Olen rokottamaton ja elämä tuntuu ahdistavalta
Rokotus ei ole vaihtoehto. Olen perheenäiti ja lasten takia haluan jaksaa tämän kaiken läpi kunnialla. Nyt kuitenkin tuntuu, että voimat loppuu tähän vihamieliseen ilmapiiriin ja sadistiseen yhteiskuntaan. Joka päivä mietin, miten tämä on voinut mennä näin pahaksi?
Pakkorokotuksella uhkaillaan, eli loppuelämän ajan kerran vuodessa piikki, niinkö? Miksi ottaisin edes ekaa kun jo nyt tiedän että vasta kolmas toimii - hetken aikaa.
Alan kohta tukkia terveydnehoitoa kaiken muun kuin koronan takia, minua ahdistaa ja tiedän etten takuulla ole ainoa.
Kommentit (1382)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
>Ihmisillä on luontainen taipumus olla "oikealla puolella" jossain asiassa. Se on yleensä se puoli, jota enemmistö kannattaa tai ainakin pidetään yleisesti totena. "Oikea puoli" tarjoaa henkistä turvaa ja joskus myös fyysistä turvaa, joten se on hyvin helppo valita.
>Joskus tämän turvallisen puolen valinta luo kuitenkin kognitiivisen dissonanssin "totuuden" ja omien uskomuste välille eli omat arvot ja virallinen totuus on vaikea sovitella yhteen. Silti voidaan valita "oikea puoli" pelkää opportunismia ja itsesuojeluvaiston takia. Voidaan siis mennä mukaan johonkin täysin valheelliseen juttuun koska se suojaa mahdollisilta sanktioilta (sosiaaliset ja/tai fyysiset).>Sitten on ne, jotka aidosti uskovat "totuutta". Suuri massahan ei yleensä pohdi asioita, joita heille kerrotaan vaan pitävät ihmisiä rehellisinä ja luottavat siis siihen mitä kerrotaan. Hyvin usein julkisesti kerrottu asia on kuitenkin juuri sama kun "oikea puoli" koska julkisesti lausuttu asiahan on tyypillisesti juuri sellainen, jota voi sanoa ilman sanktioita. Tästä seuraa, että suuri massa tuuppaa omia "oikean puolen" narratiivin omanaan ja sopeuttavat arvomaailmansa sen mukaan.
>Tästä "oikean puolen" asetelmasta seuraa tilanne, jossa kyseenalaistajat nähdään vihollisina. Hehän haastavat sitä "totuutta", joka on enemmistön kautta etabloitunut ja horjuttavat siten sen turvallisen yhteisön, jonka enemmistö on luonut olemalla "oikealla puolella". Kyseenalaistajat ovat siis kerettiläisiä ja riitapukareita, jotka ovat hajottamassa "oikean puolen" harmonian kyseenalaistamalla heidän "totuuden", yhteisön ja hyvän elämän tuhoajia.Tieteessähän se totuus on se, minkä tutkimusmassa osoittaa. Tiedehän kyseenalaistaa aina ja sen vuoksi asioita tutkitaan. Jos data kertoo jonkun asian niin eihän sitä omien mieltymysten mukaan voi muuksi muuttaa. Uskomisestahan ei tieteessä ole kysymys.
Todista tämä tiede osio toteeksi. Jos et siihen pysty niin tiede on silloin väärä. Jos et myös tiedä niin tiedekin voi olla väärässä. Ihmisetkin useasti ovat. Tiedettä tutkii ihmiset.
Mahtaakohan tämä tieteenfilosofia olla vahvinta osaamisaluettasi? "Tiede on silloin väärä" Mitähän tuo tarkoittaa? Tiede on kumulatiivista. Ei absoluuttista tietoa olla löydetty, mutta tiede kertoo aina senhetkisen parhaan tiedon ja sitä sinun on kyllä mahdotonta kumota ellet sitten itse tutkimalla pysty muuta osoittamaan.
Kaamea hössötys päällä rokotuksien kanssa ja sitten kun meni katsomaan aikoja rokotuksiin niin joulukuulla ei aikoja tammikuulla ehkä joitain luultavasti ei ja nyt ruuhkat lisääntyvät aletaan rokottaa kolmatta kierrosta vaikka rokotteitakaan ei välttis ole sitten muka aletaan kouluttaa lähihoitajia joista muutenkin on pulaa, otetaan armeijaa avuksi ei siellä nyt niin paljon ole rokottamaan kykeneviä, työterveyspuoli on aina ruuhkainen ja nyt alkavat niilläkin joulunajan vuodenvaihteen vapaat lievää hysterian tuntua ja itketään että talouden pyörät täytyy pitää pyörimässa ja samalla uhkaillaan että työnantaja pääsee terveystietoihin, lomautuksilla uhkaillaan, niillähän se talous pyöriikin. Ei ihme että tuttu kertoi nähneensä painajaista jossa hullu tippaiita ajaa piikikin kanssa takaa
Vierailija kirjoitti:
Huutista teille rokotelampaille, voitte minun puolestani ottaa vaikka miljoona rokotetta. Minun keho jota määrään minä niin ei pistetä kokeellista paskaa. Jos kuolen ni sitten kuolen. 😝 Lakatkaa tuo pelon lietsonta ja eläkää! Eiku nii juu ette tietenkään. Koska rokote ja passi. Onko passissa vihreää vai mikä on kun niin kiihkeästi toivotte muiden ottavan.
