Karseimmat piheilytarinat jakoon!
Enoni ei antanut vieraidenkaan vetää wc-pönttöä. Piti myös vaimonsa kanssa tarkkaa kirjaa (sentilleen) kuluista ja vahti että kaikki kasetaan tasan. Ei kuitenkaan koskaan maininnut jos jäi itse voitolle jostain. Heillä oli myös omat hyllyt jääkaapissa.
Kommentit (499)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:20"]
Meille tuli tänne kaupungin omakotitaloon vesi ja viemäröinti vasta 70-luvun alussa. Muistan itsekin käyneeni täällä ulkohuussissa. Että voi olla yllättävänkin uusi asia monessa paikassa.
Vessan vetämisessä näen ihan järkeväksi että mies ei jokaisen kusisession jälkeen vedä vessaa. Kusella käydään kuitenkin 2-3 tunnin välein joten ihan hyvin riittää että joka toinen kerta vetää sen. Toki isomman asian jälkeen aina.
Vessapapereita on tietenkin järkevä ostaa tarjouksista, koska ei ne happane tai mätäne säilytyksessä mitenkään. Maitoa tai kalaa ei tietenkään voi samalla ajatuksella ostella.
Ei nämä hommat mitenkään vaikeita ole ellei ole joku vajakki. Toki selvästikin moni tällä palstalla on.
[/quote]
Hyi hitto ettei pissalla käynnin jälkeen vedetä vessaa. Se haju ja lopulta virtsa myös värjää pytyn. Taidat itse olla pihi...
Kummitätini on uskomattoman pihi ihminen varsinkin lahjojen suhteen. Jos hän antaa jotain esim. syntymäpäivä- tai joululahjaksi, niin se on joko lehden mukana tullutta mainoskrääsää, jotain hyvin käytännöllistä tavaraa, tai turhaa roinaa omista nurkistaan.
En tiedä olisiko pitänyt itkeä vai nauraa, kun saimme häneltä häälahjaksi Viherpiha-lehden mainoskynän ja pullon tiskiainetta. Tiskiainepullo oli vielä avattu, ja siitä oli käytetty n. desilitran verran. Ovathan nuo kieltämättä ihan käytännöllisiä lahjoja... :D
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 09:24"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 04:24"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:23"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 15:05"] Suihkussa ei vierailun aikana saa käydä. Setäni, eli mummoni vävy kerran lätkäisi mummoni käteen 20€ ja paineli suihkuun. [/quote] Setäsi oli oman äitinsä vävy? Eli naimisissa oman siskonsa kanssa? [/quote] Sulla tais mennä enot ja sedät sekaisin..
[/quote] No voi jumalauta, jos tyyppi on sun mummosi vävy, niin se ei ole sen enempää sun setä kuin enokaan!
[/quote]
Mummolla on lapset Pertti ja Liisa. Liisan mies on nimeltään Olavi. Pertin tytär Johanna päätti kirjoittaa palstalle mummostaan ja suihkuhalukkaasta sedästään Olavista, joka on kuin onkin mummon tyttären mies, jota kutsutaan suomeksi vävyksi.
[/quote]
Mutta kun se Olavi ei ole setä sanan todellisessa merkityksessä. Olavi on Johannan tädin mies. Setämies toki miespuolisena, mutta ei Johannan setä biologisessa mielessä. Kummisetä ehkä, mutta ei setä. Vähän siis tarkkuutta näihin tarinoihin kiitos.
Mummoni ottaa kauppojen pullonpalautuspisteiden roskiksista muovipusseja, joita uudelleen käyttää itse roskapusseina. Hän myös käy kerran viikossa suihkussa ja vetää vessanpöntön vain ison hädän jälkeen, kun vesi on kuulemma niin kallista. Hän myös säilyttää turhia asioita kotonaan, joita vielä muka voi tarvita kuten rikkinäisiä sukkia, liian pieniä vaatteita, kananmunakennoja yms. Ostaa myös kaupasta aina halvinta, ei ajattele yhtään makua, laatua tai kotimaisuutta ja rahaahan olisi kyllä.
