Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karseimmat piheilytarinat jakoon!

Vierailija
16.03.2015 |

Enoni ei antanut vieraidenkaan vetää wc-pönttöä. Piti myös vaimonsa kanssa tarkkaa kirjaa (sentilleen) kuluista ja vahti että kaikki kasetaan tasan. Ei kuitenkaan koskaan maininnut jos jäi itse voitolle jostain. Heillä oli myös omat hyllyt jääkaapissa.

Kommentit (499)

Vierailija
161/499 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 10:41"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 05:50"]

Äitini säästää perunoiden keitinveden ja kananmunan jämät, joilla esim.pullat on voideltu ennen paistamista, koska "niitä voi vielä tarvita johonkin". Isä säästää kaikki muovipussit ja viikkaa ne nättiin nippuun, ja niitä taatusti käytetään niin kauan että pohja ratkeaa. Tyhjät kahvipakkaukset leikataan siististi auki ja pestään, jotta niitä voi käyttää leikkuulautoina. Nämä vessan vetämiset (tai siis vetämättömyys) yms.on ihan peruskauraa lapsuudenkodissani. Voisin kirjoittaa näistä romaanin, mutta tässä näin alkajaisiksi muutama esimerkki :D

[/quote]

En ikinä pilaisi kalliita veitsiäni tuollaisella! :O Ja veitset ovat kalliita siksi, että ovat hyviä - en suostu leikkaamaan jollain halpis-peltiveitsellä...

[/quote]

hyviä veitsiä voi teroittaa. joo ei kannata hangata metallia veitsillään edes säästömielessä...

Vierailija
162/499 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 10:46"]

Ex-mies paikkasi lapsen hajonneet halpiskumisaappaat ilmastointiteipillä. Minä ostin yksinäni lapselle ehjät Nokian kumpparit. Minulle huudettiin tuhlaamisesta, vanhat kumpparit toimi kuulemma ihan hyvin vielä teippeineen. Samaan aikaan riitti rahaa huorille.

Ex on.

[/quote]

surullista! Toisaalta on ihmisiä, joille 1e kahvikuppiin kaverille on lähes mahdoton ajatus, mutta ajetaan samalla 40.000 euron autolla jonka arvo laskee x euroa päivässä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/499 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 23:46"]

Esimerkiksi tänään huomasin kännykän laturin johdon olevan lähes poikki, niin pahasti että jopa metallilangat näkyi rispaantuneina. Varovasti irrotin johdon seinästä tajutessani tämän puhelimeni ollessa latauksessa. Menin sanomaan miehelle että kato tätä eihän tätä voi enää käyttää. Mitä mies sanoi? Et sä voi luopua tuosta ennen kuin saat uuden. Teippaa se kirkkaalla teipillä. Voi vittu mikä tyhmyys tai ei kerta kaikkiaan välitä edes turvallisuudestani. Uhkasin taas erolla. Miten tuollaisen idiootin kanssa voi tuntea olonsa turvalliseksi?

[/quote]

onko perheessänne vaihtoehtona uusi laturi 10 eurolla tai ero? menkää hei jonnekin pariterapiaan (yli 10e).
[/quote]
Tämä vain yksi esimerkki siitä miten mies ärsyttää ihan täysillä ja pihiys on vain yksi asia. Tosiaankin miten pihi mies käskee vaimon käyttää vielä rikkonaista johtoa kun uusi maksaa sen kympin verran? Nauraisin jos ei itkettäisi.

Vierailija
164/499 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
165/499 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä eräs tyyppi, joka on sairaalloisen pihi. Työmme on kausiluonteista, ja jokainen viettää talvet miten viettää. No, tämä kaveri on päättänyt tienata talvisin rahaa ja tekeekin sen erinäisin keinoin. Eräänä talvena hän keräili tyhjiä pulloja, ja aina kun hän löysi viinapullon, hän ripusti sen itserakentamaansa ripustimeen, josta valutti viinapullon viimeisen tipan toiseen tyhjään pulloon. Tämän hän siis teki kaikille löytämilleen viinapulloille. Kun pullo sitten kuukausien jälkeen täyttyi, myi hän sen lähiönsä alkoholiongelmaisille 5 eurolla.