Lähde THl. Tauti ei ole VAKAVA lapsille ja nuorille. Rokote EI SUOJAA muita tai itseänne tartunnalta.
Joten mikä ongelma rokotelambit? 😝
Oliko tämä viestisi mielestäsi jotenkin tärkeä ja oleellinen tässä ketjussa? Et ole selvästikään ymmärtänyt mikä tämän rokotuksen funktio on. Tekstin perusteella olet vielä kovin nuori. Sinulla on vielä aikaa oppia. Mene jatkossa vaikka lukioon niin moni asia selviää.
On Wed, Sep 15, 2021 at 10:00,
wrote:
Hei,
Olisin voinut vastata myös, että tiedustelemaanne asiakirjaa ei ole saatavilla Sosiaali- ja
terveysministeriöstä.
Terveisin,
Petra Metsälä
Erityisasiantuntija
Turvallisuus ja terveys -osasto (TUTO)
Sosiaali- ja terveysministeriö
p. 029 516 3675
Lähettäjä: _____________________________
Lähetetty: keskiviikko 15. syyskuuta 2021 9.54
Vastaanottaja: Metsälä Petra (STM)
Aihe: Re: VS: Tietopyyntö
Hei Petra,
Ymmärsinkö oikein, että jos haluan tehdä tietopyynnön asiakirjasta, joka todistaa tämän koronaviruksen
olemassaolon eristettynä kaikista muista soluista ja partikkeleista, pitää minun tehdä uusi tietopyyntö ja
määritellä se tarkemmin?
Huomauttaisin tässä vaiheessa, että vastaavanlaisia tietopyyntöjä koronaviruksen olemassaolosta on tehty
ympäri maailman jo lähes 100 eri instituutioon ja jokaisesta vastaus on ollut ettei tietoja ole saatavilla.
Yt
Vierailija kirjoitti:
wrote:
Hei,
Olisin voinut vastata myös, että tiedustelemaanne asiakirjaa ei ole saatavilla Sosiaali- ja
terveysministeriöstä.
Terveisin,
Petra Metsälä
Erityisasiantuntija
p. 029 516 3675
Vastaanottaja: Metsälä Petra (STM)Aihe: Re: VS: Tietopyyntö
Hei Petra,
Ymmärsinkö oikein, että jos haluan tehdä tietopyynnön asiakirjasta, joka todistaa tämän koronaviruksen
olemassaolon eristettynä kaikista muista soluista ja partikkeleista, pitää minun tehdä uusi tietopyyntö ja
määritellä se tarkemmin?
Huomauttaisin tässä vaiheessa, että vastaavanlaisia tietopyyntöjä koronaviruksen olemassaolosta on tehty
ympäri maailman jo lähes 100 eri instituutioon ja jokaisesta vastaus on ollut ettei tietoja ole saatavilla.
Yt
Hei!
Niitä viruksia voi tilata tutkimuskäyttöön Helsingin yliopiston virologian laitokselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
wrote:
Hei,
terveysministeriöstä.
Terveisin,
Petra Metsälä
Erityisasiantuntija
p. 029 516 3675
Hei Petra,
määritellä se tarkemmin?
YtHei!
Niitä viruksia voi tilata tutkimuskäyttöön Helsingin yliopiston virologian laitokselta.
Aika uskomatonta, että joku on vieläkin niin pönttö, että asettaa viruksen olemassaolon kyseenalaiseksi. Kaiketi se on pelkkää trollausta. Mitenkähän kiinalaiset ovat onnistuneet kehittämään heikennettyä kokonaista virusta sisältävän rokotteen eli Sinovacin jos virusta ei ole eristetty ja puhdistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
wrote:
Hei,
terveysministeriöstä.
Terveisin,
Petra Metsälä
Erityisasiantuntija
p. 029 516 3675
Hei Petra,
määritellä se tarkemmin?
YtHei!
