Karseimmat piheilytarinat jakoon!
Enoni ei antanut vieraidenkaan vetää wc-pönttöä. Piti myös vaimonsa kanssa tarkkaa kirjaa (sentilleen) kuluista ja vahti että kaikki kasetaan tasan. Ei kuitenkaan koskaan maininnut jos jäi itse voitolle jostain. Heillä oli myös omat hyllyt jääkaapissa.
Kommentit (499)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:44"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:33"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:10"]
Miksi oletat, että kaikki saavat sielunravintoa samoista asioista? Minulle ei ainakaan ole yhdentekevää, millainen äänentoisto laitteissani on. Sielua riipii kuunnella musiikkia muuten kuin mahdollisimman hyvillä laitteilla.
[/quote]
Eikös tuossa kommentoimassasi viestissä pointti ollutkin, että jokaisella on eri asiat mistä saavat nautintoa ja sisältöä elämään. Yhtä tyhmää haukkua konserttilippuihin rahaa laittavia kuin äänentoistolaitteisiin panostavia. Harrastukset ylipäätään on sellainen juttu, ettei ulkopuolinen pysty oikein mitenkään määrittelemään niihin kuluvien rahamäärien järkevyyttä, koska eivät myöskään pysty arvioimaan harrastuksesta saatavaa elämystä.
[/quote]
Kyllä pystyy. Pystyy arvioimaan harrastuksen järkevyyttä. Turha valittaa Suomen hintatasoja jos turhanpäiväisyyksiin on rahaa tuhlattavaksi ja vielä noin paljon.
[/quote]
No, jos tuolle linjalle lähdetään, niin minusta äänentoistolaitteisiin tuhlaaminen on turhanpäiväisyyttä.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 08:55"]
Yhden kerran kun painaisee wc tyhjennystä siihen huuhteluun kuluu 6-10l vettä/kerta. Jos käyt kusella 20xpäivässä se tekee 120-200l/päivä. Eli kuukaudessa (30päivää) 3600-6000l. Yksi kuutio eli 1000l kylmää vettä maksaa noin.5€ niin se tekee 16€ - 30€/kk. Pelkkä vessan vetäminen.. Kallista on..
[/quote]
20 kertaa päivässä vessassa, eli vajaan tunnin välein? Kyllä silloin kannattaisi jo käydä lääkärissä.
Pahin kuulemani on se, jossa saunassa käydessä varattiin vajaa vadillinen pesuvettä. Ei puhettakaan suihkusta! En ollenkaan epäile, että ei olisi totta, kulki niin rikkinäisissä vaatteissakin.
[/quote]
Tuossa vadillisessa pesuvedessä ei ole mitään ihmeellistä. Oletko ikinä käynyt vanhassa puusaunassa? Onko siellä suihkua? Kyllä niissä minä ainakin olen pessyt vain sangollisella vettä itseni.
[/quote]
Meillä on mökillä vanha sauna, ja siellä on sen verran iso pata ja isot saavit joihin mahtuu sitä pesuvettä tarpeeksi. Ei tarvitse lirutella shampoita, hoitoaineita ja saippuoita muutamalla vesilitralla.
[/quote]
Mutta jos joutuisit itse nostamaan kaikki kuluttamasi vedet kaivosta käsin ja kantaa ne saunaan niin mielesi voisi muuttua.
[/quote]
Eivät ne vedet järvestä itsestään sinne saunaan kävele, kyllä ne pitää ihan itse ämpärillä kantaa.
Yks tyyppi käy kerran viikossa pimeässä vessassa paskalla. Säästi sähköä kun pimeässä päkisteli ja vettä kului vähemmän kun ei päivittäin käynyt tyhjennyksellä. Pissalla käynnin jälkeen ei saanut vetää vessaa, kaikista parasta olisi kusta ulos. Ulkomailla käy, mutta syö vain keksejä ja vitamiineja oikean ruuan sijaan reissussa ollessaankin. Ei puhettakaan että saisi elämyksiä paikallisista ravintoloista.. Lapsille kantoi leluja kaatopaikalta. Jos jotain saa kaupasta halvalla, sitä ostetaan sitten säästöön ja PALJON.
