Olen rokottamaton ja elämä tuntuu ahdistavalta
Rokotus ei ole vaihtoehto. Olen perheenäiti ja lasten takia haluan jaksaa tämän kaiken läpi kunnialla. Nyt kuitenkin tuntuu, että voimat loppuu tähän vihamieliseen ilmapiiriin ja sadistiseen yhteiskuntaan. Joka päivä mietin, miten tämä on voinut mennä näin pahaksi?
Pakkorokotuksella uhkaillaan, eli loppuelämän ajan kerran vuodessa piikki, niinkö? Miksi ottaisin edes ekaa kun jo nyt tiedän että vasta kolmas toimii - hetken aikaa.
Alan kohta tukkia terveydnehoitoa kaiken muun kuin koronan takia, minua ahdistaa ja tiedän etten takuulla ole ainoa.
Kommentit (1382)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysykää suoraa todisteiden kera niiltä asiantuntijoilta jotka pistävät teihin piikkiä jotka sen otatte. Ja seuraavilla lääkäri, hoitaja käynneillä. Kysykää seuraavat kysymykset.
Mitä kyseiset aineet sisältää? Onko näyttöä? Voitko näyttää ne? Onko tämä kokeellinen? Miksi niin moni asiantuntija vaikka samoja asioita käyvät työssään päivittäin läpi ja samat koulutukset käyneet ovat niin eri näkemys asisoista? Onko näyttöä tieteen pohjalta hyödyt ja haitat kun kerta tutkittu?... jne.
Kysykää kysymyksiä kun heidän pitäisi osata vastata kysymyksiin kun kerta tutkittua tavaraa on. Heidän myös pitäisi näyttää todisteita siihen kun ihminen pyytää näyttöä. Katsokaa elekieltä ja miten suhtautuu kysymyksiin. Jos vaikenevat, kiihtyy tai muuta silmiin pistävää ni tiedätte kyllä tai luulisi tietävän.
Noin 5 sekunnin googletuksella löytyi tieto siitä mitä Pfizerin rokote sisältää. Ole hyvä: https://www.technologyreview.com/2020/12/09/1013538/what-are-the-ingred…
Koronarokotteilla on tuoteseloste, josta ilmenee rokotteen sisältämiä aineita. Mutta tiesitkö, että kaikkia aineita ei tarvitse ilmoittaa liikesalaisuuteen vedoten? Luit oikein, kaikkia aineita, edes vaarallisia, ei tarvitse ilmoittaa liikesalaisuuteen vedoten.
Tuoteseloste ei kuitenkaan kerro juuri mitään. Jokaisesta tuotteesta täytyy tehdä käyttöturvallisuustiedote. Siinä on kerrottu tarkemmin sisällöstä ja tuotteen käsittelystä.
Käyttöturvallisuustiedotteessa on siis enemmän ainesosia. Listassa on monta yhdistettä, jolla ei ole EY-numeroa. ennemmän kopioidusta artikkelista voisi lukea.
Vierailija kirjoitti:
Olen introvertti ja vietän suurimman osan ajasta itsekseni. Että kyllä se nyt vain on niin että on meitä, jotka eivät mene muiden ihmisten mukaan. Toki olen seurannut valtamediaa ja tehnyt päätöksiä sen pohjalta. Kiinnitän huomiota myös anonyymien ihmisten argumentointiin ja siihen miten asiat tuodaan esille. Asia, jossa minua jonkinverran on "ohjattu" oli rokottamattomien syyllistäminen. Silloin koin että sivistyneet ihmiset eivät käyttäydy näin ja se hyydytti rokottautumispäätöksiäni. En ole siis rokotuksia vastaan vaan odotan että tehdään kunnollinen rokote ensin.
"Silloin koin että sivistyneet ihmiset eivät käyttäydy näin ja se hyydytti rokottautumispäätöksiäni" siis annat muiden ihmisten käytöksen vaikuttaa sinun terveyttäsi koskeviin päätöksiin? "No nyt en tee kun mua ärsyttää"
Tämä vahvistaa käsitystäni rokottamattomien emotionaalisesta epäkypsyydestä.
No etpä tunnu oikein ymmärtävän asian pointtia.
Rokottautuminen tai se, ettei rokottaudu ei vielä kerro mitään kirjoittajan tekemistä "terveyttään koskevista päätöksistä", -ellei sellaisena pidä sitä, että hän ei ota riskiä sairastua vakavaan rokotehaittaan.
Hän voi yhä tehdä terveytensä kannalta hyviä tekoja, pitää yllä liikunnallista elämäntapaa, pitää yllä etäisyyttä, suojata itseään FFP-suojaimella, käyttää käsidesiä jne. mikä edistää hänen terveenä pysymistään.
Sen sijaan te vesikauhuisen koiran tavalla rokotteista räksyttävät ihmisten haukkujat ette ymmärrä sitä, että mitä enemmän te räksytätte ja mässäilette fantasioilla rokottamattomien kuolemista, sitä useampi meistä kokee, ettei ole tällaiselle yhteiskunnalle yhtään mitään velkaa.
Miksi edes haluaisin suojella ketään yhteiskunnassa, jossa minua uhkaillaan ja epäinhimillistetään jatkuvilla vihaviesteillä??
Aiemmin pidin mahdollisena rokottautumistani, viimeistään eri teknologian rokotteen tullessa, mutta nyt tiedän, etten taatusti tule ottamaan mitään rokotetta, koskaan.
Pystyn suojaamaan omaa terveyttäni aivan hyvin, ja kenenkään muiden selviytymisellä ei ole minulle enää hyttysenpaskan väliä. Sen olette vihapuheillanne saaneet aikaan.
Kuulostat uhriutuvalta lapselta, jolla on ollut liian helppo elämä. Kuten on tullut jo mainittua, ei teitä kukaan vainoa. Jos ihmisten avautuminen sosiaalisessa mediassa ahdistaa niin paljon, ei ole pakko lukea. Kasva jo aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt ihmeessä se rokote jos ainoa syy olla ottamatta on huono teho! Ei tuo ole mikään peruste! Huonokin teho on parempi kuin ei tehoa ollenkaan, ja rokotettuna et joudu rajoittamaan elämääsi kuten rokottamattomana.
Jos rokote olisi niin tehokas kuin on väitetty. Tää olisi jo parempaan päin, mutta kun ei ole pahenee pahenemistaan. Ottakaa nyt se järki käteen. Jos olisi tieteellisesti niin tutkittu ei siitä vatvottaisi näin paljoa mikä riittää ja mikä ei. Onko se näin vaikea ymmärtää yksinkertaista asiaa. Rokote on täys roska jo tehdessään, ei mitään hyötyä sen on monet jo todennut. Mutta trollatkaa vaan rokoteintoilijat silmät sumussa lisää. 🍿 Toivottavasti joku ottaa videota tästä showsta tulevaisuuden varalle niin saadaan katsella myöhemmin.
Niin että heitätkö mökinmummo ihan vakavalla naamalla kehiin väitteen, että rokotetta ei olisi tutkittu???
Mikä sen psykologisen ilmiön nimi oli jossa henkilö ei tajua olevansa tyhmä? Asiantuntijat ovat tyhmiä jne.
Vierailija kirjoitti:
Spämmääkö joku rokotepakottaja tähän ketjuun nyt asiattomia viestejä, kun kahdella viimeisimmällä sivulla on tuota ala-arvoista kuraa? Täällä tuntuu nykyään käyvän aina näin, että ketjut alkavat hyvin ja sitten ennen pitkää rokotepakottajat kaappaavat ne...
Uskon että kyse on kellonajasta. Rokotetut alkavat pääsemään töistä, niin heillä on vasta myöhemmin aikaa ottaa kantaa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei rokotus ole vaihtoehto?
Vastaus omin sanoin kiitos
Saan niin pahoja reaktioita jo pelkistä lääkkeistä, että en uskalla. Uskon että rokote olisi minulle pahempi kuin itse sairaus.
Jo nyt on selvää että vaaditaan vähintään kolme rokotetta, joiden teho kestää aina pari kuukautta eteenpäin. En halua lähteä siihen mukaan. En tiedä mitä se tekee elimistölle ja haluan pysyä terveenä näin luonnollisesti. Pidän itsestäni muutenkin tosi hyvää huolta.
Jos tulee ns. vanhanmallinen rokote lupaan harkita. Tätä en.
Huutista maallikon arvioille. Sulla ei ole mitään käryä mikä on uuden- ja mikä vanhanmallinen rokote ja mRNA-tekniikkaa on käytetty ennenkin rokotteissa.
"En tiedä mitä se tekee elimistölle". Kuule jos jättäisit sen arvioinnin niille jotka tietävät. Selitäpä mitä ns. vanhat rokotteet tekevät elimistölle? Aivan, sulla ei ole aavistustakaan.
Nauti luonnollisesta koronastasi.
En ole se jolle kirjoitit.
Mutta kiitos, korona on sairastettu ja lievin oirein. Oho, ilman rokotetta.
Onneksi sairastuminen ei tarkoita sitä, etteikö voi sairastua toisenkin kerran. Pidetään peukkuja:).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisia lounaita tai riskitöntä elämää ei ole 🤷♀️. Rokote sisältää tietyt riskit ja se ahdistaa. Ja että ei ota rokotetta sisältää rajoituksia, jotka myös ahdistavat. Puhumattakaan koronana sairastamisesta.
Sellaista korttia, että en itse osaalistu ja muut häätäköön koronan, ei ole jaossa.
Joo, joo, muut ottavat rokotteet, koska haluavat häätää koronan yhdessä... Uskotko tuota itsekään?
Miksi en uskoisi?
Varmasti molempien osapuolten puolelta löytyy haukkujia ja kiusaajis, mutta voisiko sen edes myöntää? Olen järkyttynyt nähdessäki siskoni entisen miehen jakaessa someen rokotuskriittistä sisältöä, missä on kaiken maailman natsijuttuja ja lampaaksi haukkumista. Ymmärrättekö minkä kuvan annatte itsestänne tehdessänne noin?
Sama täällä. Korona ei ahdista juurikaan kun viihdyn kotona, mutta ahdistun sekä yhteiskunnan asenteesta että rokotteesta. En aio toistaiseksi ottaa rokotetta, koska nykyisillä varianteilla en itse hyödy siitä juurikaan, kun taas otettua rokotetta ei enää voi kehostaan pois saada. Kukaan ei tässä vaiheessa tiedä, mikä on haittavaikutusten riksi esim. 5 rokotteen jälkeen, ja monikaan tuskin menisi lupaamaan, etteikö pandemian jatkuessa jossakin vaiheessa tulisi koronapassia, johon vaaditaan viides piikki. Vaikka siis nyt ottaisin 2 piikkiä, se on laiha ja lyhytaikainen lohtu ja vaikka en kahdesta saisi haittoja, pelkäisin edelleen rokotettuna, niitä seuraavia piikkejä ja kahdesti rokotetuille kohta tulevia rajoitteita, nimittäin.
Olen 21 ja nainen, painoindeksi 20 ja pahin sairauteni on siitepölyallergia. Vaikka riskini sairastua vakavasti olisi median uhoama 33-kertainen rokotettuun ikäiseeni verrattuna, se on silti vain mitätön kertaa 33 eli ei paljon mitään. Oma riskini joutua koronateholle rokottamattomana on aivan varmasti pienempi kuin monisairaan kolme piikkiä saaneen 70-vuotiaan. Minua hämmentää, että tehohuollon kantokykyyn vedoten jälkimmäinen saa halutessaan käydä ravintolassa perheensä kanssa, mutta minä en. Siinä ei ole mitään järkeä, että alaikäisen oikeuksia harrastaa ja mennä ja säilyttää mielenterveytensä pyritään suojelemaan sillä perusteella, että lapset eivät sairastu vakavasti (vaikka tartuttavat ihan yhtä paljon vanhempiin ikäluokkiin koronaa kuin muutkin), mutta kun täysi-ikäistyt, olet yhteiskunnan silmissä rokottamattomana yhtäkkiä aivan samassa riskiluokassa kuin rokottamaton keski-ikäinen, jolla on perussairauksia.
Vuonna 2020 itsemur*han teki 85 alle 25-vuotiasta, kun taas THL:n tilastojen mukaan koronaan kuoli nolla. Miksei nuorten aikuisten mielenterveyttä suojella? En ole pyytänyt suojelua koronalta enkä sitä halua, kiitos vain.
Narkkis kyllä osaa sen kirjoitti:
Onnea elämääsi - sitä tarvitaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on vetenhimoinen hyeenalauma odottamassa rokottamatonta saaliiksi.
Mikä vit@tu teitä injektionistejä vaivaa!??!!
Melko vainoharhaista… ja käyttämäsi kieli paljastaa taustasi sekä älykkyytesi
Haista vitu. Olet narkkis! Tykkäät piikittää🤣
Ei tarvitse sentään kiusata. Pidätkö myös lapsensa rokottavia aikuisia narkomaaneina?
Et selkeästi ymmärrä miten rokotteet toimivat. Miten noin tyhmä on saanut noin monta lastakin tehtyä?
Ap on kai sellainen että häntä ahdistaisi rokotettunakin. Valinta pitää tehdä ja sitten elää sen kanssa. Hän valitsi rokottamattomuuden, minä rokotteen. On järjetöntä jankata jomman kumman paremmuutta tässä vaiheessa. Mutta pitää hyväksyä valintansa ja jatkaa eteenpäin. Joskus jälkikäteen on sitten viisastelun aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisia lounaita tai riskitöntä elämää ei ole 🤷♀️. Rokote sisältää tietyt riskit ja se ahdistaa. Ja että ei ota rokotetta sisältää rajoituksia, jotka myös ahdistavat. Puhumattakaan koronana sairastamisesta.
Sellaista korttia, että en itse osaalistu ja muut häätäköön koronan, ei ole jaossa.
Joo, joo, muut ottavat rokotteet, koska haluavat häätää koronan yhdessä... Uskotko tuota itsekään?
Miksi en uskoisi?
Varmasti molempien osapuolten puolelta löytyy haukkujia ja kiusaajis, mutta voisiko sen edes myöntää? Olen järkyttynyt nähdessäki siskoni entisen miehen jakaessa someen rokotuskriittistä sisältöä, missä on kaiken maailman natsijuttuja ja lampaaksi haukkumista. Ymmärrättekö minkä kuvan annatte itsestänne tehdessänne noin?
Sinä niputat kaikki rokotekriittiset haukkujiksi ja kiusaajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt ihmeessä se rokote jos ainoa syy olla ottamatta on huono teho! Ei tuo ole mikään peruste! Huonokin teho on parempi kuin ei tehoa ollenkaan, ja rokotettuna et joudu rajoittamaan elämääsi kuten rokottamattomana.
Jos rokote olisi niin tehokas kuin on väitetty. Tää olisi jo parempaan päin, mutta kun ei ole pahenee pahenemistaan. Ottakaa nyt se järki käteen. Jos olisi tieteellisesti niin tutkittu ei siitä vatvottaisi näin paljoa mikä riittää ja mikä ei. Onko se näin vaikea ymmärtää yksinkertaista asiaa. Rokote on täys roska jo tehdessään, ei mitään hyötyä sen on monet jo todennut. Mutta trollatkaa vaan rokoteintoilijat silmät sumussa lisää. 🍿 Toivottavasti joku ottaa videota tästä showsta tulevaisuuden varalle niin saadaan katsella myöhemmin.
Joo ,se yksi Ville on mm- kuvannut dokumenttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että heitätkö mökinmummo ihan vakavalla naamalla kehiin väitteen, että rokotetta ei olisi tutkittu???
Mikä sen psykologisen ilmiön nimi oli jossa henkilö ei tajua olevansa tyhmä? Asiantuntijat ovat tyhmiä jne.
Oletko oikeasti noin tyhmä vai muuten vain vajaa älyinen? Eikö se yksi riittänyt? Kolmatta jo pusketaan ja sitten neljäs, viides, kuudes, seitsemäs jne 3kk välein ja kohta viikon välein. Niin tutkittu rokote ole hyvä vaan😉.
Kallo mahtaa olla pieni kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma asiani rokottamattomuuteeni kirjoitti:
Olen rokottamaton. Ei yhtään häiritse toi rokottamattomiin kohdistuva viha ja kauna. Olen tehnyt oman valinnan ja päätöksen etten rokotetta tule ottamaan. Kenellekään muulle se ei kuulu.
