittaa lähinnä itseäsi, et miestä, joten joko pärjäät asian kanssa tai etsit paremman.

Vierailija
4/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen puoliso ap mahtaa olla...

Kamala selkäänpukottaja ainakin.

Vierailija
5/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien trendien perässä kannata juosta ja harvemmin suomesta löytää neutraaleja uutisia jossa ei olisi toimittajan ideologia vahvasti esillä

Vierailija
6/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
7/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkös, että sinä olet suuressa viisaudessasi valinnut juuri tuon miehen. Voit tässäkin ongelmassa miittaa lähinnä itseäsi, et miestä, joten joko pärjäät asian kanssa tai etsit paremman.

Näin se on ap, eli et voi saada toista muutettua mieleiseksi. Jos haluat jutella maailman tapahtumista jonkun kanssa, niin etsi joku jonka kanssa voit niitä jutella.

Vierailija
8/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä otetaan nykyään kaikki niin helkkarin henkilökohtaisesti. Valitsin hänet, sillä hän on monin tavoin tosi hyvä mies. Tätä hänen tapaansa minun on kuitenkin vaikea ymmärtää, ja siksi halusin kuulla, miten muut ovat selviytyneet tällaisista ristiriidoista.

Ap

Vierailija
9/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä pahemmin muakaan kiinnosta jotkut syvemmät ukrainan kriisin syntysyyt.

Vierailija
10/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Come on, mikä ongelma? :D voi huhhuh. Uutiset on muutenkin syöpää nykyään ettei kannata edes seurata. 

Vierailija
11/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkien trendien perässä kannata juosta ja harvemmin suomesta löytää neutraaleja uutisia jossa ei olisi toimittajan ideologia vahvasti esillä

Ja mistä löytää uutiskanavan, jossa ei revitä otsikoilla huomiota? Tai sellainen, jossa ei olisi mainoksia ja jonne ei tarvitsisi kuitenkaan kirjautua? Ylen sivut periaatteessa, mutta sielläkin on usein vain vanhaa skeidaa.

Vierailija
12/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän suurin piirtein samat kun ap:n puoliso,koska nuo asiat ei kiinnosta ollenkaan,ei myöskään puolisoa. Provohan tämä on mutta vastasin kumminkin.

Vierailija
13/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Come on, mikä ongelma? :D voi huhhuh. Uutiset on muutenkin syöpää nykyään ettei kannata edes seurata. 

Mun on tosi vaikea kuvitella että vain leijailisin eteenpäin maailmassa jossa kaikenlaisia asioita tapahtuu koko ajan eikä minulla ole mitään hajua, miksi. Lapsuudenkodissanikin meillä oli sellainen kulttuuri, että paljon keskusteltiin maailman tapahtumista.

Mutta ehkä sitten koitan ottaa rennommin tämän asian suhteen.

Ap

Vierailija
14/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan kiinnosta mikään maailmanpolitiikka tai politiikka ylipäätään. Marinin toilailuille nyt tulee naurettua, mutta muuten ei kiinnosta demarit, ps, keskusta tai mikään muukaan ideologia yhtään. Aivan sama. Elämässä on kiinnostavimpiakin asioita kuin seurata jotain Venäjän uhittelua. Vapaa-ajalla on mukava ottaa rennosti ja seurata vaikka urheilua eri muodoissa. 

Vierailija
15/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä otetaan nykyään kaikki niin helkkarin henkilökohtaisesti. Valitsin hänet, sillä hän on monin tavoin tosi hyvä mies. Tätä hänen tapaansa minun on kuitenkin vaikea ymmärtää, ja siksi halusin kuulla, miten muut ovat selviytyneet tällaisista ristiriidoista.

Ap

Sinä valitit ja räkä poskella itkit asiaa, mutta kun sinulle sanoo totuuden, niin muut ovatkin syyllisiä? Ookoo, tämä asia kertoo sinusta sen, että mies löytäisi helposti ihanamman ja iloisemman ihmisen vierelleen. Sinä et ole hänelle se oikea, vaan se tosi väärä.

Vai oikein räkä poskella itkin :D Huomaan, että aihe on sinulle selvästi jollain tavalla tosi henkilökohtainen kun menee noin vahvasti tunteisiin. Mutta ok, mielipiteesi on huomioitu!

Ap

Vierailija
16/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kippis 🍾🥂🥂🥂

Vierailija
17/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Pitäisikö niitä maailman tapahtumia seurata niin intensiivisesti siksi, että voi a) esittää sivistynyttä muille ihmisille

b) murehtia asioita, joille et voi mitään?

Minäkään en seuraa asioita, jotka eivät kiinnosta minua. Miksi tuhlata aikaansa ja energiaansa turhaan shittiin. Käyttää senkin ajan paremmin johonkin hauskaan ja kiinnostavaan. Tai vain lepäämiseen.

Vierailija
18/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap:n saama vastaanotto kertoo paljon vauvapalstan käyttäjistä.

Vierailija
19/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on tosi vaikea kuvitella että vain leijailisin eteenpäin maailmassa jossa kaikenlaisia asioita tapahtuu koko ajan eikä minulla ole mitään hajua, miksi. Lapsuudenkodissanikin meillä oli sellainen kulttuuri, että paljon keskusteltiin maailman tapahtumista.

Mutta ehkä sitten koitan ottaa rennommin tämän asian suhteen.

Ap

No joo mutta se että jossain ukrainassa on sota ei edes koske sinua. Asut Suomessa varmaan? Itse keskityn ihan normaaliin elämään enkä sekoita päätä jollain Australian keskitysleirellä miettimisillä kun ei täällä Suomessa semmosia ole. Uutiset nykyään muutenkin niin negatiivisia varmaan itsekkin oot huomannut muutoksen jos vertaa muutama vuosi sitten. Joku pelottelu juttu menossa siellä siksi en oo lukenut uutisia tai katsonut tvstä uutisia varmaan reilu 6 kk:teen. Keskityn positiiviseen ja jos keskityn positiiviseen niin nykyiset uutiset ei siihen sovi. Ei kiinnosta tietää mitään ylimääräistä.

Vierailija
20/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmanpolitiikalle tavallinen ihminen ei paljoakaan voi. Hyvä, jos kumppanisi ei yritä olla besserwisser.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi