Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso ei seuraa maailman tapahtumia

Vierailija
10.12.2021 |

Onko kenelläkään muulla kokemusta tällaisesta? Olen ollut muutaman vuoden suhteessa miehen kanssa, jonka kanssa moni asia sujuu hyvin, mutta tämä yksi puoli on alkanut nyppimään. Hän ei siis juurikaan seuraa maailman tapahtumia. Uutisista hän selaa otsikot, lukee isoimmat lööpit ja tietää hyvin pintapuolisesti mitä maailmassa on meneillään, mutta ilmeisesti hän ei koskaan tunne minkäänlaista tarvetta omatoimisesti syventyä johonkin aiheeseen tai aktiivisesti seurata jonkin ajankohtaisen ilmiön kehityskulkua. Sellaista suurempaa kuvaa asioiden syy-seuraussuhteista ei hänellä kertakaikkiaan ole. Tietää esimerkiksi, että Venäjä ja Ukraina ovat konfliktissa, mutta sen syntysyyt ja uusimmat käänteet jouduin selittämään auki juurta jaksain. Rautalangasta sai vääntää, että on tämä nyt aika iso juttu, että ylipäänsä puhutaan avoimen sodan mahdollisuudesta Euroopassa.

Välillä turhauttaa ja ärsyttää ja vähän nolottaakin, että aikuinen ihminen on noin kuutamolla asioista. Olen itse utelias tyyppi ja keskustelen mielelläni kaikesta ajankohtaisesta, joten en oikein voi ymmärtää, miten joku voi elää noin tynnyrissä. Välillä tuntuu kuin eläisimme ihan eri maailmoissa. Ja kuitenkaan hän ei ole mikään riemuidiootti, vaan ihan sosiaalisesti sujuva tyyppi, omalla alallaan pätevä, eikä mikään avuton pösilö vaan kaikin puolin hyvin arjessa ja käytännön asioissa pärjäävä.

Muilla samankaltaisia kokemuksia?

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä pahemmin muakaan kiinnosta jotkut syvemmät ukrainan kriisin syntysyyt.

Sama juttu. Tiedän mitä tarvitsee siitä asiasta ja en oikeastaan ole kiinnostunut tietämään enempää. Pärjään ihan älyttömän hyvin tämän asian kanssa. Ystävieni kanssa emme esimerkiksi puhu jostain Ukrainan tilanteesta ollenkaan, vaan keskitymme henkilökohtaisempiin juttuihin. Töissäkään en ole vielä tarvinnut jutella Ukrainan kriisin syntysyistä ja alakouluikäisten lastenkaan kanssa en niistä juttele.

Vierailija
22/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi olla sellaisen ihmisen kanssa, jota uutiset ja maailman tapahtumat eivät kiinnosta. Ihmettelen että ap on edes valinnut sellaisen miehen. Kummallekin sopii paremmin toisenlainen puoliso.

N29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas puoliso. Mikään ei ole niin turhaa kuin uutiset.

Vierailija
24/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Pitäisikö niitä maailman tapahtumia seurata niin intensiivisesti siksi, että voi a) esittää sivistynyttä muille ihmisille

b) murehtia asioita, joille et voi mitään?

Minäkään en seuraa asioita, jotka eivät kiinnosta minua. Miksi tuhlata aikaansa ja energiaansa turhaan shittiin. Käyttää senkin ajan paremmin johonkin hauskaan ja kiinnostavaan. Tai vain lepäämiseen.

Jos kaikki maailman ihmiset ajattelisivat noin, niin mitään kehitystä ei ikinä tapahtuisi.

Vierailija
25/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpä te nyt takerruitte tuohon Ukrainaan. Se oli vain yksi esimerkki ajankohtaisista asioista joihin hän ei ole järin perehtynyt, ei mikään ykkösintohimoni.

Ap

Vierailija
26/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietää esimerkiksi, että Venäjä ja Ukraina ovat konfliktissa, mutta sen syntysyyt ja uusimmat käänteet jouduin selittämään auki juurta jaksain. Rautalangasta sai vääntää, että on tämä nyt aika iso juttu, että ylipäänsä puhutaan avoimen sodan mahdollisuudesta Euroopassa..

No kerro nyt meillekin miten se homma on. Sun mielestä.

Vierailija
27/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen valitettavasti itse vähän samanlainen kuin sun mies, ja välillä se hävettää. Tosin puolustaudun sillä että käyn kokopäiväisesti töissä ja opiskelen samalla. Harvoina vapaahetkinä tekee mieli antaa aivoille lepoa ja tehdä vaikka jotain luovaa, käydä liikkumassa, tavata kavereita, kokkailla tai tehdä rästiin jääneitä kotitöitä - miltei mitä tahansa muuta kuin tuijottaa taas ruutua ja yrittää imeä vielä lisää tietoa ja detaljeja muutenkin ylikuormittuneisiin aivosoluihin.

Vierailija
28/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ap:n saama vastaanotto kertoo paljon vauvapalstan käyttäjistä.

Miksi ihmeessä ap sitten kirjoittelee täällä? Jos täällä on niin kouluttamatonta ja tylsää seuraa, niin eikö olisi parempi, että ap etsisi sellaisen palstan, jossa voi kirjoittaa ajatuksiaan Ukrainasta?

En oikein ymmärrä mitä ap ajaa takaa valittamalla miehestään.

Vierailija
29/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolisoni seuraa jonkin verran uutisia, mutta todellakin lähinnä vain lööppitasolla, ja ehkä jotain radio Novan uutisia kuuntelee autossa vahingossa. Olen jo kauan sitten todennut, että hänen kanssaan on turha syvällisiä keskusteluja käydä, tai yrittää saada mitään kunnon keskustelevaa väittelyä aikaiseksi - hän ei osaa väitellä, se on vain riitelyä.

Jos asia on tärkeä, niin jaksan vääntää kolmenkymmenen vuoden jälkeenkin sen rautalangasta. Esimerkiksi hän ei lainkaan käsittänyt, miksi Suomessa pitää tuottaa venäjänkielisiä uutisia. Niin, jos Suomessa asuvat venäläiset saavat kaikki uutisensa vain Venäjän kautta, niin silloin niissä on vain se venäläinen totuus. Siis ihan oikeasti, tällainen asia ei ollut tullut hänen mieleenkään, kun oli vain pari lööppiä asiasta lukenut.

No, en minä miestä sivistyneen väittelyn takia ottanut, sen kanssa on oppinut elämään.

Vierailija
30/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään seuraa, ei neutraalia ja objektiivista uutisointia muutenkaan löydä enää mistään. Edes yleisradio ei kykene tätä tehtävää hoitamaan. 

Keskityn mieluummin omiin mielenkiinnon kohteisiin ja niissä kehittymiseen.

Vierailija
31/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen valitettavasti itse vähän samanlainen kuin sun mies, ja välillä se hävettää. Tosin puolustaudun sillä että käyn kokopäiväisesti töissä ja opiskelen samalla. Harvoina vapaahetkinä tekee mieli antaa aivoille lepoa ja tehdä vaikka jotain luovaa, käydä liikkumassa, tavata kavereita, kokkailla tai tehdä rästiin jääneitä kotitöitä - miltei mitä tahansa muuta kuin tuijottaa taas ruutua ja yrittää imeä vielä lisää tietoa ja detaljeja muutenkin ylikuormittuneisiin aivosoluihin.

Vierailija
32/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kylläpä te nyt takerruitte tuohon Ukrainaan. Se oli vain yksi esimerkki ajankohtaisista asioista joihin hän ei ole järin perehtynyt, ei mikään ykkösintohimoni.

Ap

Ihan itse sen kirjoitit, eivät muut. Ja jos se ei ole sinun ykkösintohimosi, niin miksi sen pitäisi olla miehesi intohimo?

Vierailija
33/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Come on, mikä ongelma? :D voi huhhuh. Uutiset on muutenkin syöpää nykyään ettei kannata edes seurata. 

Mun on tosi vaikea kuvitella että vain leijailisin eteenpäin maailmassa jossa kaikenlaisia asioita tapahtuu koko ajan eikä minulla ole mitään hajua, miksi. Lapsuudenkodissanikin meillä oli sellainen kulttuuri, että paljon keskusteltiin maailman tapahtumista.

Mutta ehkä sitten koitan ottaa rennommin tämän asian suhteen.

Ap

No joo mutta se että jossain ukrainassa on sota ei edes koske sinua. Asut Suomessa varmaan? Itse keskityn ihan normaaliin elämään enkä sekoita päätä jollain Australian keskitysleirellä miettimisillä kun ei täällä Suomessa semmosia ole. Uutiset nykyään muutenkin niin negatiivisia varmaan itsekkin oot huomannut muutoksen jos vertaa muutama vuosi sitten. Joku pelottelu juttu menossa siellä siksi en oo lukenut uutisia tai katsonut tvstä uutisia varmaan reilu 6 kk:teen. Keskityn positiiviseen ja jos keskityn positiiviseen niin nykyiset uutiset ei siihen sovi. Ei kiinnosta tietää mitään ylimääräistä.

No totta kai koskee, ihan vaikka jo sen puolesta, että nyt Putin yrittää Ukrainan varjolla tunkea näppejään mm. Suomen Nato-politiikkaan. Ei Suomi ole mikään kupla, jota muun maailman myrskyt eivät tule ikinä koskettamaan. Yhtä hyvin voisi sanoa, ettei kosketa minua, jos Lähi-idässä soditaan. Alkaa vaan koskettamaan, kun ne pakolaislaumat vyöryvät tänne.

Ap

Vierailija
34/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutiset on ajanhukkaa, voit käyttää aikasi paljon paremmin kuin miettiä sitä katsoa ja miettiä sitä propagandaa. Toki jos haluaa itselle paskan olon niin kato vaan. Meejavittu tee jotain konkreettista.

Vierailija
35/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hups, tuli tuplana. Sori.

Vierailija
36/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Pitäisikö niitä maailman tapahtumia seurata niin intensiivisesti siksi, että voi a) esittää sivistynyttä muille ihmisille

b) murehtia asioita, joille et voi mitään?

Minäkään en seuraa asioita, jotka eivät kiinnosta minua. Miksi tuhlata aikaansa ja energiaansa turhaan shittiin. Käyttää senkin ajan paremmin johonkin hauskaan ja kiinnostavaan. Tai vain lepäämiseen.

Jos kaikki maailman ihmiset ajattelisivat noin, niin mitään kehitystä ei ikinä tapahtuisi.

Jos joitakin kiinnostaa, niin he kehittävät niitä asioita, muut kehittävät ehkä muita asioita. Ihmiset ovat hyvin erilaisia.

Vierailija
37/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan itse sen kirjoitit, eivät muut. Ja jos se ei ole sinun ykkösintohimosi, niin miksi sen pitäisi olla miehesi intohimo?

Ei tietenkään pitäisikään! Voi hyvä isä… se oli ESIMERKKI ajankohtaisesta tapahtumasta, josta mieheni ei ole tietoinen. Käytin sitä havainnollistaakseni, millaisesta tilanteesta on kyse.

Ap

Vierailija
38/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi murehtia tai edes seurata asioita joihin ei voi mitenkään vaikuttaa?

Vierailija
39/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Come on, mikä ongelma? :D voi huhhuh. Uutiset on muutenkin syöpää nykyään ettei kannata edes seurata. 

Mun on tosi vaikea kuvitella että vain leijailisin eteenpäin maailmassa jossa kaikenlaisia asioita tapahtuu koko ajan eikä minulla ole mitään hajua, miksi. Lapsuudenkodissanikin meillä oli sellainen kulttuuri, että paljon keskusteltiin maailman tapahtumista.

Mutta ehkä sitten koitan ottaa rennommin tämän asian suhteen.

Ap

No joo mutta se että jossain ukrainassa on sota ei edes koske sinua. Asut Suomessa varmaan? Itse keskityn ihan normaaliin elämään enkä sekoita päätä jollain Australian keskitysleirellä miettimisillä kun ei täällä Suomessa semmosia ole. Uutiset nykyään muutenkin niin negatiivisia varmaan itsekkin oot huomannut muutoksen jos vertaa muutama vuosi sitten. Joku pelottelu juttu menossa siellä siksi en oo lukenut uutisia tai katsonut tvstä uutisia varmaan reilu 6 kk:teen. Keskityn positiiviseen ja jos keskityn positiiviseen niin nykyiset uutiset ei siihen sovi. Ei kiinnosta tietää mitään ylimääräistä.

No totta kai koskee, ihan vaikka jo sen puolesta, että nyt Putin yrittää Ukrainan varjolla tunkea näppejään mm. Suomen Nato-politiikkaan. Ei Suomi ole mikään kupla, jota muun maailman myrskyt eivät tule ikinä koskettamaan. Yhtä hyvin voisi sanoa, ettei kosketa minua, jos Lähi-idässä soditaan. Alkaa vaan koskettamaan, kun ne pakolaislaumat vyöryvät tänne.

Ap

Sittenpä vyöryy, minkäs sille mahtaa?

Vierailija
40/118 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei ole poliittisesti korrektia sanoa ketään tyhmäksi, mutta sellainen ap:n mies on kuten nuo hengenheimolaisensa tässä ketjussakin. Tyhmät sopivat yhteen keskenään ja fiksumpien kannattaisi tapailla muita fiksumpia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan