Karseimmat piheilytarinat jakoon!
Enoni ei antanut vieraidenkaan vetää wc-pönttöä. Piti myös vaimonsa kanssa tarkkaa kirjaa (sentilleen) kuluista ja vahti että kaikki kasetaan tasan. Ei kuitenkaan koskaan maininnut jos jäi itse voitolle jostain. Heillä oli myös omat hyllyt jääkaapissa.
Kommentit (499)
Aivan uskomatonta, miten monessa perheessä jätetään tämän ketjun mukaan vessa vetämättä. Tuntuu jotenkin oudolta, etten ole koskaan elämässäni törmännyt ihmiseen, joka olisi kieltänyt minua vetämästä vessaa tai mennyt kylässä vessaan, jossa olisi lillunut kuset pöntössä...
En edes tunne yhtään tosi pihiä ihmistä. Kaveriltani olen kuullut miehestä, joka käy joka päivä hakemassa kanisterilla vettä lähikaupasta, jossa on vesihana pullonpalautusautomaatin vieressä. Kuulemma pesee itsensä niin, että kerää vedet talteen ja huuhtelee sillä sitten vessan. Oletettavasti kait sitten kerran päivässä ;) No, harrastushan se on tuokin...
Hyviä vinkkejä! Uskon muuten tuohon, että pihiys kulkee geeneissä. terveisin saituri jo kolmannessa polvessa
Voi ei, ihan tulee lapsuus mieleen..
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 18:48"]
Mun isä taas käytti vuosikausia samoja talvirenkaita ja kun nastoja oli irronnut enemmän kuin oli jäljellä, niin repi loputkin irti. Uudet kesärenkaat :D
[/quote]
En jaksanut lukea kaikkia kahdeksaa sivua läpi joten en tiedä oliko joku tähän jo kommentoinut, mutta etkö ole koskaan kuullut nypityistä nastarenkaista? En oikein ymmärrä miksi se olisi piheilyä, jos kulutuspintaa on riittävästi ja renkaat muutenkin hyvässä kunnossa.
Minusta se on ennemminkin tuhlausta heittää käyttökelpoiset renkaat talven jäljiltä pois ihan vaan sen takia, että suurin osa nastoista on talven aikana lähtenyt irti. Olettaen siis, että ovat muutoin hyvässä kunnossa, luonnollisesti.
[/quote]
Turvallisuuskysymys, talvirenkaat on talvirenkaat eikä niistä saa kesärenkaita vaan sillä että ottaa nastat pois. Voit huonolla tuurilla joutua kolariin tuon takia. Mutta jos säästö on omaa ja läheisten elämää ja terveyttä tärkämpää niin anna mennä vaan.
http://www.kaleva.fi/teemat/moottori/talvirenkaat-toimivat-heikosti-kesarenkaina/104562/
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 23:06"]Voi ei, ihan tulee lapsuus mieleen..
[/quote]
Ja siis ihan toisella kymmenellä tässä vasta ollaan..
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:57"]Nää on luin omasta lapsuudesta.. Ja nykyisyydestä..
Elin nelilapsisessa perheessä äidin,kissan ja koiran kanssa. Eläimille ei ostettu koskaan "oikeaa" ruokaa,vaan ne saivat jämiä; perunan kuoria ym. Elukoita ei myöskään koskaan rokotettu. Eläinlääkäri oli kallista.
Vessassa oli lappu,ettei tarvitse vetää joka kerta. Naapuritkin oppi nopeasti tämän taktiikan ja kun noita teini-ikäisiä ravasi se kymmenenkin jätkää kerralla pissimässä, voitte kuvitella hajun.
Suihkussa käytiin seisoen lihalaatikossa. Kun laatikko täyttyi,tyhjöttiin sitä sitten ämpäreihin. Ämpärillä huuhdeltiin vessa päivän päätteeksi.
Muovipussit monikäytettiin. Kaupasta ostettiin kaikki -30--50% tuotteet ja pakastettiin ne. Jopa kerma pakastettiin.
Joku vaate kun meni rikki,siitä ratkottiin napit ja vetskarit talteen,jospa joskus tarvisi. Nyt 20v myöhemmin ovat vieläkin samassa paikassa "jospa joskus tarvii".
Tällä hetkellä äiti pesee itsensä patavedellä,jonka säilöö sinne iänikäiseen lihalaatikkoon ja käsipyykkää vaatteensa sitten siinä vartalopesuvedessänsä. On luopunut autosta ja pesukoneestaan. Kulkee pyörällä joka paikkaan,ostaa edelleen tarjoustuotteita tai sitten pelkkää kaljaa. Kun kittaa sitä kaljaansa,ei tule nälkä niin nopeasti. Vaatteensa saa käytettynä sukulaisiltaan silloin harvoin kun ihmisten ilmoille kehtaa lähteä. Sukulaiset varmaan haistaa sen likaisuuden ja siksi vaatteitansa lahjoittavat..
Itse lakkasin auttamasta rahallisesti kun rahat alkoivat mennä kaljaan. Fyysisesti ja henkisesti ei osaa apua ottaa vastaan. Ihmettelee vaan miksi rahat menee hammaslääkäriin, vaikka toisaalla muistaa kehuvansa ettei pese hampaitaan kuin ehkä kerran viikkoon. Ei osta lääkkeitä,joita tarvisi,vaan hoitaa 'vanhankansan tavoin". On mm murtuman hoitanut huulirasvalla..
[/quote]jos nyt rupean pilkkua viilaamaan niin oikeastaan koirille olisikin kaikkein parasta ja terveellisintä antaa niitä ruoan tähteitä kuin ostaa purkkiruokaa jotka on made in china... Mutta joo, ymmärsin pointin :D
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:33"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:10"]
Miksi oletat, että kaikki saavat sielunravintoa samoista asioista? Minulle ei ainakaan ole yhdentekevää, millainen äänentoisto laitteissani on. Sielua riipii kuunnella musiikkia muuten kuin mahdollisimman hyvillä laitteilla.
[/quote]
Eikös tuossa kommentoimassasi viestissä pointti ollutkin, että jokaisella on eri asiat mistä saavat nautintoa ja sisältöä elämään. Yhtä tyhmää haukkua konserttilippuihin rahaa laittavia kuin äänentoistolaitteisiin panostavia. Harrastukset ylipäätään on sellainen juttu, ettei ulkopuolinen pysty oikein mitenkään määrittelemään niihin kuluvien rahamäärien järkevyyttä, koska eivät myöskään pysty arvioimaan harrastuksesta saatavaa elämystä.
[/quote]
Kyllä pystyy. Pystyy arvioimaan harrastuksen järkevyyttä. Turha valittaa Suomen hintatasoja jos turhanpäiväisyyksiin on rahaa tuhlattavaksi ja vielä noin paljon.
[/quote]
Edelleen, kuka muu kuin sinä (?) valittaa elämisen kalleudesta? Ei ainakaan tuo konserttilippuihin rahansa laittanut. Ja toiseksi, miten voit käytännössä arvottaa _harrastuksen_, jonka tarkoitus on tuottaa mielihyvää, ei hyötyä tai muuta lisäarvoa? Koitat käsitellä muiden valintoja oman arvomaailmasi mukaisesti, ihmetteletkö vielä pitkään miksi tämä sanomasi ei oikein saa vastakaikua? Makuasia, tiedäthän.
Pakkoko joka asiasta on alkaa vänkäämään? Perstakaa oma off-topic -ketju tuolle nillityksellenne!
Olin n. 16 ja asuin isovanhemmillani, serkullani oli synttärit ja isoisäni päätti sitten säästääkseen kysyä minulta saisiko hän antaa serkulle lahjaksi jonkun minun käytetyn pc-pelin. En suostunut ja asia jäi siihen, mutta oli se vähän kärttyinen kieltävästä vastauksesta.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:55"] Jos ei kerran vuodessa ole varaa pistää kahta euroa lahjapaperiin niin ei hyvin mene. Kai muistat lahjoja antaessa pyytää että ottaisi teipit varovasti pois ettei repeä paperi, sille kun on vielä käyttöä? [/quote] Aina ei ole kyse rahasta, säästää myös luontoa ja on muutenkin järkevää. Terv. Se joka viime sivuilla puhui luonnonvarojen puolesta Itse en juuri koskaan ajattele kierrättäessäni/käytettyä ostaessani sitä että uuteen menisi rahaa, vaan sitä miten luonnonvarat säästyvät. [/quote] Suomessa kyllä metsää riittää että voit viskoa paperia vaikka joka päivä 30 rullaa mäelle ilman että se vaikuttaa mihinkään. Ei se joulupaperin kierrätys näy yhtään missään.
[/quote]
Kyllä muuten näkyy
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:21"]
Ex mieheni oli tosi ahne ja pihi. Siinä aikana minun tyttäreni oli noin 6v, ja leluja en saanut ostaa uusia vaan kirparilla. No kyllä sieltä löytyy myös kivoja löytöä. Mutta mies huusi hulluna jos vaikka kierrätys keskuksessa ostettiin niitä kindermunan pienet lelut. Meillä oli strategia tytön kanssa. Minä vein miestä kauemmaksi kassalta ja tytär äkkiä osti sen verran lelua mitä taskun mahtuu. Sitten iltapäivällä hän käynyt pikaisesti naapurin lapsiperheen luona ja valehteli että saanut ne lelut sieltä. Meillä oli hyvät tulot, vaatteita ja muuta saatu osta uusia, mutta tämä lelu juttu on tosi ihmeellinen .