Mummoni säilyttää esimerkiksi margariinirasiat ja käyttää säilytysrasioina. Jos kiisselissä tai pullassa sattuu olemaan hometta, se vaan otetaan pois ja jatketaan syömistä.
Mutsi käyttää pölypussit uudelleen kaivamalla roskat pois sisältä.. X monta..
389 ja 390 ihan viisaita neuvoja. En tajua, miksi ihmiset ei käytä roskapusseiksi pullopussejaan, siihenhän ne on ihan passeleita. Ihmiset tuo pulloja palautukseen ja vips pussi roskiin, ja taas ostetaan ostoksille. Mulla on kaupassa käydessäni koppa ja pari kestokassia. Ja margariinirasioita voi käyttää ihan hyvin pakasterasioina.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 01:47"]
Isäni pihistelee lämmityksessä. Talvisinkin omakotitalon lämmitystä katkotaan vähän väliä ja patterit ovat jääkylminä. Hänen mielestään 16-17 astetta on hyvä lämpötila.
[/quote]
Tälle palstalle kun kirjoittelee, tuo on kaikkien oikeitten palstailijoiden mielestä se juuri kaikille sopiva ainoa ja oikea kodin sisälämpötila. No joo, mulla on 25 kesät talvet.
Isäni pidätti kakkaa, jotta kaikki ravintoaineet imeytyivät vimosen päälle. On tosi.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:43"]389 ja 390 ihan viisaita neuvoja. En tajua, miksi ihmiset ei käytä roskapusseiksi pullopussejaan, siihenhän ne on ihan passeleita. Ihmiset tuo pulloja palautukseen ja vips pussi roskiin, ja taas ostetaan ostoksille. Mulla on kaupassa käydessäni koppa ja pari kestokassia. Ja margariinirasioita voi käyttää ihan hyvin pakasterasioina.
[/quote]
Aika usein pullopussien pohjalle on valunut juomanjämiä. Enpä haluaisi pakata ostoksiani sokerista tahmaiseen pussiin. Kestokassit on mullakin käytössä muuten kauppareissuilla, ne uskaltaa pakatakin täyteen eikä tarvitse pelätä ripojen pettämistä.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:43"]389 ja 390 ihan viisaita neuvoja. En tajua, miksi ihmiset ei käytä roskapusseiksi pullopussejaan, siihenhän ne on ihan passeleita. Ihmiset tuo pulloja palautukseen ja vips pussi roskiin, ja taas ostetaan ostoksille. Mulla on kaupassa käydessäni koppa ja pari kestokassia. Ja margariinirasioita voi käyttää ihan hyvin pakasterasioina.
[/quote]
Aika usein pullopussien pohjalle on valunut juomanjämiä. Enpä haluaisi pakata ostoksiani sokerista tahmaiseen pussiin. Kestokassit on mullakin käytössä muuten kauppareissuilla, ne uskaltaa pakatakin täyteen eikä tarvitse pelätä ripojen pettämistä.
[/quote
Olikin puhetta ROSKApusseista.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:48"]
Kummitätini on uskomattoman pihi ihminen varsinkin lahjojen suhteen. Jos hän antaa jotain esim. syntymäpäivä- tai joululahjaksi, niin se on joko lehden mukana tullutta mainoskrääsää, jotain hyvin käytännöllistä tavaraa, tai turhaa roinaa omista nurkistaan.
En tiedä olisiko pitänyt itkeä vai nauraa, kun saimme häneltä häälahjaksi Viherpiha-lehden mainoskynän ja pullon tiskiainetta. Tiskiainepullo oli vielä avattu, ja siitä oli käytetty n. desilitran verran. Ovathan nuo kieltämättä ihan käytännöllisiä lahjoja... :D
[/quote]
Ja molemmat vihreitä! Tyylikäs lahja! :D
Sedän vaimo, omaisuutta on ja kyllä mt-ongelmiakin. Kirpparilta ostaa kaikki vaatteet. Lahjat 1€ luokkaa. Ostaa yhden lahjan mm. isäni perheelle eli vanhempani, oma ja sisarukseni perhe mukaan lukien. Eräänä vuonna se oli ulkokynttilä. Yhtenä vuonna käytetty lasten lelu.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 15:13"]LApsuudenystäväni äiti seukkaa miehen kanssa jolla kymmeniä tuhansia euroja tilillä. Ei voi lähteä esim. tangomarkkinoille tai teatteriin yms. tapahtumiin kun liput maksaa niin paljon :) kökötetään sitten neljän sienän sisällä ja lasketaan rahoja.
[/quote]
Hmm..jos olisi festareilla, tuskin olisi tuota 10 t säästössä...?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 15:13"]LApsuudenystäväni äiti seukkaa miehen kanssa jolla kymmeniä tuhansia euroja tilillä. Ei voi lähteä esim. tangomarkkinoille tai teatteriin yms. tapahtumiin kun liput maksaa niin paljon :) kökötetään sitten neljän sienän sisällä ja lasketaan rahoja.
[/quote]
Hmm..jos olisi festareilla, tuskin olisi tuota 10 t säästössä...?
[/quote]
Nii-in, mukavan, yhdessä vietetyn elämyksen jälkeen tilillä olisikin ehkäpä vain enää 9,900€. Traagista.
Pöllin vessapaperit ja t-pussit työpaikaltani. Käyn aina salin jälkeen liikuntakeskuksella suihkussa. Nyt vaaliaikana hyödynnän kaikki ilmaistarjoilut ehdokkailta, menee makkarat ja hernekeitot :) Kerään alkukesästä nokkosia pakastimeen, on yhtä hyvää kuin pinaatti! Saatan syödä pelkkää puuroa aamu- ja iltapaloiksi. Ostan lapsille vaatteet kirppiksiltä mahdollisuuksien mukaan.
Mun eksä piti huolen siitä että kaikki meni vähintään puoliksi hänen edukseen. Esim. eräänä juhannuksena menimme hänen ystävänsä mökille ja ostimme kaupassa kahdestaan yhteiset ruuat kolmelle päivälle. Maksettiin todellakin tasan tämä kauppareissu- MUTTA! Tultuamme takaisin mökiltä, mies vetäisikin yllättäen takataskustaan kuitin josta alkoi alleviivata ruokia mitä ei sittenkään syönyt ja peri näistä rahat multa :D AIKUINEN PARIKYMPPINEN MIES! Parisuhteemme huipentui siihen, että hän lopetti töissä käymisen ja itse tein kahta työtä jotta pystyin maksamaan kaiken- mies oletti että annan hänelle viikkorahaa ja aivan suuttui jos sitä ei tippunut. Tilasi Aku Ankankin tietäen että lasku jää minulle maksettavaksi. Eromme jälkeen hän alkoi pokkana perimään minulta puolet laskusta jota Kela eväsi miehen asumistuista takaisin.
Vastasin miehelle, että jos nyt aletaan laskemaan siitä että puolen vuoden ajan maksoin yksin kaikki vuokrat, laskut, vessapaperit, yms. KAIKEN niin hän jäisi Kelan laskun (joka ei tietenkään liittynyt minuun mitenkään) jälkeen MINULLE velkaa enään noin 1500e. En ole kuullut hänestä tämän jälkeen.
Exä ei antanut lupaa laittaa paperia wc-hen lainkaan vaan ne pitää laittaa roskiin. Likakaivon tyhjennys on niin kallista ja paperi täyttää kaivon nopeammin. Myös valoja ei saanut käyttää turhaan. Kulki mun perässä sammuttelemassa valoja. Koko talo täynnä led-valoja koska vie vähemmän virtaa. Kauppaan kun mennään niin samalla reissulla pitää viedä roskat ja käydä kylässä ym ettei menee bensaa turhaan.