Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karseimmat piheilytarinat jakoon!

Vierailija
16.03.2015 |

Enoni ei antanut vieraidenkaan vetää wc-pönttöä. Piti myös vaimonsa kanssa tarkkaa kirjaa (sentilleen) kuluista ja vahti että kaikki kasetaan tasan. Ei kuitenkaan koskaan maininnut jos jäi itse voitolle jostain. Heillä oli myös omat hyllyt jääkaapissa.

Kommentit (499)

Vierailija
401/499 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sitten niin tyytyväinen yks ilta onnistuneeseen teenkeittoon.
Tuli hyvää uusioteepussista!
Säästöä se on pienikin säästö.

Vierailija
402/499 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini isä on näitä sairaalloisen itaria vailla järjen häivää. Ketjussa on jo monta tuttua juttua, joten lisään pari muuta. Nämä tapahtuivat kun olin itse lapsi. Kaverini isä ja oma isäni ovat kavereita, perheen äiti oli kai jättänyt perheen kun hänestä ei puhuttu koskaan. Kaverin isä oli aina ollut itara, vaikka olivat ihan hyvin toimeentuleva perhe.

Työpaikka antoi työntekijöilleen joululahjaksi risteilyn. Joku ihan perusjuttu, B-luokan hytti ja aamiainen. Mekin (isäni, äitini ja minä) olimme samalla risteilyllä. Kaverini perheestä mukana oli isä, kaverini ja hänen pikkuveljensä. Kaverin isä yrittää ensinnäkin terminaalissa vaihtaa hytin C-luokkaan saadakseen hyvitystä hyttiluokan alentamisesta (ei onnistunut). Ennen kun menivät laivalle, söivät kotona. Laivalla eivät syöneet mitään illalla, paitsi eväät jotka ottivat mukaan kotoa. Aamulla sitten mentiin joukolla aamiaisbuffetiin ja ko.  isän toimesta kaverini laukkuun lapattiin kaikkea nakeista karjalanpiirakoihin. Niitä varten oli otettu kotoa kaupasta saatuja hedelmäpusseja. Kun laiva tuli satamaan, he eivät lähteneet muiden mukaan kaupungille vaan jäivät siihen satamaan. Siljan terminaalin alueella ei ole juuri mitään nähtävää. Kaverin isä otti kuvia laivasta ja lapsilla oli tietysti tosi tylsää. Palasivat laivaan "lounaalle" eli syömään niitä aamiaisbuffasta pöllittyjä ruokia. Päivä hengaillaan laivassa, mitään ei osteta, mutta lapset ainakin saa leikkiä leikkihuonessa (tosin oltiin kaverin kanssa jo 10, ettei ehkä kaverille ollut niin iso ilo kuin pikkuveljelle). Illalla muiden mennessä syömään, isä komentaa katraansa hyttiin syömään loput aamupalalta napatuista ruoista, jotka on muhineet siellä hytissä koko päivän. Aamulla taas aamiaisbuffaan, josta rohmutaan kaikkea pientä tuliaista kotiin, kuten keitettyjä munia, suola- ja sokeripusseja ja leikkeleitä. Ainoa mitä lapset sai siltä reissulta, oli mun äidin ostamat Pez-namiukot.

Kaverin isä ei koskaan soita, vaan "pirauttaa" kerran puhelimella, jotta se kenelle soitetaan ei ehtisi vastaamaan ja joutuu soittamaan takaisin.

Hän myös tilaa kaiken mahdollisen ilmaisen tai testierän, tarvitaan niitä tai ei jos ilmaiseksi saa. Kaverini saa edelleen joululahjaksi ilmaisia tuotenäytteitä ja ilmaistavaraa, jota jaetaan kaupoissa kylkiäisinä.

Kirjakerhojen kulta-aikaan hän myös liittyi erilaisiin kirjakerhoihin, laskun tultua väitti ettei kirjoja ole tullut ja irtisanoi jäsenyyden, koska se ei selvästi toimi ollenkaan. sai monen monta kertaa 3-5 kirjaa ilmaiseksi tällä tavalla.

Heräsi keskellä yötä nappaamaan Hesarin jakolaatikosta.

Hamstrasi hampurilaispaikoista ketsuppipusseja ja muita mausteita.

Samoin valutti huoltoasemien vessasta nestemäiset saippuat muovipussiin. Sitä laimensi kotona yleispesuaineeksi, jolla pestiin kaikki kaakeleista hiuksiin.

Kävi itse vessassa työpaikallaan, ettei tarvitse kotona tuhlata vettä ja vessapaperia. Samoin sanoi lapsilleen, että kakalla pitäisi käydä koulussa. Viikonloppuna kauppareissulla käytiin vessassa. Kaverini on aikuisena sanonut, että olivat veljensä kanssa puhuneet lapsena kakkareissuista kauppareissun sijaan.