Vierailija
166/499 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:29"]

Voi elämä., puolet tarinoista voisi olla mun elämästä! Meiläkään ei saanut vetää vessaa ellei sattumoisin ollut käynyt isolla asialla. Kaikki leipäpussit ym minigripit säilytettin kunnes olivat niin puhki ettei niissä pysynyt enää mikään sisällä. Tuoremehua oli harvoin ja silloin kun sitä oli, täytyi se laimentaa jotta yhdestä purkillisesta tulisi enemmän. Uusia lakanoita tms. ei pesty ennen käyttöä (jos harvoin ylipäänsä uusia lakanoita sai) koska se kuluttaa vettä. Kerran muistsn että sain jonkun yöpuvun joka oli ostettu mistä lie halpakaupasta ja se haisi aivan älyttömän pahalta. Jopa minä, silloin ehkä juuri ja juuri koululainen, tajusin että yökkäri kaipas pesua mutta mitä vielä, äiti sanoi että käyttöön vaan, kyllä se haju siitä häviää. Taisin kuitenkin sen sitten salaa työntää pyykkikoriin enkä koskaan päälleni laittanut. Kesällä saunottiin rantasaunassa ja vähät välitettiin vaikka sinilevää tms oli rannassa, "ei siitä ennenkään oo mitään tullut".. Onneksi itse osaa nykyään ajatella aika paljon järkevämmin!

[/quote]

itselläkin 40-vuotiaana tulee näitä lapsuuden pihistelyjä selkäytimestä, ellei ole skarppina... lapsuus vaikuttaa nykyhetkeen.

Vierailija
167/499 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:55"]  Jos ei kerran vuodessa ole varaa pistää kahta euroa lahjapaperiin niin ei hyvin mene. Kai muistat lahjoja antaessa pyytää että ottaisi teipit varovasti pois ettei repeä paperi, sille kun on vielä käyttöä? [/quote] Aina ei ole kyse rahasta, säästää myös luontoa ja on muutenkin järkevää. Terv. Se joka viime sivuilla puhui luonnonvarojen puolesta Itse en juuri koskaan ajattele kierrättäessäni/käytettyä ostaessani sitä että uuteen menisi rahaa, vaan sitä miten luonnonvarat säästyvät. [/quote] Suomessa kyllä metsää riittää että voit viskoa paperia vaikka joka päivä 30 rullaa mäelle ilman että se vaikuttaa mihinkään. Ei se joulupaperin kierrätys näy yhtään missään.

[/quote]

Itse asiassa Suomen metsät alkaa olla hakattu siinä mielessä, että kunnollista tukkipuuta ei juuri enää ole. Kaikki on vaan sitä alle 40 cm halkaisijaltaan olevaa "risua". Lisäksi pohjoiset puulajit kasvavat hitaasti. Tämä on todellinen syy sille, miksi nyt on alettu esimerkiksi hakata tienvarsien suojapuustoa, joka on saanut rauhassa kasvaa komeaksi.

Sori ohis, halusi kertoa.

Vierailija
168/499 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 01:31"]Olin n. 16 ja asuin isovanhemmillani, serkullani oli synttärit ja isoisäni päätti sitten säästääkseen kysyä minulta saisiko hän antaa serkulle lahjaksi jonkun minun käytetyn pc-pelin. En suostunut ja asia jäi siihen, mutta oli se vähän kärttyinen kieltävästä vastauksesta.
[/quote]

Minun isoisä soitti muutaman vuosi takaperin ja vaati lahjoittamansa Grimmin satukirjoja takaisin koka serkkuni tarvitsee ne lahjaksi. En suostunut. Kaamea huuto raivari.