[/quote]
Minkä hemmetin takia niitä romuja pitää ostaa? 100% varmuudella lapsesi ei leikkinyt kuin pienellä osalla leluistaan 90% ajastaan ja max pari vuotta kun lelut vaihdettiin toisiin.
Joku Kinder munan lelu? Mitä helvettiä sillä tekee? Kuka sillä leikkii viikon päästä?
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:38"]
Mun ex oli käänteisellä tavalla pihi. Kova hamstraaajaluonne, ja oli sitä mieltä, että säästää suuret summat kun ostaa tarjouksesta kerralla PALJON. Tapailun aloitettuamme meinasin tipahtaa polvilleni kun avasin yhden säilytyskomeron oven.. Siellä komerossa oli yli 20 hammastahnatuubia, kymmenisen purkkia shampoota ja deodorantteja ja hurja määrä työpaikalta pihistettyjä wc-paperirullia.. Tää olisi ihan ok, jos kyseessä olisi iso perhe, mutta että yksinasuva mies. Noiden hammastahnojenkin käyttämiseen menee monta vuotta?
Aloin käyttää sieltä kaapista ottamaani deodoranttia aina kun olin hänen luonaan, ja "yllättäen" mun kainaloihin tuli kamala ihottuma. Hän ei osannut arvioida kuinka monta vuotta vanha se dödö oli. :D Tuollaisetkin tavarat menee kuitenkin joskus vanhaksi. Tapailtiin puolisen vuotta, ja kun kävin hänen luonaan hakemassa tavarani pois, huomasin että hän oli ostanut tarjouksesta 6 pulloa Fairya. Ihminen, jolla on astianpesukone!
[/quote]
No kyllä käsinkin joutuu pesemään vaikka onkin astianpesukone. Eikä se yksi pullo kovin kauaa kestä. Toi Fairy juttu ei ole mitenkään erikoinen
[/quote]
Olet oikeassa, että käsin joutuu pesemään kattiloita ja pannuja. Voihan Fairyä käyttää myös siivousaineena vaikka kylppärissä.. Itselläni menee astianpesuainetta noin yksi pullollinen vuodessa, niin vertasin siihen. Mut nyt kun aloin asiaa miettiä, niin mulla menee varmaan siksi sitä niin vähän koska laimennan sen suihkepulloon vedellä enkä käytä sellaisenaan :)
Pidän kuitenkin kiinni siitä, että kuuden pullon fairyostos on järjetön koska fairy on muutenkin halpaa (olisko suunnilleen 2 € /pullo?). Ostamalla monta pulloa on säästänyt ehkä joitakin kymmeniä senttejä, maksimissaan euron. Ja sit ne pullot on kotona tiellä ja pölyttyy kaapeissa :D
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 09:04"]
Mulla ei exä (luojan kiitos exä) raskinut selvittää mikä autossa oli vikana kun Se öljyä taisi tiputella.Auto seisoi melkeen vuoden parkkipaikalla käyttämättömänä ja lopulta siitä oli jarru ruostunut kiinni.Hinausautolla Se lopulta vietiin korjaamolle,olipa taas säästöä.Muutenkin oli tosi pihi,ei sitä autoa raskinut mihinkään käyttää. Vaatteitakaan ei osannut itse ostaa vaan käytti samoja farkkuja joissa 20cm liikaa vyötäröllä,kiristi vyöllä.Bokserit oli roikkuvaa säkkityyliä ja kun ostin tälle parit tiukemmat niin kusitahraisenakin vielä käytti.Varmaan vieläkin monen vuoden jälkeen kituuttaa niillä samoilla!Oli kyllä niin pihi,kaikki hänelle kelpasi mutta auta armias jos ois antelias pitäny olla.Osti synttärilahjaksi kerran dildon mulle ja pani lopulta itseään sillä perseeseen:D voitte vaan arvata miksi on ex..Ei enää ikinä tommosta!:D
[/quote]
Tavallinen suomalainen perusmies.