Karseinta mitä olen nähnyt on ollut käytetyt vessapaperit ja tenat kuivumassa patterin päällä.. Rouvalla diagnosoitiinkin sitten muistisairaus, liekö se ollut syynä tuohon ja moniin muihin omituisiin tapoihin.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:21"]
Yks tyyppi käy kerran viikossa pimeässä vessassa paskalla. Säästi sähköä kun pimeässä päkisteli ja vettä kului vähemmän kun ei päivittäin käynyt tyhjennyksellä. Pissalla käynnin jälkeen ei saanut vetää vessaa, kaikista parasta olisi kusta ulos. Ulkomailla käy, mutta syö vain keksejä ja vitamiineja oikean ruuan sijaan reissussa ollessaankin. Ei puhettakaan että saisi elämyksiä paikallisista ravintoloista.. Lapsille kantoi leluja kaatopaikalta. Jos jotain saa kaupasta halvalla, sitä ostetaan sitten säästöön ja PALJON. Karseinta mitä olen nähnyt on ollut käytetyt vessapaperit ja tenat kuivumassa patterin päällä.. Rouvalla diagnosoitiinkin sitten muistisairaus, liekö se ollut syynä tuohon ja moniin muihin omituisiin tapoihin.
[/quote]
hyi saatana....
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:45"]
Pakkoko joka asiasta on alkaa vänkäämään? Perstakaa oma off-topic -ketju tuolle nillityksellenne!
[/quote]
Ainoa joka vänkää olet sinä
[/quote]
Olen Ap enkä ole vängännyt mitään.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 10:46"]Ex-mies paikkasi lapsen hajonneet halpiskumisaappaat ilmastointiteipillä. Minä ostin yksinäni lapselle ehjät Nokian kumpparit. Minulle huudettiin tuhlaamisesta, vanhat kumpparit toimi kuulemma ihan hyvin vielä teippeineen. Samaan aikaan riitti rahaa huorille.
Ex on.
[/quote]tästä tuli mieleeni oma säästäväisyyteni, näin märällä kelillä eikkinäisetkin kumpparit pitävät jalat kuivina kun laittaa muovipussit sukkien päälle ja sitten kengät jalkaan. Linkaan uusien ostoa vaikka ei rahan takia tarvitsisi :-)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 11:42"]
Joku saa hyvän mielen siitä, että tilillä tai sijoituksissa on mahdollismman paljon rahaa. Viis siitä, että selkä on kipeä, kun sänky on surkea. Niska jumissa, kun sijoitusten hoitamiseen välttämätön pc:n näyttö on korkean lipaston päällä ja näppis edessä keittiötuolilla.
Toinen saa hyvän milen kun alla on hienompi auto kuin naapurilla, viis siitä, että auto on ostettu velaksi ja velan hoidota ei jää rahaa ruokaan.
Kolmas pistää rahansa elämyksiin, konsertteihin ja matkoihin.
Tämä sallittakoon heille, kukin on onnellinen omalla tavallaan.
Ongelmaksi pihiys/tuhlaus nousee, kun saldo-onnellinen ja elämysonnellinen menevät parisuhteeseen. Hyvän ruuaan ystävän alkaa kapinoimaan kun kaveri säästää osakkeisiin ja syö vain halvinta tarjoustavaraa 30% alennuslapuilla ostettuna. Ja päin vastoin.
Jos onnellisuuden mittarirt ovat näin erilaiset, niin on virhe olla parisuhteessa. Siinä ei hetken huuman jälkeen ole kumpikaan onnellinen.
Eka esimerkki on veljeni. Hän oli erittäin onnellinen kun omaisuus saldo ylitti miljoonan, vielä onnellisempi, kun oli kaksi miljoonaa kasassa. Omaan fyysiseen hyvinvointiin hän ei sijoita senttiäkään. Parempaa päätepöytää ja työtulia ei suostu ostamaan edes kirpparilta muutamalla kympillä. Selän leikkaukset ja fysioterapiat kun maksaa sairaskassa, niin mitä sitä kolotusten torjuntaa itse satsaamaan, kun on kerran kalliit kassamaksut pakolla nyhdetty. Hänen elämäntyylinsä on minulle ok, etenkin kun on poikamies. Mutta hirveästi empatiaa ei minulta heru kun hän valittaa vaivojaan.
Parin vuoden päästä veljellä on elämässä virstanpylväs. Hän täyttää silloin 70v. Kun kerran kysyin, mitä hän meinaa rahoillaan tehdä, niin kuulemma 70 vuotta täytettyään alkaa tuhlaamaan kaiken varallisuuden. Mielenkiinnolla odotan, että kuinka tyylinvaihto onnistuu.