Vaalikiertueaikana kaverini isä laittoi aina ylös jokaisen puhujatilaisuuden, jonne vaan ehtisi. Kiersi sitten kaikki mahdolliset läpi ja keräsi mukaansa niin paljon pullasiivuja, keksejä ja paperipakkauksessa olevia sokeripaloja kun irti sai.

Keräsi rautakaupoista parin desin maalinäytteitä. Heidän kotonaan tehosteseinä oli tuttu jo 80-luvulla. Tosin seinässä ei välttämättä ollut ihan joka kohdassa samaa väriä.

Rääppiäispäivinä isä kokkasi ihmeellisiä seoksia, joissa saattoi olla keskiviikon nakkikastiketta yhdistettynä torstain maksalaatikkoon, jonka kanssa syötiin perjantain kalasopasta jääneitä kala- ja perunapaloja. Ne oli oikeesti välillä sellaisia yhdistelmiä, etten koskaan syönyt heillä. Kerran muistan kaverini isän laittaneen pannaritaikinaan edellisen päivän uuniranskalaisia, joita ne sitten söi appelsiinihillon kanssa :D

Oli se sellainen setä, että oksat pois. RIP vaan hänelle. Mukava isä hän oli luonteeltaan, mutta aivan sairaalloisen itara. Käytti mm. eriparikenkiä, kun toinen kengistä oli mennyt rikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/499 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:04"]

Itse tunnustaudun pihiksi, koska en ole kovin hyvätuloinen. Perhe, 2 aikuista ja lapsi, ostimme vanhan ok-talon pikkukaupungista. Pakko pihistellä, kun koetetaan remontoida ja maksaa lainaa pois. Kyllä minäkin / mekin säästämme mistä voimme.

- Etsimme -30% laputetut tuotteet, ja Lidlin ym. halvimmat tarjoukset

- Viljelemme ruokaa itse

- Käyn usein ulkona pissalla (olen mies), talvisaikaan ei aina vedetä, jos käydään pienellä asialla

- Vauvan pesuvesi käytettiin viime kesänä uudelleen kukkasille

- Käytämme vanhat muovipussit uudelleen

- Ostamme vaatteita kirpputoreilta ja ainakin minä käytän ne niin loppuun, että niissä on jo isoja reikiä

- Kerään polttopuita itse kaupungin metsäalueilta (luvan kanssa), polkujen ja hiihtolatujen varsilta karsittua vesaikkoa, isompia oksia ja risuja jne

Tietenkin myös muita säästökeinoja käytetään, mitä voidaan. Vain säästämällä pärjätään.

Vain yhdessä asiassa en säästä: rakkaudessa läheisiini <3

M33

[/quote] Ihan ok. Mutta ruperi ällöttämään tuo loppukaneetti.
[/quote]

Voi myötähäpeä :"D Ja on se kumma, kun näiden "miesten" on ihan pakko aina kertoa lopussa miehisyytensä ja ikänsä. Siis mitä vittua oikeasti? :D niin noloa...

Vierailija
404/499 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on edelleen niin pihi, että hakee ketshupit ja pippurit mäkkäristä.

Vierailija
405/499 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 04:24"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 15:05"] Suihkussa ei vierailun aikana saa käydä. Setäni, eli mummoni vävy kerran lätkäisi mummoni käteen 20€ ja paineli suihkuun. [/quote] Setäsi oli oman äitinsä vävy? Eli naimisissa oman siskonsa kanssa? [/quote] Sulla tais mennä enot ja sedät sekaisin..

[/quote]  No voi jumalauta, jos tyyppi on sun mummosi vävy, niin se ei ole sen enempää sun setä kuin enokaan! 

[/quote]

Juu, eihän se virallisesti setä olekaan. Sehän on tädin mies. Mutta puhekielessä sitä tädin miestä usein kutsutaan sedäksi. Tämän tais suurin osa lukijoista ymmärtää, jokunen nillittäjä ei muka ymmärtänyt.

[/quote]Kyllä täällä on ihan oikeastkini älyllisesti rajoittuneita ja neuro-epätyypillisiä ihmisiä, eli ihan vilpittömiä idiootteja toisin sanoen. Ei noihin nillittäjiin kannattaisi reagoida. 

Vierailija
406/499 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden idioottipihien takia Suomen talous on kuralla, ostovoima heikkenee ja suomalaisten työpaikat menee ulkomaille!

Vierailija
407/499 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 16:39"]

Kaveri ei antanut lenkin jälkeen kaataa vesipullosta vettä maahan vaan piti mennä kaatamaan se heidän kasvimaalle. Noin 2 dl.

[/quote]

Olin varmasti minä :D, sillä voin kuvitella, että olisin voinut sanoa noin silloin kun meillä on pahin kuiva kausi menossa. Vesi on kallista, ja sen käyttöä puutarhan kasteluun joudutaan joskus rajoittamaan sakkorangaistuksen uhalla. Muuten en ole pihi, mutta rajallisten luonnonvarojen tuhlaaminen ärsyttää.

[/quote]

Haha!

Saharan autiomaassa tuon voisi ymmärtää mutta Suomessa... LOL.