Aika uskomatonta, että joku on vieläkin niin pönttö, että asettaa viruksen olemassaolon kyseenalaiseksi. Kaiketi se on pelkkää trollausta. Mitenkähän kiinalaiset ovat onnistuneet kehittämään heikennettyä kokonaista virusta sisältävän rokotteen eli Sinovacin jos virusta ei ole eristetty ja puhdistettu.
Outoa tosiaan, jos joku on niin salaliittojen syövereissä, ettei usko koko viruksen olemassaoloa.
Itse en ole ottanut rokotusta ja olen koko tämän pari vuotta ollut rennolla mielellä koko taudin suhteen, enkä ole halunnut missään vaiheessa ottaa rokotusta. Sain covid-tartunnan pari kuukautta sitten lopulta. Sairastin kotona, tauti testattiin ja todettiin virallisesti. Siihen liittyi oireita, joita minulla ei ole koskaan ennen ollut missään flunssassa. Kuten esim. hajuaistin ja makuaistin totaalinen menetys. Vielä parin kuukauden jälkeenkin ne ovat osittain poissa. Muuten tauti oli juuri niin lievä tai lievähkö kuin olin odottanutkin.
Aloittajan kannattaa otaa vaikka joku cipramillym. kuuri kun noin kovasti ahdistaa. Kannattaa mennä lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan ketjun aloittajalla astma?
Tein muuten tänään oxfordin riskiarviotestin, se on nyt uudistunut niin että alussa kysytään onko rokotteet otettu. Tulokset oli vähän hämmentäviä, astman kanssa minulla olisi pienempi riski päätyä sairaalaan koronan takia kuin ilman astmaa mutta kuoleman riski hieman suurempi astman kanssa. :D Mitenköhän ne on nyt kalkuloineet tuon, ottaneet huomioon että astmaatikko on hysteerisempi varotoimissaan? (rokotettu en ole)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein muuten tänään oxfordin riskiarviotestin, se on nyt uudistunut niin että alussa kysytään onko rokotteet otettu. Tulokset oli vähän hämmentäviä, astman kanssa minulla olisi pienempi riski päätyä sairaalaan koronan takia kuin ilman astmaa mutta kuoleman riski hieman suurempi astman kanssa. :D Mitenköhän ne on nyt kalkuloineet tuon, ottaneet huomioon että astmaatikko on hysteerisempi varotoimissaan? (rokotettu en ole)
Eikun eihän se noinkaan toimi, koronatartunta ja astma vs. koronatartunta ja ei astmaa, eihän siinä varotoimet enää auta. Kuitenkin oli pienempi riski päätyä tartunnan saaneena sairaalahoitoon jos oli astma riskitekijänä. :D Monta kertaa tarkisin ne luvut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä testi, olen tehnyt tämän jo useasti ja teinpä taas uusiksi. Oma riskini sairaalahoitoon joutumisesta on 0,1702% ja kuolemasta 0,0026%. Olen rokottamaton. Tämä testi antaa hyvää perspektiiviä ja vastapainoa vallitsevalle hysterialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä virka tuolla nyt on muutenkaan. Vaikka se riski olisi kuinka pieni, ei todellakaan huvita kokeilla onneaan. Minulla on taipumusta negatiivisiin lottovoittoihin muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvässä hoitotasapainossa oleva astma (eli lääkitys kohdallaan) ei ole erityinen riskitekijä Covidissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä testi, olen tehnyt tämän jo useasti ja teinpä taas uusiksi. Oma riskini sairaalahoitoon joutumisesta on 0,1702% ja kuolemasta 0,0026%. Olen rokottamaton. Tämä testi antaa hyvää perspektiiviä ja vastapainoa vallitsevalle hysterialle.
Arvaapa mikä on riskisi kuolla rokotteeseen? Siinä sitä perspektiiviä hysterialle.
Omikron variantista tulee tänään Helsingin seudulla valtamuunnos ja muutamissa päivissä koko maassa. Se leviää ainakin 3 kertaa nopeammin kuin Delta-variantti. Lähiviikkoina kutakuinkin jokainen suomalainen tulee variantin kohtaamaan. Se kohdataan senhetkisellä rokotusstatuksella eli osalla 1 rokotus, osalla 2 rokotusta, osalla 3 rokotusta ja osalla 0 rokotusta. Valtaosa saa lievän taudin, mutta 5,5 miljoonasta viruksen kohtaavasta varsin moni saa myös vakavan taudin, minkä riski on sitä suurempi, mitä vähemmän niitä rokotuksia on. Kyllä minuakin alkaisi rokottamattomana ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on tällä hetkellä valtavien muutosten keskellä ja kukaan ei ole pitämässä meidän oikeuksista kiinni, jos me ei sitä itse tehdä. Tämä kanava helpottaa asioista yhdessä sopimista ja tiedon jakamista eteenpäin. Puolustetaan perusoikeuksia.