Mitä arvelette, onko ikänsä säästäneestä "pihistelijästä" mahdollista kuoriutua rahaa itseensä sijoittava "tuhlari"?
Itse veikkaan, että on mahdotonta kääntää kelkkaa tuossa iässä.
[/quote]
Itseasiassa selkä tulee juuri paskaksi noissa työtuoleissa. Ne on vihonviimeisiä mitä kannattaa ostaa
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:44"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:33"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:10"]
Miksi oletat, että kaikki saavat sielunravintoa samoista asioista? Minulle ei ainakaan ole yhdentekevää, millainen äänentoisto laitteissani on. Sielua riipii kuunnella musiikkia muuten kuin mahdollisimman hyvillä laitteilla.
[/quote]
Eikös tuossa kommentoimassasi viestissä pointti ollutkin, että jokaisella on eri asiat mistä saavat nautintoa ja sisältöä elämään. Yhtä tyhmää haukkua konserttilippuihin rahaa laittavia kuin äänentoistolaitteisiin panostavia. Harrastukset ylipäätään on sellainen juttu, ettei ulkopuolinen pysty oikein mitenkään määrittelemään niihin kuluvien rahamäärien järkevyyttä, koska eivät myöskään pysty arvioimaan harrastuksesta saatavaa elämystä.
[/quote]
Kyllä pystyy. Pystyy arvioimaan harrastuksen järkevyyttä. Turha valittaa Suomen hintatasoja jos turhanpäiväisyyksiin on rahaa tuhlattavaksi ja vielä noin paljon.
[/quote]
No, jos tuolle linjalle lähdetään, niin minusta äänentoistolaitteisiin tuhlaaminen on turhanpäiväisyyttä.
[/quote]
Olen kanssasi samaa mieltä. Niistä saa kyllä pitempi aikaisempaa hyötyä kuin konsertista mutta mielestäni tuhlausta ynnä kaikki
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:03"]
Kaikkein kuvottavimpia tähän mennessä omasta mielestäni nämä naiset, jotka käyttävät moneen kertaan kuukautissuojiaan.. Yök yök yök!! Ei voi olla ihan terveitä päästään.
[/quote]
Miten luulit että ennen vanhaan asiat hoidettiin? Ei silloin ollut mitään siteitä, tamponeja, kuukuppeja jne. Eikä edes juoksevaa vettä.
[/quote]
Hetkinen. Mä haluan tietää, että luuletko tosiaan naisten lillutelleen vadeissa jotain Allwayssejä "ennen vanhaan" vai mitä ihmettä tämä meinasi? :D
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:09"]
Meidän suvussa näistä saisi kirjan. No ollaan tosi säästäväisiä. Nämä eivät ole ehkä karseita, mutta kerron silti Joululahjapaperit säästetään ja käytetään moneen kertaan. Isäni aikoi antaa pikkutytölle lahjaksi minun aikoinaan lahjaksi saaman nallen, jonka olen jättänyt kotiin koristeeksi silloin kun vielä opiskelinja se vähän unohtui sinne. Se oli jotenkin joutunut korkean hyllyn päälle. Isä oli mennyt sitä ottamaan kiiveten nojatuolille, putosi siitä ja lonkka murtui. Tässä siis kolme tarinaa, aiottiin antaa lahjaksi 1. käytetty nalle, 2. oli minun, minulta kysymättä ja 3. moinen pihtailu aiheutti pitkän sairaalareissun. Tuo sairaalareissu toki se ikävin juttu.
[/quote]
Tuossa joululahjapaperin kierrätyksessä ei ole mitään ihmeellistä. Se on erittäin järkevää. Miksi sitä ei kierrättäisi. Onko järkeä heittää roskiin paperia yhden käytön jälkeen? Käytännössä käyttämätöntä paperia
[/quote]
Jos ei kerran vuodessa ole varaa pistää kahta euroa lahjapaperiin niin ei hyvin mene. Kai muistat lahjoja antaessa pyytää että ottaisi teipit varovasti pois ettei repeä paperi, sille kun on vielä käyttöä?
Menkää Ny valivali ihmiset hemmettiin,ei ketään kiinnosta teidät mielipiteet!
Lisää näitä piheysjuttuja,ovat kyllä ihan kauheita:D
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:55"]
Jos ei kerran vuodessa ole varaa pistää kahta euroa lahjapaperiin niin ei hyvin mene. Kai muistat lahjoja antaessa pyytää että ottaisi teipit varovasti pois ettei repeä paperi, sille kun on vielä käyttöä?