Jaksan ihmetellä tätä yhä uudestaan. Aivan omituinen käsitys. Nyt on pandemia eli maailmanlaajuinen tartuntatauti. Silloin sinun rokottamattomuutesi on nimenomaan kaikkien asia. Miten yksinkertainen pitää olla, ettei tätä käsitä?
Sinä et todellakaan päätä rokottamisestani sehän päivän selvä asia on. Luulisi sen olevan selvä asia. Vai eikö kalloosi se mahdu?!
Kuulostat ihan minulta kun olin 5-vuotias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi en uskoisi?
Sinä niputat kaikki rokotekriittiset haukkujiksi ja kiusaajiksi.
Molemmista ryhmistä löytyy kiusaajia ja haukkujia. En ole kuitenkaan kohdannut rokotteita kannattavien puolelta samanlaista käytöstä kuin rokotekriittisten. Tuo natsimeemin jakaminen oikeasti suretti ja sai minut kyseenalaistamaan koko mielipiteenä henkilöstä. En olisi uskonut hänestä, sillä hänellä on kaikenlisäksi kehitysvammainen lapsi kuka kuuluu riskiryhmään. Olen pettynyt ja vihainen.
No ei se kyllä näin rokotettuna ole sen kummemmin, en olisi ottanut jos en joutuisi käymään töissä ja jos ei olisi läheisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysykää suoraa todisteiden kera niiltä asiantuntijoilta jotka pistävät teihin piikkiä jotka sen otatte. Ja seuraavilla lääkäri, hoitaja käynneillä. Kysykää seuraavat kysymykset.
Mitä kyseiset aineet sisältää? Onko näyttöä? Voitko näyttää ne? Onko tämä kokeellinen? Miksi niin moni asiantuntija vaikka samoja asioita käyvät työssään päivittäin läpi ja samat koulutukset käyneet ovat niin eri näkemys asisoista? Onko näyttöä tieteen pohjalta hyödyt ja haitat kun kerta tutkittu?... jne.
Kysykää kysymyksiä kun heidän pitäisi osata vastata kysymyksiin kun kerta tutkittua tavaraa on. Heidän myös pitäisi näyttää todisteita siihen kun ihminen pyytää näyttöä. Katsokaa elekieltä ja miten suhtautuu kysymyksiin. Jos vaikenevat, kiihtyy tai muuta silmiin pistävää ni tiedätte kyllä tai luulisi tietävän.
Noin 5 sekunnin googletuksella löytyi tieto siitä mitä Pfizerin rokote sisältää. Ole hyvä: https://www.technologyreview.com/2020/12/09/1013538/what-are-the-ingred…
Koronarokotteilla on tuoteseloste, josta ilmenee rokotteen sisältämiä aineita. Mutta tiesitkö, että kaikkia aineita ei tarvitse ilmoittaa liikesalaisuuteen vedoten? Luit oikein, kaikkia aineita, edes vaarallisia, ei tarvitse ilmoittaa liikesalaisuuteen vedoten.
Tuoteseloste ei kuitenkaan kerro juuri mitään. Jokaisesta tuotteesta täytyy tehdä käyttöturvallisuustiedote. Siinä on kerrottu tarkemmin sisällöstä ja tuotteen käsittelystä.
Käyttöturvallisuustiedotteessa on siis enemmän ainesosia. Listassa on monta yhdistettä, jolla ei ole EY-numeroa. ennemmän kopioidusta artikkelista voisi lukea.
Kuvitteletko siis, että myyntilupaa ja turvallisuutta arvioidessa viranomaisilla ei ole tiedossa kaikki rokotteen sisältämät aineet? =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomien takia tämä pandemia kestää viisi seuraavaa vuotta niin että repikää siitä.
Rokotuksilla ei tätä pandemiaa ratkaista mihinkään suuntaan. Korona leviää ja sairastuttaa rokotteista huolimatta.
Vähän sama juttu kuin että turvavöillä ei voida estää kolareita tai palokunta ei voi estää tulipaloja. Silti niistä on hyötyä.
Tuikkaatko sinä kehoosi sisälle tyrvavyön? Kuitenkin kyse on sellaisesta mömmöstä mitä kukaan ei suostu tutkimaan. Se jos kertoo jotain että salataan. Otatko sinä vaikka steroideja kehoosi pakosta? Otatko vaikka krokotiilia pakosta kehoosi?