Liittyykö nuo perusoikeudet jotenkin perussuomalaisiin? Minulla on vähän eri käsitys oikeuksista kuin teillä. Teidän kannattaa varmaan taas jakaa puolueenne kahtia kun johtajanne ovat virallisen rokotusohjelman ja koronapassinkin kannalla (ei vastalauseita perustuslakivaliokunnassa). Olisiko se Anon porukka sopiva teidän liittyä, olisi vähän niinkuin siniset?
Montakohan piikkiä täytyy ottaa kun ne eivät tehoa juuri mitenkään propagandasta huolimatta? Minulla on tuttavia jotka ovat saaneet pahoja vaivoja noista piikeistä. Ensimmäisen piikin jälkeen pahoinvointia, toisen jälkeen ongelmia muistaakseni liikkumisessa ja kolmatta hän ei enää tietääkseni ole ottanut. Hallitus on alkanut valtamedian propagandan tuella ahdistella ja syyttää niitä ihmisiä jotka eivät halua kehoonsa aineita joita ei ole tarpeeksi tutkittu ja jotka ovat kiistatta aiheuttaneet paljon erilaisia ei toivottuja vaivoja moniin piikin ottaneisiin. Niinsanotut asiantuntijat ovat kuin hyeenalauma ahdistelemassa ihmisiä pakkopiikityspuheillaan ja tälläkin mielipidesivustolla on näitä vihaisia piikkihysteerikkoja jotka on aivopesty tietoisesti pelkäämään kaikkia kadullavastaantulijoita ellei näillä ole kuonokoppamaskia naamallaan. On säälittävää katsoa yksinäistä ihmistä yksin omassa autossaan rätti naamallaan kuskinpenkillä istumassa peloissaan ettei vain salakavala Omikron peikko pääse ilmanvaihtokanavaa pitkin hyppäämään nenään. Hämmästyttävää miten paljon samankaltaista vouhotusta oli kaikki valtamedian lehdet pullollaan tästäilmastonmuutoksesta ennen tätä koronahössötystä. Ihmisiä lietsotaan tietoisesti hysteriaan ja pelon valtaan ja varsinkin lapsien ja nuorten kohdalla tämä on todella törkeää. Minua ei vaivaa yhtään se että joku piikityttää itseään jatkuvasti ja saa kehoonsa alumiinia ja muuta mukavaa, omapahan on asiansa enkä tunne pienintäkään omantunnon pistosta siitä että olisin joku koronan tartuttaja noiden avuttomien ns asiantuntijoiden valheista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Montakohan piikkiä täytyy ottaa kun ne eivät tehoa juuri mitenkään propagandasta huolimatta? Minulla on tuttavia jotka ovat saaneet pahoja vaivoja noista piikeistä. Ensimmäisen piikin jälkeen pahoinvointia, toisen jälkeen ongelmia muistaakseni liikkumisessa ja kolmatta hän ei enää tietääkseni ole ottanut. Hallitus on alkanut valtamedian propagandan tuella ahdistella ja syyttää niitä ihmisiä jotka eivät halua kehoonsa aineita joita ei ole tarpeeksi tutkittu ja jotka ovat kiistatta aiheuttaneet paljon erilaisia ei toivottuja vaivoja moniin piikin ottaneisiin. Niinsanotut asiantuntijat ovat kuin hyeenalauma ahdistelemassa ihmisiä pakkopiikityspuheillaan ja tälläkin mielipidesivustolla on näitä vihaisia piikkihysteerikkoja jotka on aivopesty tietoisesti pelkäämään kaikkia kadullavastaantulijoita ellei näillä ole kuonokoppamaskia naamallaan. On säälittävää katsoa yksinäistä ihmistä yksin omassa autossaan rätti naamallaan kuskinpenkillä istumassa peloissaan ettei vain salakavala Omikron peikko pääse ilmanvaihtokanavaa pitkin hyppäämään nenään. Hämmästyttävää miten paljon samankaltaista vouhotusta oli kaikki valtamedian lehdet pullollaan tästäilmastonmuutoksesta ennen tätä koronahössötystä. Ihmisiä lietsotaan tietoisesti hysteriaan ja pelon valtaan ja varsinkin lapsien ja nuorten kohdalla tämä on todella törkeää. Minua ei vaivaa yhtään se että joku piikityttää itseään jatkuvasti ja saa kehoonsa alumiinia ja muuta mukavaa, omapahan on asiansa enkä tunne pienintäkään omantunnon pistosta siitä että olisin joku koronan tartuttaja noiden avuttomien ns asiantuntijoiden valheista huolimatta.
Annatko muutaman vihjeen: keitä asiantuntijoita ja mitä medioita sinä uskot ja millä perusteella?