[/quote]
Aina ei ole kyse rahasta, säästää myös luontoa ja on muutenkin järkevää.
Terv. Se joka viime sivuilla puhui luonnonvarojen puolesta
Itse en juuri koskaan ajattele kierrättäessäni/käytettyä ostaessani sitä että uuteen menisi rahaa, vaan sitä miten luonnonvarat säästyvät.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:55"]
[/quote]
Aina ei ole kyse rahasta, säästää myös luontoa ja on muutenkin järkevää.
Terv. Se joka viime sivuilla puhui luonnonvarojen puolesta
Itse en juuri koskaan ajattele kierrättäessäni/käytettyä ostaessani sitä että uuteen menisi rahaa, vaan sitä miten luonnonvarat säästyvät.
[/quote]
Suomessa kyllä metsää riittää että voit viskoa paperia vaikka joka päivä 30 rullaa mäelle ilman että se vaikuttaa mihinkään. Ei se joulupaperin kierrätys näy yhtään missään.
Lahjat voi kääriä vaikka kierrätyspaperiin tai sanomalehteen ja olla siten myös trendikäs.
Aivan järkyttäviä piheysjuttuja!Tosi ahistavia,tuli oma exä mieleen kun sekin oli sellainen loinen.Hyih. Kertokaahan lisää!Meilläkin oltu Suht pihejä suvussa,koska rahaa ei oikeasti ollut.Mutta ikinä ei ole hygieniasta säästetty tai ruuasta. Tietysti on hyvä olla säästeliäinen,jotta rahaa voi käyttää sitten muuhun mukavampaan.Siinä kai Se ero säästeliään ja pihin välillä on!Minäkin säästeliäänä en ostele turhia yms.jotta on rahaa ostaa esim synttärilahjatkin sukulaisille ja tottakai nauttia elämästä itse!Mutta vessapaperia käytän vain 2 palaa pisulla ja kesämökillä kun ei ole juoksevaa vettä vaan kaivo ja järvi niin siellä kyllä ihan helposti saunassa pesee itsensä 1-1,5 sankolla vettä!Yksi sankkohan on kuitenkin 10 litraa jo.
Vessan vettä säästää reippaasti kun vaihtaa kuivakäymälään:D ei tarttisi sitten stressata käyttöä:D Suomalaisilla on uudet pöntöt suhteellisen vesipihejä verrattuna esim jenkkivessoihin,mutta esim joku tiiliskivi vesisäiliössä on ehkä helpompi tapa säästää vedessä kuin jättää ne pisut sinne muhimaan.....
Ex mieheni oli tosi ahne ja pihi. Siinä aikana minun tyttäreni oli noin 6v, ja leluja en saanut ostaa uusia vaan kirparilla. No kyllä sieltä löytyy myös kivoja löytöä.
Mutta mies huusi hulluna jos vaikka kierrätys keskuksessa ostettiin niitä kindermunan pienet lelut.
Meillä oli strategia tytön kanssa. Minä vein miestä kauemmaksi kassalta ja tytär äkkiä osti sen verran lelua mitä taskun mahtuu.
Sitten iltapäivällä hän käynyt pikaisesti naapurin lapsiperheen luona ja valehteli että saanut ne lelut sieltä.
Meillä oli hyvät tulot, vaatteita ja muuta saatu osta uusia, mutta tämä lelu juttu on tosi ihmeellinen .
256 kertomusta ja joka toinen on kusit vessan pöntössä.
Ai että jos Suomessa puuta riittää (miten niin?!?!) niin tuhlataan pois vaan? Jep.
Ei ihme et pallo on pulassa kun jengi on tätä tasoa aivotoiminnaltaan.
Naapurin eukko piti kauheaa räpätystä kun kaupunki säästösyistä sammutti 2/3 katuvaloista yön tunneiksi. Yksi tolpista oli talojemme välissä. Minä että mitä väliä, eihän ulkona silloin liiku ketään. Sano, että ei näe käydä vessassa. Mä että häh, eikö teillä ole vessan valot kunnossa, korjatkaa ne. No ei kun säästyy sähköä kun sisällä voi liikkua katuvalojen loisteessa. Parin minsan vessareissulla kuluu liikaa sähköä!!! Varakasta porukkaa isossa omakotitalossa ovat.