Mulla ei exä (luojan kiitos exä) raskinut selvittää mikä autossa oli vikana kun Se öljyä taisi tiputella.Auto seisoi melkeen vuoden parkkipaikalla käyttämättömänä ja lopulta siitä oli jarru ruostunut kiinni.Hinausautolla Se lopulta vietiin korjaamolle,olipa taas säästöä.Muutenkin oli tosi pihi,ei sitä autoa raskinut mihinkään käyttää. Vaatteitakaan ei osannut itse ostaa vaan käytti samoja farkkuja joissa 20cm liikaa vyötäröllä,kiristi vyöllä.Bokserit oli roikkuvaa säkkityyliä ja kun ostin tälle parit tiukemmat niin kusitahraisenakin vielä käytti.Varmaan vieläkin monen vuoden jälkeen kituuttaa niillä samoilla!Oli kyllä niin pihi,kaikki hänelle kelpasi mutta auta armias jos ois antelias pitäny olla.Osti synttärilahjaksi kerran dildon mulle ja pani lopulta itseään sillä perseeseen:D voitte vaan arvata miksi on ex..Ei enää ikinä tommosta!:D
[/quote] Ei raaskinut olla panematta itseään perseeseen, koska olisi rahanarvoinen esine mennyt hukkaan. Nauttikohan enemmän rektaalistimulaatiosta, vai siitä ettei mene rahaa hukkaan?
Mikäli ei edes seksuaalisesti nauttinut, voidaan kai helposti julistaa maailman pihein ihminen tältä istumalta?
Anoppi otti tyhjentyneestä sillipurkista maustepippurit talteen ja käytti ne vielä lihasopan mausteena.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 15:07"]Anoppi otti tyhjentyneestä sillipurkista maustepippurit talteen ja käytti ne vielä lihasopan mausteena.
[/quote]
Kätevää. Miksen itse ole keksinyt::0
Esimerkiksi tänään huomasin kännykän laturin johdon olevan lähes poikki, niin pahasti että jopa metallilangat näkyi rispaantuneina. Varovasti irrotin johdon seinästä tajutessani tämän puhelimeni ollessa latauksessa. Menin sanomaan miehelle että kato tätä eihän tätä voi enää käyttää. Mitä mies sanoi? Et sä voi luopua tuosta ennen kuin saat uuden. Teippaa se kirkkaalla teipillä. Voi vittu mikä tyhmyys tai ei kerta kaikkiaan välitä edes turvallisuudestani. Uhkasin taas erolla. Miten tuollaisen idiootin kanssa voi tuntea olonsa turvalliseksi?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:59"]
[/quote] Ei raaskinut olla panematta itseään perseeseen, koska olisi rahanarvoinen esine mennyt hukkaan. Nauttikohan enemmän rektaalistimulaatiosta, vai siitä ettei mene rahaa hukkaan?
Mikäli ei edes seksuaalisesti nauttinut, voidaan kai helposti julistaa maailman pihein ihminen tältä istumalta?
[/quote]
joo, ja olisi kiva(?) tietää käyttääkö hän tuotteen loppuun, kun tuli kerran ostettua. tai antaa jollekin sukulaiselle lahjaksi.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 23:46"]
Esimerkiksi tänään huomasin kännykän laturin johdon olevan lähes poikki, niin pahasti että jopa metallilangat näkyi rispaantuneina. Varovasti irrotin johdon seinästä tajutessani tämän puhelimeni ollessa latauksessa. Menin sanomaan miehelle että kato tätä eihän tätä voi enää käyttää. Mitä mies sanoi? Et sä voi luopua tuosta ennen kuin saat uuden. Teippaa se kirkkaalla teipillä. Voi vittu mikä tyhmyys tai ei kerta kaikkiaan välitä edes turvallisuudestani. Uhkasin taas erolla. Miten tuollaisen idiootin kanssa voi tuntea olonsa turvalliseksi?
[/quote]
onko perheessänne vaihtoehtona uusi laturi 10 eurolla tai ero? menkää hei jonnekin pariterapiaan (yli 10e).
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:29"]Ai että jos Suomessa puuta riittää (miten niin?!?!) niin tuhlataan pois vaan? Jep. Ei ihme et pallo on pulassa kun jengi on tätä tasoa aivotoiminnaltaan. [/quote] Kukahan se tässä nyt on vajaa? Suomessa on metsänhoito niin hyvällä tolalla että kaikki käytetty uusiutuu. Ei täällä mitään riistohakkuuta harrasteta. Mutta kai täällä sitten on puustakin pulaa kun et neukkukuutiostasi suoraan metsään näe.
[/quote]
Jep, niiden papereiden valmistamiseen (värjäämiseen, muovitukseen, pakkaamiseen, kuljetukseen) ei mene lainkaan energiaa! It's magic!
[/quote]
Ootko tosissas pelastamassa maailmaa kierrättämällä joululahjapaperia? Hankkiutumalla koneestasi eroon saat loppuiäksesi joululahjapaperit koko suvulla ja siltikin olisi vielä luonto voitolla.