Vierailija
169/499 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 23:46"]

Esimerkiksi tänään huomasin kännykän laturin johdon olevan lähes poikki, niin pahasti että jopa metallilangat näkyi rispaantuneina. Varovasti irrotin johdon seinästä tajutessani tämän puhelimeni ollessa latauksessa. Menin sanomaan miehelle että kato tätä eihän tätä voi enää käyttää. Mitä mies sanoi? Et sä voi luopua tuosta ennen kuin saat uuden. Teippaa se kirkkaalla teipillä. Voi vittu mikä tyhmyys tai ei kerta kaikkiaan välitä edes turvallisuudestani. Uhkasin taas erolla. Miten tuollaisen idiootin kanssa voi tuntea olonsa turvalliseksi?

[/quote]

Turvallisuudesta? Kai tajuat että se johdossa kulkeva virta on niin pieni että siitä ei kuole edes hamsteri? 

Sitä paisti jos sen oikein korjaa sähköteipillä niin se on täysin turvallinen vaikka siinä kulkisi tappavakin virta

Vierailija
170/499 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:38"]

Mun ex oli käänteisellä tavalla pihi. Kova hamstraaajaluonne, ja oli sitä mieltä, että säästää suuret summat kun ostaa tarjouksesta kerralla PALJON. Tapailun aloitettuamme meinasin tipahtaa polvilleni kun avasin yhden säilytyskomeron oven.. Siellä komerossa oli yli 20 hammastahnatuubia, kymmenisen purkkia shampoota ja deodorantteja ja hurja määrä työpaikalta pihistettyjä wc-paperirullia.. Tää olisi ihan ok, jos kyseessä olisi iso perhe, mutta että yksinasuva mies. Noiden hammastahnojenkin käyttämiseen menee monta vuotta?

Aloin käyttää sieltä kaapista ottamaani deodoranttia aina kun olin hänen luonaan, ja "yllättäen" mun kainaloihin tuli kamala ihottuma. Hän ei osannut arvioida kuinka monta vuotta vanha se dödö oli. :D Tuollaisetkin tavarat menee kuitenkin joskus vanhaksi. Tapailtiin puolisen vuotta, ja kun kävin hänen luonaan hakemassa tavarani pois, huomasin että hän oli ostanut tarjouksesta 6 pulloa Fairya. Ihminen, jolla on astianpesukone! 

[/quote]

No kyllä käsinkin joutuu pesemään vaikka onkin astianpesukone. Eikä se yksi pullo kovin kauaa kestä. Toi Fairy juttu ei ole mitenkään erikoinen

[/quote]

Olet oikeassa, että käsin joutuu pesemään kattiloita ja pannuja. Voihan Fairyä käyttää myös siivousaineena vaikka kylppärissä.. Itselläni menee astianpesuainetta noin yksi pullollinen vuodessa, niin vertasin siihen. Mut nyt kun aloin asiaa miettiä, niin mulla menee varmaan siksi sitä niin vähän koska laimennan sen suihkepulloon vedellä enkä käytä sellaisenaan :)

Pidän kuitenkin kiinni siitä, että kuuden pullon fairyostos on järjetön koska fairy on muutenkin halpaa (olisko suunnilleen 2 € /pullo?). Ostamalla monta pulloa on säästänyt ehkä joitakin kymmeniä senttejä, maksimissaan euron. Ja sit ne pullot on kotona tiellä ja pölyttyy kaapeissa :D

[/quote]

No et kyllä pese käsin sitten juuri koskaan mitään. Meillä menee useita pulloja Fairya vuodessa helposti vaikka on pesukone

Vierailija
171/499 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:38"]

Mun ex oli käänteisellä tavalla pihi. Kova hamstraaajaluonne, ja oli sitä mieltä, että säästää suuret summat kun ostaa tarjouksesta kerralla PALJON. Tapailun aloitettuamme meinasin tipahtaa polvilleni kun avasin yhden säilytyskomeron oven.. Siellä komerossa oli yli 20 hammastahnatuubia, kymmenisen purkkia shampoota ja deodorantteja ja hurja määrä työpaikalta pihistettyjä wc-paperirullia.. Tää olisi ihan ok, jos kyseessä olisi iso perhe, mutta että yksinasuva mies. Noiden hammastahnojenkin käyttämiseen menee monta vuotta?