[/quote]

ei tartte mennä Saharaan, esim California tai Australian jotkut alueet riittävät

Vierailija
408/499 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 12:27"]Kerään koiran kakat vanhoilla leipäpusseilla :D
[/quote]

Ja heität sen leipäpussin,biojätteeseen? Ei hyvä.

Vierailija
409/499 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:48"]Enoni ei antanut vieraidenkaan vetää wc-pönttöä. Piti myös vaimonsa kanssa tarkkaa kirjaa (sentilleen) kuluista ja vahti että kaikki kasetaan tasan. Ei kuitenkaan koskaan maininnut jos jäi itse voitolle jostain. Heillä oli myös omat hyllyt jääkaapissa.
[/quote]
Siskon anoppi himomarjanpoimija toi ämpärillisen mustikoita siskon perheelle. Siskon mies sitten kielsi siskoani syömästä äitinsä tuomia marjoja.

Vierailija
410/499 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän joskus iltaruoan syömättä että ruokaa säästyy.

Vierailija
411/499 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen ystäväni vei ns. kusipussin eli valkkaripussin jämän mukanaan luotani kotiinsa, kun oli sen tullessaan tuonutkin. Ei siinä muuten mitään, mutta kun tuli luokseni syömään ja oli ottanut desin verran tuota "kusta" mukaan siltä varalta etten tarjoa viiniä ruuan ohessa (itse kun ei olisi toiselle tarjonnut). No tarjosinhan minä ja herralle hyvinkin maistui toista pullollista, kun oli toisen ostamia. Aamulla sitten lähtiessään kolusi jääkaappia, minne olin kusipussin laittanut kun se desi oli jäänyt häneltä juomatta ja halusi viedä takaisin kotiinsa.

Pääsi sekin halpisviini matkustelemaan pitkin seutukuntaa.

Vierailija
412/499 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt söin talkkunaa. Oli tosi hyvää.
Arvo noin 30 senttiä.

Vierailija
413/499 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 12:27"]Kerään koiran kakat vanhoilla leipäpusseilla :D [/quote] Ja heität sen leipäpussin,biojätteeseen? Ei hyvä.

[/quote]

Koirankakka mene sekajätteisiin.

Suurin tuntemani pihi kulkee aina polkupyörällä. Säässä kuin säässä. Autokin toki on.

Eräs ihminen osti uuden hellan, jota ei otettu käyttöön vuosikausiin, sillä vanha toimi kuitenkin vielä..joten kuten! Ilmeisesti punnitsi että vanhan energiasyöpön puhkikuluttaminen on halvempaa kuin esim. tuhlata uuden laitteen takuuaika harakoille.

Vierailija
414/499 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks pihi oli tarjonnu kaljalasin loppuaan toiselle ja pyytänyt siitä hintaa!

Vierailija
415/499 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen pihi keitteli hometta jotta se lähtis pois..

Vierailija
416/499 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni käyttää samaa teepussia niin kauan, kun siitä "vielä jotain väriä lähtee". Itse saatan ottaa santsikupin teetä samalla pussilla, mutta kuivahtaneita pusseja en uudelleenkäytä.

Teininä mut palkattiin siivousavuksi yhdelle kylämummelille. Hän sitten muiden hommien ohessa pyysi tiskaamaan makkaramuoveja, joita oli jemmannut kassillisen. Siis ne muovit, joihin makkarat on pakattu kaupassa. En hyvällä mielikuvituksellakaan keksi, että mitä uusiokäyttöä niille voisi olla? Tiskasin kuitenkin.

Vierailija
417/499 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini kertoili joskus juttuja taannoisesta työnantajastaan, vanhasta, varakkaasta ja hyvin nuukasta mummelista. Bravuuri hänellä oli ollut liotella ja syödä poikansa perheen riisivellikattilan reunoihin kuivuneet jämät välipalakseen. Tätä jo tätinikin hieman pöyristeli, vaikka äärimmäisen "taloudellinen" on itsekin.

Vierailija
418/499 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla ei tee mitään, jos sillä ei tee mitään. Toivon, että kun kuolen, olen kerännyt paljon kokemuksia ja seikkailuja ja elänyt täysillä, en koe tavoitteenani miljoonan pankkitilisaldoa ja kyhjöttää yksin kartanossa. Vähän offtopic mutta pakko oli kommentoida.

Vierailija
419/499 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talomme putkiremontin yhteydessä naapuri kävi pitkin hampain dyykkamassa kaatopaikalta "uudet" lavuaarit ja vessanpöntön. Muijalla rahaa kuin roskaa. Turhaa tuollainen, ei täältä mitään mukaan kuitenkaan saa.

Vierailija
420/499 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhempien mökillä sain synttärilahjaksi luvan käydä sisävessassa. Olin viimeisilläni raskaana ja aika huonossa kunnossa, jolloin pelotti mennä pilkkopimeään märille kallioille kiipeilemään. Mutta onneksi sattui siis olemaan synttärit tuolloin..