Mistä ihmeestä tuo horina tutkimattomasta rokotteesta tulee?
"Koronavirusrokotteita arvioidaan samoilla laatu-, turvallisuus- ja tehokkuuskriteereillä kuin muitakin lääkkeitä. Vaikka koronarokotteiden tutkimusta ja myyntilupaprosessia on nopeutettu, koronarokotteet käyvät läpi samat tutkimusvaiheet kuin muutkin rokotteet.
Lääkeviranomaiset myöntävät myyntiluvan vain rokotteille, joilla on tutkimuksin osoitettua näyttöä sekä tehosta että turvallisuudesta. Viranomaiset arvioivat, onko tutkimuksin osoitettu näyttö valmisteen hyödyistä niin merkittävä verrattuna mahdollisiin haittoihin, että valmisteelle voidaan saadun näytön perusteella myöntää myyntilupa.
Viranomaiset myös seuraavat kaikkien rokotteiden tehoa ja turvallisuutta myös sen jälkeen, kun rokote on otettu käyttöön. " https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…
Vierailija kirjoitti:
Lainaus: *"Tämä toistuu niin usein, että on pakko olettaa, että se on nyt muotia rokottamattomien keskuudessa tai sitten "toimistolta" on näin käsketty sanoa. Miten voi kenenkään perustelu ottaa tai olla ottamatta rokote perustua tuollaiseen? Siis tuossahan ei ole mitään logiikkaa: "En suojaa itseäni tältä kulkutaudilta, koska te olette niin ärsyttäviä." Miten tuollaiseen johtopäätökseen voi tulla edes vahingossa?"*
Vastaan tähän koska koko ketjun lainaaminen on sekavaa:
Olen siis alkuperäinen introvertti. Ja kyllä. Teen myös joitakin päätöksiä tunteiden kautta. Sinäkin haluat ihmisten rokottautuvan koska olet peloissasi. Eli teet päätöksen tunteiden kautta. Mutta jos tarkkoja ollaan niin se ei ole pääasiallinen eikä suinkaan ainoa syyni. Halusin vain tähdentää että jopa minunlaiseen ihmiseen pystyy vaikuttamaan negatiivisesti jos viestintä on negatiivista ja joskus jopa vihamielistä. Suurinosa ihmisistähän ei samalla tavalla tiedosta asiaa.
Joskus ne tunteet ja se ego on hyvä laittaa syrjään ja tehdä järkeen perustuvia päätöksiä. Nykyinen tilanne ei ole hyvä, yhteiskunta pitäisi saada jo avattua, kaikki kärsivät. Terveydenhuolto ei kestä tilanteen pahenemista, leikkauksia siirretään loputtomasti. Jos kaikki olisivat rokotettuja, se auttaisi tilannetta huomattavasti. Nämä ovat faktoja. Sinun ei tarvitse pitää tästä, kukaan muukaan ei pidä tästä. Mutta meidän pitää nyt tehdä oma velvollisuutemme tilanteen korjaamiseksi.
Lainaus: *"Tämä toistuu niin usein, että on pakko olettaa, että se on nyt muotia rokottamattomien keskuudessa tai sitten "toimistolta" on näin käsketty sanoa. Miten voi kenenkään perustelu ottaa tai olla ottamatta rokote perustua tuollaiseen? Siis tuossahan ei ole mitään logiikkaa: "En suojaa itseäni tältä kulkutaudilta, koska te olette niin ärsyttäviä." Miten tuollaiseen johtopäätökseen voi tulla edes vahingossa?"*
Vastaan tähän koska koko ketjun lainaaminen on sekavaa:
Olen siis alkuperäinen introvertti. Ja kyllä. Teen myös joitakin päätöksiä tunteiden kautta. Sinäkin haluat ihmisten rokottautuvan koska olet peloissasi. Eli teet päätöksen tunteiden kautta. Mutta jos tarkkoja ollaan niin se ei ole pääasiallinen eikä suinkaan ainoa syyni. Halusin vain tähdentää että jopa minunlaiseen ihmiseen pystyy vaikuttamaan negatiivisesti jos viestintä on negatiivista ja joskus jopa vihamielistä. Suurinosa ihmisistähän ei samalla tavalla tiedosta asiaa.