Aloin käyttää sieltä kaapista ottamaani deodoranttia aina kun olin hänen luonaan, ja "yllättäen" mun kainaloihin tuli kamala ihottuma. Hän ei osannut arvioida kuinka monta vuotta vanha se dödö oli. :D Tuollaisetkin tavarat menee kuitenkin joskus vanhaksi. Tapailtiin puolisen vuotta, ja kun kävin hänen luonaan hakemassa tavarani pois, huomasin että hän oli ostanut tarjouksesta 6 pulloa Fairya. Ihminen, jolla on astianpesukone! 

[/quote]

Itsellänikin ollut samaa. nyt vanhemmiten arvioin, että johtuu lapsuudenperheestäni. Äitini luuli olevansa säästäväinen tällaisilla ihmetempuilla.

Jäi mullekin päälle: silmät kiiluen ostin 48 vessapaperirullaa kerralla ym....

Nyt toivottavasti terveempi. Pitäisi ehkä mennä terapiaan ruotimaan loput asiat.

[/quote]

Mitä ihmeellistä on 48 rullan pakkauksessa? Niitä on aivan yleisessä myynnissä joka paikassa. 

Kyllä vessapaperia lapsiperheessä aika paljon menee joten tuo ei  kauaa kestä. 

Vierailija
172/499 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:43"]

Mieheni vanhemmat ovat jo aikoja sitten maksaneet omakotitalonsa lainan ja muutenkin ovat rahoissaan (käyvät töissä, omistavat vain yhden auton, säästötilillä kymmeniä tuhansia..) mutta eivät silti raaski rakennuttaa taloonsa sisävessaa!! -.- hanoista tulee pelkkää kylmää vettä, eikä suihkuakaan heillä ole.. Käyvät pesulla kun lämmittävät saunan.. Itse naisena mietin sitä tuskaa kun anoppi joutuu käymään kovilla pakkasilla ulkohuussissa (lautojen raosta näkyy suunnilleen läpi :s) , mutta sitten huomasin pesuhuoneessa muovisankon tuolin alla.. Siihen kuulema tekee tarpeensa talvisin!! :x ällöttää ajatellakin...

[/quote]

Mitä ihmeellistä tuossa on? Luuletko että he ovat ensimmäiset ihmiset joilla ei ole sisävessää ihmiskunnan historiassa?

Oletko ajatellut että kyse EI ole rahasta vaan siitä että ne EI vaan halua sisävessaa tai muita luettelemiasi asioita? Moni haluaa asua mökkimäisissä oloissa missä ei ole nykyajan mukavuuksia

[/quote]

Millä perusteella tämä on saanut näin paljon alapeukutuksia? Kaikki ei halua asua nykymukavuuksien keskellä. Moni viihtyy vähä asteettisemmissa olosuhteissa. 

Vierailija
173/499 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
174/499 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesärenkaana menee hyvinkin vanha talvirengas. rengaskauppiaiden myyntipuheita nuo jutut.

Vierailija
175/499 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 09:04"]

Mulla ei exä (luojan kiitos exä) raskinut selvittää mikä autossa oli vikana kun Se öljyä taisi tiputella.Auto seisoi melkeen vuoden parkkipaikalla käyttämättömänä ja lopulta siitä oli jarru ruostunut kiinni.Hinausautolla Se lopulta vietiin korjaamolle,olipa taas säästöä.Muutenkin oli tosi pihi,ei sitä autoa raskinut mihinkään käyttää. Vaatteitakaan ei osannut itse ostaa vaan käytti samoja farkkuja joissa 20cm liikaa vyötäröllä,kiristi vyöllä.Bokserit oli roikkuvaa säkkityyliä ja kun ostin tälle parit tiukemmat niin kusitahraisenakin vielä käytti.Varmaan vieläkin monen vuoden jälkeen kituuttaa niillä samoilla!Oli kyllä niin pihi,kaikki hänelle kelpasi mutta auta armias jos ois antelias pitäny olla.Osti synttärilahjaksi kerran dildon mulle ja pani lopulta itseään sillä perseeseen:D voitte vaan arvata miksi on ex..Ei enää ikinä tommosta!:D

[/quote]

Tavallinen suomalainen perusmies.

[/quote]

Suomalainen persmies.

Vierailija
176/499 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen oma lapsuus... Piirtää ei saanut, paperi on kallista (rakastin piirtämistä), perunaa sai 1 per henkilö tai ei syöty lainkaan jos vanhemmilla ei ollut nälkä. Ruokaa ei saanut itse ottaa. Usein menin nukkumaan nälkäisenä. Suihkussa sai käydä enintään kahdesti viikossa mutta koska minulla oli pitkät hiukset niitä ei olisi saanut pestä edes kerra viikossa koska kuluu liikaa vettä. Jouduin usein käyttämään niin pieniä vaatteita ja kenkiä että ne satuttivat. Eräänä talvena muistan vältelleeni kävelemistä niin paljon kuin mahdollista koska kengät olivat niin pienet että joka askel sattui. Vikahan oli tietenkin minun koska olin "lihonut" niin että monta vuotta vanhat vaatteet eivät enää mahtuneet.

Vierailija
177/499 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut itsekin säästäväiseksi, en osta joka kerta kaupasta uutta ostoskassia, käyn kirpputoreilla jne. mutta en pihistele niin että lapset joutuvat siitä kärsimään!
-353-

Vierailija
178/499 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassa käytettiin samat kahvinpurut monesti keittimen läpi.

Eräs sukulaiseni säästää käyttämiään teepusseja monta päivää kaapissa (ei edes jääkaapissa) koska niitä voi kuulema käyttää monesti! Pesee myös auton huoltoaseman vesiletkulla ettei tarvi pesusta maksaa :D

Eräs edesmennyt tuttu käytti sukkia niin pitkään, ettei niistä ollut mitään enää jäljellä. Tämä ei karseinta mutta hassua.

Eräät tutut oli saaneet vanhan naistuttunsa luona kyläsillä käydessään puolikkaan palasen pullaa kumpikin. Vessassa käydessä piti kädet pestä lavuaarissa olevassa vanhassa vedessä, Hyh!

Tuttavaperheessä maalla ei saa pissan jälkeen vetää vessaa koska likakaivon tyhjennys on liian kallista.

Vierailija
179/499 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 15:05"]

Suihkussa ei vierailun aikana saa käydä. Setäni, eli mummoni vävy kerran lätkäisi mummoni käteen 20€ ja paineli suihkuun. [/quote]

Setäsi oli oman äitinsä vävy? Eli naimisissa oman siskonsa kanssa?
[/quote]
Sulla tais mennä enot ja sedät sekaisin..

Vierailija
180/499 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:43"]Mieheni vanhemmat ovat jo aikoja sitten maksaneet omakotitalonsa lainan ja muutenkin ovat rahoissaan (käyvät töissä, omistavat vain yhden auton, säästötilillä kymmeniä tuhansia..) mutta eivät silti raaski rakennuttaa taloonsa sisävessaa!! -.- hanoista tulee pelkkää kylmää vettä, eikä suihkuakaan heillä ole.. Käyvät pesulla kun lämmittävät saunan..
Itse naisena mietin sitä tuskaa kun anoppi joutuu käymään kovilla pakkasilla ulkohuussissa (lautojen raosta näkyy suunnilleen läpi :s) , mutta sitten huomasin pesuhuoneessa muovisankon tuolin alla.. Siihen kuulema tekee tarpeensa talvisin!! :x ällöttää ajatellakin...
[/quote]

SANGON!!!!!!!